המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

המדריך המקיף, המקצועי והפרקטי לאפיון מערכת CRM שלכם



דוחות ותצוגות דשבורד: בהמשך האפיון 

הערה חשובה : בחירת מערכת/בחינת היתכנות המערכת הקיימת – הוא השלב האחרון בתהליך ואינו רלוונטי בתחילת האפיון

בחירת גורם רלוונטי לאפיון המערכת : ישנה חשיבות גבוהה למנהל/ת פרויקט פנימי/או חיצוני המכיר היטב תהליכי מכירה, שיווק ושירות בארגון.

הגדרת מטרה ראשית
: יש להגדיר מטרת אב לתהליך האפיון

לדוגמה: הטמעת מערכת שתתמוך בניהול תהליכי מכירה, שיווק ושירות , החל מכניסת הליד וקדימה הכוללת בין היתר: …… סקרים, הצעות , וכו’.  

הגדרת מטרות משניות : פירוט השלבים ואבני דרך לאפיון

רשימת גורמים רלוונטיים לטובת הפרויקט – פנימית וחיצונית  

פירוט מבנה ארגוני: יש לפרט את המבנה הארגוני הכולל חלוקת המחלקות והתחומים, (לדוגמה: מוקד טלמיטינג,משווקים/יועצים/סוכנים, נציגי שירות, טכנאים, מנהלים…), התייחסות אופן שימוש (מחשב/מובייל/טאבלט)

פירוט תכולת המערכת: הגדרת תהליכים וממשקים בעבודה על המערכת, לדוגמה: ניהול לידים, ניהול משימות, מעקב אחר פגישות, ניהול סקרים ושאלונים, ממשק למוקד חיצוני, תהליכים אוטומטיים למכירה ושירות ועוד

פירוט התהליכים והפעולות:
יש להגדיר ולציין את כלל התהליכים הקיימים בצורה מפורטת, כל תהליך בפני עצמו.
יש לפרט את כל התהליכים הנדרשים במערכת באמצעות תרשימי זרימה (Workflow), כולל תיאור של כל שלב ופעולה.

כל תהליך – כולל מספר אינטראקציות, פעולות או שלבים. לדוגמה:
טיפול בליד, ניהול קשרי לקוחות, תהליך מכירה ללקוחות פרטיים ועסקיים,  טיפול בקריאות שירות

פעולה –  מבוצעת באופן חד-פעמי וללא שלבים נוספים

במידה ויש תהליך שמתחיל/מסתיים בשילוב עם מערכת נוספת יש לציין זאת בתרשים זרימה.

חשוב לבנות תרשים זרימה המשלה את תחומי האחריות של כל מערכת.

שדות וערכים: יש להגדיר שדות וערכים בכרטיס לקוח כולל סדר הופעתם , בפירוט: תוצאות של שדות (Drop Down וכו),  הגדרה חובה /רשות , סוג השדה, שדה שולט ושדה נשלט.
לדוגמה: מקור הגעה, סטטוס ראשי, סטטוס משני ,רשימת צק’ליסט, וכו

הגדרת קלט ופלט:

קלט: רשימת שדות לקליטת נתונים, לדוגמה: שם, טלפון, אימייל, גיל.

פלט: רשימת תוצרים, לדוגמה: דוחות, חיווים על כפילות, רשימות תקינות.

מסכים: יש להגדיר את המסכים הראשיים במערכת, למשל:  מסך לידים,  מסך משימות, מסך פגישות

דוחות ותצוגות דשבורד:
להלן דוגמאות לדוחות דשבורד אסטרטגיים (משתנה בין חברה לחברה) לחץ לקבלת  דוחות בקרה אפיון

* הדוחות והגראפים מהווים דוגמאות לרעיונות בסיסיים לדשבורד וניתוח ביצועים בחברות וארגונים 
דוחות:  מכירה, טרום מכירה, שירות, סקרים, בקרת פרסום , SLA

ברמת מחלקה , סניף, רשת, דשבורד לבעלי תפקידים ומנהלים
לפי כל סנן של זמן/טווח/תקופה
כמו כן, יש להגדיר דוחות אסטרטגיים שיישלחו למנהלים בסוף יום/שבוע/חודש

ניהול ישויות: יש לפרט את הישויות המנוהלות במערכת:

לידים, הזמנות,  אנשי קשר, לקוחות, הצעות מחיר, הזמנות,  מוצרים,  עסקאות, פגישות, משימות, לוג שיחה, אירועים, דוא”ל, קבצים, שיחות מוקלטות, תיעוד ווטסאפ ועוד.
לכל יישות ליש בנות את השדות, הערכים והתוצאות (Drop Down).

טעינת קבצים (שדה בתוך כרטיס לקוח): חשוב להגדיר מראש מיקום שמירת הנתונים, גודל, מורשים, סוגי קבצים, ניהול גרסאות ועוד.

לוגיקה עסקית: יש לפרט את ההתניות והלוגיקה העסקית בכל תהליך, לדוגמה:

  • תזכורות, הקפצות, התראות – יש לבחור בקפידה מי מקבל, על מה ואיך (חשוב: לא להעמיס יתר על המידה)
    דוגמאות: מנהל מוקד יקבל הקפצות/תזכורות ללידים שטרם טופלו אחרי מסגרת זמן מוגדרת,  מנהל מחלקה יקבל תזכורת על אי עמידה ביעד שבועי/חודשי/רבעוני וכו
  • הקצאות בין משתמשים
  • תיעדוף הלידים/דאטה : יש חשיבות להגדיר את הלוגיקה והפרמטרים המשפיעים על סדר ,אופן וצורת הצגת הדאטה במערכת לפי כל גורם בארגון
  • הגדרת כפילות: יש לקבוע את הפרמטר המגדיר כפילות, אופן הטיפול והחיווי לכפול
  • חישוב של גיל לפי תאריך לידה, שיוך לסניפים לפי עיר מגורים, אוטומציות שונות כגון הקצאות לידים למשתמשים ספציפיים לפי מיקום ג”ג , כאשר ליד חדש שנכנס אוטומטית יקבל “מועד לטיפול” לאותו יום
  • הסבר לוגי לקשרים בין כרטיסים לקוח אב/אילן יחסים : (במידת הרלוונטיות) שיוך בין בני משפחה וכו
  • סרגלים מתקדמים : tracker “סרגל פיצה ” -התקדמות הליד/הזדמנות/שלב עם הלקוח בהתאם לסטטוס /ערך אחר שייבחר

ניהול משימות: יש להגדיר את תהליכי ניהול המשימות, כולל תיעדוף, תזכורות, והקפצות לכל תהליך.

ממשקים ואינטגרציות: הגדרת אינטגרציה עם/מ- מערכות חיצוניות כגון:  מערכת PRIORITY/ERP, מרכזייה, מערכת דיוור, ווטסאפ., יומן, מיילים

הסבת נתונים:  יש לתאר את תהליך הסבת הנתונים ממערכות קודמות, כולל פורמט הנתונים לטעינה.

משתמשים והרשאות: יש להגדיר את סוגי המשתמשים במערכת וההרשאות הניתנות לכל סוג:

נציגי מכירות, מוקדים, שיווק, מנהלים, דרגי ביניים,  נציגי שירות וכו

טפסים וסקרים:  יש להגדיר טפסים וסקרים שונים כמו טפסי שביעות רצון.


בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
העצמת עובדים
העצמת עובדים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן