marketing b2b – כל השלבים להגיע לכמות לידים משגשגת

more-leads
 

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות פוטנציאליים שכבר מכוונים לסגירת עסקה?

b2b marketing - הדגשים החשובים ליצירת מחזור של לידים

ללא ספק חלק מהתפתחויות הטכנולוגיות בעולם האינטרנט תרמו ועדיין תורמים למיקסום תהליכי המכירה. טכנולוגיות וטקטיקות חדשות נכנסות במהרה גם לעולם של מכירות B2B. בנוסף לצוותים שלמים של אנשי מכירות/טלמיטינג  שפעם רק נהלו את כל התהליכים הקשורים לאיתור לקוחות פוטנציאליים, שמירה על קשר וכל הפעולות הקשורות והנלוות לטיפול בלידים ולקוחות, קיימים היום כלים טכנולוגיים התומכים בהם ועושים את הפעולות המשלימות ביעילות רבה ודיוק שלא הכרנו קודם. הם אוטומטיים, מנוטרלים מטעויות אנוש עם גישה אנושית.

חשוב לציין כי הכלים הטכנולוגיים אינם מחליפים את תהליכי המכירה, אלא תומכים בהם ומהווים נדבך אסטרטגי  וטקטי חשוב בתהליך חימום הלקוחות וכמובן גם ביצירת חשיפה, תדמית מודעות ובסוף גם לסגירה בקרב 3 סוגי לקוחות עיקריים:

  1. לקוחות קיימים – למטרת שימור הלקוחות והעמקת הקשר עמם
  2. לקוחות פוטנציאליים – לטובת חימום מסע הלקוח
  3. קהלים חדשים ממוקדים ורלוונטיים לארגון

אם בעבר יכולנו להסתפק בפגישה עסקית מוצלחת ושיחת פולו אפ ייחודית , תערוכות, או ארוחות עסקיות היום זה כבר לא מספיק. המציאות מחייבת תהליכים מלאים ושלמים יותר, החל מגיוס לידים חדשים וחימום שלבי תהליכי המכירה עם הלקוחות באמצעות אינטראקציות מובנות.

כך, בשביל להצליח כל ארגון או חברה חייבים לרכוש ידע ומיומנויות טכנולוגיות כדי לממש את ההצלחה בפועל.

מודלים ליצירת לידים איכותיים המבוססים על טכנולוגיות חדשניות באינטרנט מייצרים היום לקוחות. טכנולוגיות המאתרות קשרים עסקיים רלוונטיים, מייצרות תשתית לקשרים עסקיים חדשים, מייצרות קשר אישי מקצועי ראשוני באמצעות אוטומאציות, כל אלו מספקות לידים חמים ,לקוחות פוטנציאליים שמכירים את המוצר ותועלותיו, מעוניינים בו ומוכנים לתאום פגישה  ולעיתים אף להתחיל את תהליך ביצוע רכישה.

במחקר שוק ובדיקה מדגמית שערכנו  בקרב לקוחות קיימים ולקוחות עבר שלנו, בדקנו אילו כלים טכנולוגיים חדשניים הם היעילים ביותר ואיך ומדוע הכלים האלו פועלים. בנוסף ביצענו התאמה של כלים טכנולוגיים מסוימים לסוגים שונים של חברות וארגונים.

ההבחנה הייתה ברורה, מצאנו כי לכל חברה וארגון מכל תחום או סגמנט, ניתן להתאים את השילוב הנכון של אסטרטגיה עסקית בליווי כלים טכנולוגיים שיקדמו לתוצאות הטובות ביותר ויספקו לידים חמים ומוכנים.

הכלים הללו מבוססים על עקרונות הבאים:

  • איסוף, עיבוד וניתוח דאטה: שוק, מתחרים ולקוחות, שיוך לקוחות.
  • התנהגות חזויה של שווקים ו/או לקוחות פוטנציאליים, מיפוי מסע לקוח
  • שיווק אורגני מוביל ושיווק ברשתות חברתיות (דוגמא: לינקדאין)
  • צ’אט-בוטים חכמים מותאמים להתנהגות הלקוח וכן איסוף מידע נוסף אישי וניתוחו, שיוך לקבוצות ויצירת תגובות רלוונטיות
  • ועוד

השלב החשוב ביותר בשימוש בטכנולוגיות ליצירת לידים איכותיים מורכב מניתוח ראשוני, בניית התמהיל הנכון של הטכנולוגיות והתמדה.

ואז… תתארו לכם שברשותכם פלטפורמה מכוונות ומייצרת עבורכם לקוחות פוטנציאליים חדשים 24/7, עובדת שם עבורכם כל הזמן ברקע. הפלטפורמה דואגת לקשר שוטף עם קהל המתעניינים/לקוחות, היא מעבירה מסרים ותכנים מקצועיים בזמן הנכון לקהלים הרלוונטיים שתגדירו.

כך תגיעו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, תשמרו על הקשר איתם, תציגו להם מוצרים או שירותים חדשים שלכם בזמן האידאלי לביצוע רכישה.

כמובן שאסור לשכוח בכל התהליך המפורט את החסכון במשאב האנושי.

בשלב הזה מן הסתם אתם שואלים את עצמכם – כיצד ייתכן שמשרד הפרסום /דיגיטל שלנו לא הכניס אותנו לשם?! ראשית הם לא שם במהות העבודה, סל המוצרים והמיקוד שלהם,  שנית – מדובר על פעילות אורגנית שהינה ללא עלויות מדיה, אז למה להם להתאמץ עבורכם?!

לסיכום:
קיימות לא מעט טכנולוגיות בינלאומיות מקצועיות, איכותיות, אמינות ובעלויות זניחות. הניסיון הרב שלנו מצביע שבמבחן עלות מול תועלת, התועלת גדלה פי כמה עשרות מהעלות .

שווה לבחון ולהתנסות, בהצלחה עם המכונה המשומנת.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן