ייעוץ עסקי – כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי
 

אילו יעדים ניתן להשיג עם ייעוץ עסקי?

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים, שינויים שנראים מבט ראשון קלים וזניחים, עשויים לעשות הבדל אדיר ברמת המאקרו ולאפשר לארגון לצמצם עלויות ולשפר את תהליכי העבודה באופן ניכר. כדי להצליח במשימה הזו, חשוב שנאמץ את מבט העל שיאפשר לנו לתפוס את הארגון שלנו כמנגנון אורגני שלם ולתכנן לטווח הארוך. יועץ עסקי מנוסה ומיומן מאפשר לדרג הניהולי לקבל כלים חיוניים לייעול העסק וליישם על הצד הטוב ביותר את כל התובנות שיעלו מהתהליך.

אז איך מתבצע בעצם ייעוץ עסקי? כדי להכניס אותך אל סוד העניינים, המומחים של Marketing Solutions אספו עבורך נקודות מהותיות שחשוב להכיר על התהליך המשמעותי הזה. תהליכי העבודה שלך סבוכים ולא ממירים? יש תחושה שמשהו פשוט לא עובד נכון? זוהי ההזדמנות שלך להתוודע לכל היתרונות שבליווי עסקי ולהכניס רוח חדשה לארגון.

כל השלבים בתהליך הייעוץ העסקי

אין ספק שלכל יועץ יש את סגנון העבודה שלו. כל אחד מהם יעשה שימוש במודלים ובכלים שהוא זיהה כיעילים לאורך הניסיון המקצועי שלו. עם זאת, יהיו הכלים שייעשה בהם שימוש בפועל אשר יהיו, תהליך העבודה לרוב יהיה מורכב מהשלבים הבאים:

  • אפיון צרכי הארגון – בשלב הראשון, היועץ העסקי ימפה את כלל התהליכים בארגון ויתחיל לזהות אתגרים וכשלים מחד וחוזקות והזדמנויות מאידך.
  • ניתוח ובניית סדרי עדיפויות – בהמשך, יזהה היועץ את האתגרים המשמעותיים ביותר ויתחיל לבנות מודל ראשוני להתוויית תוכנית הפעולה שתקדם את השינוי.
  • מסקנות ותוכנית פעולה – לבסוף, ירכז היועץ את כלל התובנות שרכש מניתוח התהליכים בשטח ויגבש מתווה שיאפשר להתמודד עם האתגרים העיקריים בעסק. מתווה זה מחולק ליעדים ארוכי וקצרי טווח אשר יקדמו את המטרות שהוצבו על ידי הצוות הניהולי והיועץ.

מה חשוב לבחון בעת בחירת יועץ עסקי?

השוק מוצף כיום בחברות המציעות שירותי ייעוץ עסקי לארגונים. רבים מהם מגיעים עם רקורד הצלחות עשיר וניסיון מקיף במגוון תחומים. עם זאת, גם אם מצאת איש מקצוע מעולה, זה לא אומר בהכרח שהוא יתאים עבור הארגון שלכם. חשוב שנזכור, תהליך העבודה עם יועץ עסקי הוא מאוד צמוד ודורש אמון מלא באיש המקצוע שלכם. לכן, חשוב שנבחר אותו בקפידה. אלו כמה מההיבטים החשובים ביותר שראוי לקחת בחשבון.

ניסיון בענף המקצועי לשכם

גם יועץ עסקי שצבר עשרות שנות ניסיון בתחום לא יוכל לעולם להכיר את אופי הפעילות של כל סוגי הארגונים עד לרזולוציות הקטנות ביותר. בכל ענף תעשייה ותחום התמחות קיימים אתגרים שונים וצרכים ייחודיים שהופכים את הפעילות השוטפת למובחנת. לכן, חשוב שנבחר גם ייעוץ עסקי שיידע לתת מענה למאפיינים והדרישות הללו. ניסיון מקצועי מביא עמו היכרות מעמיקה עם התהליכים שלכם וידע מקיף שיאפשר לכם להפיק תובנות משמעותיות לעתיד הארגון.

תשוקה לתחום

חשוב שנבחר ביועץ עסקי שלא יראה אתכם רק כעוד לקוח. ליווי עסקי טוב יהיה כזה שמתנהל בהתלהבות ובאמונה ביכולתכם להצליח. יועץ חכם יבין כי ההצלחה שלכם בתחום היא בסופו של דבר גם הצלחה שלו. עם הגישה הנכונה, אין גבול למה שניתן להפיק מההכוונה של היועץ העסקי שלכם.

חשיבה אסטרטגית

ייעוץ עסקי איכותי אינו מסתכם בהשגת היעדים המיידיים שלכם. תהליכי התייעלות דורשים ראייה ארוכת טווח ויכולת לבנות אסטרטגיות רחבות היקף שיחלשו על כל היבטי הארגון.

תוצאות מדידות

בסופו של דבר, הכול מסתכם במספרים. איש מקצוע אמין ויעיל אמור לספק לכם תוצאות מדידות וחיוביות בשטח על בסיס המטרות שהותוו או לפחות מגמה חיובית. המדדים שהגדרת בתחילת התהליך הם נייר הלקמוס שעל פיו יש לבחון את איכות העבודה של היועץ העסקי. כמובן שלא נוכל לצפות לתוצאות משמעותיות בין לילה, אבל תוך זמן קצר אנו אמורים לדעת לכל הפחות כי אנו נעים אל הכיוון הנכון. חשוב שנשמור אצבע על הדופק ונוודא שהתהליך שהתווינו בא לידי ביטוי בשטח.

צוות מנצח שמחויב להצלחה לשכם

כשזה מגיע לייעוץ עסקי, אנו ב-Marketing Solutions מגיעים עם מעטפת שירותים רחבה שתאפשר לכם לכבוש גבהים חדשים בכל מדדי הארגון. רוצים לקחת את הארגון שלך לשלב הבא? צוות Marketing Solutions ממתין לפנייתכם. נשמח לסייע לכם לזהות את הנקודות לשיפור בארגון שלך וליישם מגוון כלים שיאפשרו את השינוי המיוחל. למידע נוסף ולתיאום פגישה, ניתן להשאיר פרטים עוד היום ואנו נחזור אליכם בהקדם.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון.למעשה, זהו תרשים המתאר…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן