שיווק באינטרנט ל- B2B – חלק 1

Basic RGB
 

שיווק באינטרנט – אם הלקוחות שלכם הם חברות/ארגונים/עסקים, המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם.

Business to Business הוא התקשרות שיווקית ומכירתית בין עסקים וארגונים, התקשרות של תהליכים ממושכים ומורכבים המבוססים פעילות של יצירת אמון ומומחיות מקצועית בקרב הלקוחות הפוטנציאליים

שיווק באינטרנט לעסקים

בבואנו לבצע שיווק ללקוחות עסקיים עלינו למצוא דרכים חכמות לטיפוח מערכות יחסים, רוב תהליכי המכירה ללקוחות העסקיים הם ארוכי טווח ובהתאם לכך גם תהליכי השיווק, במונחי זמן של חודשים ושנים. במקרים מסוימים אף שנתיים ויותר, תלוי בתחום, עלויות העסקה, משאבים והמורכבות שכל אחד מהצדדים נדרש להשקיע.

שיווק ותוכן

ידע מקצועי מהימן עם יתרון תחרותי (בידול) העונה על הצרכים גורם לבעלי תפקידים בשלב הראשוני להתחבר ולהזדהות עם המותג, המוצר או השרות. תוך כדי תנועה ובשלב מתקדם יותר נוצרת הבשלות והבטחון לבצע רכישה.

יצירת והנגשת תוכן מקצועי חכם, הוא אחד מהדרכים העקריות ליצירת ומשיכת טראפיק לאתר או נכס דיגטלי אחר ובהמשך ליצירת המרה. ערוץ התוכן המקצועי מהווה ערך מוסף גבוה עבור הלקוחות, הוא מייצר אמון עם הקהל בין אם מדובר על לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאליים ובא לידי ביטוי במדיומים רבים כגון: רשתות חברתיות ,מדיות מבוססות תוכן – טאבולה , אאוטבריין ואתרי תוכן רבים, ניוזלטר, פרסום דיגיטלי במדיה ושיתופי פעולה עסקיים.

לינקדאין

לינקדאין היא הרשת העסקית המובילה כיום, עם מידע אדיר על חברות ובעלי תפקידים, הזדמנויות לשתפ”ים, יצירת קשר עם אנשי מפתח וביצירת חשיפה גבוהה ואיכותית. יתרונות הרשת ביצירת לידים איכותים, תקשורת ואינטראקציה עם לקוחות פוטנציאלים, גישה ישירה למקבלי החלטות בכירים בארגונים, פרסום מפולח ומזוקק. כך במהותה, לינקדאין מתאימה יותר לשיווק ופרסום לחברות וארגונים המחפשים לשווק ולעניין גורמים עסקיים, הן בערוצים הממונים שלה ובעיקר בערוצים האורגנים של הרשת.

בבואנו לפרסם בלינקדאין נצטרך לגבש אסטרטגיה ולהחליט מה הן המטרות שעשויות להיות משיכת קהל מתעניינים חדשים, חשיפה, הגדלת נתח שוק, מיתוג, מיצוב או פשוט -מכירות.

יש להגדיר יעדים כגון- הגדלת התנועה לאתר, הגדלת כמות מנויים, צמצום אחוז הנטישה, הגדלת כמות הרכישות, הגדלת ביצוע המרות נוספות ושונות.

בשלב הבא נבנה את אסטרטגיית ותכנית הפעולה – נגדיר את קהל היעד שלנו, מגוון המסרים, תכנים ואת הפעילות השוטפת בתהליך עבודה מסודר.

אחד היתרונות המהותיים ברשת לינקדאין, הוא יכולת הטרגוט הגבוהה, ניתן לטרגט בעלי תפקידים, שמות חברות, תחומים של חברות, כמות מועסקים. אלו עם עוד מספר פרמטרים נותנים לחברות וארגונים יכולת להגיע כמעט לכל חברה, ארגון ובעלי תפקידים בזמינות גבוהה. זו המהות של שיווק מבוסס לקוח

החסרון הבולט בפלטפורמה השיווקית של לינקדאין הוא עלויות הפרסום שלה. עלויות בפרסום בלינקדאין בהכרח גבוהות יותר ממדיומים אחרים, עלות הקלקה בתחומים מסוימים יכולים להגיע ליותר מ 4 דולרים…! אי אפשר להתעלם – בבנצ’מארק שלנו בחברות B2B, ניתן לקבוע כי החשיפה לקהל יעד רלוונטי גבוהה משמעותית, רמת איכות הליד גבוהה יותר המשפיעה גם על יחס המרה גבוה יותר. בלינקדין כמו בכל רשת חברתית , ישנה פעילות “חינמית” ופעילות ב”תשלום מדיה”, גם כאן חשוב כמו בכל ערוץ דיגיטלי לבצע אופטימיזציה למיקומים, לקריאייטיב, לטיימינג, לטרגוטים , למועדים וכו

זכרו נקודה חשובה: לפניי שמתחילים לפעול בערוץ הלינקדין” יש לדאוג לתחזוקה מלאה ומקצועית של הפרופילים האישיים והעמודים העסקיים – הרחבה בנושא לינקדין נעביר באחד מהמאמרים הקרובים 

אחד היתרונות המהותיים ברשת לינקדין, הוא יכולת הטרגוט הגבוהה, ניתן לטרגט בעלי תפקידים, שמות חברות, תחומים של חברות, כמות מועסקים. אלו עם עוד מספר פרמטרים נותנים לחברות וארגונים יכולת להגיע כמעט לכל חברה, ארגון ובעלי תפקידים בזמינות גבוהה. זו המהות של שיווק מבוסס לקוח

החיסרון הבולט בפלטפורמה השיווקית של לינקדין הוא עלויות הפרסום שלה. עלויות בפרסום בלינקדין בהכרח גבוהות יותר ממדיומים אחרים, עלות הקלקה בתחומים מסוימים יכולים להגיע ליותר מ 4 דולרים…! אי אפשר להתעלם – בבנצ’מארק שלנו בחברות B2B, ניתן לקבוע כי החשיפה לקהל יעד רלוונטי גבוהה משמעותית, רמת איכות הליד גבוהה יותר המשפיעה גם על יחס המרה גבוה יותר. בלינקדין כמו בכל רשת חברתית , ישנה פעילות “חינמית” ופעילות ב”תשלום מדיה”, גם כאן חשוב כמו בכל ערוץ דיגיטלי לבצע אופטימיזציה למיקומים, לקריאייטיב, לטיימינג, לטרגוטים , למועדים וכו

זכרו נקודה חשובה: לפניי שמתחילים לפעול בערוץ הלינקדין” יש לדאוג לתחזוקה מלאה ומקצועית של הפרופילים האישיים והעמודים העסקיים – הרחבה בנושא לינקדין נעביר באחד מהמאמרים הקרובים … 

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

פלטפורמות/כלים ברשת לשיווק תוכן רשתי

קיימים לא מעט כלים טכנולוגיים, אשר מאפשרים לבצע פעולות אוטומאטיות כגון : בקשות לחברות, פרסום הודעות אישיות, פרסום פוסטים ומאמרים, הצטרפות לקבוצות , פוסטים מקצועיים בקבוצות וכו. חשוב מאוד לא להפוך להיות ספאמרים ולהיצמד לחוקיות של אותו ערוץ רלוונטי כגון: פייסבוק, לינקדאין וכו

 

שיווק בדוא"ל/דיוורים/ניוזלטר

מערכת הדוורים מבוססת על דאטה של לקוחות פוטנציאלים או קיימים, אשר נרשמו לקבל עדכונים מקצועיים באופן שוטף.

מחקרים מובילים מהשנים האחרונות מצביעים, שחברות וארגונים אשר פיתחו מערכת יחסים מותאמת אישית באמצעות פלטפורמת הניוזלטר, והעניקו ערך מקצועי (העשרה) הגדילו בעשרות אחוזים את יחסי ההמרה והקטינו את אחוזי הנטישה של הלקוחות הקיימים שלהם.

כל הדגשים הטיפים המקיפים והמקצועיים ניתן לקרוא פה (אל תחמיצו -שווה קריאה) – לינק למאמר ניוזלטר : https://bit.ly/2C2Wd25

Facebook

בהשוואה לרשת לינקדאין יש כאלו המזלזלים בפלטפורמת הפייסבוק. גם פה נמצאים מקבלי החלטות ובעלי תפקידים ועסקים. הניסיון שלנו עם ביצועים ותוצאות של חברות הפונות ל- B2B בערוץ הפייסבוק הוא דווקא בפניה לקהל יעד של עסקים קטנים יותר.

מדיה דיגיטלית 

  1. תכנון, תקציב ופריסה בהתאם ליעדים כמותיים ואיכותיים של השיווק והמכירות – נגזרת של עלויות הרכשה שיווקיות ומכירתיות: כמות לידים, יעדי פגישות, יעדי מכירות
  2. בניית תקציב נושם למדיה דיגיטלית רלוונטית לקהל היעד, כאשר התכנית חייבת להתעדכן באופן שוטף תוך כדי תנועה על פי הביצועים בפועל. אחד הדברים החשובים הוא מדידה מכל מדיום לאורך כל חיי הקמפיין : עלות הרכשה שיווקית, עלות ליד רלוונטי, עלות פגישה, עלות סגירה ואחוז ההמרה . יש לזכור שהתוכנית נושמת ברמה יומית, שבועית, חודשית רבעונית ושנתי.
  3. מדיות רלוונטיות : גוגל, רשתות חברתיות, רשתות עסקיות, פורטלים, אתרי תוכן ואתרים הרלוונטים לקהל

אופטימיזציה

החלק החשוב ביותר, היתרון המשמעותי בפרסום הדיגיטלי הוא הדינמיות, דברים משתנים תוך כדי תנועה באמצעות אופטימיזציה וניהול של : תזמונים, מיקומים, קריאייטיב, טקסטים , עמודי נחיתה, מילות חיפוש ועוד

 

בהצלחה… והמון בריאות.

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן