איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר “שקט” די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות את אחד הגורמים העיקריים החוסמים ארגונים מלפרוץ קדימה.

חוסר בשיתוף הידע המקצועי, זרימת מידע תקוע בין מחלקות, קצר בתקשורת בינאישית בין עובדים ובין מנהלים, פערי תקשורת בין צוותים ומחלקות – כל אלו בולמים צמיחה של עשרות אחוזים בתוצאות העסקיות.

אז איך עושים שינוי ומייצרים תקשורת פנים ארגונית מיטבית?

הכל מתחיל בהחלטה בתהליך רציונלי של שינוי גישה בקרב המשאב האנושי בראש ובראשונה בקרב המנהלים. אך זה לא נעצר פה…זה רק תחילת הדרך. יש עוד לא מעט מרכיבים נדרשים

  1. ריכוז פלטפורמות תקשורת מרכזיות:

  • הגדרת ויישום מבנה תקשורת אפקטיבי ופשוט עם הגדרת 3-4 ערוצי תקשורת מרכזיים בלבד
  • מערכת מרכזית לניהול ושיתוף מידע וידע ארגוני
  • הקמת פורטל עובדים – לגישה למידע אישי וארגוני – טכני, עסקי (יש כאלו שמאמצים גם אפליקציה ארגונית)
  • מערכת הודעות מיידיות – לתקשורת שוטפת ומהירה
  • מערכת לניהול פרויקטים – לתיאום ומעקב אחר משימות
  • קביעת “בעלי בית” לכל ערוץ תקשורת
  1. הגדרת תהליכי תקשורת באמצעות פיתוח תרבות ויוזמות של תקשורת פתוחה:

  • מדיניות “דלת פתוחה” של ההנהלה הכוללת מפגשי “שאל את המנכ”ל”
  • מפגשים תקופתיים בין עובדים למנהלים
  • ישיבות מחלקות משותפת ומפגשי סנכרון שבועיים
  • פורומים לשיתוף רעיונות והצעות
  • עידוד משוב הדדי בין עמיתים
  • מערכת תגמול על יוזמות לשיפור תקשורת
  1. שיפור תקשורת בין מחלקתית באמצעות:

  • הקמת צוותי עבודה חוצי-מחלקות
  • פרויקטים משותפים
  • מפגשי למידה משותפים
  • שיתוף במשאבים ומידע
  • הגדרת יעדים ומטרות משותפים
  • יצירת “שגרירי תקשורת” בכל מחלקה
  • הטמעת פורמט אחיד להעברת מידע
  1. ניהול תוכן וידע באמצעות:

  • מערכת לניהול ידע ארגוני ותוכן מקצועי : מאגר מידע מרכזי ונגיש, נהלים ותהליכי עבודה מתועדים, ספריית מסמכים משותפת, מערכת לשיתוף למידה והצלחות
  1. מיתוג פנים ארגוני באמצעות:

  • פיתוח שפה ארגונית אחידה
  • עיצוב עקבי ושוטף של חומרי תקשורת 
  • חיזוק ערכי הארגון בתקשורת הפנימית
  • טיפוח גאוות יחידה
  1. אימוץ כלים טכנולוגים:

  • כלי תקשורת ועבודה מרחוק
  • מערכות לניהול למידה ארגונית
  • כלים אנליטיים לניתוח תקשורת פנים ארגונית
  1. מעבר לשיח בנושא יש לפעול להכשרה ופיתוח של עובדים ומנהלים במיומנויות תקשורת באמצעות:

  • תכניות הדרכה הכוללות – סדנאות הקשבה פעילה, תקשורת בין-אישית, סגנונות תקשורת, אימון בהעברת מצגות ומסרים, פיתוח מיומנויות ניהול ושיחות קשות
  • התנסות בסימולציות של מצבי תקשורת מאתגרים ומורכבים
  • תרגול בקבוצות קטנות, משוב און ליין, ליווי אישי למנהלים
  1. מדידה באמצעות:

  • סקרי עובדים (ברמה רבעונית /חציונית)
  • הגדרת מדדי ביצוע (KPIs) לתקשורת פנימית
  • ניתוח נתוני שימוש בערוצי תקשורת
  • משובים וראיונות עם עובדים
  • מדידת זמני תגובה בערוצים השונים, ניתוח איכותני של תקשורת בין-מחלקתית

 

שיפור תקשורת פנים ארגונית הוא תהליך מתמשך הדורש מחויבות, משאבים ותכנון קפדני. לפתח תכנית פעולה, להקצות משאבים ואחריות, לקבוע יעדים מדידים לשיפור, לבצע מעקב ובקרה שוטפים, להתאים ולשפר באופן מתמיד.

יישום מושכל של האסטרטגיה המוצעת תוך התאמה לדנא וצרכי הארגון, יוביל לשיפור משמעותי באפקטיביות התקשורת הפנימית ולשיפור בביצועי הארגון כולו.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן