כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות

240_F_971812393_nMWZh1jchdOprWztNTycKowHKmnnJ5Ee
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות קיימים, ביצוע מכירות או תיאום פגישות – כל שיחה שלא נענית או אינה מתבצעת בצורה מיטבית היא חלק מתהליך לקוי העשוי לדרדר להפסדים משמעותיים. 

בעידן הנוכחי, תהליך הגיוס, ההכשרה והשימור של נציגים הפך למאתגר יותר מאי פעם. עם זאת, ישנה חשיבות קריטית לאימוץ פתרונות יצירתיים וגמישים על מנת להבטיח תקינה מלאה ולשמור על ביצועים אופטימליים במוקדים העסקיים. 

ההשלכות הכלכליות של אי עמידה בתקינה במוקדים העסקיים לא מאחרות להגיע:

  1. ירידה חדה בניצול הפוטנציאל העסקי המתבטא פספוס לידים, חוסר במעקב וביצוע פולואפ, בשורה תחתונה – איבוד הכנסות.
  2. ההתנהלות לקויה של המשאב האנושי ש”מרשה” לעצמו לעבוד באופן נוח יותר במקום למקסם את ההזדמנויות העסקיות, כל אלה מובילים לביצועים נמוכים ולירידה בכמות העסקאות.
  3. פגיעה מהותית בשירות ובשביעות רצון ובחוויית הלקוח. התוצאה – מגמה של  נטישת לקוחות.
  4. היעדר תהליכי הגדלת מכירות וחשיפת שירותים נוספים ללקוחות הקיימים בערוצים הרווחיים.
  5. עלייה בתקורות – לקוחות שאינם מקבלים פתרון איכותי ומהיר מייצרים הכפלת עומס מוקדי ומגדילות את ההוצאות התפעוליות של החברה.

 

כיצד להימנע מהפסדים ולהבטיח תקינה מלאה? 

 הפעלת עובדים מהבית / שילוב היברידי 

מודל עבודה גמיש הוא פתרון מצוין להתמודדות עם אתגרי גיוס ושימור עובדים הממקד את הרחבת כוח האדם בהתאמה לעומסים ומייצר שיפור שביעות רצון העובדים המשפיע ישירות על ביצועיהם. תקופת הקורונה חשפה וחיזקה את תחום העבודה מרחוק ואת האפשרות לתת לעובדים את הגמישות בשעות העבודה.

שימוש בחברות מוקדים חיצוניות 

כאשר אין אפשרות להעסיק עובדים נוספים, מוקדים חיצוניים מספקים פתרון טוב המתבטא בגמישות להרחבה או צמצום של כוח האדם לפי הצורך, חיסכון בעלויות גיוס והכשרה, שיפור ביצועים בעזרת צוותים מיומנים. זו ההתמחות שלהם ובשיתוף פעולה איכותי ניתן לייצר תפוקות גבוהות.

גם אם שני הפתרונות הללו אינם מהווים את הפתרון האידיאלי, הם עדיפים ממצב של מחסור בכוח אדם ואתגרי גיוס המשפיעים ישירות על תפקוד המוקד לאורך זמן.

כמובן, לצד יישום הפתרונות, ישנה חשיבות רבה להשקעה בתהליך הכשרה מותאם עבור עובדים מרחוק/היברידי/מוקד חיצוני , באופן שונה ואפילו מעמיק יותר מזה הניתן לעובדים הנקלטים לעבודה במשרדי החברה, על מנת להבטיח קליטה מהירה ויעילה ושימור ארוך טווח.

אופטימיזציה של תקינת המוקד 

✔ ניתוח עומסים ודינמיות בהקצאת תקנים לפי שעות עומס באמצעות שימוש במערכות AI לניהול עומסים ותעדוף שיחות, ייעול תהליכים פנימיים והכשרת עובדים באופן שוטף. 
✔הטמעת אוטומציות מלאות בתחומי השירות והמכירות לשיפור תהליכי עבודה על חשבון נגיעה אנושית.
✔תקשורת ישירה ומותאמת אישית – שילוב תקשורת ישירה עם הלקוח בערוצי התקשרות הישירים: אי מייל, ווטס אפ והודעות כתובות.

מנהלים רבים רואים בתקינת מוקדים כהוצאה, אסור לכם להתבלבל , זו למעשה השקעה המניבה החזר גבוה. 

אל תחכו להפסדים – פעלו כבר היום למקסם את פעילות המוקדים שלכם!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן