Game Changer

אופטימיזציה – כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה
 

אופטימיזציה לקמפיין

חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים על קמפיינים פרסומים ועל אופטימיזציה לקמפיינים הללו. תהליך האופטימיזציה, שהנו ניתוח נתוני הקמפיין וביצוע שיפורים לטובת מקסום התוצאות ובמקביל מקסום יעילות הקמפיין במינימום עלות, מתבצע בעיקר ברובו עפ”י פרמטרים ,מדדים ותוצאות ידועות מראש, תוך התייחסות לאחד המושגים השכיחים בנושא מדידת קמפיין ה ROI (Return on investment) – החזר על ההשקעה.

ביצוע  האופטימיזציה תוך כדי תנועה, משפיע באופן ישיר על התוצאות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך ,

יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה למבקר בחברה שלכם או לצד שלישי אובייקטיבי, שיבדוק בנוסף את התוצאות והאופטימיזציה מעבר למשרד הדיגיטלי שלכם – יועץ שיווקי

כולם כבר יודעים שאופטימיזציה מבצעים בהתאם לדיווח על יחס ההמרה, איכות הלידים , איכות הפגישות. הפרמטרים והמדדים ידועים לכם ובכל זאת נסקור יחד את החשובים ביותר :

    • המדידה והאנליזה המבוקרת חייבת להתבצע בצורה רציפה לאורך כל הדרך עד סוף התהליך
    • זיהוי מקור מדיום /תוכן/מסר/עיצוב  – השתמשו בפיקסלים שונים בכל מקור מדיה, במקביל השתמשו גם בלינקים עם פרמטרים ייעודיים לצורך זיהוי וניתוח סוג המודעה והתוכן 
    • טירגוט קהל היעד -הסירו קהלים שהמירו, השתמשו בדאטות נוספות שקצרתם ממקורות וכלים שונים אשר רלוונטיים לקהל היעד שלכם, השתמשו באפשרות של קהלים משלימים כגון LOOK A LIKE, השתמשו וטרגטו מראש בקבוצות קהלים במנות קטנות לבחינת התוצאות (ייצרו קבוצות לכל סוג /פלח של קהל ייעודי, ייצרו קמפיינים ייעודים עם שמות ייעודים) 
    • נתחו את השימוש בפלטפורמת הפרסום  דרך הטלפונים הניידים או המחשבים השולחנים, כאשר חשובה התאמה מלאה 
    • נתחו דמוגרפית את התוצאות – לעיתים יש השפעה גדולה של קהלים ומיקומים ג”ג
    • התוכן: המסרים הקריאייטיב – חשוב לייצר וארסיות שונות לאותו קהל יעד, נסו את אותו המסר עם מספר הודעות שונות המכילות עיצוב שונה, תמונות שונות ואף עמודי נחיתה שונים
    • Remarketing – בססו רדיפה מתמשכת במגוון ערוצי מדיה
    • עמוד לכידה – עמוד נחיתה /עמוד באתר/טופס במדיום עצמו (פייסבוק)
    • מועדים- יש לבחון התנהגות ותוצאות  לפי שעות, ימים ומועדים מיוחדים בהם הקמפיין מביא תוצאות טובות יותר ולפעול בהתאם 
    • תקציב  -תשנעו תקציב בהתאם לפי יחס ההמרה (צורך שכדאי להיות מוכנים אליו עוד בשלב של בניית תקציב שיווק)
    • פרסונליזציה   – מסרים שונים /מודעות שונות /ביטויים שונים לקהלים שונים 
    • הביטויים (אם מדובר על גוגל) – פה נדרשת חשיבה יצירתית ושונה, זה לא חוכמה לרכוש את הביטויים הישירים והיקרים ביותר, הדבר הנכון הוא לחשוב על ביטויים עקיפים ולא בהכרח ישירים, אשר עשויים לייצר תוצאות לאורך זמן. כאן נדרש לבצע חשיבה סיעור מוחות  בצורה יצירתית ולפרק צרכים ולייצר מענה לבעיות עבור הקהלים השונים 
    • ציון איכות של המדיום – ציון הוא בהתאם לרמת באיכות שדורג עי גוגל , יש לו חשיבות גבוהה ויש לפעול כל הזמן בהתאם להמלצות
    • הגדירו כלים של אופטימיזציה אוטומטית במדיומים עצמם אשר מאפשרים זאת
    • אל תשכחו שהשיפורים יכולים לבוא ליד ביטוי גם במיקומים, הצעות ערך, מגדרים, כפתורי הנעה לפעולה שונים ושיטות תמחור (אם קיימות)

אופטימיזציה - אל תתייחסו רק למספרים, שווה בדיקה!

מעבר לכל הנ”ל ולעוד מדדים חשובים, יש לבחון גם מדדים חשובים נוספים על ידכם או באמצעות צד שלישי  

תשמעו מה יש לאנשים שלכם לומר

קבלו איזון ומשוב חוזר מאנשי המכירות, המוקד, נציגי השרות – שמעו את דעתם ותחושתם על איכות חומר הגלם (לידים) ברמה פרטנית בהתייחס למקורות השונים והתכנים השונים.

האזינו לשיחות מוקלטות
נתחו שיחות מוקלטות, שמעו את הצד השני ונסו לזהות מגמה בעייתית עם המסר/תוכן/קהל/מדיום

בקרה חיצונית
לבדיקה חיצונית בלתי תלויה כגון סקר טלפוני באמצעות מוקד חיצוני ללידים שנפסלו /לא התקדמו מכל סיבה שהיא או/ו לא ענו , יש ערך רב.
יש לציין שבלידים שנפלו אצל לקוחות שלנו בבדיקה של מוקד בקרה חיצוני , איתרנו  לא מעט בעיות שהיו קשורות לקמפיין עצמו ולאופן הטיפול בלידים עצמם 

לעיתים הבעיה היא ב”הטייה” מכוונת של מקור/ערוץ המדיה
לעיתים אנשי המכירות שלכם מתייחסים ללידים בצורה סובייקטיבית מוטה בהתאם למקור המדיה ועל בסיס ניסיון העבר. כך במספר ארגונים שאנו מלווים, מצאנו שבמקרים שבהם הסתרנו או שינינו את מקור המדיה השתנה גם יחס הטיפול לאותם מקורות לידים ואחוזי ההמרה השתפרו ביחס ניכר.
לא תמיד זה נכון וזו לא המלצה, יחד עם זאת – מעניין לראות את ההתנהגות של המוקדנים /אנשי המכירות ללידים שהגיעו ממקורות שונים

לידים שנכנסים בסופ”ש 

נתון מעניין שבדקנו אצל כמה מלקוחותינו בתחומים שונים הוא בלידים חדשים המתקבלים מיום חמישי בשעות הצהריים ועד שעות הצהריים של יום השבת (בחברות אשר לא פעילות בימי שישי):
מצאנו שלידים אלו הם ברובם עם יחס ההמרה נמוך יותר, בעיקר בשל התקררות הליד ( ולא משנה אם נטפל בליד במסגרת FIFO או LIFO ) 
תבחנו להוריד תקציב בהתאם, או לעצור בסופ”ש, או שתייצרו אוטומציה דיגיטלית חכמה שתחמם את הליד עד הטיפול הראשוני בו ביום ראשון.

ההנעה לפעולה
לעיתים אפילו שינוי קטן יכול לעשות הבדל, בחלק מלקוחותינו, בקמפיין בפייסבוק ביקשנו ממשרד הדיגיטל להעביר את הלינק והמסר החשוב ממש להתחלה ולפניי שהגולש יצטרך ללחוץ על “קרא עוד” , שינוי זה השפיע על יחס ההקלקה והמרה בפועל. 

הצלבות
חשוב מאוד לבצע הצלבות בין המידע לניתוחים ממקורות שונים: מערכות הקמפיינים , Analytics ,
מערכת ה- CRM  שלכם


פיצחתם משהו שעובד? 


תחזקו אותו, תדייקו אותו ותשכפלו אותו !

בהצלחה!

כותבת המאמר : מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן