Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

6
 

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות המציעים טווח רחב של פתרונות. לא תמיד פשוט כל כך למצוא את הפתרון שיספק את המענה שהארגון שלך זקוק לו. המענה הראשוני היא למערך המכירות שלכם להטמיע תהליכים חדשים ובקלות. לכן, אפיון מערכת CRM באופן מקצועי הוא חיוני להצלחת התהליך.

כיצד נבחר במערכת הנכונה ומה חשוב לדעת אודות אפיון תהליכים במערכות? כאן נספק תשובות לכלל השאלות הללו ונסייע לך לקבל החלטה מושכלת.

אפיון מערכת CRM מתחיל בזיהוי הצרכים שלך

לפני שנרוץ לחפש אחר המערכת המתקדמת ביותר ועם הפתרונות החדשניים ביותר, חשוב לבצע בירור צרכים מעמיק מקיף על כלל צורכי הארגון בתחומים שונים : מכירות, שיווק, שירות ועוד.  מערכת תתחיל בבניית מסמך אפיון מערכת CRM בו נציין את כל הצרכים שלנו ואת הציפיות מהמערכת. אנשי מקצוע המתמחים בייעוץ מערכות CRM יוכלו לסייע לך להרחיב את הפריזמה ולזהות צרכים שכלל לא עלו על דעתך. ככל שנביט על צרכי הארגון שלנו בתמונה רחבה יותר, כך נוכל למצוא פתרון תוכנה שיהיה מדויק יותר ושיקיף צרכים נרחבים יותר. מדובר ברוב המקרים בפתרון הגובה עלויות גבוהות ולכן, חשוב שנקדיש מחשבה מעמיקה ונמצא פתרון שישרת אותנו לאורך זמן.

שאלות בסיס באפיון מערכת CRM

כדי לסייע לך בצעדים הראשונים, המומחים שלך ב-Marketing Solutions ריכזו כמה שאלות שחייבות לעלות בעת בניית מסמך אפיון מערכת CRM:

  • מהם החוסרים הקיימים עם המערכת הקיימת
  • מהם התהליכים היעילים ביותר בעסק שלנו ומה אנו רוצים לשפר באמצעות מערכת CRM?
  • אילו תהליך תפעולי ותהליכי עבודה חסרים לנו ועלינו להוסיף?
  • מי בחברה שלנו עומד להשתמש במערכת? כמה משתמשים אנו צריכים?
  • איזו תוכנה אחרת אנו רוצים לשלב עם מערכת ה-CRM?
  • מה התקציב שלנו?

 

אלו שאלות שכל מאפיין מערכות מידע שמכבד את עצמו יתחיל עמו את תהליך קבלת ההחלטות שלו. כשיהיה לנו מענה מדויק לשאלות הללו, נוכל לצמצם את האפשרויות באופן משמעותי.

היבטים משמעותיים באפיון מערכת CRM

לאחר שזיהינו את הצרכים שלנו בצורה מדויקת, כל שנותר לנו לעשות הוא רק לבחור במערכת שעונה לצרכינו בצורה הכי טובה. נשמע פשוט, לא? המציאות, לרוב, מורכבת בהרבה. כדי לנווט ביעילות בתוך הסבך הזה, אלו כמה תחומים ממוקדים שכדאי לבחון בעת אפיון תהליכים במערכות בכלל ובאפיון מערכת CRM בפרט.

פריסת ענן לעומת פריסה מקומית

אחד ההיבטים שיהיה עלינו לבחון הוא האם לבחור בפתרון ענן או בפתרון תוכנה על ממשק פיזי. לשני הפתרונות הללו מספר יתרונות וחסרונות:

עם פתרון ענן, אין כל צורך בשרת מקומי. פשוט נכנסים למערכת מכירות מוכנה דרך הדפדפן ומתחילים להשתמש. כל הנתונים ממתינים לך על שרת הספק שלך.

עם זאת, השימוש במערכת מכירות בשיטה זו דורש חיבור מתמיד לאינטרנט. תקלת תקשורת תשבית לחלוטין את השימוש שלך ב-CRM.

פתרון מקומי, לעומת זאת, תספק לך בעלות מלאה על התוכנה שלך, ללא דמי מנוי קבועים או תלות בשרת הספק. התוכנה מותקנת באופן פיזי על המכשירים שלך. הברכה הזו מביאה עמה גם לא מעט אתגרים. עם החירות הזו מגיעה אחריות – יהיה עליך להחזיק צוות IT פנימי שיתחזק את המערכת ויעדכן אותה באופן תכוף. לצעד זה עשויות להיות עלויות נלוות משמעותיות.

גמישות גבוהה

כל מאפיין מערכות מידע יאמר לך שזיהוי הצרכים של הארגון מהמערכת הוא מהלך תלוי זמן. במילים אחרות, הצרכים שנזהה היום במערכת, לא בהכרח יהיו רלוונטיים בעוד כמה שנים. לכן, חשוב שנצפה מראש צרכים שעשויים לעלות בעתיד ונרכוש מערכת מכירות וניהול לקוחות שתהיה גמישה ושניתן להרחיב ולפתח יחד עם הפעילות העסקית שלך.

יכולת אינטגרציה גבוהה עם מגוון יישומים

אם יש משהו שאנו מזהים שוב ושוב בעת מתן ייעוץ מערכות CRM הוא שהשילוב של המערכת עם יישומים , מערכות וכלים נוספים הוא אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר. מערכת מכירות טובה עומדת בלב הפעילות שלך וכדי למצות ממנה את המיטב, חשוב שנוודא שיהיה ניתן לשלב אותה עם פתרונות תוכנה נוספים שנמצאים בשימוש דחוף. מאפיין מערכות מידע מקצועי יוכל לסייע לך למצוא מערכת שתסנכרן נתונים באופן טבעי עם מערכות הנהלת חשבונות, ניהול שכר, ERP או עם ממשק האיקומרס שלך. האינטגרציות הנכונות יוכלו לייעל משמעותית את העבודה שלך ולחסוך זמן יקר.

לבחור במערכת מכירות ייעודית לענף הרלוונטי

לעתים קרובות, ענפי תעשייה שונים עשויים להיות בעלי דרישות ספציפיות מאוד. לכן, חשוב לחפש אחר ספק CRM שמכיר היטב את הצרכים של התעשייה שלך. ייעוץ מערכות CRM על ידי מאפיין מערכות מידע מקצועי יאפשר לך להגיע אל הספקים הרלוונטיים ביותר וליהנות מכל הפתרונות שידחפו את הארגון שלך קדימה. תחום התעשייה, היקף הפעילות וגודל הצוות שלך הם היבטים שחשוב מאוד לקחת בחשבון. הצוות המקצועי של המערכת עצמה יוכל ללוות אותך בנבכי ההיבטים הטכניים של המערכת, אך רק גוף שמכיר מקרוב את תהליכי המכירה והשיווק בארגונים יוכל לתת לכם את המענה האופטימלי לדרישות שלכם.

אפיון מערכת CRM חייב לכלול חוויית משתמש גבוהה

אנו עשויים לבחור במערכת מכירות מתקדמת ועשירה בתכונות חדשניות וייחודיות. לאחר שנטמיע אותה בארגון שלנו, תמתין לנו הפתעה לא נעימה – רוב הצוות שלך פשוט אינו מצליח להבין כיצד לעשות בה שימוש. כן, בהחלט יש דבר כזה מערכת מכירות חכמה מדי. לכן, חלק בלתי נפרד מאפיון מערכות מידע חייב לכלול את חוויית המשתמש.

מערכת ידידותית ונוחה ללמידה תאפשר לכם ליישם תהליכים חדשים במהירות וביעילות ולגייס את העובדים שלכם לעשות שימוש בפתרון התוכנה החדש.

אנו ב-Marketing Solutions מעניקים שירותי יעוץ מערכות CRM במשך שנים לטווח רחב של ארגונים. הידע המקצועי הנרחב שרכשנו באפיון מערכת CRM יאפשר לכם למצות את המיטב מהפתרון הזה ולהגיע להישגים חדשים בענף שלכם. לפרטים נוספים אודות השירות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כעת באתר.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

אחד האתגרים הגדולים של חברות וארגונים הוא לעמוד ואף לעבור את היעד המכירות/הכנסות השנתי שהוגדר…
דילוג לתוכן