כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

AdobeStock_258960515_Preview
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול בהכנסות וביחס ההמרה בארגון שלכם

  • עד כמה הWhatsApp אסטרטגי עבורכם
  • מה היחס בין שימוש בWhatsApp גידול בהכנסות וביחס ההמרה
  • שירות בWhatsApp -עד כמה הוא משפיע על חווית הלקוח שלכם ומשמעותי עבורכם
  • האם בוט או ידני/אנושי
  • דגשים טכניים חשובים
  • מה לא לעשות
  • עד כמה השעה של הנציג קריטית במענה האנושי
  • קייס סטדי מעניין                                                                                       

נפתח בחוויה אישית:

בתאריך 12/3/23 פניתי לחברת ריהוט יוקרה מובילה ושלחתי הודעת WhatsApp (בשעה 06:00 בבוקר) ,ששילבה מספר שאלות . קיבלתי מענה מידי מבוט שהופעל בצד השני בנוסח המצוטט:
“תודה שהקדשת זמן ופנית אלינו לחברת XXXXX , מבטיחים שנחזור בהקדם, עד אז ניתן להתרשם ממבחר מערכות ישיבה שלנו,  כאן ניתן להתרשם מחוות דעת עלינו ועל המותגים המובילים שלנו –www.xxxxxxx.co.il

לא חלפו יותר משעתיים וקיבלתי הודעה אישית בWhatsApp:

“מיטל , שמי AAAAA מחברת XXXXX, אני כאן על מנת לתת לך את המענה האישי המקצועי הטוב ביותר שמותאם לצרכים שלך, אשמח לשוחח בקצרה כך שזה יחסוך לך זמן וכסף  -האם אפשר להתקשר עכשיו או בשעה מאוחרת יותר? תודה AAAA.”

השבתי כי נוח לי והיא ומייד התקשרה. השיחה הייתה מקצועית ועניינית בשילוב בירור צרכים מלא, הנציגה שלחה לי תמונות ולינקים למוצרים רלוונטיים ואף תאמה לי מועד פגישה קדימה באחד מהסניפים. בסיום השיחה הטלפונית היא שלחה לי את כלל החומרים בWhatsApp והוסיפה לינק Calendly ליומן כך שהכל הסתנכרן ישירות ואוטומטית ליומן שלי.

למעשה בשלב זה אחריות הנציגה הטלפונית הסתיימה ועברה לאיש המכירות בסניף, יחד עם זאת היא השכילה להישאר כגורם נוסף בחוויית השירות שלי ושלחה לי הודעת WhatsApp יום לאחר הפגישה בסניף כדלהלן:
“מיטל מה שלומך, זו AAAAA מחברת XXXX , חשוב לי לשמוע כיצד התרשמת אתמול ואם את צריכה סיוע שלי בעניין”

ללא ספק חוויה שירותית ומקצועית ברמה גבוהה, ליווי תהליך הפניה והמכירה ברמה פרסונלית תוך ניהול נכון וחכם באמצעות שילוב פלטפורמה הWhatsApp.

זה לא משהו חדש, זה נמצא פה כבר לא מעט זמן וכל ארגון ועסק יכולים לשלב ולהטמיע את פלטפורמת הWhatsApp לטובת תהליכי שירות ומכירה.

אז מה הדגשים החשובים? ריכזנו לכם כמה ….

תשתית מקצועית

חשבון הWhatsApp חייב להיות עסקי בהגדרתו, הנראות מקצועית וממותגת. כמו כן יש להגדיר בחשבון את השירותים/מוצרים שאתם מציעים, לינקים ודרכי תקשורת חשובים. זהו נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין.

התייחסות ומיקוד לערוצי השירות, שיווק ומכירות

בשירות –  במתן שירות מגיב ושירות יוזם, המייצרים זמינות ונגישות מקסימלית לקהל הלקוחות, תוך חסכון משמעותי במשאב האנושי שירותי של הארגון.
בשיווק ומכירות  – הנגשת מסרים פרסומיים ושיווקיים, מידע ואינטראקציה שוטפת על מוצרים, חימום לקוחות פוטנציאליים ביצירת עניין/מודעות/חשיפה, הנגשת הצעות מכר באמצעות הטבות, הנחות ומבצעים.

השימוש והשילוב של הWhatsApp במסע הלקוח

  1. בכל אחת מהזירות הללו יש שימוש בפלטפורמת ערוץ הWhatsApp שהוא חלק בלתי נפרד ממסע הלקוח וחייב לכלול:

    – התייחסות לבוט אוטומטי והן למענה אנושי בכל שלב/אינטראקציה
    – שימוש והתייחסות לטריגרים –שלבים, סטאטוסים, מענה להודעה מהלקוח, מועדים ועוד                                   

  2. הגדרת ובניית סדרת מסרים באמצעות תבניות קבועות בהתייחסות למועדים בכל טריגר לאורך המשפך השיווקי               
  3. שילוב בין תבניות קבועות אוטומטיות ובין תבניות המאפשרות שינוי במענה אנושי
    בהתייחסות שונה בין שעות פעילות לשעות מתות

השימוש ככלי פרסומי דיגיטלי

  1. השימוש בWhatsApp בסקרים דיגיטליים יעיל פי כמה וכמה משימוש בהודעת SMS, יחס ההיענות משמעותית גבוה יותר ומאפשר בנוסף לטפל ולתקשר נקודתית בתקלות/אי שביעות, לנתח ולשפר לאורך זמן.                                                   
  2. רשימת תפוצה בWhatsApp – במידה ובניתם קהילה יש בידכם כלי שיווקי משמעותי. חשיבות גבוהה לתכנים מקצועיים בעלי ערך -מאמרים, סרטוני ערך, טיפים, פודקסטים, מגמות ועוד. פעלו במינון ובתדירות הנכונה, אפשרו לגולשים אופציה להסרה בכל זמן נתון, זה ימנע תלונות וחסימת הפרופיל ע”י פייסבוק.
    נתחו את הנתונים – כמות שליחות, כמות פתיחות, כמות הקלקות, בצעו אופטימיזציה ומקסמו את התכנים/מסרים.

ומה עם הנושא הטכני?
יש לבחור בפלטפורמה/מערכת עם  API רשמי של פייסבוק (WhatsApp Business API).

לכל חשבון WhatsApp עסקי יש מספר ראשי ושלוחות (על אותו מספר ראשי) ,שניתן להקצות למשתמשים בארגון. זהו יתרון ענק לניהול התקשורת הפנים ארגוני והחיצוני.

חברו את המערכת הWhatsApp ל CRM באינטגרציה מלאה שתאפשר להוציא הודעות WhatsApp מתוך מערכת ה CRM ולקבל תשובה בכרטיס לקוח, הודעות נכנסות מלקוחות יקפצו כמשימות  במערכת CRM בהתאם לשלוחה הרלוונטית.
כך גם ניתן לחבר אוטומציות במערכת CRM על פי סטטוסים ושלבים.

וחשוב מאוד לייצר אינטגרציה שתספק את הדוחות והניתוחים של תוצרי הודעות הWhatsApp במערכת CRM עצמה.

ועוד כמה דברים חשובים:
חוק הספאם אינו פוסח על ערוץ הWhatsApp ולכן יש לפעול בחוכמה ובתדירות הנכונה.

המענה האנושי חשוב מאוד, ארגונים אשר השתמשו בערוץ זה בעיקר רק כבוט הפסידו לא מעט אינטראקציות וכמובן המרות. כך – יש להגדיר מראש כבר בשלב בניית מסע הלקוח את הטיימינג הנכון למענה אנושי והאפשרות להשתמש איתו עם תבניות קבועות.

לערוץ הWhatsApp יש ערך משמעותי שבא לידי ביטוי בנגישות ומענה זמין מידי, אינטראקציה און ליין דו כיוונית, יכולת לתקשר בטקסט, וידיאו, תמונות והכל בזמן אמת. עשו בו שימוש, הוא אחד הכלים היעילים ביותר כיום לקדם את התקשורת העסקית שלנו עם קהל הלקוחות שלנו.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תהליכי AI
תהליכי AI
המאמר מסביר איך משלבים AI בתוך תהליכי ליבה בצורה פרקטית: מתחילים ממיפוי התהליך הקיים ונקודות…
שירות פנים ארגוני
שירות פנים ארגוני
שירות פנים-ארגוני הוא הדרך שבה מחלקות ועובדים מאפשרים לעבודה להתקדם מהר, ברור ובלי מלחמות. המאמר…
כלי ניהולי מעצים
כלי ניהולי מעצים
בארגונים רבים “השליטה חוזרת למעלה”: העובד מציף בעיה, המנהל פותר, והאחריות נתקעת אצל המנהל. המאמר…
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן