שיווק ומכירות ל- B2B – חלק 2

office-620822_640
 

במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים),  לחשיפה גבוהה יותר , חימום מערכת יחסים יציבה ולאורך זמן עם הלקוחות שלכם וכן, שיפור יחס ההמרה

SEO

גוגל אורגני הוא למעשה תוצאה טבעית רלוונטית לחיפוש של הגולש הקידום האורגני בנוי ממרכיבים רבים כמו תוכן איכותי, לינקים חיצוניים איכותיים, מבנה נכון, הגדרות, מהירות ועוד לא מעט פרמטרים חשובים. היתרון המרכזי בקידום אורגני, הינו שיפור, קידום וחשיפת האתר בגוגל. מנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם במקומות עפ”י מידת הרלוונטיות לנושא . הנגישות הגבוהה לגולשים מתעניינים תורם לאמינות ולבמה המקצועית שלכם בתחומכם.

צ'אט חי

צ’אט חי –מדובר בערוץ דיגיטלי אונליין אפקטיבי במיוחד, זו הדרך המהירה והנוחה ביותר לקבל משוב מהצד השני. צ’אט חי הוא הרבה יותר מפונקציה של שירות לקוחות, כך שעם מעט מאמץ והכוונה נכונה, הוא עשוי להפוך להיות עוד ערוץ מכירות שלכם

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

פופ אפ באתר

תוסף קטן באתר שמוסיף לא מעט ולוכד את הגולש בהצעת ערך נוספת (מעבר לכתבת תוכן, רישום לניוזלטר מקצועי, טופס רישום ליד ועוד). בד”כ מומלץ ונכון לבנות פופ אפ בתוך המערכת של האתר שלכם ולא מגוף חיצוני, חשוב להגדיר נכון מבחינת תזמון, מיקום, נראות והמסר ובעיקר לא מציק ומעיק לגולש.

והנכס היקר ביותר -אתר האינטרנט שלכם : עליו נרחיב במאמרים הבאים שלנו

המינון בין תוכן מקצועי למודעות PUSH

בתכנית הדיגיטל חשוב להתייחס למינון בין תוכן ל-PUSH , את המינון הזה משנים תוך כדי תנועה, בהתאם לביצועים, לסטטיסטיקות, וניתוח נתונים מהמחלקות השונות בחברה

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה היא פעילות שיווקית אשר יכולה להניב תוצאות יפות מאוד בשיווק עסקי ולעיתים גם בתקציבים זעומים, שכן בפעולות שיווקיות מסוג זה, כל המשתתפים “מרוויחים”, ניתן לבצע שת”פ עם חברות אשר מספקות שירות של משווק/מפיץ או מוצר משלים וכן עם חברות בתחום עניין שונה או עם מועדוני לקוחות רלוונטים

תהליך המכירה B2B - מה מאפיין את המכירה העסקית?

הניסיון המקצועי הנדרש מאיש המכירות במכירה עסקית הוא גבוה מאוד, הוא נדרש ללמוד ולהכיר את המוצר/שרות ברמה מעמיקה. המכירה היא מכירה מקצועית מייעצת המשלבת בתוכה שפה ומסרים מקצועיים טכניים. הצד השני רוצה לרכוש ממומחה. יש לעשות שעורי בית עוד בתחילת תהליך המכירה.

איש המכירות נדרש לעיתים לניסיון בפועל של מספר שנים ולמיומנויות מכירה גבוהות, הכוללות יכולת מו”מ גבוהה.

תהליך המכירה הוא בהכרח תהליך מושכל, ההבנה לצרכים העדכניים ולאתגרים של הלקוח חשובה מאוד. חייבים להפנים שההחלטה בצד הלקוח מבוססת שיקולים רציונליים מקצועיים, עובדות ונתונים.

רוב תהליכי המכירה למגזר העסקי ממושכים, זה לא זבנג וגמרנו, תהליך יכול להימשך חודשים ולעיתים בסגמנטים מסימים זה עשוי גם להימשך גם מעבר . תהליך המכירה מכיל מספר פגישות, אינטראקציות, שיחות זום, החלפת תכנים ומסמכים עד שהפור נופל. מרבית המכירות העסקיות הן מכירות משולבות:, תהליך טלפוני, החלפת מסרים ותכנים במיילים ופגישות פרונטליות. ישנן לא מעט שיחות ולא מעט פגישות.

הואיל ורוב התהליכים הם ממושכים ישנו צורך מובהק לייצר תהליכי קירבה ואמון בין הצדדים. למערכת היחסים בין הלקוח ובין איש המכירות יש משקל רב מכיוון שלא מדובר על עסקה חד פעמית. ההגדרה הנכונה היא של פתיחת מערכת יחסים עם הלקוח וסוג של שותפות. זו עדיין מכירה בין אנשים המשלבת מרכיבים רציונליים.

בתהליכי המכירה העסקיים מעורבים מספר מקבלי החלטות. לפיכך, איש המכירות נדרש לדעת לפנות ולדבר לכל אחד מהמעורבים בשפה שלו, תוך פיתוח והתאמת אסטרטגית המכירה המסייעת לו להשפיע על מקבלי ההחלטות השונים

תהליך המכירה האמיתי מתחיל דווקא אחרי סגירת העסקה, ליווי ותמיכה שוטפת הם חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה העסקי. את זה אסור לשכוח! 

לסיכום, פעילות שיווק b2b הינה רוויה בהזמנויות פיתוח, פרסום ואופטימיזציה עבור החברה שלכם וזוהי הינה פעילות המצריכה ידע מקצועיות והתמדה .

נקודה שחשוב לזכור -B2B זה אומנם BUSINESS TO BUSINESS , אבל בסוף הכל זה אנשים לאנשים

אל תשכחו את זה !

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן