כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

 

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים על קמפיינים פרסומים ועל אופטימיזציה לקמפיינים הללו. תהליך האופטימיזציה, שהנו ניתוח נתוני הקמפיין וביצוע שיפורים לטובת מקסום התוצאות ובמקביל מקסום יעילות הקמפיין במינימום עלות, מתבצע בעיקר ברובו עפ”י פרמטרים ,מדדים ותוצאות ידועות מראש, תוך התייחסות לאחד המושגים השכיחים בנושא מדידת קמפיין ה ROI (Return on investment) – החזר על ההשקעה.

ביצוע  האופטימיזציה תוך כדי תנועה, משפיע באופן ישיר על התוצאות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך ,

יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה למבקר בחברה שלכם או לצד שלישי אובייקטיבי, שיבדוק בנוסף את התוצאות והאופטימיזציה מעבר למשרד הדיגיטלי שלכם. 

כולם כבר יודעים שאופטימיזציה מבצעים בהתאם לדיווח על יחס ההמרה, איכות הלידים , איכות הפגישות. הפרמטרים והמדדים ידועים לכם ובכל זאת נסקור יחד את החשובים ביותר :

    • המדידה והאנליזה המבוקרת חייבת להתבצע בצורה רציפה לאורך כל הדרך עד סוף התהליך
    • זיהוי מקור מדיום /תוכן/מסר/עיצוב  – השתמשו בפיקסלים שונים בכל מקור מדיה, במקביל השתמשו גם בלינקים עם פרמטרים ייעודיים לצורך זיהוי וניתוח סוג המודעה והתוכן 
    • טירגוט קהל היעד -הסירו קהלים שהמירו, השתמשו בדאטות נוספות שקצרתם ממקורות וכלים שונים אשר רלוונטיים לקהל היעד שלכם, השתמשו באפשרות של קהלים משלימים כגון LOOK A LIKE, השתמשו וטרגטו מראש בקבוצות קהלים במנות קטנות לבחינת התוצאות (ייצרו קבוצות לכל סוג /פלח של קהל ייעודי, ייצרו קמפיינים ייעודים עם שמות ייעודים) 
    • נתחו את השימוש בפלטפורמת הפרסום  דרך הטלפונים הניידים או המחשבים השולחנים, כאשר חשובה התאמה מלאה 
    • נתחו דמוגרפית את התוצאות – לעיתים יש השפעה גדולה של קהלים ומיקומים ג”ג
    • התוכן: המסרים הקריאייטיב – חשוב לייצר וארסיות שונות לאותו קהל יעד, נסו את אותו המסר עם מספר הודעות שונות המכילות עיצוב שונה, תמונות שונות ואף עמודי נחיתה שונים
    • Remarketing – בססו רדיפה מתמשכת במגוון ערוצי מדיה
    • עמוד לכידה – עמוד נחיתה /עמוד באתר/טופס במדיום עצמו (פייסבוק)
    • מועדים- יש לבחון התנהגות ותוצאות  לפי שעות, ימים ומועדים מיוחדים בהם הקמפיין מביא תוצאות טובות יותר ולפעול בהתאם 
    • התקציב  -תשנעו תקציב בהתאם לפי יחס ההמרה
    • פרסונליזציה   – מסרים שונים /מודעות שונות /ביטויים שונים לקהלים שונים 
    • הביטויים (אם מדובר על גוגל) – פה נדרשת חשיבה יצירתית ושונה, זה לא חוכמה לרכוש את הביטויים הישירים והיקרים ביותר, הדבר הנכון הוא לחשוב על ביטויים עקיפים ולא בהכרח ישירים, אשר עשויים לייצר תוצאות לאורך זמן. כאן נדרש לבצע חשיבה סיעור מוחות  בצורה יצירתית ולפרק צרכים ולייצר מענה לבעיות עבור הקהלים השונים 
    • ציון איכות של המדיום – ציון הוא בהתאם לרמת באיכות שדורג עי גוגל , יש לו חשיבות גבוהה ויש לפעול כל הזמן בהתאם להמלצות
    • הגדירו כלים של אופטימיזציה אוטומטית במדיומים עצמם אשר מאפשרים זאת
    • אל תשכחו שהשיפורים יכולים לבוא ליד ביטוי גם במיקומים, הצעות ערך, מגדרים, כפתורי הנעה לפעולה שונים ושיטות תמחור (אם קיימות)

אל תתייחסו רק למספרים - שווה בדיקה!

מעבר לכל הנ”ל ולעוד מדדים חשובים, יש לבחון גם מדדים חשובים נוספים על ידכם או באמצעות צד שלישי  

תשמעו מה יש לאנשים שלכם לומר

קבלו איזון ומשוב חוזר מאנשי המכירות, המוקד, נציגי השרות – שמעו את דעתם ותחושתם על איכות חומר הגלם (לידים) ברמה פרטנית בהתייחס למקורות השונים והתכנים השונים.

האזינו לשיחות מוקלטות
נתחו שיחות מוקלטות, שמעו את הצד השני ונסו לזהות מגמה בעייתית עם המסר/תוכן/קהל/מדיום

בקרה חיצונית
לבדיקה חיצונית בלתי תלויה כגון סקר טלפוני באמצעות מוקד חיצוני ללידים שנפסלו /לא התקדמו מכל סיבה שהיא /או/ו לא ענו , יש ערך רב.
יש לציין שבלידים שנפלו אצל לקוחות שלנו בבדיקה של מוקד בקרה חיצוני , איתרנו  לא מעט בעיות שהיו קשורות לקמפיין עצמו ולאופן הטיפול בלידים עצמם 

לעיתים הבעיה היא ב”הטייה” מכוונת של מקור/ערוץ המדיה
לעיתים אנשי המכירות שלכם מתייחסים ללידים בצורה סובייקטיבית מוטה בהתאם למקור המדיה ועל בסיס ניסיון העבר. כך במספר ארגונים שאנו מלווים, מצאנו שבמקרים שבהם הסתרנו או שינינו את מקור המדיה השתנה גם יחס הטיפול לאותם מקורות לידים ואחוזי ההמרה השתפרו ביחס ניכר.
לא תמיד זה נכון וזו לא המלצה, יחד עם זאת – מעניין לראות את ההתנהגות של המוקדנים /אנשי המכירות ללידים שהגיעו ממקורות שונים

לידים שנכנסים בסופ”ש 

נתון מעניין שבדקנו אצל כמה מלקוחותינו בתחומים שונים הוא בלידים חדשים המתקבלים מיום חמישי בשעות הצהריים ועד שעות הצהריים של יום השבת (בחברות אשר לא פעילות בימי שישי):
מצאנו שלידים אלו הם ברובם עם יחס ההמרה נמוך יותר, בעיקר בשל התקררות הליד ( ולא משנה אם נטפל בליד במסגרת FIFO או LIFO ) 
תבחנו להוריד תקציב בהתאם, או לעצור בסופ”ש, או שתייצרו אוטומציה דיגיטלית חכמה שתחמם את הליד עד הטיפול הראשוני בו ביום ראשון.

ההנעה לפעולה
לעיתים אפילו שינוי קטן יכול לעשות הבדל, בחלק מלקוחותינו, בקמפיין בפייסבוק ביקשנו ממשרד הדיגיטל להעביר את הלינק והמסר החשוב ממש להתחלה ולפניי שהגולש יצטרך ללחוץ על “קרא עוד” , שינוי זה השפיע על יחס ההקלקה והמרה בפועל. 

הצלבות
חשוב מאוד לבצע הצלבות בין המידע לניתוחים ממקורות שונים: מערכות הקמפיינים , Analytics ,
מערכת ה- CRM  שלכם


פיצחתם משהו שעובד? 


תחזקו אותו, תדייקו אותו ותשכפלו אותו !

בהצלחה!

כותבת המאמר : מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או”ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – “לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות”?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

מי לא רוצה לידים יותר איכותיים?

כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים לגרום לליד להיות…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן