Game Changer

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

6
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות המציעים טווח רחב של פתרונות. לא תמיד פשוט כל כך למצוא את הפתרון שיספק את המענה שהארגון שלך זקוק לו. המענה הראשוני היא למערך המכירות שלכם להטמיע תהליכים חדשים ובקלות. לכן, אפיון CRM באופן מקצועי הוא חיוני להצלחת התהליך.

כיצד נבחר במערכת הנכונה ומה חשוב לדעת אודות אפיון תהליכים במערכות? כאן נספק תשובות לכלל השאלות הללו ונסייע לך לקבל החלטה מושכלת.

אפיון מערכת CRM מתחיל בזיהוי הצרכים שלך

לפני שנרוץ לחפש אחר המערכת המתקדמת ביותר ועם הפתרונות החדשניים ביותר, חשוב לבצע בירור צרכים מעמיק מקיף על כלל צורכי הארגון בתחומים שונים : מכירות, שיווק, שירות ועוד.  מערכת תתחיל בבניית מסמך אפיון מערכת CRM בו נציין את כל הצרכים שלנו ואת הציפיות מהמערכת. אנשי מקצוע המתמחים בייעוץ מערכות CRM יוכלו לסייע לך להרחיב את הפריזמה ולזהות צרכים שכלל לא עלו על דעתך. ככל שנביט על צרכי הארגון שלנו בתמונה רחבה יותר, כך נוכל למצוא פתרון תוכנה שיהיה מדויק יותר ושיקיף צרכים נרחבים יותר. מדובר ברוב המקרים בפתרון הגובה עלויות גבוהות ולכן, חשוב שנקדיש מחשבה מעמיקה ונמצא פתרון שישרת אותנו לאורך זמן.

שאלות בסיס באפיון מערכת CRM

כדי לסייע לך בצעדים הראשונים, המומחים שלך ב-Game Changer מקבוצת marketing solutions ריכזו כמה שאלות שחייבות לעלות בעת בניית מסמך אפיון CRM:

  • מהם החוסרים הקיימים עם המערכת הקיימת
  • מהם התהליכים היעילים ביותר בעסק שלנו ומה אנו רוצים לשפר באמצעות מערכת CRM?
  • אילו תהליך תפעולי ותהליכי עבודה חסרים לנו ועלינו להוסיף?
  • מי בחברה שלנו עומד להשתמש במערכת? כמה משתמשים אנו צריכים?
  • איזו תוכנה אחרת אנו רוצים לשלב עם מערכת ה-CRM?
  • מה התקציב שלנו?

אלו שאלות שכל מאפיין מערכות מידע שמכבד את עצמו יתחיל עמו את תהליך קבלת ההחלטות שלו. כשיהיה לנו מענה מדויק לשאלות הללו, נוכל לצמצם את האפשרויות באופן משמעותי.

היבטים משמעותיים באפיון מערכת CRM

לאחר שזיהינו את הצרכים שלנו בצורה מדויקת, כל שנותר לנו לעשות הוא רק לבחור במערכת שעונה לצרכינו בצורה הכי טובה. נשמע פשוט, לא? המציאות, לרוב, מורכבת בהרבה. כדי לנווט ביעילות בתוך הסבך הזה, אלו כמה תחומים ממוקדים שכדאי לבחון בעת אפיון תהליכים במערכות בכלל ובאפיון מערכת CRM בפרט.

פריסת ענן לעומת פריסה מקומית

אחד ההיבטים שיהיה עלינו לבחון הוא האם לבחור בפתרון ענן או בפתרון תוכנה על ממשק פיזי. לשני הפתרונות הללו מספר יתרונות וחסרונות:

עם פתרון ענן, אין כל צורך בשרת מקומי. פשוט נכנסים למערכת מכירות מוכנה דרך הדפדפן ומתחילים להשתמש. כל הנתונים ממתינים לך על שרת הספק שלך.

עם זאת, השימוש במערכת מכירות בשיטה זו דורש חיבור מתמיד לאינטרנט. תקלת תקשורת תשבית לחלוטין את השימוש שלך ב-CRM.

פתרון מקומי, לעומת זאת, תספק לך בעלות מלאה על התוכנה שלך, ללא דמי מנוי קבועים או תלות בשרת הספק. התוכנה מותקנת באופן פיזי על המכשירים שלך. הברכה הזו מביאה עמה גם לא מעט אתגרים. עם החירות הזו מגיעה אחריות – יהיה עליך להחזיק צוות IT פנימי שיתחזק את המערכת ויעדכן אותה באופן תכוף. לצעד זה עשויות להיות עלויות נלוות משמעותיות.

גמישות גבוהה

כל מאפיין מערכות מידע יאמר לך שזיהוי הצרכים של הארגון מהמערכת הוא מהלך תלוי זמן. במילים אחרות, הצרכים שנזהה היום במערכת, לא בהכרח יהיו רלוונטיים בעוד כמה שנים. לכן, חשוב שנצפה מראש צרכים שעשויים לעלות בעתיד ונרכוש מערכת מכירות וניהול לקוחות שתהיה גמישה ושניתן להרחיב ולפתח יחד עם הפעילות העסקית שלך.

יכולת אינטגרציה גבוהה עם מגוון יישומים

אם יש משהו שאנו מזהים שוב ושוב בעת מתן ייעוץ מערכות CRM הוא שהשילוב של המערכת עם יישומים , מערכות וכלים נוספים הוא אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר. מערכת מכירות טובה עומדת בלב הפעילות שלך וכדי למצות ממנה את המיטב, חשוב שנוודא שיהיה ניתן לשלב אותה עם פתרונות תוכנה נוספים שנמצאים בשימוש דחוף. מאפיין מערכות מידע מקצועי יוכל לסייע לך למצוא מערכת שתסנכרן נתונים באופן טבעי עם מערכות הנהלת חשבונות, ניהול שכר, ERP או עם ממשק האיקומרס שלך. האינטגרציות הנכונות יוכלו לייעל משמעותית את העבודה שלך ולחסוך זמן יקר.

לבחור במערכת מכירות ייעודית לענף הרלוונטי

לעתים קרובות, ענפי תעשייה שונים עשויים להיות בעלי דרישות ספציפיות מאוד. לכן, חשוב לחפש אחר ספק CRM שמכיר היטב את הצרכים של התעשייה שלך. ייעוץ מערכות CRM על ידי מאפיין מערכות מידע מקצועי יאפשר לך להגיע אל הספקים הרלוונטיים ביותר וליהנות מכל הפתרונות שידחפו את הארגון שלך קדימה. תחום התעשייה, היקף הפעילות וגודל הצוות שלך הם היבטים שחשוב מאוד לקחת בחשבון. הצוות המקצועי של המערכת עצמה יוכל ללוות אותך בנבכי ההיבטים הטכניים של המערכת, אך רק גוף שמכיר מקרוב את תהליכי המכירה והשיווק בארגונים יוכל לתת לכם את המענה האופטימלי לדרישות שלכם.

אפיון מערכת CRM חייב לכלול חוויית משתמש גבוהה

אנו עשויים לבחור במערכת מכירות מתקדמת ועשירה בתכונות חדשניות וייחודיות. לאחר שנטמיע אותה בארגון שלנו, תמתין לנו הפתעה לא נעימה – רוב הצוות שלך פשוט אינו מצליח להבין כיצד לעשות בה שימוש. כן, בהחלט יש דבר כזה מערכת מכירות חכמה מדי. לכן, חלק בלתי נפרד מאפיון מערכות מידע חייב לכלול את חוויית המשתמש.

מערכת ידידותית ונוחה ללמידה תאפשר לכם ליישם תהליכים חדשים במהירות וביעילות ולגייס את העובדים שלכם לעשות שימוש בפתרון התוכנה החדש.

אנו ב-Game Changer מקבוצת marketing solutions מעניקים שירותי יעוץ מערכות CRM במשך שנים לטווח רחב של ארגונים. הידע המקצועי הנרחב שרכשנו בתחום של אפיון מערכות CRM יאפשר לכם למצות את המיטב מהפתרון הזה ולהגיע להישגים חדשים בענף שלכם. לפרטים נוספים אודות השירות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כעת באתר.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן