AI בתהליכים עסקיים: כך מתחילים נכון ובשלבים

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים באמצעות AI

כחברה שמאמצת באופן שיטתי טכנולוגיות ופתרונות לשיפור ביצועים, אנחנו חווים מדי יום את התרומה האדירה של כלי AI . היום זה כבר לא “גאדג’ט” או טרנד זה סטנדרט מתבקש בשוק העסקי. מרבית החברות כבר אימצו, או שנמצאות בתהליך אימוץ, של כלים מבוססי בינה מלאכותית. מי שלא שם, יישאר מאחור.

הפער שחברות לא רואות:

חברות משקיעות סכומי עתק במערכות ניהול מתקדמות – CRM, ERP, מערכות לניהול פרויקטים ובפועל עדיין עובדות כפי שעבדו ב 2015… המערכות קיימות, אבל הפוטנציאל האמיתי נמצא דווקא בשילוב החכם בין בינה מלאכותית לבין תהליכי הליבה ושם רוב הארגונים פשוט לא מממשים את הפוטנציאל.

אנחנו לא מדברים על צ’אטבוט חמוד באתר או על כלי כתיבה אוטומטיים. אנחנו מדברים על טרנספורמציה אמיתית: שילוב מושכל של AI בתוך תהליכים חשובים שמייתרים עבודה ידנית מיותרת, חוסכים אלפי שעות, מצמצמים טעויות ומשחררים את הצוות לנהל, למכור, לפתח ולתת ערך.

מה זה בעצם אומר “שילוב AI בתהליכים”?

בואו ניקח דוגמה קונקרטית מתחום ניהול הלקוחות. נניח שהחברה שלכם חותמת על הסכם עם לקוח חדש או עם ספק/משווק. מה קורה אחרי החתימה? בדרך כלל, מישהו צריך לפתוח ידנית קבצי אקסל, ליצור תיקיות במערכות השונות, להעתיק נתונים ממקום למקום, לשלוח מיילים לגורמים הרלוונטיים ולוודא שכל השלבים הבאים מתחילים לזוז.

עכשיו תארו לעצמכם שכל זה קורה אוטומטית, ברגע שההסכם נחתם דיגיטלית. המערכת לא רק יוצרת את התיקיות והקבצים היא גם מבינה את סוג ההסכם, מושכת את הנתונים הרלוונטיים, יוצרת תקציב חודשי מפורט, פותחת מפרט טכני מותאם, פותחת משימות לכל גורם רלוונטי, שולחת התראות לכל הגורמים הנכונים בזמן הנכון. זו טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית.

התוצאה: חיסכון אדיר של שעות וכסף

אז למה רוב החברות לא מיישמות זאת? לאחר ליווי מאות חברות, מצאנו שלושה חסמים מרכזיים:

  1. מנהלים רואים את המערכות שלהם כפתרונות נפרדים. יש להם מערכת CRM ,מערכת הנהלת חשבונות, מערכת ניהול פרויקטים וכל אחת חיה בעולם משלה
  2. הפחד מהמורכבות: “זה נשמע מסובך מדי”. והאמת? זה היה מסובך לפני חמש שנים. היום זה הרבה יותר פשוט…
  3. חוסר ההבנה איפה להתחיל: רוב המנכ”לים פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל, אז הם לא מתחילים בכלל

בואו נבין ביחד מתי בדיוק AI צריך להיכנס לתמונה?

יש משימות שדורשות הבנה, שיקול דעת, והתאמה אישית. קחו למשל את יצירת המפרט הטכני של הזמנה חתומה מלקוח או הכנת מפרט טכני מפורט ללקוח. בעבר, גורם כשלהו בארגון היה צריך לשבת ולכתוב מפרט מותאם ללקוח – מה נכלל בפרויקט, מה לא נכלל, מהן הציפיות, מה לוחות הזמנים, מי אחראי, מה המשימות לכל אחד, מה הלוז. זה לקח שעות ותמיד יש את הסיכון שמשהו חשוב נשכח.

כשמשלבים AI בתהליך, הכלי לא רק ממלא שדות הוא מבין. הוא קורא את ההסכם המקורי, זוכר דפוסים ממאות מפרטים קודמים, יודע מה רלוונטי לסוג הפרויקט הספציפי הזה ויוצר מפרט טכני מלא ומדויק שמתחשב בכל הנתונים הזמינים. החשוב ביותר – הוא למד מהניסיון. כל פעם שיש שינוי או תיקון במפרט, המערכת לומדת ומשתפרת.

אז איך בונים את זה בפועל?

  • אל תנסו לעשות הכל בבת אחת. טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית היא תהליך, לא אירוע חד-פעמי.
  • התחילו ממיפוי התהליך הקיים: לפני שמשלבים טכנולוגיה, הבינו מה בדיוק קורה היום. איפה החסמים? איפה הצוות מבזבז זמן?
  • זהו את נקודות הכאב הגדולות: התמקדו בתהליכים שחוזרים על עצמם הרבה, שכרוכים בהמון נתונים
  • בנו בשלבים: שלב ראשון – אוטומציה בסיסית. שלב שני – חיבור בין מערכות. שלב שלישי – הוספת שכבת ההבנה והלמידה של AI
  • אמנו את הצוות: הטכנולוגיה היא רק כלי. אם האנשים לא מבינים למה זה טוב להם, זה לא יעבוד
  • מדדו והתאימו: אחרי שהשקתם משהו, עקבו אחרי התוצאות

 

כדי להתחיל ולהתניע בחרו תהליך אחד – ניהול הצעות מחיר, או תהליך קבלת לקוחות חדשים, או ניהול התקציב החודשי. התחילו לשפר אותו, הוסיפו אוטומציה, ובחנו את המתרחש..

הטכנולוגיה כבר קיימת. הכלים זמינים. מה שחסר זה הגישה הנכונה והליווי המקצועי שיעזור לכם להבין מה באמת מתאים לחברה שלכם.

בסופו של דבר, טרנספורמציה דיגיטלית היא לא עניין של טכנולוגיה זו חשיבה וגישה עסקית עידכנית שמי שיאמץ אותה יחסוך המון זמן, כסף ויזכה ביתרון תחרותי אמיתי.

 

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
העצמת עובדים
העצמת עובדים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן