תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

קליטה והכשרת איש מכירות בארגון עסקי

 

קליטת והכשרת אנשי מכירות (שטח, פרונטליים) היא לא פעולה טכנית – היא מהלך אסטרטגי המשפיע ישירות על התוצאות העסקיות שלכם. גם איש המכירות המוכשר ביותר זקוק להכוונה, חיבור לצוות והיכרות עם התרבות הארגונית, אחרת פוטנציאל המכירה שלו יישחק במהירות.

בכדי להצליח בתהליך ההכשרה והחיבור המיטיב יש צורך לבסס ולהטמיע 5 פרמטרים בתהליך:

  • קליטה הדרגתית – חיבור לצוות, השתלבות בתרבות הארגונית ויצירת תחושת שייכות.
  • הכשרה מקצועית – היכרות עם מוצרים, שירותים, מערכות CRM ותהליכי העבודה.
  • ליווי בשטח – חונכות צמודה בחודשים הראשונים כדי לא “לזרוק למים”.
  • תרגולים מציאותיים – סימולציות שיחה, פגישות מודרכות, משוב מתמשך.
  • ניסיון ופרקטיקה יישומית – התנסות מבוקרת במכירה אמיתית לצד מנהל/חונך.

 

כך,  אנו ב Game Changer מיישמים את הפרמטרים בללו בלא מעט חברות באמצעות מודל ייחודי ובלעדי שלנו:  מולד 4 שלבים (180-90-30-7) או בשמו המקצועי  –  Path to Training, Teaming & Growth  TTG

המודל בנוי על ציר זמן ברור בן 4 שלבים: 7 ימים, 30 ימים, 3 חודשים, חצי שנה. בכל שלב יש מטרה, פעולות נדרשות, מדדי הצלחה (KPI) והתאמות לסוג המכירה. להלן דוגמה מותאמת לאנשי מכירות שטח:

 

שלב 1 : 7 הימים הראשונים

מטרה: חוויית קליטה חיובית, בסיס ידע ראשוני.

פעולות:

  • קבלת פנים אישית על ידי המנהל הישיר.
  • היכרות עם הארגון, הערכים והחזון.
  • הגדרת ציפיות ברורה: אחריות, תחומי פעולה, יעדים ראשוניים.
  • מתן ערכת קליטה: חומרי הדרכה, קטלוג, נהלים.
  • חפיפה צמודה עם איש מכירות ותיק ונסיעות משותפות.
  • קשר יומי עם מנהל ישיר ופגישת משוב מסכם שבועי.

 

שלב 2 : 30 הימים הראשונים

מטרה: מעבר מלמידה פסיבית להתנסות מבוקרת.

פעולות:

  • המשך יציאות עם חונך, עם השתתפות פעילה.
  • סימולציות מכירה והתמודדות עם התנגדויות.
  • ביצוע פגישות ראשונות מול לקוחות בליווי.
  • קביעת יעדי פעילות שבועיים (ביקורים, הצעות מחיר).
  • פידבק אישי קבוע מהמנהל הישיר.
  • השתלבות מלאה בצוות – ישיבות, פרויקטים קטנים, חשיפה להצלחות.
  • הכרות מחלקות, ממשקים וגורמים פנים ארגונים
  • פגישת סיכום שבועית פרונטלית עם מנהל ישיר

 

 

שלב 3 : שלושת החודשים הראשונים

מטרה: מעבר לעצמאות מקצועית והשגת תוצאות ראשוניות.

פעולות:

  • אחריות על תחום/טריטוריה מצומצמת.
  • ניהול פגישות מלאות ללא ליווי.
  • עמידה ביעדי תוצאה ראשוניים (עסקאות, לקוחות חדשים).
  • השתתפות בהדרכות מתקדמות: ניהול מו”מ, טכניקות סגירה.
  • שיחות הערכה דו-שבועיות עם המנהל.
  • שיתוף ידע עם עמיתים חדשים וחיבור למחלקות נוספות.
  • יציאה לשטח עם מנהל ישיר אחת ל 10 ימים
  • יום עבודה עם סוכן – הכרות אופי וצורת עבודה של סוכן קולגה בצוות

 

שלב 4 : חצי שנה

מטרה: מיצוב כאיש מכירות עצמאי ואפקטיבי.

פעולות:

  • אחריות מלאה על תחום/טריטוריה רחבה יותר
  • ניהול לקוחות אסטרטגיים
  • עמידה מלאה ביעדי מכירות כמותיים ואיכותיים
  • הובלת יוזמות פנימיות
  • בניית תוכנית צמיחה אישית (מיקוד במכירות אסטרטגיות או קידום לתפקיד ניהולי)
  • פעולות ניהוליות ליצירת מוטיבציה ושימור
  • יציאה לשטח עם מנהל ישיר אחת לשבועיים

 

הכשרה מוצלחת היא רק חצי מהסיפור. כדי לשמר את אנשי המכירות לאורך זמן יש צורך ב:

  • מודל תגמול הוגן ושאפתני – אפשרות להרוויח בהתאם לתוצאות, ללא תקרה מלאכותית.
  • משוב שוטף – לא פעם בשנה, אלא אחת לחודש לפחות.
  • פיתוח והתפתחות מקצועית – קורסים, הכשרות, סדנאות.
  • תחושת שייכות – שיתוף בהחלטות, הכרה בהישגים, יצירת גאוות יחידה.

 

יתרונות המודל

  • מייצר מסלול ברור מרגע הקליטה ועד להפיכתו לעצמאי.
  • בקרה ומדידה רציפה בכל שלב.
  • שילוב בין היבט מקצועי (מיומנויות מכירה) לבין היבט תרבותי (שייכות לארגון).
  • פיתוח דור אנשי מכירות מחויב, מקצועי ומכוון תוצאות.

 

כאשר תהליך הקליטה וההכשרה מתוכנן ומנוהל כמהלך אסטרטגי – הארגון מרוויח איש מכירות עצמאי, מחויב ובעל יכולת לייצר תוצאות מהר יותר ולשמור עליהן לאורך זמן.

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן