הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות בפתיחת השנה העסקית.
הנה לפניכם 4 משתנים חשובים שיש לקחת בחשבון בתחילת השנה העסקית החדשה:
תכנית עבודה
האם יש לכם תכנית עבודה לשנה הקרובה? תכנית כתובה שמתייחסת למטרות והיעדים שלכם, כזו שיש לה פעולות ומשימות על ציר הזמן, מחולקת ללוחות זמנים של רבעונים וחודשים ופורטת לתחומי המכירות, שירות, שיווק?,
האם התכנית מכסה את פיתוח המשאב האנושי והרווחה, האם מתמקדת גם בשגרות ותהליכים חדשים? האם התמקדתם בייעול העבודה והגדלת הפריון?
וכמובן האם התכנית מחזקת את התשתיות העסקיות שלכם ואת השדרה הניהולית שלכם?
במקרה שיש לכם כבר תכנית קיימת (כי הייתם מספיק חרוצים וממוקדים לשנה החדשה…) – האם נדרש לדייק אותה עוד? ברוב המקרים התשובה היא חיובית 😊
תנו דגש לחשיבות תכנית העבודה והתאימו אותה למצב והנסיבות הנוכחיות בייחוד לחודשים הראשונים של השנה. שנו גישה מתכנית/תקציב קשיח לתכנית/תקציב דינמי מותאם לנסיבות המשתנות.
קחו בחשבון שברבעון הראשון עדיין ניתן ורצוי לדייק ולשנות. לא הכל זה שחור ולבן.
להתחיל חזק
חשוב מאוד להתחיל חזק את השנה, פתיחה חזקה של השנה העסקית מעניקה דחיפה וגב חזק להמשך השנה. פתיחה חזקה עם עמידה ביעדים ואפילו מעבר מייצרת בטחון לא רק למערך המכירות אלא לכל הארגון, מייצרת אמונה ומוטיבציה פנימית בתוך הארגון, מרימה את מורל המשאב האנושי וההשפעה היא חיובית לאורך זמן.
החשיבות היא בדיוק כמו בסרט מבצע סבתא “להתחיל הכי מהיר ולאט לאט להגביר את הקצב”. אם לא התחלתם הכי חזק שלכם תמצאו את עצמכם ברבעון השני ולעיתים גם בשלישי רודפים אחרי הזנב של עצמכם עם הלשון בחוץ. לסגור פערים זה לא פשוט ואף לעיתים מתסכל ומייאש. אתם לא רוצים להיות שם. הקדימו תרופה למכה. נקודה.
פתיחה חזקה היא לא רק באמירה או בסיסמא, היא חייבת לרדת באופן מעשי בהשקעה נכונה בתקציבי פרסום ושיווק, במהלכים שיווקיים חכמים, בהנעה ממוקדת למערך המכירות באמצעות תחרויות פנימיות, מבצעי יעדים, באמצעות הטבות/הנחות/מבצעים ללקוחות ( כל עוד לא פוגעים ברווחיות ומייצרים המשכיות).
ברוב המקרים שילוב של שיווק נכון וממוקד מותאם להצעה מיוחדת של המוצר/שירות, רתימת מחלקת המכירות והלקוחות מייצר את הבוסט לפתיחת שנה מיטבית.
לבודד את הסוף שנה מתחילת השנה
אחד האתגרים העיקריים בתחילת שנה הוא לבודד את סוף השנה הקודמת מתחילת השנה הנוכחית, השחיקה הקיימת בלא מעט ארגונים מסוף שנה קודמת משפיעה על הכניסה לשנה החדשה, משפיעה גם על הביצועים. ישנה ירידת מתח מסוימת והאפשרות ” לזכות” בתקופת זמן מסוימת להתכונן לשנה החדשה. זו פריבילגיה שאין לאף ארגון ובייחוד לא לאלו שאמונים על השיווק והמכירות. פה באה לידי ביטוי המסוגלות של השדרה הניהולית, לעשות קאט מהיר, לדבר ולהניע במושגים של התחלה. לייצר ריסטארט מהיר מאוד ולייצר תמונה חדשה עם מטרות ויעדים גדולים יותר. שקפו לצוותים את היעדים, המספרים והאתגרים לשנה הקרובה והדגישו את החלק הגדול שלהם.
את הבידוד הזה אנחנו עושים בעיקר באמצעות אירוע רשמי לפתיחת שנה בו חוגגים את יריית הפתיחה ומתדלקים את העובדים והארגון באנרגיה חדשה. אל תחסכו על האירוע, השקיעו כמה שצריך!
אם יש לכם תיק לקוחות, שתפו גם אותם במטרות וביעדים של השנה, אפילו הגדירו תכנית יעדים לקהל הלקוחות שלהם לתקופת הרבעון הראשון של השנה ותגמלו אותם בהתאם.
זכרו – רתימה של המנהלים שלכם, העובדים והלקוחות שלכם היא חשובה מאוד.
להגדיר את השנה בסימן של
אחד הדברים שעושה את השינוי ומייצר התחלה חדשה הוא הגדרת השנה “בסימן של”.
בחרו תחום או נושא שאתם רוצים לשפר, להרים בשנה הקרובה, כזה שהתרומה שלו לתוצאה הסופית תהיה מספיק גדולה. אתם יכולים להגדיר את השנה הזו – “שנת לקוחות חדשים” , “שנת השירות”, “שנת שימור”….. ועוד. שימו אותו בפוקוס מהיום הראשון של השנה ורתמו את כולם להצלחתו. בנו תכנית מסודרת ורוצו איתה חזק, בדגש על תחילת השנה.
חשוב מאוד להבין שכלל העובדים בארגון חייב להיות חלק בלתי נפרד באתגרים וביעדים השנתיים, תפקידכם כמנהלים מובילים לתת להם מעבר להרגשה ולתחושה גם את הכלים לסייע בפתיחת שנה חלומית.
תתחילו חזק,
בהצלחה!
בהצלחה!