הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
ייעוץ שיווקי לעסקים
גם כיום, בעידן הדיגיטלי, לשירות ייעוץ שיווקי יכולה להיות חשיבות גבוהה בהתוויית הדרך של העסק לעבר הצלחה. אז זה אומנם נכון, כי כל בעל עסק יכול לבצע פעולות שיווק בצורה פשוטה בלחיצת כפתור. מכיוון שגם התחרות הינה גדולה, בכדי להתבלט על פני המתחרים, קיימת חשיבות גבוהה שכל עסק, חברה או ארגון, ישקול לעומק את הנושא של קבלת ייעוץ איכותי ומקצועי.
שירות של ייעוץ שיווקי אמור להתמקד במגוון רחב של נושאים ובין היתר: ניהול תקשורת שיווקית, אסטרטגיית שיווק, כתיבת תוכנית שיווקית, ניהול השיווק ועוד..
כמובן, שבכדי לקצור את כל הפירות אותם השירות טומן בחובו – ובראש ובראשונה, את השגת מטרת העל – הגדלת המכירות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את היועץ הרלוונטי.
הליך העבודה או ההתנהלות מול היועץ השיווקי אמור להתבסס על מספר שלבים, אשר יכולים להשתנות בין יועץ שיווקי אחד לאחר.
בין השלבים החיוניים בתהליך:
- פגישת היכרות – מטרתה של פגישה זו היא לאפשר ליועץ להכיר בצורה מעמיקה את העסק, הארגון או החברה, את המבנה הארגוני וכמובן, גם את בעל העסק/ מנכל החברה ואת מטרותיו וציפיותיו מהתהליך המשותף.
- ניתוח פעילותו השיווקית של העסק ויצירת זהות עסקית וארגונית, קביעת חזון ויצירת בידול – שלב חיוני אשר ישפיע במידה רבה על ההמשך, על בחירת ערוצי הפרסום הרלוונטיים ועל נושאים נוספים, המהווים חלק מהשלב אשר יגיע לאחר מכן – שלב יצירת התוכנית השיווקית.
- בניית תוכנית שיווקית – בהתבסס על המידע והנתונים אשר נאספו בשלבים הקודמים, ניתן להתקדם לשלב הבא ולבנות תוכנית שיווקית מעמיקה ומקיפה, אשר כוללת: אפיון מוצרים, אפיון לקוחות, אסטרטגיה, הגדרת המטרות והיעדים לעתיד הקרוב והרחוק יותר ועוד..
- ליווי לאורך יישום התוכנית – אחרי שנבנתה התוכנית השיווקית המתאימה, מגיע הזמן ליישם אותה ובכדי שהיישום יתבצע בצורה המצופה, על היועץ ללוות את הלקוחות שלו לכל אורך השלבים הרלוונטיים.
אחד הפרמטרים החשובים והמשמעותיים ביותר בייעוץ השיווקינוגע לנושא של הליווי האישי. גם אחרי שהתקבלו מגוון רחב של החלטות שיווקיות והוצבו יעדים ומטרות, יש צורך לוודא שאותה התוכנית אכן משיגה את מטרותיה – כי אחרת, כל ההשקעה יכולה לרדת לטמיון.
מהסיבה הזאת, חשוב מאוד שהיועץ השיווקי הנבחר, יהיה בעל ניסיון וכחלק מכך, יחזיק ביכולות להתמודד עם אתגרים אשר יכולים לעלות בשטח.
מעבר לכך, הוא חייב להיות בעל גמישות ויכולות יצירתיות, אשר יאפשרו לו לבצע שינויים שונים ב”זמן אמת” (במידה ומתגלה שהתוכנית לא משיגה את מטרתה וכחלק מכך, עולה צורך בהטמעה של אותם השינויים).
ככלל, הדרך עם היועץ השיווקי היא דרך אשר אמורה להיות מותאמת אישית לצרכי העסק, הארגון או החברה – לכן, בהליך בחירת היועץ השיווקי, ההמלצה תהיה לשים דגש על החיבור האישי עם היועץ – כאשר, יש לוודא שמדובר באדם אדיב, שירותי וכזה אשר ניתן לסמוך עליו בידיעה, שהוא יודע בדיוק מה הוא עושה.
לסיכוםאם אתם זקוקים לשירות ייעוץ שיווקי קיימת חשיבות גבוהה, שלא תתפשרו על פחות מיועץ מנוסה ומקצועי, אשר מחזיק בידע ובכלים המקצועיים המתאימים.
במקום הזה בדיוק, נכנסת לתמונה חברת גיים צ’יינג’ר מקבוצת marketing solutions המקצועית והמנוסה אשר אוחזת ברזומה מרשים הכולל מתן ייעוץ למגוון רחב של חברות, ארגונים ועסקים, בסדרי גודל שונים ומענפים שונים במשק.