כל חברה או ארגון בעולם, יודע שעל מנת להגדיל אל הרווחים ולמקסם את הפוטנציאל העסקי שלו, עליו לשווק את המוצר אותו הוא מוכר בצורה נכונה, ולכוון לקהל היעד הנכון.
הדבר נכון במיוחד בשיווק B2B, בו כל תהליך השיווק של מוצרים או שירותים נעשה לחברות וארגונים לא ללקוחות פרטיים, ומצריך אסטרטגיית שיווק, מאפיינים ושירותים מותאמים לעולם הB2B

מה זה שיווק B2B?

שיווק B2B היא דרך של שיווק ומכירה של מוצרים או שירותים לארגונים וחברות מסחריות בלבד. קהל היעד הינו עובדים, מקבלי החלטות ומנהלים בחברות והדרך לשווק אליהם את המוצר מתאפיינת בשימת דגש על כדאיות, על אמון לטווח הרחוק ועל אסטרטגיות שיווק שונות וייחודיות.

בניית תכנית שיווק מותאמת לשוק, מוצרים וקהל היעד
יצירת חשיפה ומודעות בקרב קהל רלוונטי
בניית משפך חכם למסע לקוח

מה הם מאפיינים הבולטים בשיווק B2B?

שיווק B2B בדרך כלל יתאפיין במספר גורמים אשר שונים במהותם מדרכי שיווק למגזר הפרטי. 

חלק מהמאפיינים הבולטים שבשיווק B2B צפויים לכלול בין היתר:

  • עסקאות בסדר גודל נכבד – העסקאות שנחתמות במסגרת המכירה בין חברות לחברות, יהיו בדרך כלל גדולות הרבה יותר ובנפח מסחרי.
  • תהליך ארוך – מכיוון שמדובר בעסקאות גדולות, בהרבה כסף ובהרבה מורשי חתימה שצריכים להניח את העט על הדף – תהליך המכירה בדרך כלל ארוך ונוטה להימשך זמן רב.
  • מוצרים ושירותים ייחודיים – חברות B2B מסויימות מייצרות מוצרים נישתיים מאוד, לדוגמא – חלק מהחברות יכולות לייצר מרכיבים מסויימים שיתאימו רק למכונות מסוג מסוים.

תועלת עסקית מעל הכל – השורה התחתונה של כמעט כל עסקת B2B שנחתמת תלויה במחיר ובכל אופן, משמעות הכדאיות הכלכלית תופסת מקום נכבד יותר בשיקולי ההחלטה.

מהם השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B?

כבר אמרו לא פעם ולא פעמיים שלשווק אולי כל אחד יכול לנסות, אך רק אלו המקצועיים ביותר כנראה יצליחו. עולם השיווק מתעדכן במהירות מסחרחרת ונוגע בלא מעט תחומים תוך כדי.

כאשר אתם בתור חברה פונים לחברה הנותנת שירותי שיווק B2B, השירותים אותם אתם צפויים לקבל משתנים בין חברה לחברה, ולכן חשוב שתבחרו חברה שתוכל להעניק לכם את הכלים היעילים והמקצועיים ביותר, לצד ליווי אמיתי לאורך כל הדרך. 

בין השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B תוכלו למצוא: 

במה שיווק B2B שונה מאשר B2C?

ראשית חשוב שנבין מהו שיווק B2C. פירוש הקיצור מורכב מהמילים – Business-to(2)Consumer ומשמעותו הוא שיווק ומכירה ישירה ללקוחות פרטיים. השוני המהותי ביותר בין B2B ל-B2C נעוץ בכך שארגונים ואנשים פרטיים אינם צורכים באותו האופן ולכן, גם השיווק יהיה שונה. 

הנה כמה הבדלים בולטים נוספים:

  • תהליך המכירה – צפוי להיות ארוך הרבה יותר במודל B2B, מכיוון שחברות שוקלות פרמטרים שונים בקנייה, מאשר אנשים פרטיים. בנוסף, יש הרבה יותר אנשים שיצטרכו לאשר את הרכישה בחברה.
  • מעגל לקוחות – יהיה הרבה יותר רחב במודל B2C, מכיוון שכל עסקת B2B היא משמעותית וגדולה הרבה יותר, יהיו פחות עסקאות כאלה.
  • כמות הלידים – חברת B2B תצטרך ואף תוכל להשיג כמות לידים קטנה בהרבה מאשר חברת B2C, מכיוון שמספר הלקוחות העסקיים באופן טבעי, מצומצם יותר.
  • אופי השיווק – מכיוון שחברות ואנשים פרטיים צורכים באופן שונה, אופי השיווק צריך להיות כזה שיתאים לקהל היעד לו אנחנו רוצים למכור.

בניית אסטרטגיה שיווק B2B עם Game Changer מקבוצת marketing solutions

כבעלים או מנהלים של חברה, אתם בוודאי כבר יודעים איזה משקל יש לשיווק B2B שנעשה נכון, הוא זה שיכול לקחת אותך אחורה בזמן שכולם מתקדמים והוא זה שיכול להעלות אותך לקומה העליונה במגדל.

לכן עליכם לפנות לחברה ותיקה, מוכחת ומנוסה בתחום. אחת כזאת שיש מאחוריה כבר מספר לא מבוטל של לקוחות שיכולים להמליץ ולהעיד – על ליווי צמוד ובלתי מתפשר, על אמון ושקיפות מלאה, על מקצועיות וידע שפשוט אין במקומות אחרים ועל עוד הרבה יתרונות מהם תוכלו ליהנות בחברה המובילה לייעוץ וליווי עסקי –  Game Changer

שאלות נפוצות:

שיווק B2B כולל אסטרטגיות ושיטות למכירת מוצרים או שירותים ישירות לחברות או ארגונים אחרים. היא מתמקדת בצרכים, בתחומי העניין והאתגרים של אנשים שמבצעים רכישות מטעם או עבור הארגון שלהם, מה שמבדיל אותו משיווק B2C.

שיווק B2B מכוון לצרכים, לתחומי העניין והאתגרים של אנשים המבצעים רכישות מטעם הארגון שלהם, בעוד ששיווק B2C מכוון לצרכים ולרצונות של לקוחות קצה. תהליך קבלת ההחלטות בשיווק B2B מורכב יותר, כי ההחלטות מתקבלות על ידי יותר מבעל עניין אחד.

שיווק תוכן ב-B2B מתמקד ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי כדי למשוך ולשמר קהל רלוונטי. זה עוזר בביסוס סמכות, בניית אמון וטיפוח לידים דרך משפך המכירות.

ניתן למדוד את הצלחתם של קמפיינים שיווקיים B2B באמצעות מדדים שונים כגון יצירת לידים, אחוזי המרה, עלויות רכישת לקוחות והחזר ROI. מעקב אחר מדדים אלו מסייע בהערכת האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק ובקבלת החלטות נבונות.

מה אומרים עלינו...

“תהליך עבודה מובנה ויסודי, מעורבות מעמיקה, הבנה מהירה של דרישות וצרכים, פתרונות יצירתיים, ליווי צמוד מותאם לכל תפקיד, הכול באנרגיות טובות בחיוך, מכל הלב, רותמים את העובדים לשינויים הנדרשים. Game Changer מקצוענים”

אופירה

סמנכ"לית שיווק

“Game Changer מקבוצת מרקטינג סולושנס אתם אלופים ,אין מילים . ממליצה בחום! אור: מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר! גם אסף וגם מיטל זמינים בכל שלב לייעוץ ובעיות, וכבר בשלב מוקדם מאוד הצליחו לייעל הרבה מאוד תהליכים אצלנו, תודה

נאווה מלכה

מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.

“מבקש להמליץ בחום רב על חברת גיים צ’יינג’ר מקבוצת מרקטינג סולושנס ,למרות נסיוננו הרב בשיווק ומכירות (אנו קיימים מאז 1989) חברת גיים צ’יינג’ר מקבוצת מרקטינג סולושנס (בעזרת אנשיה היקרים ) הצליחו להאיר את עיננו בתחומים רבים – מאקרו, ניהול מוקד, דטאות וכו וליצור חשיבה מרעננת ששיפרה את השיווק והמכירות שלנו .אנו ממליצים על גיים צ’יינג’ר מקבוצת מרקטינג סולושנס לכל חברה שרוצה לשפר את השיווק והמכירות”.

יואב סוכרי

מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי

“לקחנו את חברת Game Changer מקבוצת מרקטינג סולושנס לפרויקט טיוב תהליכי מכירה ושירות לסגמנט הB2C הצומח של היקב. מצאתי את מיטל ואסף – מקצועניים, קשובים, מעמיקים, ממוקדי מטרה ותוצאות, וכל הזמן אקטיביים, עם אצבע על הדופק ללו”ז שסוכם. ממליץ בחום”
בניית אסטרטגייה למסע לקוח חכם וחווית לקוח ביקב קסטל

אלעד כץ

מנכ"ל יקב קסטל Domaine du castel

“יצא לי לעבוד עם מרקטינג סולושיינס בפרוייקט מיצוי דטאות ושיפור % המרה של דאטה קרה. מדובר בשני אנשים עם יכולת העמקה, אשר אינם סולדים מטבילת ידיהם בעשיה ובנתונים. הם מקדישים שעות להבנה אמיתית של העסק ועושים זאת מכל הלב. בהמלצותיהם משולבת חשיבה ונסיון. פעילות הניתוח והטמעת המסקנות חשובה לכל עסק בימנו.נהנתי מעבודתי עמם”
שיפור רשומות דאטה ומקסום טיפול בלידים בחברת שחל להגדלת יחס המרה

עדי גל

סמנכ"לית שיווק שחל

“מדובר במקצוענים ממעלה ראשונה! חברת ייעוץ שלא רק מייעצת אלא גם מבצעת ומביאה תוצאות. Game Changer נרתמים לכל משימה, זמינים ושרותיים. ממליצה בחום!

עדי קליבנסקי

מנהלת מחלקת ארגון ושיטות, אגד

“התוכנית של Game Changer פקחה את עיננו ומשם ביצענו שינויים ואכן אנו רואים תוצאות טובות יותר..תודה על הדרך והתהליך”

יוסי ברק

מנכ"ל ברק פיננסים

“היתרון הכי גדול של צירוף צוות מנצח כמו Game Changer זה שהמשוואה המתמטית נותנת 1+1 =3. האנרגיה שאסף מכניס בתוספת למקצועיות והדחיפה של מיטל מוספים המון לכל תהליך המכירות והשיווק של חברה לאורך זמן”

יניב שובל

מנכ"ל שובל יזמות

“במסגרת עבודתנו עם מספר לקוחות בולטים נחשפנו לשירותי הייעוץ השיווקי של Game Changer מקבוצת marketing solutions. התרשמנו כי שירותי הייעוץ השיווקי תרמו רבות לקידום העסקים של אותם לקוחות והם היו מרוצים מאוד מעבודתם עמם ומהתוצאות אליהם הגיעו.”
סדנאות כישורי מכירה מקדמים BTB וליווי פיתוח עסקי בחברת פרומתאוס

רו"ח יובל זילברשטיין

מנכ"ל פרומתאוס ייעוץ כלכלי

“מיטל ואסף הגיעו אלינו לעשות שינוי ולחשוב אחרת ובהחלט הצליחו בכך. כל ארגון שרוצה לעשות שינוי ולקבל פרספקטיבה אחרת לתהליכי עבודה בארגון שלו כדאי שייפגש עם מיטל ואסף…”
ייעוץ וליווי בתחום השיווק והמכירות בחברת טנדם קפיטל להגדלת יחס המרה

רונן הלפרין

משנה למנכ"ל טנדם קפיטל

מומלץ לקרוא מאגר ידע

מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך

דילוג לתוכן