כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת מומחה לליווי מערך המכירות היא אחת הבחירות הנבונות ביותר שניתן לעשות. כשיש איש מקצוע בעל ניסיון רב שנים בליווי ופיתוח עסקי לצד הצוות שלך, ניתן למצות את המיטב מכל החוזקות שלך ולהוציא מהצוות שלך יתרונות חדשים. בין אם נדרש לך איש מקצוע עבור ליווי מוקד טלפוני או ייעוץ למוקד מכירות, טווח הפתרונות שהשירות הזה מציע הוא רחב מאוד.
כיצד נדע אילו אפשרויות עומדות לרשותנו ומה חשוב לדעת בתהליך קבלת ההחלטות שלנו? חיברנו עבורך מדריך קצר שיאפשר לך להפיק את המקסימום מהשירות החשוב הזה.
מה כולל ליווי מערך השירות והמכירות על ידי איש מקצוע?
ישנן סיבות רבות להעסיק יועצים למערך המכירות שלך. היצע השירותים הוא מגוון מאוד ועם התאמה נכונה לצרכים ואופי הארגון שלך, ניתן להפיק שלל יתרונות. אלו רק כמה מההיבטים בהם יכול להשתלב יועץ בליווי מערך המכירות.
- כניסה לשווקים חדשים – איש המקצוע שלך יכול להביא עמו ידע ומיומנות רבה ולסייע לך לגשת לקהלים והשווקים החדשים שלך עם כלים רבים שיאפשרו לך לחתור להצלחה.
- ביקורות והכשרה – ניתן לבחור אחר איש מקצוע שיעניק ליווי למוקד מכירות. כך יש לרשותך תמיד איש מקצוע שעוקב אחר התנהלות הצוות ומסייע להם לשפר את המיומנויות שלהם. במענה נקודתי ומתמשך ובהדרכות מרוכזות תקופתיות, יהיה לצוות שלך כל מה שנדרש כדי לשפר את הביצועים שלהם.
- מאפשר לך לנהל – כשיש לך איש מקצוע שאמון על שיפור ביצועי מוקד המכירות שלך ועל ליווי מערך השירות והמכירות באופן כללי, לך יש יותר זמן ופנאי לרקום שיתופי פעולה חדשה, להרחיב את פעילות הארגון ולשמור על מבט העל הנחוץ כל כך כדי לנהל את הארגון ביעילות בכל ההיבטים.
- הקמת מערך מכירות מאפס – אנשי מקצוע שצברו קילומטראז’ רב בליווי מערך השירות והמכירות מגיעים לרוב עם ידע נרחב ועם חשיבה מחוץ לקופסה. סט הכלים הנרחב שמומחה כזה מביא אתו לארגון חדש יכול לתת לך יתרון רציני בשוק. מגיוס הצוות המנצח והגדרת ובניית תהליכי המכירה הכוללים בניית תסריטי שיחה, הגדרת מדדים ויעדים, ושילוב של הדרכות שוטפות, יש לך מענה מקצועי ורחב היקף שבונה מערך מכירות שפשוט עובד.
כיצד מתבצע ייעוץ למוקד מכירות?
השלב הראשון בכל שירות ליווי ופיתוח מכירות הוא אפיון מדויק של הארגון. היועץ ילמד ויאבחן את הארגון לעומק כדי לזהות, חולשות, אתגרים והזדמנויות במערך המכירות. לאחר בחינת תהליכים קיימים, ניתוח נתונים, ראיון מעמיק עם ההנהלה הבכירה ועם העובדים בשטח כאחד, אוסף היועץ את כלל הממצאים ובונה תוכנית עבור ליווי מערך השירות והמכירות שיספק מענה לכל הדגשים שעלו בשלב האפיון. תהליך האפיון כולל נוכחות במשרדי ונכסי הארגון, פגישה עם בעלי התפקידים הרלוונטיים והעובדים, ניתוח תהליכי מכירה, שרות, שיווק וניהול, ניתוח דוחות ועיון בשלל חומרים אודות החברה.
לאחר שהיועץ העסקי הבין את אופי פעילות הארגון לעומק, מתחיל שלב ההערכה. כאן, ינסה היועץ לזהות היכן נדרש שינוי ואילו פעולות נדרשות כדי לבצע אותו. בעיות מרכזיות, נקודות תורפה ונקודות חוזק, יתרונות השוק וקהלי היעד הספציפיים וכל הזדמנות אחרת שיזהה היועץ כיצד להגדיל את שורת ההכנסות והרווחים ולקדם את שיפור ביצועי מערך המכירות הם שיעמדו בלב בניית התוכנית של היועץ. כמובן שבשלב הבא, יהיה על היועץ לייעד פתרונות יצירתיים ויעילים לכל אחד מהדגשים הללו. ייתכן, למשל, שלארגון יש מערך שיווק מעולה, אבל מוקד המכירות פשוט לא מצליח לטפל נכון בלידים ולהגיע לסגירה. כאן, ייעוץ למוקד מכירות שיתמקד בתהליך חכם ומדויק יותר המשלב טכניקות מכירה וחתירה לסגירה יהיו יעילות. זוהי הזדמנות חשובה עבור הארגון להגדיל את משאבי השיווק ולהפיק תועלת מצוות המכירות. בשלב זה חשוב שהיועץ ועובדי הארגון ישמרו על תקשורת פתוחה וברורה, כדי לבנות תוכנית ליווי למוקד מכירות שתביא לתוצאות.
כיצד נבחר איש מקצוע עבור ליווי מערך השירות והמכירות?
מציאת איש מקצוע המתמחה בייעוץ למערך מכירות היא משימה לא פשוטה כלל. על היועץ להיות בראש ובראשונה בעל ניסיון מוכח בתחום, בעל תשוקה לעבודתו, מחויבות למצוינות וטביעת עין לפרטים הקטנים ביותר. חשוב לבחור בליווי למערך מכירות מאיש מקצוע המתמחה בענף התעשייה שלך או בעל ניסיון בפתרון בעיות מן הסוג עמן הארגון שלך מתמודד. כמו כן, חשוב לקבל המלצות וחוות דעת מלקוחות עבר. הצלחות עבר מגובות בנתונים הן העתודות הטובות ביותר שלך לקבלת בחירה מושכלת.
האם לאיש המקצוע שלך ניסיון מעשי בליווי ופיתוח מכירות?
מדובר בהיבט חשוב מאין כמוהו, בעיקר בעולם העסקים. איש מקצוע שרק סיים את הלימודים וכבר מגדיר את עצמו תחת הטייטל “יועץ”, עשוי להגיע עם ידע אקדמי אל התפקיד, אבל האם הוא בהכרח יודע כיצד הארגון שלך מתנהל טוב ממך? הסיכויים לכך הם קלושים למדי. כשזה מגיע לפעילות עסקית ובעיקר לאסטרטגיות מכירה, הניסיון בשטח חשוב לא פחות מהידע התיאורטי ולכן, חשוב שנבחר במומחה ייעוץ למוקד מכירות ולמערך מכירות עם ניסיון מוכח בליווי חברות וארגונים
כיצד נדע שהגיע הזמן לקבל עזרה?
ככל שהארגון שלך נקלע לקשיים בכל הקשור למערך המכירות, אם קיימת ירידה בלתי מוסברת ברווחים, אם איבדת לקוחות קבועים או אם שיעור ההמרה שלך נשאר נמוך, ייתכן מאוד שהגיע הזמן להכניס עין חדשה לארגון שלך. ככל שנבחר באיש מקצוע מיומן ומוכשר שצבר ניסיון רב שנים בליווי מערך השירות והמכירות בענף התעשייה שלך, יהיה באפשרותך לקבל כלים רבים שידחפו את העסק שלך קדימה. לעתים, כל מה שקברניט טוב צריך הוא עוד זוג עיניים. לכן, חשוב שנהיה קשובים לסימנים ונשכיל לזהות מתי הסיוע הזה נדרש.