הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
טעויות שמנכ”לים עושים – ואיך אפשר למנוע אותן
במהלך ליווי של מאות חברות וארגונים בישראל, ראינו שוב ושוב את אותן הטעויות שחוזרות על עצמן – לעיתים בגלל עומס, לפעמים מחוסר מודעות, ולעיתים מתוך עודף תחושת ביטחון עצמי. בתפקיד מנכ”ל או מנהל פעילות עסקית/יחידה עסקית, כל טעות עשויה לעלות ביוקר – בזמן, בכסף ובמוניטין. החדשות הטובות? את רוב הטעויות אפשר למנוע, כל עוד יודעים לזהות אותן בזמן.
אז מהן 5 הטעיות השכיחות ביותר שאנו ב Game Changer נתקלנו בהן עם מנכלים ומנהלים בכירים שליוונו בשנים האחרונות ?
- היעדר תכנית עבודה שנתית מקיפה
זה בא לידי ביטוי בעיקר בהסתמכות על “תחושת בטן”, תוכנית חלקית או התנהלות מעכשיו לעכשיו בעיקר חודשית.
ההשלכה: פערים בין היעדים לביצוע בפועל, דברים שנתקעים, חוסר תיאום בין המחלקות וחוסר מיקוד בתהליכים ובקרב המשאב האנושי.
סקר של Turnaround Management Society מצא כי 55% מהכישלונות העסקיים נגרמים בגלל שמנהלים ממשיכים באסטרטגיה שכבר לא עובדת.
הפתרון: בניית תוכנית עבודה שנתית ברורה הכוללת מטרות, יעדים, תחומי אחריות, תוצרים מדידים ותשתיות תומכות בכל מחלקה – ניהול, מכירות, שיווק, שירות, מערכות ועוד. ואם אתם לא בונים תכנית שנתית תבנו לפחות תכנית חציונית. תכנית רבעונית היא טובה אבל לא מספיקה.
- התעלמות מהמשאב האנושי בזמן אמת
זה בא לידי ביטוי במיקוד בתוצאות בלבד, תוך הזנחת תחושות השחיקה, התסכול או חוסר הוודאות של העובדים. ניהול ממוקד יעדים הוא הכרחי להצלחה רק עם משלבים איתו ניהול ממוקד עובדים
ההשלכה: ירידה בפרודוקטיביות, תחלופה גבוהה, חוסר נאמנות פנימית, עובדים מתוסכלים וממרומים שאינם מגיעים אפילו ל 75% מהפוטנציאל שלהם.
הפתרון: חיבור ורתימת המשאב האנושי בשוטף, שקיפות מקסימלית, קיום שיחות פתוחות עם עובדים ומנהלים, שולחנות עגולים, נוכחות מנהיגותית בשטח, פיתוח תרבות של אכפתיות,
תקשורת דו־כיוונית זמינה, הבטחת ערוץ פתוח ודיסקרטי לעובדים , המנעות מהבעת שיפוטיות כשהעובד משתף.
- ניהול מכירות ישן ולא מותאם לשוק המשתנה
זה בא לידי ביטוי בהתבססות על שיטות ישנות לניהול מכירות, חוסר במדדים ובקרות איכותיים, הסתמכות יתר על אנשי המכירות (חלקם שחוקים, או לא מתאימים), חוסר בתהליכי דיגטציה תומכי מכירה וAI
ההשלכה: ירידה במכירות, אי עמידה ביעדים, אובדן לידים איכותיים, חוסר יעילות בהמרה.
הפתרון: בניית תכנית מכירות מותאמת, שיפור שיטות העבודה של אנשי המכירות, הטמעת מערכות ניהול מתקדמות (CRM) כולל דיגיטציה וכלי AI, ובקרה רציפה על ביצועים.
- חוסר מדידה וניהול נתונים (ניהול סטטיסטיקה)
זה בא לידי ביטוי בעיקר בקבלת החלטות לפי תחושות מהמקום האמוציונלי במקום לפי עובדות, נתונים = דאטה.
ההשלכה: ניהול לא מדויק בלשון המעטה, בזבוז תקציבים, החמצת הזדמנויות.
הפתרון: הגדרת KPI מדידים לכל תחום בארגון, ניתוח דוחות ביצועים באופן שוטף והפיכת הדאטה לכלי ניהולי זמין ונגיש לכל מקבל החלטות.
- העדר תהליכי שיפור שוטף
הסתפקות ב”שגר ושכח” -אין הסתכלות ארוכת טווח של תרבות שיפור ביצועים, לא באמת מתקנים תקלות, לא מטמיעים שיפורים לאורך זמן.
ההשלכה: הארגון לא מתייעל, נשאר מאחור ונכשל בהתמודדות עם תחרות.
הפתרון: הקמת מנגנון שיפור פנים-ארגוני בכל מחלקה, הפקת לקחים שיטתית והצבת מדדי שיפור ברורים.
לסיכום,
מנהל שלא שוגה – הוא מנהל שלא פועל. מנהל מצוין הוא זה שמזהה טעויות מוקדם, לומד מהן, ומטמיע מנגנוני מניעה חכמים. ניהול חכם הוא לא רק הובלה אלא גם הקשבה, תכנון מדויק, והובלה מתוך מודעות.
רוצים לבדוק האם גם אצלכם קיימות טעויות ניהול שמונעות מהחברה לצמוח?
בדיוק בשביל זה יצרנו תהליך אבחון קצר, מדויק ואפקטיבי עבור מנכ”לים שמעוניינים בשיפור ביצועים אמיתי.
פנו אלינו לקביעת שיחת אבחון ממוקדת. אין התחייבות. רק תובנות מניעות לפעולה.
בהצלחה!