נדבר אחרי החגים…

OOO
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מי מאתנו לא נתקל בחודשים אוגוסט וספטמבר במשפט “נדבר אחרי החגים”, לעיתים זה גם מגיע עם הקדמה של “זה לא מתאים עכשיו”… הרעיון מובן, סוג של נפנוף, ובלא מעט מקרים הוא המשפט שמחליף את – ” אני צריך לחשוב על זה…”

“אין מה לעשות, לאנשים אין זמן להתעסק עם זה כרגע, הם לפני החגים…” – זה עוד תירוץ שאנחנו שומעים לא מעט דווקא מחברות, ארגונים ועסקים שמנסים להצדיק את הצד השני.

הבקשה לדחות את שיחת המכירה או הפגישה ל”אחרי החגים” נתפסת לרובנו כלגיטימית. סטטיסטית, ברוב המקרים מהרגע שהסתיימה האינטראקציה תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי נודדת למקומות אחרים, להזדמנויות אחרות,  ואם מישהו יציע לו משהו מעניין או דחוף יותר שימלא את הצורך ותשומת הלב שלו, מרבית הסיכויים שיסגור.

“דברו איתי אחרי החגים” היא ברוב המקרים דחיית מכירה של כאן ועכשיו.

בואו נעשה סדר אחת ולתמיד, אנחנו הרגלנו את הלקוחות לקבל כמובן מאליו את ההסבר או התירוץ. אז מה אם יש חגים? דווקא בגלל החגים יש ללא מעט אנשים את הזמן והשקט לעשות חושבים, להתייעץ לגבי רכישות מסוימות ואפילו לחלקם יש גם את הזמן להתנסות. 

אז מה עושים?

1. ראשית אנחנו רוצים להבין האם זו התלבטות אמיתית או מזויפת.

בסקר עצמאי שביצענו בימים האחרונים דגמנו קרוב ל 200 לקוחות, כ – 62% מהלקוחות ציינו שהם באמת אינם מתכוונים לרכוש או להתעמק בשרות/מוצר שהתעניינו לפני סוף חגי תשרי, יחד עם זאת כ 38% לא פסלו את האפשרות לרכוש בתקופה הנוכחית. 70% מהם ציינו שהם כן מכווני רכישה כאן ועכשיו.

הסטטיסטיקה מציינת חלק לא קטן המשתמש בתירוץ ‘אחריי החגים’ כהתלבטות שעולה כברירת מחדל.

כנראה שלא עשיתם עבודה מספיק טובה בהצפת הבעיה והצורך והצגת  הפתרון ללקוח. כלומר, לא יצרתם צורך אמיתי וערך מספיק גבוה עבור הלקוח הפוטנציאלי ולא בהכרח רק למחיר אלא גם לדחיפות של כאן ועכשיו.

יכול להיות גם שלא יצרתם מספיק כימיה ולכן הצד השני נמנע מלציין את הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא רוכש כרגע.

התלבטות אינה סימן לחוסר רצון אלא ניסיון של הלקוח להראות לנו כי משהו חסר לו בתהליך המכירה.

מצד שני כשהלקוח אומר “אחרי החגים” זה מאוד דומה להתנגדות “אני צריך לחשוב על זה”, החדשות הטובות: יש עדיין סיכוי לסגירת העסקה כאן ועכשיו.

טפלו והשתמשו בטקטיקה כגון:

“יוסי, שמישהו מציין בפניי ‘אחריי החגים’ זה או שהוא לא מתכוון  בכלל לרכוש או שיש משהו לא סגור במוצר/ שרות שמונע לרכוש כאן ועכשיו. אם לא היית מעוניין לרכוש אז היית ישר אומר לי ולא משתמש בתירוץ של אחריי החגים, אז מה חסר לך? איפה בדיוק ההתלבטות שלך? תן לי לעזור לגשר לך על הפער… “

“אם היינו עכשיו אחרי החג היית רוכש?”

2. העצימו את תחושת הפספוס בצד השני.

רוב האנשים אינם אוהבים לפספס הזדמנויות. הכינו אינסנטיב וערך מוסף גבוה למי שכן ירכוש במעמד הרכישה ולא אחריי החג. ייצרו פה דחיפות ומוגבלות דווקא בגלל תקופת החגים. ניתן להגדיר תנאי תשלום מיוחדים, הנחות או מבצע כלשהו עד מועד מסוים או אפילו בונוס רכישה הקשור ספציפי לחג.

3. הציגו מראש באופן תועלתי ממוקד וקצר את הצעתכם, את החשיבות וההזדמנות למה דווקא עכשיו ומה צריך לעשות כדי לאפשר זאת. כך יש סיכוי שתגדילו את הסיכוי לשיתוף פעולה.

4. התחילו תהליך מכירה כאן ועכשיו – אחת הטקטיקות היעילות היא פשוט לייצר תחילת תהליך, כדי להגביר את הסיכויים שאחריי החגים יהיה לכם שותף אמיתי להתקדם ולסגור את העסקה. בקשו מהצד השני לשוחח טלפונית/ פרונטלי או אפילו בזום בכדי להתניע תחילת תהליך, עשו זאת בסמיכות הקרובה ביותר מהאינטראקציה הראשונית.

נסו לסקרן ולרגש את הלקוח באמצעות אינטרקציה יזומה (מייל/הודעה/שיחה/זום…) שתגרום לו לרצות להקשיב לכם פעם נוספת עוד לפני החגים. חשבו על הצרכים ועל התועלות שתוכלו לייצר עבורו כאן ועכשיו.

נסו לקבל הסכמה מצדו של הלקוח על חלק קטן בעסקה, צעד שמגביר באופן משמעותי את הסיכויים להגיע בהמשך לסגירה כוללת של העסקה. אין זה אומר שאינכם מכבדים את רצונו של הלקוח ‘לדבר אחריי החגים’, אך התעקשו להתחיל כבר עכשיו את הצעד הקטן, שיגביר את הסיכויים לסגירת העסקה הגדולה, אחרי החגים כמובן.

5. יצרו מחויבות לתקופת של אחריי החגים – קבעו מועד מדויק לשיחה/פגישה ישר אחריי החג ויצרו מחויבות באופן של תזכורות/זימון ביומנים. שלבו זאת עם שליחת חומרים תועלתיים במייל/ווטס אפ בתקופת ההמתנה ושעשויים לגרות ולעזור לצד השני להבין יותר את השרות/מוצר שלכם.                                        

6. השתמשו בטקטיקת ‘הפוך על הפוך’ – הפגינו בטחון בעצמכם ובשרות/מוצר המצוין שלכם, “בוא ניפגש רק אחריי החגים, עד אז אין לי זמן…אם זה אקוטי לך אולי אצליח להתפנות…”- תתפלאו לדעת שלפעמים השיטה עובדת.

זכרו שגם אלו המחליטים לדחות לאחריי החגים הם עדיין לקוחות פוטנציאלים, אל תניחו הנחות, הם עשויים להיות הלקוחות שלכם בעתיד, בנו איתם תהליך והשקיעו בהם. 

בהצלחה!

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק ב'
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
נטישה ושימור לקוחות ותיקים- חלק א
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן