כל חברה או ארגון בעולם, יודע שעל מנת להגדיל אל הרווחים ולמקסם את הפוטנציאל העסקי שלו, עליו לשווק את המוצר אותו הוא מוכר בצורה נכונה, ולכוון לקהל היעד הנכון.
הדבר נכון במיוחד בשיווק B2B, בו כל תהליך השיווק של מוצרים או שירותים נעשה לחברות וארגונים לא ללקוחות פרטיים, ומצריך אסטרטגיית שיווק, מאפיינים ושירותים מותאמים לעולם הB2B
מה זה שיווק B2B?
שיווק B2B היא דרך של שיווק ומכירה של מוצרים או שירותים לארגונים וחברות מסחריות בלבד. קהל היעד הינו עובדים, מקבלי החלטות ומנהלים בחברות והדרך לשווק אליהם את המוצר מתאפיינת בשימת דגש על כדאיות, על אמון לטווח הרחוק ועל אסטרטגיות שיווק שונות וייחודיות.
מה הם מאפיינים הבולטים בשיווק B2B?
שיווק B2B בדרך כלל יתאפיין במספר גורמים אשר שונים במהותם מדרכי שיווק למגזר הפרטי.
חלק מהמאפיינים הבולטים שבשיווק B2B צפויים לכלול בין היתר:
- עסקאות בסדר גודל נכבד – העסקאות שנחתמות במסגרת המכירה בין חברות לחברות, יהיו בדרך כלל גדולות הרבה יותר ובנפח מסחרי.
- תהליך ארוך – מכיוון שמדובר בעסקאות גדולות, בהרבה כסף ובהרבה מורשי חתימה שצריכים להניח את העט על הדף – תהליך המכירה בדרך כלל ארוך ונוטה להימשך זמן רב.
- מוצרים ושירותים ייחודיים – חברות B2B מסויימות מייצרות מוצרים נישתיים מאוד, לדוגמא – חלק מהחברות יכולות לייצר מרכיבים מסויימים שיתאימו רק למכונות מסוג מסוים.
תועלת עסקית מעל הכל – השורה התחתונה של כמעט כל עסקת B2B שנחתמת תלויה במחיר ובכל אופן, משמעות הכדאיות הכלכלית תופסת מקום נכבד יותר בשיקולי ההחלטה.
מהם השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B?
כבר אמרו לא פעם ולא פעמיים שלשווק אולי כל אחד יכול לנסות, אך רק אלו המקצועיים ביותר כנראה יצליחו. עולם השיווק מתעדכן במהירות מסחרחרת ונוגע בלא מעט תחומים תוך כדי.
כאשר אתם בתור חברה פונים לחברה הנותנת שירותי שיווק B2B, השירותים אותם אתם צפויים לקבל משתנים בין חברה לחברה, ולכן חשוב שתבחרו חברה שתוכל להעניק לכם את הכלים היעילים והמקצועיים ביותר, לצד ליווי אמיתי לאורך כל הדרך.
בין השירותים הניתנים במסגרת שיווק B2B תוכלו למצוא:
- בניית אסטרטגיית שיווק
- מחקר שוק ומתחרים
- ייעוץ שיווקי
- שיווק דיגיטלי מוכוון לחברות (SEO, ABM, Linkedin)
- ייעוץ עסקי
- הכוונה לפרסום נכון ועוד
במה שיווק B2B שונה מאשר B2C?
ראשית חשוב שנבין מהו שיווק B2C. פירוש הקיצור מורכב מהמילים – Business-to(2)Consumer ומשמעותו הוא שיווק ומכירה ישירה ללקוחות פרטיים. השוני המהותי ביותר בין B2B ל-B2C נעוץ בכך שארגונים ואנשים פרטיים אינם צורכים באותו האופן ולכן, גם השיווק יהיה שונה.
הנה כמה הבדלים בולטים נוספים:
- תהליך המכירה – צפוי להיות ארוך הרבה יותר במודל B2B, מכיוון שחברות שוקלות פרמטרים שונים בקנייה, מאשר אנשים פרטיים. בנוסף, יש הרבה יותר אנשים שיצטרכו לאשר את הרכישה בחברה.
- מעגל לקוחות – יהיה הרבה יותר רחב במודל B2C, מכיוון שכל עסקת B2B היא משמעותית וגדולה הרבה יותר, יהיו פחות עסקאות כאלה.
- כמות הלידים – חברת B2B תצטרך ואף תוכל להשיג כמות לידים קטנה בהרבה מאשר חברת B2C, מכיוון שמספר הלקוחות העסקיים באופן טבעי, מצומצם יותר.
- אופי השיווק – מכיוון שחברות ואנשים פרטיים צורכים באופן שונה, אופי השיווק צריך להיות כזה שיתאים לקהל היעד לו אנחנו רוצים למכור.
בניית אסטרטגיה שיווק B2B עם Game Changer מקבוצת marketing solutions
כבעלים או מנהלים של חברה, אתם בוודאי כבר יודעים איזה משקל יש לשיווק B2B שנעשה נכון, הוא זה שיכול לקחת אותך אחורה בזמן שכולם מתקדמים והוא זה שיכול להעלות אותך לקומה העליונה במגדל.
לכן עליכם לפנות לחברה ותיקה, מוכחת ומנוסה בתחום. אחת כזאת שיש מאחוריה כבר מספר לא מבוטל של לקוחות שיכולים להמליץ ולהעיד – על ליווי צמוד ובלתי מתפשר, על אמון ושקיפות מלאה, על מקצועיות וידע שפשוט אין במקומות אחרים ועל עוד הרבה יתרונות מהם תוכלו ליהנות בחברה המובילה לייעוץ וליווי עסקי – Game Changer
שאלות נפוצות:
שיווק B2B כולל אסטרטגיות ושיטות למכירת מוצרים או שירותים ישירות לחברות או ארגונים אחרים. היא מתמקדת בצרכים, בתחומי העניין והאתגרים של אנשים שמבצעים רכישות מטעם או עבור הארגון שלהם, מה שמבדיל אותו משיווק B2C.
שיווק B2B מכוון לצרכים, לתחומי העניין והאתגרים של אנשים המבצעים רכישות מטעם הארגון שלהם, בעוד ששיווק B2C מכוון לצרכים ולרצונות של לקוחות קצה. תהליך קבלת ההחלטות בשיווק B2B מורכב יותר, כי ההחלטות מתקבלות על ידי יותר מבעל עניין אחד.
שיווק תוכן ב-B2B מתמקד ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי כדי למשוך ולשמר קהל רלוונטי. זה עוזר בביסוס סמכות, בניית אמון וטיפוח לידים דרך משפך המכירות.
ניתן למדוד את הצלחתם של קמפיינים שיווקיים B2B באמצעות מדדים שונים כגון יצירת לידים, אחוזי המרה, עלויות רכישת לקוחות והחזר ROI. מעקב אחר מדדים אלו מסייע בהערכת האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק ובקבלת החלטות נבונות.
מה אומרים עלינו...
אופירה
סמנכ"לית שיווק
נאווה מלכה
מנכ"לית חברת אפיקים תכנון פיננסי ופנסיוני.
יואב סוכרי
מנכ"ל ובעלים, זמן אמיתי
אלעד כץ
מנכ"ל יקב קסטל Domaine du castel
עדי גל
סמנכ"לית שיווק שחל
עדי קליבנסקי
מנהלת מחלקת ארגון ושיטות, אגד
יוסי ברק
מנכ"ל ברק פיננסים
יניב שובל
מנכ"ל שובל יזמות
רו"ח יובל זילברשטיין
מנכ"ל פרומתאוס ייעוץ כלכלי
רונן הלפרין
משנה למנכ"ל טנדם קפיטל
מומלץ לקרוא מאגר ידע
מאמרים וחומרים נוספים שעשוים לעניין אותך