Game Changer

להתחיל את השנה אחרת

2024 New year goal planning idea concept, number in wooden block cubes. Gray and yellow background with copy space.
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות בפתיחת השנה העסקית.

הנה לפניכם 4 משתנים חשובים שיש לקחת בחשבון בתחילת השנה העסקית החדשה:

תכנית עבודה

האם יש לכם תכנית עבודה לשנה הקרובה? תכנית כתובה שמתייחסת למטרות והיעדים שלכם, כזו שיש לה פעולות ומשימות על ציר הזמן, מחולקת ללוחות זמנים של רבעונים וחודשים ופורטת לתחומי המכירות, שירות, שיווק?, 

האם התכנית מכסה את פיתוח המשאב האנושי והרווחה, האם מתמקדת גם בשגרות ותהליכים חדשים? האם התמקדתם בייעול העבודה והגדלת הפריון?

וכמובן האם התכנית מחזקת את התשתיות העסקיות שלכם ואת השדרה הניהולית שלכם?

במקרה שיש לכם כבר תכנית קיימת (כי הייתם מספיק חרוצים וממוקדים לשנה החדשה…) – האם נדרש לדייק אותה עוד? ברוב המקרים התשובה היא חיובית 😊

תנו דגש לחשיבות תכנית העבודה והתאימו אותה למצב והנסיבות הנוכחיות בייחוד לחודשים הראשונים של השנה. שנו גישה מתכנית/תקציב קשיח לתכנית/תקציב דינמי מותאם לנסיבות המשתנות.

קחו בחשבון שברבעון הראשון עדיין ניתן ורצוי לדייק ולשנות. לא הכל זה שחור ולבן.

להתחיל חזק

חשוב מאוד להתחיל חזק את השנה, פתיחה חזקה של השנה העסקית מעניקה דחיפה וגב חזק להמשך השנה. פתיחה חזקה עם עמידה ביעדים ואפילו מעבר מייצרת בטחון לא רק למערך המכירות אלא לכל הארגון, מייצרת אמונה ומוטיבציה פנימית בתוך הארגון, מרימה את מורל המשאב האנושי וההשפעה היא חיובית לאורך זמן.

החשיבות היא בדיוק כמו בסרט מבצע סבתא “להתחיל הכי מהיר ולאט לאט להגביר את הקצב”. אם לא התחלתם הכי חזק שלכם תמצאו את עצמכם ברבעון השני ולעיתים גם בשלישי רודפים אחרי הזנב של עצמכם עם הלשון בחוץ. לסגור פערים זה לא פשוט ואף לעיתים מתסכל ומייאש. אתם לא רוצים להיות שם. הקדימו תרופה למכה. נקודה.

פתיחה חזקה היא לא רק באמירה או בסיסמא, היא חייבת לרדת באופן מעשי בהשקעה נכונה בתקציבי פרסום ושיווק, במהלכים שיווקיים חכמים, בהנעה ממוקדת למערך המכירות באמצעות תחרויות פנימיות, מבצעי יעדים, באמצעות הטבות/הנחות/מבצעים ללקוחות ( כל עוד לא פוגעים ברווחיות ומייצרים המשכיות).

ברוב המקרים שילוב של שיווק נכון וממוקד מותאם להצעה מיוחדת של המוצר/שירות, רתימת מחלקת המכירות והלקוחות מייצר את הבוסט לפתיחת שנה מיטבית.  

לבודד את הסוף שנה מתחילת השנה

אחד האתגרים העיקריים בתחילת שנה הוא לבודד את סוף השנה הקודמת מתחילת השנה הנוכחית, השחיקה הקיימת בלא מעט ארגונים מסוף שנה קודמת משפיעה על הכניסה לשנה החדשה, משפיעה גם על הביצועים. ישנה ירידת מתח מסוימת והאפשרות ” לזכות” בתקופת זמן מסוימת להתכונן לשנה החדשה. זו פריבילגיה שאין לאף ארגון ובייחוד לא לאלו שאמונים על השיווק והמכירות. פה באה לידי ביטוי המסוגלות של השדרה הניהולית, לעשות קאט מהיר, לדבר ולהניע במושגים של התחלה. לייצר ריסטארט מהיר מאוד ולייצר תמונה חדשה עם מטרות ויעדים גדולים יותר. שקפו לצוותים את היעדים, המספרים והאתגרים לשנה הקרובה והדגישו את החלק הגדול שלהם.

את הבידוד הזה אנחנו עושים בעיקר באמצעות אירוע רשמי לפתיחת שנה בו חוגגים את יריית הפתיחה ומתדלקים את העובדים והארגון באנרגיה חדשה. אל תחסכו על האירוע, השקיעו כמה שצריך!

אם יש לכם תיק לקוחות, שתפו גם אותם במטרות וביעדים של השנה, אפילו הגדירו תכנית יעדים לקהל הלקוחות שלהם לתקופת הרבעון הראשון של השנה ותגמלו אותם בהתאם.

זכרו – רתימה של המנהלים שלכם, העובדים והלקוחות שלכם היא חשובה מאוד.

להגדיר את השנה בסימן של

אחד הדברים שעושה את השינוי ומייצר התחלה חדשה הוא הגדרת השנה “בסימן של”.

בחרו תחום או נושא שאתם רוצים לשפר, להרים בשנה הקרובה, כזה שהתרומה שלו לתוצאה הסופית תהיה מספיק גדולה. אתם יכולים להגדיר את השנה הזו – “שנת לקוחות חדשים” , “שנת השירות”, “שנת שימור”….. ועוד. שימו אותו בפוקוס מהיום הראשון של השנה ורתמו את כולם להצלחתו. בנו תכנית מסודרת ורוצו איתה חזק, בדגש על תחילת השנה.

חשוב מאוד להבין שכלל העובדים בארגון חייב להיות חלק בלתי נפרד באתגרים וביעדים השנתיים, תפקידכם כמנהלים מובילים לתת להם מעבר להרגשה ולתחושה גם את הכלים לסייע בפתיחת שנה חלומית.

תתחילו חזק,

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... “אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן