זה גוזל לכם 35% מההכנסות

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אתם זורקים כסף לפח. כל יום.

בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו בחברה כלשהי מוותר על לקוח פוטנציאלי ומסמן אותו כ”לא רלוונטי”. הלקוח הזה, שהשאיר פרטים מתוך עניין אמיתי, הופך למספר סטטיסטי קר במערכת הCRM שלכם. ומה באמת כואב? הלקוח היה מוכן לקנות.

התגלית המפתיעה: המחקר שישנה לכם הכל

ניתחנו 80 שיחות מכירה של חברות שונות בתחומים מגוונים. השיחות בוצעו על ידי נציגי מכירות מנוסים, חלקם נחשבים “כוכבים” בתחום. התוצאות? מדהימות.

35%  מהלקוחות הפוטנציאלים  שסומנו כ”לא רלוונטיים” דווקא כן התעניינו ברכישה אמיתית.

זה לא טעות כתיב. כמעט 4 מכל 10 לקוחות שנמחקו מהרשימה היו לקוחות פוטנציאליים חמים. הם רק חיכו לגישה הנכונה, למסר הנכון, לזמן הנכון.

המכשול הגדול: תופעת “הנחת ההנחות” הסובייקטיבית של מערך המכירות

למה זה קורה? הבעיה מתחילה ברגע שהלקוח מרים את הטלפון. למרות שהוא זה שפנה אליכם, השאיר פרטים והתעניין בפתרון – משהו מוזר קורה. הוא פתאום נהיה קר, סקפטי, אתם מרגישים שהוא עושה לכם טובה בכך שהוא מקשיב ולעיתים הוא ממש מביע חששות.

הנה המלכודת–  איש המכירות מתחיל לקבל החלטות מהירות על בסיס הנחות שגויות:

ההנחה הראשונה: “הוא לא מספיק רציני

  • קולו נשמע משועמם? לא רציני
  • שואל על המחיר מהר מדי? לא רציני
  • לא זמין לפגישה מחר? לא רציני
  • מאוד מהוסס ? לא רציני

ההנחה השנייה: “הטיימינג לא מתאים

  • דוחה את השיחה כל הזמן? זה לא הזמן הנכון
  • נשמע ממהר? כנראה עסוק מדי
  • שואל שאלות בסיסיות? עדיין לא מוכן

ההנחה השלישית: “הוא לא מבין את הערך והתועלת”

  • לא מתלהב מהמוצר/שירות? לא מבין את הערך של המוצר/השירות שלכם
  • משווה למתחרים? לא רואה את ההבדל
  • מתמקד רק במחיר? לא מעריך איכות ותועלות

הלקוח שלכם אינו רע, אינו קשוח ואינו בלתי רציני. הוא פשוט מפעיל מנגנון “הגנה”, זהו טבע האדם כשאר מנסים למכור לו משהו, הבעיה היא שאנו מפרשים הגנה עצמית כחוסר עניין.

כך אתם מפסידים הרבה והפתרון: שינוי גישה

  1. שינוי המסר הראשוני

זנחו את המסרים השיווקיים הצעקניים. הלקוח כבר התעניין – עכשיו הוא צריך להרגיש שאתם כאן כדי לעזור, לא כדי למכור. המסר צריך להיות מקצועי, ממוקד בפתרון בעיות/כאב/צורך תוך הצגת התועלות לצד השני.

  1. החמרת תהליך הסינון המקדמי

הוסיפו שדות נוספים בטופס ההרשמה :

  • הוסיפו שאלות סינון ראשוניות /סינון נוסף על הצורך האמיתי
  • הגדירו תאום מועד ספציפי לשיחה
  1. שינוי מיינד והתנהלות בניהול הצוות

זה החלק הקריטי ביותר. קחו את הלידים שהצוות “פסל” והתחילו תהליך מחדש:

  • עברו על השיחות המוקלטות יחד עם איש המכירות
  • זהו את נקודות הנחת ההנחות
  • שלבו תסריט חדש עם אינטונציה אחרת
  • התקשרו ללקוחות האלה שוב, במועד אחר
  1. אוטומציה חכמה ומותאמת אישית

בנו רצפי מעקב אוטומטיים המותאמים לסוגים שונים של לקוחות:

  • לקוחות שהיו “עסוקים” /”לא זמינים”
  • לקוחות שהיו “לא בטוחים”
  • ועוד

זכרו – האחריות שלכם היא לוודא שללקוח יהיה קל לקנות את המוצר או השירות שעונה על הצורך שלו.זה לא אומר להתפשר במחיר או לוותר על רווחיות. זה אומר להבין שהלקוח שהתעניין כבר עבר את המכשול הגדול ביותר – הוא זיהה שיש לו בעיה והוא מחפש פתרון. העבודה שלכם היא להראות לו שאתם הפתרון הנכון, בצורה הנכונה, בזמן הנכון.

אז הפסיקו להניח הנחות על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם – כל לקוח ש”נפסל” מהר מדי הוא רווח פוטנציאלי שנזרק לפח.

הסטטיסטיקות במאמר זה מבוססות על מחקר של 80 שיחות מכירה בתחומים שונים שבוצע על ידי צוות המחקר שלנו. לקבלת שיפור בתוצאות העסקיות גם אצלכם , אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.


כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
אתם זורקים כסף לפח. כל יום. בזמן שאתם קוראים את המשפט הזה, איש מכירות כלשהו…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן