90 השאלות הכי חשובות לבניית תכנית עבודה לשנת 22

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד הדברים היותר מאתגרים שאנו עושים לקראת סיום הרבעון ה-3 ותחילתו של הרבעון ה-4 וכמה רגעים לפני שמתחילים לתכנן ולקבוע את תכניות העבודה והתקציבים לשנת הפעילות הבאה, הוא להציג בפני מנהלים בכירים, מנכ”לים וסמנכ”לים בחברות ובארגונים כלי עבודה פשוט ויעיל שמחדד ועושה סדר בזמן הנכון.

מהו הכלי?

בנק 90 השאלות

“בנק 90 השאלות” הוא כלי המאפשר לכל מנכ”ל, בעלים, מנהל בכיר בארגון לעצור ולשאול את עצמו – האם אתם באמת מכירים את מה שקורה במכירות, שיווק וניהול אצלכם? האם אתם ממקסמים תהליכים ומשאב אנושי בכדי להגיע לתוצאות טובות יותר? כמה אתם באמת מעורבים ויודעים? האם לפני קביעה וסגירת התוכנית השנתית הקרובה תעצרו רגע ותשאלו את עצמכם מה צריך לעשות הפעם שונה או בנוסף?

לא מעט מהשאלות בבנק מחדדות את הצורך שלנו כמנהלים להסתכל גם על הדרך ולא רק על התוצאה. בניסיון לערער מקובעות ולדרוש התפתחות וחדשנות (הרי אנחנו כבר בסוף 2021) ראו מה גם אתם יכולים לעשות ולבצע בכדי שהפעילות שלכם תייצר תפוקות גבוהות וארוכות יותר לאורך זמן.

אל תפחדו לאתגר את המנהלים שלכם ולשתף גם אותם בכלי הזה. תנו להם לחשוב קדימה!

צאו מהמקובעות ותתחילו לחשוב רחב ועמוק יותר! תתמסרו לעובדות ולא לתחושות, נסו לערער ולשפר תהליכים קיימים או כאלו שפשוט לא היו קיימים עד כה.

כמובן שיש עוד לא מעט שאלות רלוונטיות, ריכזנו את העיקריים שבהן!

אז בואו נצלול, בהצלחה.

הסתכלות במאקרו

1. מהו צפי הגידול במכירות/ הכנסות שלכם לשנה הבאה?
2. האם יש לכם תכנית חומש בכל הקשור למכירות ל 3 עד 5 השנים הקרובות?
3. ממה אתם מרוצים כיום במכירות?
4. ממה אתם לא מרוצים?
5. האם אתם יודעים בוודאות מהו הפוטנציאל המכירתי שלכם בארגון?
6. כמה כסף באמת שוכב לכם על הרצפה ולא הרמתם אותו עד כה?
7. אילו פעולות (והאם מספיק) נעשות בכדי להרים את הכסף שעל הרצפה?
8. כמה עולה לארגון שלכם לגייס לקוח חדש?
9. כמה הייתם רוצה להוזיל את עלויות גיוס לקוח שלכם?
10. מה הוא יחס ההמרה שלכם מליד נכנס לסגירה? 

מחלקת המכירות

11. מה הן החוזקות של מחלקת המכירות שלכם?
12. מה הן החולשות של מחלקת המכירות שלכם?
13. מה הם ההזדמנויות /איומים של מחלקת המכירות שלכם?
14. האם אתם מרוצים ממנהל המכירות שלכם? מנהל המוקד?
15. האם מודל התגמול של מנהל המכירות מהווה תמריץ מיטבי עבורו?
16. אלו אנשי מכירות אינם מספקים את הסחורה כבר לאורך זמן? האם יש סיבה אמתית?
17. האם מודל התגמול מהווה תמריץ אמיתי ומיטבי לאנשי המכירות?

ניהול מכירות

18. כמה מאנשי המכירות שלכם עמדו ביעדי המכירות ב2020?
19. כמה מהם עומדים כיום ביעד המצטבר שלהם מתחילת השנה?
20. האם בדקתם שיעדי המכירות שלכם ראליים?
21. האם אתם כארגון עומדים ביעדים החודשים והשנתיים?
22. האם אתם מודדים את אנשי המכירות שלכם גם ביעדים איכותיים?
23. אילו יעדים איכותיים חשובים לכם ואותם אתם מודדים או רוצים למדוד?
24. האם ואיך אתם מבקרים את אנשי המכירות שלכם בשוטף?
25. האם אתם מבצעים חשיבה משותפת עם אנשי המכירות או לחוד?
26. איך אתם מנתחים, האם מההצלחות או מהכישלונות?
27. האם ואיזה תכנית עבודה יש למערך המכירות שלכם?
28. האם תכנית המכירות שלכם נושמת/דינמית?
29. מה קורה שאתם לא עומדים ביעד החודשי שלכם?
30. אילו פעולות וכלים אתם מעניקים למחלקת המכירות לעמוד ביעדים?
31. האם יש לכם תכנית סדורה לגיוס, הכשרה ופיתוח אנשי המכירות שלכם?
32. מה הם אמצעי המדידה שלכם בשוטף, אילו דוחות, דשבורדים?
33. באילו מדדי KPI אתם משתמשים ואילו חסרים לכם?
34. האם אתם משתמשים באוטומאציות חכמות בתהליכי המכירה שלכם?
35. האם אתם מבצעים חזרה ללידים עבר ומנסים להחיות אותם בשוטף? 

הלקוחות שלכם

36. כמה אינטראקציות בממוצע אתם מבצעים  עם הלקוח בכדי לסגור עסקה?
37. כמה לקוחות נוטשים אתכם בממוצע בשנה?
38. האם יש לכם מנגנון התראת נטישת לקוחות?
39. מה הם תהליכי השימור שאתם מבצעים לשמר לקוחות שמעוניינים לעזוב? 
40. כמה ומי הם הלקוחות שהפסיקו לרכוש בחצי השנה האחרונה?
41. כמה לקוחות פוטנציאלים פנו אליכם בשנה האחרונה ולא נענו כלל?
42.אילו לקוחות קנו אצלכם באופן חד פעמי?
43.למי מלקוחות אלו ניתן להגדיל מכירה?
44. מתי נתתם ללקוחות הקבועים שלך להבין שהם השגרירים שלכם?
45. ומתי הגדרתם וקבעתם תהליך שיקדם את הרעיון?

אנשי המכירות שלכם

46. האם קיימת תחלופה גבוהה בקרב אנשי המכירות שלכם ?
47. האם יש לכם תכנית סדורה לשימור אנשי המכירות שלכם?
48. אילו פעולות ננקטות  בכדי לשמר מוטיבציה גבוהה בצוות המכירות שלכם?
49. איך אתם מניעים את אנשי המכירות בתקופות חלשות ומאתגרות?
50. מתי בפעם האחרונה הענקתם לצוות המכירות שלכם זריקת תמריץ?
51. מתי בפעם האחרונה ביצעתם בארגון ריענון, חידוד והדרכת מכירות?
52. איך אתם יודעים למדוד הן כמותית והן איכותית את אנשי ומערך המכירות?
53. מה אתם עושים היום בכדי להגדיל את יחס ההמרה לסגירה?
54.איך אתם יודעים שמערך המכירות מייצר את התוצאות הטובות ביותר?  

המנהלים בארגון

55. אילו פעולות אתם נוקטים בכדי לשפר ולפתח את המנהלים שלכם?
56. האם יש לכם תכנית פיתוח מנהלים בארגון?
57. האם אתם מודדים את התקדמות והתפתחות המנהלים שלכם בארגון?
58. האם אתם מעודדים עבודה בממשקים?

שיווק ופרסום

59. האם יש אסטרטגיה שיווקית סדורה לארגון שלכם?
60. מתי בפעם האחרונה ביצעתם חשיבה מעמיקה על האסטרטגיה השיווקית?
61. האם אנשי השיווק שלכם מספיק מקצועיים בכדי להוביל ולעמוד באתגרים של השנה הקרובה?
62. מהי עלות ההרכשה השיווקית שלכם?
63. כיצד ניתן להוזיל את עלות ההרכשה בלפחות ב 10% ואף יותר?
64. האם הלידים שלכם מספיק איכותיים ומטופלים כראוי על ידי מחלקת המכירות שלכם?
65. האם ביצעתם התאמה עסקית בתחומי המכירות והשיווק לתקופת פוסט קורונה?
65. האם אתם נמצאים בכל ערוצי הפרסום הרלוונטיים לכם?
66. האם מקסמתם את שיתופי הפעולה שלכם עד תום?
67. איך מתבצע חלוקת תקציב השיווק שלכם? מה הקריטריונים שאתם קובעים והאם נדרש שינוי?
68. אילו ערוצי שיווק ופרסום נמצאים היום בתוך התקציב ומה המדד לחלוקה הפנימית?
69. אילו ערוצים הם הממירים ביותר לסגירות ועסקאות?
70. אילו ערוצים הם הפחות ממרים ומה יש לעשות בשביל להגדיל את יחס ההמרה מהם?
71. האם אתם מבצעים ריענון שוטף של הקריאייטיב, מסרים פרסומיים?
72. האם שיווק באמצעות תוכן וידאו מקבלים אצלכם מספיק תשומת לב?
73. האם מחלקת השיווק שלכם מקבלת פידבק מהמכירות לגבי טיב הלידים, הפרסום שהיא מייצרת? האם ישנו שיתוף פעולה פורה בין מחלקות המכירות לשיווק?
74. האם אתם מרוצים מספקים חיצוניים שעובדים אתכם בשיווק ובפרסום?
75. איך אתם מודדים אותם בשוטף? מה המדדים? האם יש צורך לשנות אותם?
76. האם מתבצעת חשיבה משותפת של השיווק והמכירות בשיפור ביצועים?
77. מה הייתם רוצים לשנות בשיווק כבר היום?

בקרה ומערכות תומכות

78. איך אתם מבקרים את עצמכם?
79. כל כמה זמן אתם מבצעים בקרת תחקירים?
80. מתי בפעם האחרונה ערכתם שולחן עגול עם מחלקת המכירות והשיווק?
81. מתי בפעם האחרונה השדרה הניהולית קיבלה פידבק מסודר ממחלקת המכירות על עבודת הממשקים בארגון?
82. מתי בפעם האחרונה קיבלתם פידבק מסודר ממחלקת המכירות לגבי טיב ואיכות המוצר/שרות ?
83. האם אתם מפעילים לקוח סמוי בשוטף?
84. האם אתם מבצעים סקרים שוטפים למול לקוחות פעילים/לקוחות שנטשו/לקוחות שלא סגרו?
85. באיזה תדירות אתם מבצעים לקוח סמוי למתחרים שלכם?
86. האם נהוג אצלכם שהשדרה הניהולית יורדת וחווה את רצפת המכירה מעת לעת?
87. האם אתם מנתחים שיחות או/ו משתתפים בפגישות מכירה?
88. איך אתם מנתחים את תפוקת המשאב האנושי ובאילו מדדים?
89. האם אתם מרוצים מהמערכות התומכות שלכם – CRM וטלפוניה?
90. האם הם משרתים בצורה מיטבית את המכירות, ניהול לקוחות והשיווק?

למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן