Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

שיווק ומכירות ל- B2B – חלק 2

office-620822_640
 

במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים),  לחשיפה גבוהה יותר , חימום מערכת יחסים יציבה ולאורך זמן עם הלקוחות שלכם וכן, שיפור יחס ההמרה

SEO

גוגל אורגני הוא למעשה תוצאה טבעית רלוונטית לחיפוש של הגולש הקידום האורגני בנוי ממרכיבים רבים כמו תוכן איכותי, לינקים חיצוניים איכותיים, מבנה נכון, הגדרות, מהירות ועוד לא מעט פרמטרים חשובים. היתרון המרכזי בקידום אורגני, הינו שיפור, קידום וחשיפת האתר בגוגל. מנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם במקומות עפ"י מידת הרלוונטיות לנושא . הנגישות הגבוהה לגולשים מתעניינים תורם לאמינות ולבמה המקצועית שלכם בתחומכם.

צ'אט חי

צ'אט חי –מדובר בערוץ דיגיטלי אונליין אפקטיבי במיוחד, זו הדרך המהירה והנוחה ביותר לקבל משוב מהצד השני. צ'אט חי הוא הרבה יותר מפונקציה של שירות לקוחות, כך שעם מעט מאמץ והכוונה נכונה, הוא עשוי להפוך להיות עוד ערוץ מכירות שלכם

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

פופ אפ באתר

תוסף קטן באתר שמוסיף לא מעט ולוכד את הגולש בהצעת ערך נוספת (מעבר לכתבת תוכן, רישום לניוזלטר מקצועי, טופס רישום ליד ועוד). בד"כ מומלץ ונכון לבנות פופ אפ בתוך המערכת של האתר שלכם ולא מגוף חיצוני, חשוב להגדיר נכון מבחינת תזמון, מיקום, נראות והמסר ובעיקר לא מציק ומעיק לגולש.

והנכס היקר ביותר -אתר האינטרנט שלכם : עליו נרחיב במאמרים הבאים שלנו

המינון בין תוכן מקצועי למודעות PUSH

בתכנית הדיגיטל חשוב להתייחס למינון בין תוכן ל-PUSH , את המינון הזה משנים תוך כדי תנועה, בהתאם לביצועים, לסטטיסטיקות, וניתוח נתונים מהמחלקות השונות בחברה

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה היא פעילות שיווקית אשר יכולה להניב תוצאות יפות מאוד בשיווק עסקי ולעיתים גם בתקציבים זעומים, שכן בפעולות שיווקיות מסוג זה, כל המשתתפים "מרוויחים", ניתן לבצע שת"פ עם חברות אשר מספקות שירות של משווק/מפיץ או מוצר משלים וכן עם חברות בתחום עניין שונה או עם מועדוני לקוחות רלוונטים

תהליך המכירה B2B - מה מאפיין את המכירה העסקית?

הניסיון המקצועי הנדרש מאיש המכירות במכירה עסקית הוא גבוה מאוד, הוא נדרש ללמוד ולהכיר את המוצר/שרות ברמה מעמיקה. המכירה היא מכירה מקצועית מייעצת המשלבת בתוכה שפה ומסרים מקצועיים טכניים. הצד השני רוצה לרכוש ממומחה. יש לעשות שעורי בית עוד בתחילת תהליך המכירה.

איש המכירות נדרש לעיתים לניסיון בפועל של מספר שנים ולמיומנויות מכירה גבוהות, הכוללות יכולת מו"מ גבוהה.

תהליך המכירה הוא בהכרח תהליך מושכל, ההבנה לצרכים העדכניים ולאתגרים של הלקוח חשובה מאוד. חייבים להפנים שההחלטה בצד הלקוח מבוססת שיקולים רציונליים מקצועיים, עובדות ונתונים.

רוב תהליכי המכירה למגזר העסקי ממושכים, זה לא זבנג וגמרנו, תהליך יכול להימשך חודשים ולעיתים בסגמנטים מסימים זה עשוי גם להימשך גם מעבר . תהליך המכירה מכיל מספר פגישות, אינטראקציות, שיחות זום, החלפת תכנים ומסמכים עד שהפור נופל. מרבית המכירות העסקיות הן מכירות משולבות:, תהליך טלפוני, החלפת מסרים ותכנים במיילים ופגישות פרונטליות. ישנן לא מעט שיחות ולא מעט פגישות.

הואיל ורוב התהליכים הם ממושכים ישנו צורך מובהק לייצר תהליכי קירבה ואמון בין הצדדים. למערכת היחסים בין הלקוח ובין איש המכירות יש משקל רב מכיוון שלא מדובר על עסקה חד פעמית. ההגדרה הנכונה היא של פתיחת מערכת יחסים עם הלקוח וסוג של שותפות. זו עדיין מכירה בין אנשים המשלבת מרכיבים רציונליים.

בתהליכי המכירה העסקיים מעורבים מספר מקבלי החלטות. לפיכך, איש המכירות נדרש לדעת לפנות ולדבר לכל אחד מהמעורבים בשפה שלו, תוך פיתוח והתאמת אסטרטגית המכירה המסייעת לו להשפיע על מקבלי ההחלטות השונים

תהליך המכירה האמיתי מתחיל דווקא אחרי סגירת העסקה, ליווי ותמיכה שוטפת הם חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה העסקי. את זה אסור לשכוח! 

לסיכום, פעילות שיווקית בשווקי B2 B הינה רוויה בהזמנויות פיתוח, פרסום ואופטימיזציה עבור החברה שלכם וזוהי הינה פעילות המצריכה ידע מקצועיות והתמדה .

נקודה שחשוב לזכור -B2B זה אומנם BUSINESS TO NUSINESS , אבל בסוף הכל זה אנשים לאנשים

אל תשכחו את זה !

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
דילוג לתוכן