כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

6
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות המציעים טווח רחב של פתרונות. לא תמיד פשוט כל כך למצוא את הפתרון שיספק את המענה שהארגון שלך זקוק לו. המענה הראשוני היא למערך המכירות שלכם להטמיע תהליכים חדשים ובקלות. לכן, אפיון CRM באופן מקצועי הוא חיוני להצלחת התהליך.

כיצד נבחר במערכת הנכונה ומה חשוב לדעת אודות אפיון תהליכים במערכות? כאן נספק תשובות לכלל השאלות הללו ונסייע לך לקבל החלטה מושכלת.

אפיון מערכת CRM מתחיל בזיהוי הצרכים שלך

לפני שנרוץ לחפש אחר המערכת המתקדמת ביותר ועם הפתרונות החדשניים ביותר, חשוב לבצע בירור צרכים מעמיק מקיף על כלל צורכי הארגון בתחומים שונים : מכירות, שיווק, שירות ועוד.  מערכת תתחיל בבניית מסמך אפיון מערכת CRM בו נציין את כל הצרכים שלנו ואת הציפיות מהמערכת. אנשי מקצוע המתמחים בייעוץ מערכות CRM יוכלו לסייע לך להרחיב את הפריזמה ולזהות צרכים שכלל לא עלו על דעתך. ככל שנביט על צרכי הארגון שלנו בתמונה רחבה יותר, כך נוכל למצוא פתרון תוכנה שיהיה מדויק יותר ושיקיף צרכים נרחבים יותר. מדובר ברוב המקרים בפתרון הגובה עלויות גבוהות ולכן, חשוב שנקדיש מחשבה מעמיקה ונמצא פתרון שישרת אותנו לאורך זמן.

שאלות בסיס באפיון מערכת CRM

כדי לסייע לך בצעדים הראשונים, המומחים שלך ב-Game Changer מקבוצת marketing solutions ריכזו כמה שאלות שחייבות לעלות בעת בניית מסמך אפיון CRM:

  • מהם החוסרים הקיימים עם המערכת הקיימת
  • מהם התהליכים היעילים ביותר בעסק שלנו ומה אנו רוצים לשפר באמצעות מערכת CRM?
  • אילו תהליך תפעולי ותהליכי עבודה חסרים לנו ועלינו להוסיף?
  • מי בחברה שלנו עומד להשתמש במערכת? כמה משתמשים אנו צריכים?
  • איזו תוכנה אחרת אנו רוצים לשלב עם מערכת ה-CRM?
  • מה התקציב שלנו?

אלו שאלות שכל מאפיין מערכות מידע שמכבד את עצמו יתחיל עמו את תהליך קבלת ההחלטות שלו. כשיהיה לנו מענה מדויק לשאלות הללו, נוכל לצמצם את האפשרויות באופן משמעותי.

היבטים משמעותיים באפיון מערכת CRM

לאחר שזיהינו את הצרכים שלנו בצורה מדויקת, כל שנותר לנו לעשות הוא רק לבחור במערכת שעונה לצרכינו בצורה הכי טובה. נשמע פשוט, לא? המציאות, לרוב, מורכבת בהרבה. כדי לנווט ביעילות בתוך הסבך הזה, אלו כמה תחומים ממוקדים שכדאי לבחון בעת אפיון תהליכים במערכות בכלל ובאפיון מערכת CRM בפרט.

פריסת ענן לעומת פריסה מקומית

אחד ההיבטים שיהיה עלינו לבחון הוא האם לבחור בפתרון ענן או בפתרון תוכנה על ממשק פיזי. לשני הפתרונות הללו מספר יתרונות וחסרונות:

עם פתרון ענן, אין כל צורך בשרת מקומי. פשוט נכנסים למערכת מכירות מוכנה דרך הדפדפן ומתחילים להשתמש. כל הנתונים ממתינים לך על שרת הספק שלך.

עם זאת, השימוש במערכת מכירות בשיטה זו דורש חיבור מתמיד לאינטרנט. תקלת תקשורת תשבית לחלוטין את השימוש שלך ב-CRM.

פתרון מקומי, לעומת זאת, תספק לך בעלות מלאה על התוכנה שלך, ללא דמי מנוי קבועים או תלות בשרת הספק. התוכנה מותקנת באופן פיזי על המכשירים שלך. הברכה הזו מביאה עמה גם לא מעט אתגרים. עם החירות הזו מגיעה אחריות – יהיה עליך להחזיק צוות IT פנימי שיתחזק את המערכת ויעדכן אותה באופן תכוף. לצעד זה עשויות להיות עלויות נלוות משמעותיות.

גמישות גבוהה

כל מאפיין מערכות מידע יאמר לך שזיהוי הצרכים של הארגון מהמערכת הוא מהלך תלוי זמן. במילים אחרות, הצרכים שנזהה היום במערכת, לא בהכרח יהיו רלוונטיים בעוד כמה שנים. לכן, חשוב שנצפה מראש צרכים שעשויים לעלות בעתיד ונרכוש מערכת מכירות וניהול לקוחות שתהיה גמישה ושניתן להרחיב ולפתח יחד עם הפעילות העסקית שלך.

יכולת אינטגרציה גבוהה עם מגוון יישומים

אם יש משהו שאנו מזהים שוב ושוב בעת מתן ייעוץ מערכות CRM הוא שהשילוב של המערכת עם יישומים , מערכות וכלים נוספים הוא אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר. מערכת מכירות טובה עומדת בלב הפעילות שלך וכדי למצות ממנה את המיטב, חשוב שנוודא שיהיה ניתן לשלב אותה עם פתרונות תוכנה נוספים שנמצאים בשימוש דחוף. מאפיין מערכות מידע מקצועי יוכל לסייע לך למצוא מערכת שתסנכרן נתונים באופן טבעי עם מערכות הנהלת חשבונות, ניהול שכר, ERP או עם ממשק האיקומרס שלך. האינטגרציות הנכונות יוכלו לייעל משמעותית את העבודה שלך ולחסוך זמן יקר.

לבחור במערכת מכירות ייעודית לענף הרלוונטי

לעתים קרובות, ענפי תעשייה שונים עשויים להיות בעלי דרישות ספציפיות מאוד. לכן, חשוב לחפש אחר ספק CRM שמכיר היטב את הצרכים של התעשייה שלך. ייעוץ מערכות CRM על ידי מאפיין מערכות מידע מקצועי יאפשר לך להגיע אל הספקים הרלוונטיים ביותר וליהנות מכל הפתרונות שידחפו את הארגון שלך קדימה. תחום התעשייה, היקף הפעילות וגודל הצוות שלך הם היבטים שחשוב מאוד לקחת בחשבון. הצוות המקצועי של המערכת עצמה יוכל ללוות אותך בנבכי ההיבטים הטכניים של המערכת, אך רק גוף שמכיר מקרוב את תהליכי המכירה והשיווק בארגונים יוכל לתת לכם את המענה האופטימלי לדרישות שלכם.

אפיון מערכת CRM חייב לכלול חוויית משתמש גבוהה

אנו עשויים לבחור במערכת מכירות מתקדמת ועשירה בתכונות חדשניות וייחודיות. לאחר שנטמיע אותה בארגון שלנו, תמתין לנו הפתעה לא נעימה – רוב הצוות שלך פשוט אינו מצליח להבין כיצד לעשות בה שימוש. כן, בהחלט יש דבר כזה מערכת מכירות חכמה מדי. לכן, חלק בלתי נפרד מאפיון מערכות מידע חייב לכלול את חוויית המשתמש.

מערכת ידידותית ונוחה ללמידה תאפשר לכם ליישם תהליכים חדשים במהירות וביעילות ולגייס את העובדים שלכם לעשות שימוש בפתרון התוכנה החדש.

אנו ב-Game Changer מקבוצת marketing solutions מעניקים שירותי יעוץ מערכות CRM במשך שנים לטווח רחב של ארגונים. הידע המקצועי הנרחב שרכשנו בתחום של אפיון מערכות CRM יאפשר לכם למצות את המיטב מהפתרון הזה ולהגיע להישגים חדשים בענף שלכם. לפרטים נוספים אודות השירות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כעת באתר.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן