5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ”לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

טעויות שמנכ”לים עושים – ואיך אפשר למנוע אותן

במהלך ליווי של מאות חברות וארגונים בישראל, ראינו שוב ושוב את אותן הטעויות שחוזרות על עצמן – לעיתים בגלל עומס, לפעמים מחוסר מודעות, ולעיתים מתוך עודף תחושת ביטחון עצמי. בתפקיד מנכ”ל או מנהל פעילות עסקית/יחידה עסקית, כל טעות עשויה לעלות ביוקר – בזמן, בכסף ובמוניטין. החדשות הטובות? את רוב הטעויות אפשר למנוע, כל עוד יודעים לזהות אותן בזמן.

 

אז מהן 5 הטעיות השכיחות ביותר שאנו ב Game Changer  נתקלנו בהן עם מנכלים ומנהלים בכירים שליוונו בשנים האחרונות ?

  1. היעדר תכנית עבודה שנתית מקיפה

זה בא לידי ביטוי בעיקר בהסתמכות על “תחושת בטן”, תוכנית חלקית או התנהלות מעכשיו לעכשיו בעיקר חודשית.

ההשלכה: פערים בין היעדים לביצוע בפועל, דברים שנתקעים, חוסר תיאום בין המחלקות וחוסר מיקוד בתהליכים ובקרב המשאב האנושי.

סקר של Turnaround Management Society מצא כי 55% מהכישלונות העסקיים נגרמים בגלל שמנהלים ממשיכים באסטרטגיה שכבר לא עובדת.

הפתרון: בניית תוכנית עבודה שנתית ברורה הכוללת מטרות, יעדים, תחומי אחריות, תוצרים מדידים ותשתיות תומכות בכל מחלקה – ניהול, מכירות, שיווק, שירות, מערכות ועוד. ואם אתם לא בונים תכנית שנתית תבנו לפחות תכנית חציונית. תכנית רבעונית היא טובה אבל לא מספיקה.

  1. התעלמות מהמשאב האנושי בזמן אמת

זה בא לידי ביטוי במיקוד בתוצאות בלבד, תוך הזנחת תחושות השחיקה, התסכול או חוסר הוודאות של העובדים. ניהול ממוקד יעדים הוא הכרחי להצלחה רק עם משלבים איתו ניהול ממוקד עובדים

ההשלכה: ירידה בפרודוקטיביות, תחלופה גבוהה, חוסר נאמנות פנימית, עובדים מתוסכלים וממרומים שאינם מגיעים אפילו ל 75% מהפוטנציאל שלהם.

הפתרון: חיבור ורתימת המשאב האנושי בשוטף, שקיפות מקסימלית, קיום שיחות פתוחות עם עובדים ומנהלים, שולחנות עגולים, נוכחות מנהיגותית בשטח, פיתוח תרבות של אכפתיות,

תקשורת דו־כיוונית זמינה, הבטחת ערוץ פתוח ודיסקרטי לעובדים , המנעות מהבעת שיפוטיות כשהעובד משתף.

 

  1. ניהול מכירות ישן ולא מותאם לשוק המשתנה

זה בא לידי ביטוי בהתבססות על שיטות ישנות לניהול מכירות, חוסר במדדים ובקרות איכותיים, הסתמכות יתר על אנשי המכירות (חלקם שחוקים, או לא מתאימים), חוסר בתהליכי דיגטציה תומכי מכירה וAI

ההשלכה: ירידה במכירות, אי עמידה ביעדים, אובדן לידים איכותיים, חוסר יעילות בהמרה.

הפתרון: בניית תכנית מכירות מותאמת, שיפור שיטות העבודה של אנשי המכירות, הטמעת מערכות ניהול מתקדמות (CRM) כולל דיגיטציה וכלי AI, ובקרה רציפה על ביצועים.

 

  1. חוסר מדידה וניהול נתונים (ניהול סטטיסטיקה)

זה בא לידי ביטוי בעיקר בקבלת החלטות לפי תחושות מהמקום האמוציונלי במקום לפי עובדות, נתונים = דאטה.

ההשלכה: ניהול לא מדויק בלשון המעטה, בזבוז תקציבים, החמצת הזדמנויות.

הפתרון: הגדרת KPI מדידים לכל תחום בארגון, ניתוח דוחות ביצועים באופן שוטף והפיכת הדאטה לכלי ניהולי זמין ונגיש לכל מקבל החלטות.

 

  1. העדר תהליכי שיפור שוטף

הסתפקות ב”שגר ושכח” -אין הסתכלות ארוכת טווח של תרבות שיפור ביצועים, לא באמת מתקנים תקלות, לא מטמיעים שיפורים לאורך זמן.

ההשלכה: הארגון לא מתייעל, נשאר מאחור ונכשל בהתמודדות עם תחרות.

הפתרון: הקמת מנגנון שיפור פנים-ארגוני בכל מחלקה, הפקת לקחים שיטתית והצבת מדדי שיפור ברורים.

 

לסיכום,

מנהל שלא שוגה – הוא מנהל שלא פועל. מנהל  מצוין הוא זה שמזהה טעויות מוקדם, לומד מהן, ומטמיע מנגנוני מניעה חכמים. ניהול חכם הוא לא רק הובלה אלא גם הקשבה, תכנון מדויק, והובלה מתוך מודעות.

 

רוצים לבדוק האם גם אצלכם קיימות טעויות ניהול שמונעות מהחברה לצמוח?

בדיוק בשביל זה יצרנו תהליך אבחון קצר, מדויק ואפקטיבי עבור מנכ”לים שמעוניינים בשיפור ביצועים אמיתי.

פנו אלינו לקביעת שיחת אבחון ממוקדת. אין התחייבות. רק תובנות מניעות לפעולה.

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן