איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

ממנהל תפעול מכירות למנהל מכירות אמיתי: המעבר שיקפיץ לכם את הביצועים

בלא מעט חברות וארגונים שאנו מלווים במסגרת תהליכי שיפור ביצועים אנו נתקלים בתופעה החוזרת על עצמה : מנהל המכירות מתפקד כ מנהל תפעול מכירות ,רוב עיסוקו וזמנו בתפעול השוטף של צוות /מחלקת המכירות, במקום לגבש אסטרטגיה, להוביל את צוותי המכירה, ולדחוף קדימה את הביצועים העסקיים.

והתוצאה? מחלקת המכירות הופכת למוקד בקרה ולא למנוע צמיחה. זה בא לידי ביטוי בירידה במוטיבציה,  חוסר מעורבות אמיתית בתהליכי המכירה, שחיקת אנשי המכירות והחמצה של הזדמנויות בשוק.

איך מזהים את “מלכודת התפעול”? קל מאוד, אם המנהל המכירות שלכם מקדיש את רוב הזמן  שלו  לכיבוי שריפות יומיומי, טיפול בבעיות הדורשות טיפול מידי, נמצא תמיד במצב תגובה במקום יוזמה, טיפול יתר על המידה בגבייה ותקלות חוזרות – במקום להתמקד במכירה חדשה,  אין במיקוד ביעדים – המטרות אינן ברורות ואינן מפורטות , המדידה אינה אפקטיבית, מיקוד בהסתכלות על התוצאה ופחות על התהליך והדרך.

אז איפה שורש הבעיה?

  • בלא מעט מקרים נובע מהגדרת תפקיד לא מדויקת או מעורפלת – ישנן חברות שהתפקיד נוצר “מלמטה” והתפתח אורגנית. אין חזון ניהולי ברור, ולכן המנהל “נופל” לתפעול כי זה מה שנראה הכי דחוף.
  • העדר שגרות ניהול מובנות
  • ריכוז משימות ועומס יומיומי גבוה
  • חוסר ביטחון ניהולי – המנהל עצמו לא בטוח ביכולותיו להוביל, אז הוא “בורח” לתפעול ושם הוא מרגיש בשליטה
  • מרגיש מאוים בתוך הצוות ולא יכול באמת להוביל אותו
  • למנהל אין את הידע, כישורים והיכולות המספיקים להוביל
  • עובד שקודם לדרגת ניהול מכירות ללא ניסיון קודם


איך עושים את המעבר לניהול אסטרטגי אמיתי?

המעבר לא קורה מעצמו, הוא בראש ובאשונה מצריך שינוי גישה אצל המנהל – ההבנה שצריך לשנות הרגלים קיימים, לסגל חדשים ולנהל אחרת בדרך שבה ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר. צריך תוכנית ברורה ונחישות לביצוע:

  1. התחילו בבניית אסטרטגיית מכירות ברורה – פתחו תוכנית מכירות שנתית מפורטת עם יעדים ברורים ללקוחות, תחומים, מגזרים ומוצרים. קבעו אסטרטגיות שונות למוצרים שונים ולשלבים שונים במחזור החיים של הלקוח, מפו ועקבו אחר הזדמנויות בשוק.

         צרו מנגנון לאיסוף מידע מהשטח , מהעובדים, מלקוחות ומתחרים.

  1. הקדישו 50-60% מהזמן לפיתוח האנשים בצוות המכירות – זה הקושי הגדול ביותר עבור מנהלים הרגילים לתפעול. הפסיקו לעקוב אחר מספרים כל היום והתחילו להשקיע בפיתוח מיומנויות הצוות, תנחו אותם ועזרו להם להתמחות בלקוחות ומגזרים ספציפיים.
    צאו עם אנשי המכירות שלכם לשטח. הכניסו זאת ליומן ויישמו זאת באופן שוטף.       
    אתם יכולים להפחית דרמטית את כמות ההתערבויות הנקודתיות על ידי חניכה מתוכננת, בקרה על תהליכי עבודה ושימוש נכון ב-KPI. כך הצוות יהפוך לעצמאי יותר.
  1. צרו שגרות ניהול קבועות ויעילות והעניקו חופש פעולה לצוות – קבעו פגישות עבודה שבועיות עם אנשי המכירות, עברו איתם על האתגרים וההזדמנויות . קבעו ישיבות צוות שבועיות וסיכומי חודש.
  2. התמקדו במדדי הצלחה איכותיים – עברו ממדידת “כמה מכרנו” ל-“איך מכרנו”. במקום להסתכל רק על מספר העסקאות והמכירות, עקבו אחר המדדים שבונים בסיס אמיתי להצלחה: איכות הלידים, יחס סגירה, זמן סגירת עסקאות / משך מחזור מכירה, תהליכי פולו אפים, מספר שיחות/פגישות איכותיות ועוד.

    המדדים האלה יישקפו לכם הרבה יותר את  ביצועים האמיתיים מאשר סכומי מכירה חודשיים.  

  1. פתחו שותפויות אסטרטגיות והובילו מהשטח – בנו קשרים ושיתופי פעולה, פתחו ערוצי הפצה חדשים וזהו הזדמנויות לצמיחה. מנהל המכירות האסטרטגי חייב להיות בקשר ישיר עם לקוחות מרכזיים – לא רק כדי “לסגור עסקה”, אלא כדי ללמוד, לחוות את הצד השני, להבין ולהשפיע על המוצר, התמחור.

        חברות המיישמות את המעבר הזה באופן יעיל מייצרות שיפור של עשרות אחוזים בביצועי המכירות
        תוך מספר חודשים.  אנשי המכירות הופכים עצמאיים יותר, המוטיבציה עולה, והחברה מגיעה לשווקים
        ולקוחות  חדשים.

        מנהלי מכירות אמיתיים לא רק בודקים אם המכירות בוצעו – הם יוצרים את התנאים לכך שהן יקרו שוב,
        ובאופן טוב יותר. הם  משנים כיוון, מובילים אנשים, לא תהליכים.

        אם אתם מזהים גם בארגון שלכם את “מלכודת התפעול” – זה הרגע לעצור, לחשב מסלול מחדש
        ולעבור ממקום של תגובה למקום של  יוזמה והובלה.

        הזמן להפסיק להיות מנהל תפעול ולהתחיל להיות מנהיג מכירות אמיתי – זה המעבר שיקפיץ לכם את הביצועים

        בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן