הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
פרסונליזציה – מה הן הפעולות שביצענו בדוורים של הלקוח שגרמו לעלייה של 37% ביחס הפתיחה לאחר 3 חודשים
יחס פתיחה
עלה בממוצע מ-24% ל-32.8%
יחס הקלקה
עלה בממוצע פי 4
כמות ההמרות
גידול של 63%
בפתיחת נמענים רדומים
עלייה ב-36% בפתיחת נמענים שלא פתחו מעל שנה
מה מצאנו
מה עשינו
פרסונאליזציה
הדוור אינו פרסונלי שמי
יש חשיבות גבוהה לדוור פרסונאלי שמי –הוספת שם בתחילת כל דוור בנושא / בפתיח של המייל
הדוור אינו מותאם להתנהגות לקוח
יש להתאים ללקוח את המוצרים שהקליק עליהם בעבר ולא רכש או הצעת קרוסל למוצרים משלימים שרכש בעבר /הטבה ייחודית למוצרים שהתעניין ולא רכש
אופטימיזציה
אין התייחסות לימים ושעות
- יש לבצע תמידית אופטימיזציה לפי שעות/ימים/ ניסוחים
- יש לבצע שליחה חכמה בתזמון חכם בהתבסס שעת פתיחה על פי התנהגות קיימת של גולש
אין שליחה למי שלא פתח
יש לשלוח דוור למי שלא פתח עם נושא אחר / עיצוב שונה / יום ושעה אחרת
אין AB Testing לפני נושא/עיצוב
בניית כלל קמפיינים עם AB Testing לבחינת נושא וגריד מנצח על 10% מהדאטה ובחירת שליחת הפורמט המנצח לכל היתר
לא נעשה ניסיון עם מערכת דוורים נוספת לבחינת תוצאות AB Testing לפחות על דאטה שלא פתחו מעל X זמן ו/או מעולם
יש לבצע ניסיון על מערכת דוורים אחרת לטובת אלו שלא פתחו אף פעם ומי שלא פתח בחצי שנה אחרונה
אופטימיזציה ON GOING לא קיימת
ניתוח ניהול סטטיסטיקות בשוטף כולל ניתוח המרת פגישות בפועל/מכירות מכל דיוור
פורמטים
הדוורים חדגוניים – מייצר אדישות. מייצר תחושה של “זה נראה שכבר ראיתי את הדוור הזה”
יצירת גאנטים ועיצובים אחרים בין פורמטים ושימוש בתמונות / סרטונים שונים כל הזמן
פורמטים גרידים ארוך קצר – לא קיים בצורה נכונה
עיצוב גריד מחדש לתבניות שונות לסוגי תכנים שונים
בתחתית של כל דוור אין בלוקים לתכנים נוספים בהתאמה אישית
בתחתית של כל דיוור יש לייצר רשימה של בלוקים עפי ניתוחים וממצאים שנעשו על ידנו
אוטומציה
אין אוטומאציות חכמות – פרטי ועסקי
בניית אוטומאציות חכמות מפורטות במערכת בהתאם לקהל היעד
תבניות סדורות עם יצירת אמון : מסע המשלב תכנים מקצועיים, וידאו, קייס סטדי וכו’
לנמען שרכש מוצר X חסרה אוטומציה חכמה
הצעת מוצרים משלימים
לנמען שלא פתח מאז 3 חודשים אחרונים אין אוטומציה חכמה
שלב א – שליחה דוור חכם (יום/שעה/גריד/נושא)
שלב ב – שליחת הודעת ווטסאפ/SMS
שלב ג’ – שיחות יזומות
לנמען שלא פתח אף פעם + לא פתח חצי שנה אחורה
שלב א -לבחון מערכת דוורים אחרת +כתובת מייל אחרת
שלב ב – שליחת הודעת ווטסאפ/SMS
שלב ג’ – שיחות יזומות
פותחים דוורים אך לא רוכשים
טיפול במי שפותח דוורים ולא רוכש אחת לתקופה מוגדרת. דוור מיוחד עם הטבה בלעדית/ הודעה או שיחה יזומה
נמען שלא פתח דוור אחרון – אין שליחה חוזרת חכמה אוטומאטית
יש לתזמן בכל דוור –שליחה חוזרת אוטומאטית למי שלא יפתח עם נושא אחר/עיצוב שונה/שעה אחרת
דאטה חדשה
לא מייצרים קהלים /דאטה חדשה
קמפיין לטובת הדאטה
יש לייצר תוכנית סדורה עם יעדים ותגמולים לנרשמים חדשים מקמפיין, מרצפת מכירה, ממוקד, מאנשי שטח
תכנית סדורה
חסרה תכנית אב סדורה קדימה לקוחות פרטיים + עסקיים
- בניית גאנט פעילות דוורים שוטפת ברמה שבועית ל-3 חודשים קדימה
- בניית יעדים, ניתוח הסקת מסקנות ותובנות לדוורים הבאים כל הזמן –בתדירות של אחת לחודש לפחות
תדירות
תדירות שליחת הדוורים
יש לבחון תדירות שליחת דוורים ללקוח חדש/קיים/נטש על מנת למנוע הטרדות/מסע לקוח נכון וחכם
פוטנציאל
אחוזי פתיחה גבוהים
פוטנציאל אדיר! לייצר ערכים והנעות לפעולה
כלים ופיצ’רים שלא בשימוש
מוצרי חודש/יומי/שבועי?
מוצר החודש /מוצר השבוע
פרסונליזציה – דוגמאות למסרים ממירים – B2C
אפקט העדר
- “המוני לקוחות מתים על הפריטים הללו”
- “אנשים מסתכלים על הפריטים האלה עכשיו”
- “בואו לראות את המוצרים שלקוחות אחרים אוהבים”
- “אנחנו מתים על הפריטים האלו”
- “פריטים XXXXX שאנחנו אוהבים”
- “בואו לראות מה אחרים רוכשים בכמויות”
- “347 קנו את המוצר הזה רק בשבוע האחרון”
הנחות ומבצעים
- “מעל 50% הנחה על הפריטים הכי חמים”
- “עד 40% הנחה עכשיו ב….”
- “הכל בפחות מ 5$”
- “הגיעו מבצעים מיוחדים – אסור לוותר”
- “התראה על ירידת מחר/מבצע
נוטש עגלה בשעה עד היום הראשון
- “אסף, כדאי להשלים את ההזמנה…”
נחרצות + קריאה לפעולה
- “אל תחמיצו”
- יוסי – כדאי לך לראות את זה עכשיו”
- “מה שאתם צריכים”
בהצלחה