חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל – כל מה שרציתם לדעת

חברה לייעוץ אסטרטגי
 

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו להבטיח לעצמכם את שירותיה של חברת ייעוץ מובילה בתחומה? כל מה שצריך וחשוב על תחום הייעוץ האסטרטגי בעמוד שלפניכם.

תחום הייעוץ האסטרטגי בישראל נמנה על אחד מתחומי הייעוץ המקצועיים המתפתחים ביותר במהלך השנים האחרונות, וזאת לנוכח הצורך ההולך וגובר בקבלת שירותי ייעוץ אסטרטגי מצד חברות מסחריות ועסקים בסדרי גודל שונים. יחד עם זאת, חשוב לציין את העובדה שתחום הייעוץ האסטרטגי מאגד בתוכו מגוון רחב של תחומים הקשורים לאופן ניהולה וקידומה של כל חברה עסקית, ולכן, היקף השירותים המוצעים לכם על ידי חברות ייעוץ שונות בתחום, משתנה מחברה לחברה בהתאם להתמחותה בתחום הייעוץ האסטרטגי.

 

אם כך, מהו ייעוץ אסטרטגי?

ייעוץ אסטרטגי הוא שירות ייעוץ מקצועי המיועד לצרכי התווית אסטרטגיות שונות בעולם העסקי, וזאת בהתאמה מלאה לתנאי השוק וסביבת התחרות בה פועל בית העסק המסתייע בשירות. אסטרטגיה על פי הגדרתה היא תכנית פעולה להשגת מטרות כאלו ואחרות, ולכן, ייעוץ אסטרטגי בתחום העסקי מתמקד בבניית תכנית פעולה המותאמת למטרות וליעדים העסקיים שקביעתם מהווה אף הוא חלק בלתי נפרד משירותי הייעוץ האסטרטגי המוצע כיום על ידי חברות ייעוץ מובילות בתחום לקהל לקוחותיהן.

 

ייעוץ אסטרטגי – למי הוא מיועד?

כאשר מדברים על ייעוץ אסטרטגי בתחום העסקי, מדברים למעשה על שירותי ייעוץ עסקי מורחבים המותאמים באופן פרטני לכל סוגי העסקים, החברות והארגונים המעוניינים לקדם את עסקיהם ולפעול בהתאם לתנאי השוק והסביבה בה הם פועלים.

בחלק גדול מהמקרים, שירותי הייעוץ האסטרטגי נדרשים לחברות, עסקים וארגונים המתמודדים עם שינויים כאלו ואחרים בתנאי השוק או סביבת התחרות בה הם פועלים, כאשר מטרת השירות במקרים אלו היא להתאים את האסטרטגיה העסקית – שיווקית של החברה, בית העסק או הארגון לתנאי השוק המשתנים. כמו כן, חברות מסחריות ועסקים שונים, פונים לקבלת שירותי ייעוץ אסטרטגי לצורך פיתוח עסקי וחדירה לשווקים חדשים.

בנוסף, עסקים וחברות מסתייעים בשירותי ייעוץ אסטרטגי לנוכח משבר כזה או אחר עימו הם מתמודדים, בין אם מדובר במשבר כלכלי הנובע מניהול לקוי ובין אם מדובר במשבר תדמיתי או כל משבר אחר המטיל צל על המשך הפעילות העסקית, לרבות, ירידה במכירות לנוכח ריבוי מתחרים וכדומה. מעבר לכל אלו, שירותי הייעוץ האסטרטגי מיועד גם לחברות מסחריות ועסקים המעוניינים לבחון את דרכי הפעולה בהן הם נוקטים וזאת לצורך שיפור מתמיד בביצועיהם העסקיים בכל פרמטר אפשרי.

 

אם כך, מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לבין שירותי הייעוץ האסטרטגי?

ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי בא לידי ביטוי במספר היבטים, כאשר ההיבט המרכזי הוא נושא הייעוץ העיקרי בו מתמקד השירות: במסגרת שירותי ייעוץ אסטרטגי נושא הייעוץ העיקרי הוא התמקדות בתנאי השוק, המתחרים, קהלי המטרה ופרמטרים נוספים המשפיעים בצורה כזו או אחרת על הסביבה בה פועל בית העסק, החברה או הארגון, ומנגד, שירותי הייעוץ הארגוני מתמקדים בעיקר בנושאים הקשורים לפעילות הארגון כלפי פנים, כלומר, מבנה הארגון, תפקידי מפתח בארגון, האצלות סמכויות בארגון וכדומה.

 

מהם הכלים המקצועיים בהם נעשה שימוש במסגרת שירותי ייעוץ אסטרטגי?

כפי שציינו בפתיחה, תחום הייעוץ האסטרטגי מאגד בתוכו מגוון רחב של תחומים ונושאים הקשורים לאופן ניהולו וקידומו של בית העסק המסתייע בשירות, ולכן, גיבוש האסטרטגיה העסקית עבור בית העסק נעשית באמצעות כלים מקצועיים שונים במסגרתם ניתן לאפיין את מצבו הנוכחי של בית העסק ולגבש המלצות לצורך קביעת מטרות עסקיות וגיבוש תוכניות פעולה (אסטרטגיות) לצורך השגתן. ברשימת הכלים המקצועיים בהם נעשה שימוש במסגרת שירותי ייעוץ הניתנים על ידי חברות ייעוץ אסטרטגי כאלו ואחרות תוכלו למצוא:

  • מחקרי שוק מקיפים בתחום העסקי הרלוונטי
  • ניתוח דו"חות כלכליים ופיננסיים המעניקים תמונת מצב ברורה ומדויקת בעל הנוגע למצבו הכלכלי של בית העסק
  • אפיון ממוקד של קהלי המטרה הרלוונטיים
  • מיפוי תהליכי מכירה ובחינת התאמתם לצרכי המכירה הרלוונטיים
  • הטמעת כלי ניהול מתקדמים לצורך איתור כשלים ובעיות כאלו ואחרות ביכולות התפעוליות של בית העסק

וכלים מקצועיים נוספים שמטרתם איסוף מידע מקדים אודות פעילותו של בית העסק, החברה או הארגון. מידע זה משמש את היועץ האסטרטגי לצורך קביעת יעדים ומטרות לטווח הקצר, הבינוני והארוך, וכל זאת בהתאמה מלאה לאופן מימוש הפוטנציאל של בית העסק לאורך זמן.

בהמשך, שירותיו של היועץ האסטרטגי כוללים התווית דרכי פעולה (אסטרטגיות) לצורך מימוש הפוטנציאל והשגת המטרות והיעדים שנקבעו בשלב המקדים. במקביל, הייעוץ האסטרטגי מתמקד בבניית מערך בקרה ומדידה המאפשר למקבלי הייעוץ לבחון את תוצאות הפעילות בכל רגע נתון ולבצע אי – אילו התאמות אסטרטגיות במידת הצורך.

 

כיצד לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי?

בחירתה של חברת ייעוץ בתחום שירותי הייעוץ האסטרטגי, חייבת להיות מבוססת על מספר פרמטרים מקצועיים מרכזיים וביניהם:

  • ניסיון מקצועי ומוכח בתחום שירותי הייעוץ האסטרטגי
  • היקף שירותי הייעוץ המוצעים לכם והתאמתם למטרות ויעדי השירות לאורך זמן
  • התמחות ענפית בתחום העסקי הרלוונטי לגביכם
  • היקף הכלים המקצועיים בהם החברה עושה שימוש לצורך גיבוש אסטרטגיות עסקיות כאלו ואחרות

וכמובן, קבלת המלצות אובייקטיביות מלקוחותיו בהווה ובעבר של היועץ האסטרטגי שאת שירותיו אתם מתכוונים לשכור. לצורך כך, מומלץ ליזום פנייה ללקוחותיו של היועץ וזאת לצורך קבלת חוות דעת בנוגע לשביעות רצונם מיכולותיו המקצועיות של היועץ האסטרטגי. פרמטר חשוב נוסף אליו מומלץ להתייחס בתהליך בחירת חברות ייעוץ בתחום הייעוץ האסטרטגי הוא נושא הזמינות של נציגי החברה בכל הנוגע למתן שירות מלא עבורכם.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון.למעשה, זהו תרשים המתאר…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן