הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
סדר פסח 2024
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה קדימה?
דווקא עכשיו לפני חג הפסח יש לכם הזמדנות מצוינות לעצור ולעשות סדר בארגון, לבחון שגרות ותהליכים קיימים ושיטות בצורה אחרת, שקולה ואובייקטיבית יותר.
עוצרים דווקא כאן ועכשיו עם חג הפסח ומנסים לבחון איך ניתן לעשות אחרת בעיקר לשפר.
קיבלתם החלטה לנצל את ההזדמנות ולבחון איך ניתן לעשות אחרת? יפה מאוד! אבל איך עושים זאת?
הכי קל ונכון זה להשתמש במודל ה SWOT ברמת הארגון וברמת המחלקות/תחומים:
מפו את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות, ואיומים. עשו זאת בצורה יסודית, שתפו את המנהלים שלכם ובהתאם שאלו את השאלות הנכונות, שאלות שלעיתים כולנו נמנעים מלשאול מפאת חוסר נוחות ונעימות, לחץ של זמן ושוטף ששואב. היו אותנטיים עם עצמכם
זה הזמן לבדוק את התשתיות שלכם – התהליכים, שיטות ושגרות עבודה וממשקי עבודה. זה הזמן לבדוק אם המחלקות והמערכים אצלכם מתפקדים לשביעות רצונכם ומייצרים תפוקות
אחרי שבדקתם אמצו את היזומה הארגונית. העזו, יזמו מהלכים חדשים, כאלו שיקדמו את הארגון.
מהר מאוד תבינו שגם הארגון שלכם יכול למקסם ולממש מעבר את הפוטנציאל שלו
השתמשו בקהל הלקוחות שלכם בעבר ובהווה וגם אלו שלא הפכו…. בדקו איפה אתם יכולים לשפר ולהשתפר מול הלקוחות, מה היה חסר להם? נסו להבין ולהשלים את הפאזל. שאלו אותם מה היו רוצים לקבל עוד, נסו גם להבין מה מפריע להם.
שתפו את המנהלים שלכם כל אחד בתחומו וצאו עם תובנות שיכולות לקחת אותכם כמה צעדים קדימה, להתחלה חדשה וטובה יותר, מהלכים חדשים שעשויים לחזק את הקשר שלכם עם קהל הלקוחות שלכם, מוצרים או שירותים חדשים שאתם יכולים להציע, קהל יעד חדש, שיתופי פעולה חדשים וחשובים.
עברו על תכנית השיווק שלכם, האם היא מייצרת לכם מקסימום פרסום וחשיפה? האם התקציב מספיק לכם או שיש צורך להגדילו ? האם מחלקת השיווק מייצרת תוצרים עם החזר השקעה סביר? מה חסר לכם בשיווק בכדי לגייס עוד לקוחות איכותיים בתקציבים סבירים ורווחים?
האם מחלקת המכירות שלכם עומדת ביעדים שלה בצורה עקבית ואם לא אז מה הסיבה או הסיבות לכך? ומהן הפעולות שיש לנקוט כאן ועכשיו ולטווח הארוך בכדי לעמוד במטרות
והכי חשוב עצרו רגע והקדישו מחשבה למשאב החשוב ביותר שלכם בארגון – לאנשים שלכם. האם אתם באמת משקיעים בהם , הם הרי ההון האנושי שלכם, נסו לחשוב איך ניתן לחברם מחדש לערכים, יעדי ומטרות הארגון. אל תיקחו אותם כמובן מאליו, השקיעו בהם, עכשיו זה הזמן!
נסו למזער תחושות ולמקסם עובדות, צללו לתוך המספרים, ליעדים ולמדדים – הם יספרו לכם את הסיפור האמיתי ביותר. תנו לנתונים ולעובדות לעשות לכם את סדר.
לקבלת קובץ מיפוי סדר פסח – לארגון ולך -לחץ
האם אתם יכולים להתייעל? שאלה חשובה בכל סדר פסח, להתייעל בתקציב ההוצאות והמשאבים – חשוב מאוד לבדוק
וכנראה החשוב מכל – אל תשכחו גם את הסדר אצלכם בתור מנהלים, שאלו את עצמכם:
ואתה מנהל יקר, התכנס פנימה ושאל את עצמך- מה אני, בתור מנהל מוביל בארגון צריך לעשות בשביל להשתפר?
- באילו ממשקים אני צריך להשקיע יותר?
- אילו מיומנויות ניהול אני צריך לשפר?
- איך אני יכול לשפר את התקשורת הבינאישית שלי?
- האם אני צריך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלי?
- האם אני חוטא בניהול הזמן והמשימות שלי ובאיזה אופן?
- האם אני עושה מספיק עבור העובדים שלי? האם אני מהווה עבורם דוגמא? האם אני מניע אותם וגורם להם להיות מספיק יצירתיים?
וכמובן עוד לא מעט שאלות המעסיקות כל אחד ואחת מכם כמנהלים מובילים.
זכרו, עכשיו זה הזמן, גם אם זה מספר ימים, עשו זאת, אתם לא תתחרטו!
סדר פסח מוצלח, בהצלחה!
נ.ב – עדיין לא מאוחר לאחל לקהל העובדים שלכם וקהל הלקוחות שלכם חג שמח והתחלות חדשות. קחו את הלקוחות הגדולים שלכם ועשו להם משהו מיוחד, תנו להם דווקא עכשיו ערך מוסף גבוה – זה יכול להיות בשרות/ מוצר, בהצעה או אפילו בערך מסוג אחר שלא חשבתם עליו עד כה.
לקבלת קובץ מיפוי סדר פסח – לארגון ולך -לחץ