Game Changer

מודל CDP – לקבל מקסימום מהדאטא שלכם

הדאטא
 

הדאטה שלכם היא הנפט האמיתי

ארגונים וחברות משקיעים משאבים וכסף רב על ערוצי שיווק, קמפיינים שיווקיים ופעילויות פרפורמנס וזאת בכדי לספק כמויות נכבדות של לידים עבור מחלקת המכירות. החלק העיקרי של כמות הלידים מטופל באופן מקצועי ויסודי, יחד עם זאת לא מעט מחלק מהלידים עוברים הלאה ונשכחים מאחור בתוך המערכות. מה שלא נסגר כתאום פגישה/מכירה פשוט נפסל. חלקם נפסלים מהסיבות המובנות של הכחשה, מספרים לא מחוברים, שגויים וחלקם מאחר ולא הבשילו לידי התקדמות בגלל שלוש סיבות עיקריות – מחיר, זמן והזדמנות המתאימה. כמובן יש גם ריכוז לידים שנפסלו מסיבת אין מענה – לא ענו אחרי מספר לא מבוטל של ניסיונות התקשרות.

בעשור האחרון ובמיוחד בשנתיים האחרונות נוכחנו לדעת ולראות, שבכל חברה, בה יש פעילות לידים בשוטף תמיד יש פוטנציאל מרשומות העבר. תמיד. רק צריך פשוט יוזמה, להפשיל שרוולים ולצלול מטה באמצעות שיטה סדורה.

הכול מתחיל בעבודה נכונה על הדאטה הקיימת – בהשרשה והטמעת הרגלי עבודה נכונים באמצעות תיעודים נכונים, מפורטים ואחידים המעניקים ידע אמיתי וממוקד. למעשה, הטיפול בחומר גלם מטויב חוסך לא מעט משאבים, זמן וכסף שחסר בחלק לא מבוטל של הארגונים. 

גם בחברות בהן יש תהליך עבודה על רשומות העבר, זה נעשה בצורה מזדמנת תוך כדי תנועה ללא תכנון מקדים רציונלי, שיטה או דרך. בכדי לעשות זאת בצורה מיטבית, מקצועית ומדויקת פיתחנו מודל ייעודי.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מודל CDP – Costumer Data Platform

מודל ה CDP הוא למעשה מודל קיים ושגור דווקא מתחום חווית הלקוח, אנו משתמשים בו כאן בהקשר לתחום הדאטה. זהו המודל הייחודי שלנו לטיפול לידים ורשומות עבר באמצעות ריכוז והנגשת כלל הדאטה (רשומות) על פלטפורמה אחת אחידה המשלבת רציונל, חוקיות אחידה ותעדוף בכל שלב.

באמצעות הפלטפורמה הזו אנו יוצרים למעשה ערוץ שיווקי נוסף, ערוץ שלמעשה כבר שילמנו עליו לא מעט כסף בעבר.

יצירת רציונל וחוקיות על בסיס עובדות ומספרים, סדר ושיטת עבודה ממקסמים את הדאטה הקיימת ובסופו של דבר מייצרים תהליכי אופטימיזציה ותעדוף לטובת מימוש פוטנציאל חומר הגלם הקיים. 

התהליך נעשה באופן הדרגתי במספר שלבים:

מיפוי וניקוי ראשוני – הסרה כלל הלידים "השחורים" כגון: שגוי, לא מחובר, סירוב מוחלט, מתכחש ועוד.

טיוב – הסרת כפולים, ללא פרטים/פרטים חלקיים, חריגים.

תעדוף – הנקבע על פי רמות פוטנציאל להמשכיות המשלב בתוכו תהליך Scoring  של מכלול פרמטרים נבחרים המצביע,  על רמת הבשלות והפוטנציאל של הליד לתהליך של מכירה/תאום פגישה/המשך מעקב .

 בבניית ותעדוף הרשומות יש להתייחס לבשלות ופוטנציאל על פי מפתח בסיסי של  פרמטרים (ישנם ארגונים עם מפתח רחב יותר):

  • מקור ההגעה של הליד
  • מועד כניסת הליד למערכת
  • סטטוס אחרון של הליד במערכת 
  • מועד טיפול אחרון בליד (תאריך שיחה אחרונה)
  • מספר נגיעות (ידיים) בליד
  • אפיון נגיעה אחרונה בליד :הודעה/שיחה/מייל/פגישה
  • תיעוד מטפל 
  • האם הליד עבר מסע לקוח ואוטומציות שיווקיות לאחר נגיעה אחרונה

 

 בניית קבוצות רשומות – בסיום שלב התעדוף יש לרכז את הדאטה על פי הסתברות רמת הפוטנציאל להמשכיות וזאת באמצעות תהליך הניקוד, ממנו נגזרות קבוצות העבודה.

בשלב הזה יש לנו את חומר הגלם, מזוקק ומכוון יותר להמשך התהליך. 

בכדי לקדם את התהליך ולייעל אותו יש צורך להתייחס גם לגורמים שאינם קשורים באופן ישיר לדאטה:

  • שילוב הנגיעה במשאב האנושי והתאמת מודל התגמול
  • התאמה בין הרשומות החדשות לנציגים הרלוונטיים על פי מתאם, יחס ואחוז הסגירה של כל אחד מהנציגים ברמה הכללית (וברמת מקור הליד)
  • הכנת תסריטי שיחה מתאימים
  • הגדרת מדדי SLA חדשים עבור הרשומות החדשות
  • שימוש במסע לקוח ואוטומציות שיווקיות (מסרים חדשים ושונים)
  • שימוש באינסנטיב שיווקי ומכירתי לקהל היעד הנ"ל
  • צורך בגורם ניהולי אחד ומוסכם שינהל את התהליך ברמה השוטפת כולל את האנליזה, התכנון וההקצאה.

ואסור לשכוח – בקרה ומדידה תוך כדי תנועה, יש לבנות ולהגדיר יעדי המרה לכל קבוצת רשימה וגם לנציגים המטפלים.

התוצרים הם ברורים: הגדלת כמות הלקוחות, חסכון בעלויות הרכשה שיווקיות, הגדלת תפוקת הנציגים הטלפוניים.


בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
איך שומרים על עשרות, מאות ואלפי לקוחות מרוצים, בו זמנית?ניהול תיקי לקוחות  -דגשים חשובים
איך שומרים על עשרות, מאות ואלפי לקוחות מרוצים, בו זמנית?ניהול תיקי לקוחות -דגשים חשובים
ריכזנו עבורכם מספר דרכים ושיטות שיעזרו לכם לנהל תיקי לקוחות בצורה מיטבית, כולל שלבים מעשיים…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגיית לקוחות קיימים
אסטרטגיית לקוחות קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מיטל הדר מגיים צ'יינג'ר מקבוצת מרקטינג סולושנס…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן