הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY. זו תקופה שהצרכנים והלקוחות מחכים בכיליון עיניים לבצע רכישות בהתאם להצעות בשוק.
רוב הארגונים והחברות מודעים לפוטנציאל כוח המכירה הגבוה ולא יכולים לעמוד מנגד ולא לעשות דבר. זו הזדמנות מצוינת להגדיל מכירות ולא רק באון ליין.
אז מה צריך לעשות נכון בשביל להגדיל את המכירות בהזדמנות של BLACK FRIDAY?
- ראשית, הבינו והכילו את האירוע כהזדמנות ייחודית להגדיל את המכירות ולתת בוסט בעמידה ביעד השנתי לקראת סוף שנה.
- הגדירו את משך זמן תקופת הפעילות החל מהיום ועד סוף החודש (בלאק פריידי כבר לא יום אחד, לפחות שבוע ימים)
- תצעקו פנימה – כנסו את מחלקת המכירות שלכם ובשרו להם על המהלך, ציידו אותם בכל הכלים, הדגישו את חשיבות הזמן, המאמץ, מחויבות ועמידה ביעדים. במקביל תקשרו לכלל הגורמים והממשקים בארגון על המהלך ועל ההתגייסות הנדרשת מכולם לטובת ההצלחה.
- תצעקו החוצה– מקדו חשיפה לפעילות במגוון ערוצי מדיה ורשתות חברתית: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, אתר הבית, דוורים ועוד. השתמשו בקרייאטיב מזמין, גרמו לקהל המתעניינים ליצור עמכם קשר כאן ועכשיו. השקיעו בפרסום בקמפיינים ממומנים. השיווק והפרסום שלכם חייב להתרכז בשלב הזה רק בפעילות הנוכחית.
- הגדירו את הפעילות הנדרשת – הנחות, מבצעים, תשלומים, באנדלים ועוד
- הגדירו את הגבול המינימום התחתון שלכם במחיר, רווחיות, תשלומים, תנאים, אחריות ועוד
- חשבו קצת אחרת מהמתחרים שלכם ונסו דווקא עכשיו להעניק ערך מוסף ייחודי או מספר ערכים מעבר למחיר ולמה שהענקתם עד כה בשוטף ( אחריות, שירות מותאם אישי….)
- הגדירו יעדי מכירות חדשים לפרק זמן הפעילות נ”ל, היעדים חייבים להיות גבוהים בעשרות אחוזים ויותר בהתאם לכמות המשאבים שאתם מקצים. מצד שני – אל תגדירו יעד דמיוני
- הגדירו גם את הדרך כיעדים איכותיים בפעילות ( כמות שיחות ,כמות לידים, כמות פגישות, כמות הצעות….)
- מקסמו את המשאב האנושי בתקופת הפעילות, האריכו את שעות הפעילות של אנשי ונציגי המכירות שלכם, אתם צריכים כמה שיותר ידיים עובדות. ודאו שיש לכולם תעסוקה!
- קבעו כבר עכשיו 2 מרתוני מכירות ימים שלמים שבו כלל הארגון מתגייס לטובת הפעילות, כולם מוכרים באווירה חגיגית.
- נהלו את הפעילות כפעילות מבצעית עם פתיחת יום מרוכזת לצוות המכירות וסגירת יום מולו, השתמשו בדוחות ומספרים ונסו ליצור מעורבות, אנרגיה ודריכות גבוהה מצד העוסקים במכירה כל הזמן.
- שלבו בנוסף תחרות אישית ותגמול עמידה ביעד קבוצתי – התגמולים יכולים להיות בצורת מענק כספי, או כל פרס אחר.
- לקוחות פוטנציאלים צריכים להבין שהפעילות מוגבלת בזמן עד סוף החודש ומי שלא רוכש עכשיו מפספס בגדול, יש להדגיש זאת מול הלקוח יותר מפעם אחת בשיחה : “חבל שתפספס”, ” הזדמנות שלא תחזור” , ” יש פה הנחה והצעה יוצאת דופן…..” ועוד
נחרצות ודחיפות בשיחות הללו הן המרכיבים העיקריים.
- זו ההזדמנות מצוינת עבורכם לגעת מחדש בכל הלקוחות הפוטנציאלים שנפסלו בעבר מסיבות של מחיר ולפנות אליהם שוב בהצעת ערך ומחיר – אלו שיחות קצרות של כן /לא, אין צורך להשקיע פה יותר מדי מאמץ ומשאבים
- מומלץ גם לפנות לכל מי שנמצא במעקב חודשי קדימה מכל סיבה שהיא, גם אלו שיחות קצרות של כן /לא.
- זו הזדמנות מצוינת לשדרוג השכר החודשי של אנשי המכירות – מנפו זאת מולם!
- נסו להגדיל הפניות של לקוחות קיימים. מחקרים מצביעים כי דווקא בתקופת פעילות זו אנשים אוהבים לשתף ולהפנות הרבה יותר מכל תקופה אחרת.
- נגישות – ודאו מקסימום נגישות בכל אמצי המדיה: אתר, בוט, ווטסאפ, רשתות חברתיות… ודאו גם שאתם משתמשים במספר ערוצי מכירה במקביל: טלפוני, ישיר, נקודות מכירה, און ליין, משולב.
- הזמן – חזרו ללקוחות מתעניינים כמה שיותר מהר . זכרו – אתם לא לבד בתקופה הזו, אתם מתמודדים מול מתחרים ישירים שלכם ומול מתחרים על כספו של הלקוח.
- אל תשכחו להעניק תמיכה מהירה ומלאה לאחר המכירה, העניקו חווית לקוח ושירות מקסימלית עם טעם של עוד.
בהצלחה!