מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.

מסע לקוח
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

בכתבה לפניכם אנו הולכים לשתף אתכם על אחד התהליכים המוצלחים לכל ארגון –מסע לקוח

כמה כסף מסע לקוח מייצר , איך נראה מסע לקוח -תרשימים אמיתיים, השלבים הכי חשובים
עד כמה היא משפיעה על יחס ההמרה ועל ככ הרבה משאבים/משתנים לטובה
והפועל יוצא של המסע שזה -האוטומציה שבו מגדירים אילו תהליכים אוטומטיים אנו רוצים שייקרו , בין אם מדובר על תהליכים אוטומטיים בתוך הארגון וכלפי חוץ   – אל מול לקוחות/ספקים/ משווקים

אוטומציה מוצלחת תהפוך את הארגון שלכם לאפקטיביות ארגונית , שכן אוטומציות הן לא רק לתחום המכירות שכן תהליך אוטומציה רלוונטי מאוד בכל תחום: תקשורת פנים ארגונית, בין מחלקות בתוך מחלקות , ייצור, לוגיסטיקה, תפעול, כספים, וכו

ממליצה לכם לקחת עט ודף ולכתוב כי יש פה אבני דרך וטיפים ששווים זהב!

כמה זה שווה לכם בכסף?

חברה מובילה בתחום שירותים פיננסים הפונה ל- B2C

טרום מסע: יחס המרה מליד תקין לסגירה בפועל (מכירה) היה 6% המרה

900 לידים תקינים –   6% המרה   –  כמות המרות: 54

לאחר 3 חודשים מבניית המסע , המסרים וההטמעה במערכות ובאמצעות ההון האנושי :

900 לידים תקינים   –  8.5% המרה  –  כמות המרות: 77  

               =
גידול של 40% ביחס ההמרה, גידול בהכנסות

                  יעילות תפעולית וחיסכון גדול במשאבים
 

וזה עוד מבלי לגעת בתהליכי ניהול, מערכות, במשאב האנושי המוכר , קיט מכירתי וכו

התועלות והערכים הנוספים ממסע לקוח

  • מקצועיות
  • אמינות
  • זמינות
  • זכירות
  • יתרון  -בידול אל מול מתחרים                                       
  • מיתוג –תדמית
  • חווית לקוח טובה יותר
  • חיסכון במשאבים רבים
  • תהליכים מדויקים ומלאים יותר
  • הגדלת תפוקות
  • יעילות עסקית ותפעולית
  • שביעות רצון גבוה יותר בקרב לקוחות
  • שביעות רצון גבוהה יותר בקרב ההון אנושי

    נקודת המוצא = כל פעולה בכל תחום ניתן להטמיע בסיסטם

    נחלת הכלל…
    אז מה קורה אצל רוב החברות? איפה אתם מפסידים הרבה כסף?
  • ליד משאיר פרטים  – הוא פונה במקביל גם למתחרים שלכם.
  • לא תפסתם את הליד, לא שלחתם לו מידע/חומר מקצועי, לא התחלתם לחמם את המסע של הליד
  • עד שתפסתם אותו, הוא מתקרר או לא זוכר שהשאיר פרטים, או לא יכול לשוחח, או שהוא לא עונה
  • ואז השיחה נדחית ושוב הליד מתקרר… מאוד (בדרך להפוך ללא רלוונטי)
  • ואז הוא סוף סוף ענה לכם אבל השיחה לא רלוונטית עבורו כי עבר זמן
  • ואז אנשי המכירות/טלמיטינג שלכם מסמנים את הליד כלא רלוונטי ועוברים לליד הבא
  • והנה הלך לפח עוד ליד ששילמתם עליו לא מעט כסף במדיה,

   לא רק שהפסדתם ליד שיכל להפוך להיות לקוח ובמקרים מסוימים גם שגריר שלכם…

למעשה המטרה שלנו היא להגדיל יחסי המרה מנקודה לנקודה שזה אומר : 

  • מליד נכנס לשיחה ראשונית
  • משיחה ראשונית לשיחה שמתקיימת בפועל
  • משיחה מתקיימת בפועל לתאום פגישה /הצעת מכר וחומרים מקצועיים (תלוי במוצר/שירות שלכם)
  • מתאום פגישה לפגישה מתקיימת בפועל
  • מפגישה בפועל לשיחת /פגישת פולו אפ
  • משיחת פולו אפ לסגירה /מכירה

נתחיל מהסוף-איך מתחיל מסע לקוח

מסע לקוח

כל שיפור באחוז לאורך המשפך המתואר כאן מנקודה לנקודה הוא משמעותי מאוד, ומשפיע בעשרות אחוזים ויותר על יחס ההמרה מקצה לקצה

הכרחי!

מצריך נוטיפיקציה של הקפצות תזכורות במערכות:

הגדרת טריגר/תנאי/שלב עבור תגובות אוטומטיות של המערכות,

פעולות, מסרים תזכורות הקפצות בשילוב המדיום והפלטפורמה הרלוונטית וכו,

רלוונטי גם למשפכי מכירה של איקומרס, מכירה B2B,  מועדוני לקוחות בפרט
כמובן, זה מתייחס גם למסמכים חתומים דיגיטלית ,שאלונים שונים, וכל דבר שניתן להפוך לדיגיטלי

כיצד נראה תרשים מסע לקוח אמיתי מקיף
(חברת השקעות נדל”ן בחו”ל)

לקבלת התרשים לחץ 

השלבים במסע לקוח:

  1. מיפוי פערים בתהליכים במחלקות הרלוונטיות כולל ניתוח נתונים: 
    להכיר את הצרכים של הארגון, להיפגש עם כל מי שיש לו נגיעה בלקוח במכירות בשיווק בשירות בגביה וכו , תאזינו למשאב האנושי, תשמעו את האתגרים , תצפו תתלוו לשטח תשמעו שיחות מוקלטות
    תכירו הרבה הרבה יותר טוב את הלקוח שלכם , תשמעו את הלקוחות באמצעות האזנות לשיחות, סקרים דיגיטליים, טלפוניים .
  2. הגדרת מטרות ושלבי המסע.

  3. מיפוי התהליכים הרצויים לשיפור בכל שלב /סטטוס.

  4. מיפוי פערים קיימים במערכות

  5. בניית תרשימי זרימה – עצי פעולה, אינטראקציות ונק’ מפגש

  6. הגדרת יעדים ומדדים

  7. כתיבת מסרים ועיצובים גראפיים (במידת הצורך)

  8. איתור מערכות נוספות תומכות בתהליך+ התאמת המערכת הקיימת

  9. יישום טכני במערכות באמצעות  גורם טכני –כולל אינטגרציה

  10. חיבור כלל משאב אנושי לתהליכים

  11. מדידה ,בקרה ואופטימיזציה של התהליכים, מסרים, אינטראקציות

דגשים נוספים וחשובים במסע לקוח

  • הגדרת מטרה בכל שלב במסע
  • הגדרת לוחות זמנים
  • חיבור המערכות כולל אינטגרציה בין המערכות
  • יש לקחת בחשבון הקפצות/תזכורות/נוטיפיקציה למשאב הרלוונטי על פעולות חשובות

        –לדוגמה :שליחת הצעה, מעבר על שאלון צרכים

  • שילוב מגע אנושי לפי שיקול דעת – לא הכל זה בוטים
  • הגדרת ובניית יעדים
  • מדידה
  • אופטימיזציה – שיפור תוך כדי תנועה

עצת זהב -אל תתנו לשום דבר לשבור אתכם, יש פתרונות להכל

איך תעשו את זה?

בגדול אתם יכולים לעשות זאת לבד ואתם יכולים לשכור שירותי ייעוץ ליווי ויישום
שימו לב, החלק הטכני  -זה החלק הכי פשוט
טעויות נפוצות הן לקחת מיישם/מערכת שהם יעשו זאת -ולמה? כי הם הצד הטכני
החלק הכי משמעותי אלו שלבים מעלה שכן זה מצריך חברה עם המון ניסיון בתהליכים עסקיים בתחומי ליבה:
שיווק ,מכירות, שירות, תהליכים פנים ארגוניים, פיתוח עסקי, מערכות, ניהול ומשאב אנושי
אל תתפשרו! 

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים “האיזוטרים” שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם “מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי
הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח
“לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר”. מי…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel
קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel
תקשורת רב ערוצית: מולטי צ’אנל והומני צ’אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM
גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח
כיצד לבנות מסע לקוח
מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן