Game Changer

אסטרטגית לקוחות קיימים

AdobeStock_258960515_Preview
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם.

לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה עסקית בייחוד בתקופות מורכבות ( קורונה, לחימה, נסיבות
כלכליות ועוד), יחד עם זאת ברוב החברות והארגונים אין התייחסות ודגש מספיק סביב הלקוחות הקיימים, אנו
לוקחים אותם כמובן מאליו ובטוחים שברגע שרכשו הם שלנו לעד… התפיסה הזו היא נחלת העבר ויש צורך
לאמץ תפיסה אחרת. לתפיסה אחרת זו אנו קוראים “אסטרטגית לקוחות קיימים” ויש לתת לה את המקום והביטוי הראוי.

חשיבותם של לקוחות קיימים גבוהה – עלות הפעילות עם לקוח קיים זולה בהרבה מגיוס לקוח חדש, הקצאת
המשאבים הארגונים נמוכה יותר, גם שחיקה של המשאב האנושי והניהולי נמוכה יותר ולעיתים מהווה גם סוג של
“הכנסה בטוחה”.

זה נשמע כמו אסטרטגית חווית לקוח, אבל זה לא. זה אחרת והרבה מעבר. המטרה האסטרטגית היא להפוך את
הלקוחות הקיימים שלכם לשגרירים שלכם. להעביר כל לקוח פעיל למרוצה, משם ללקוח נאמן ובסופו של דבר
כממליץ (שגריר)

האסטרטגיה הזו משלבת מספר תחומים, אותם כדאי לכם לאמץ בארגונכם:

    1. שירות ומעטפת חווית לקוח – מחקרים מצביעים שלקוחות הנהנים משביעות רצון גבוהה מהמוצר והשירות לאורך זמן יבצעו רכישה נוספת ב 75% מההזדמנויות שלהם.
      את מקסום השירות יש לשלב באמצעות שלושת צלעות השירות: מגיב, יוזם ומוכר. את המשך הגדלת שביעות רצון הלקוחות וחיזוק נאמנות הלקוח יש לפעול בטיפול במדדים מגוונים כגון – מקסום המענה לכלל לקוחות, ירידה באחוז שיחות ננטשות, שיפור ירידה בכמות התלונות, ירידה בשיח השלילי ברשתות החברתיות ועוד.
    2. ניתוח ושימוש בדאטה – ניהול מאגר הדאטה באופן עקבי תוך הסקת תובנות וניבוי באמצעות ניתוח נתוני
      הדאטה ויצירת תובנות פעולה. כך – ניתוח תמורה לכל לקוח וקבוצת לקוחות.
    3. שיווק – בא לידי ביטוי ביצירת מסע לקוח ללקוחות רוכשים, חיזוק המכירה והקשר לאורך זמן תוך מתן ערך והצפתו באינטראקציות, הגדרתן, תחנות במסע, טריגרים וסינרגיה בין הדיגיטלי לאנושי באמצעות התאמת מסרים, שפה וקריאייטיב. לצד מסע הלקוח חשוב לאמץ גם פעילות סושיאל מטורגטת לאותם לקוחות לתקשור הצלחות ועדויות.
    4. פעילות מקדמת מכירה – באה לידי ביטוי במיסוד יעד הפניות (“חבר מביא חבר”) ובחינת הגדלות מכירה באמצעות אפסלים וקרוסלים (באמצעות פניה ישירה, טירגוטים, מועדון לקוחות).
    5. מועדון לקוחות /קהילה – ביסוס הקשר ומתן הערך וחשיפה באמצעות מועדון הלקוחות והצורך בבידול בין לקוח קיים ללקוח חדש: הטבות, תמחור, מבצעים, אטרקציות, ערכים מוספים, קדימות, יחס אישי ועוד,
      יש להגדיר יעדים כמותיים ברורים על ציר הזמן.
    6.  תכנית שימור לקוחות – הגדרת ובניית נוהל שימור ומתן כלים אפקטיביים סביב רווחיות, מוצר ותזרים (הנחות, הורדת מחיר, אמצעי תשלום, יצירת חבילות ועוד) תוך קביעת יעדים ומדידת אחוז ביטולים ואחוז שימור מסך כלל בקשות הביטול.

בכדי שאסטרטגיה זו תיושם הלכה למעשה יש בנוסף להתייחס להתערבות ניהולית נדרשת – ניהול של
משאב אנושי, תהליכים, מדדים, יעדים ובקרות. כשאפשר להתחיל להתרגל למשרה חדשה בארגון – “מנהל/ת לקוחות קיימים”.

כעת, מה שנשאר לכם הוא לקבל החלטה שאתם מאמצים את אסטרטגית לקוחות קיימים, כמה שיותר
בכללותה, ומשלבים אותה בתכניות העבודה שלכם קדימה.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן