הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
תוכן שיווקי לעסק
סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן
בשנים האחרונות כולם הבינו את רמת החשיבות האסטרטגית של תוכן מקצועי בשוטף,
התוכן הוא המלך ויישאר אתנו לאורך זמן – לקוחות עוברים תהליך, שבמהלכו הוא גם רכישת אמון ברמת המקצועיות של המוצר/השרות ושל הארגון שלכם.
בנוסף התוכן לא רק משרת אתכם מקצועית אל מול כל לקוח שלכם, אלא גם בקידום האורגני של החברה במנועי החיפוש.
שיווק תוכן – זו השקעה שתשתלם לכם מאוד!
כיצד תייצרו רעיונות לתכנים
אילו סוגי תכנים
היכן הם יבואו לידי ביטוי
איך לחפש כותבי תוכן
כיצד נראה בריף לכותב תוכן
כיצד לבנות רשימת נושאים לתוכן מקצועי וכותב תוכן שסוף סוף יבין את הרמה אליה אתם מכוונים
ועוד…
אז איך מתחילים?
- מפו ורכזו את כלל הכאבים/הצרכים/הפחדים שיש ללקוחות הפוטנציאלים שלכם ועל הנושאים הללו תפתחו דיון / שאלות / מאמר / סקירה
- חשבו על הבעיות / אתגרים / כשלים שהלקוחות שלכם חווים לאחר הרכישה של שירות/מוצר שלכם אצלכם / מתחרים – ותדברו על זה, בשקיפות מלאה , כולל פתרונות אופרטיביים כיצד למנוע את הכשלים /אתגרים הללו
- רכזו סיבות לסגירת עסקאות ולאי סגירת עסקה – אספו נתונים חשובים מכל מקור רלוונטי, אנשי מכירות, מערכת CRM ,זה ישפוך לכם המון אור ותובנות
- בצעו סריקה מלאה מקיפה בגוגל, רשתות חברתיות ועסקיות על תכנים בנושא בארץ ובעולם
בדגש על העולם – תקבלו משם לא מעט רעיונות - אספו מידע מההון האנושי בארגון שלכם במחלקות השונות -שירות, תפעול, לוגיסטיקה, מכירות
- בדקו על מה המתחרים שלכם מדברים ומפרסמים, בחרו דווקא להיות מקוריים ויצירתיים יותר, העניקו ערכים ותועלות ייחודים.
- אל תשכחו -קיבלתם משימה להיות אוטוריטה בתחומכם וזה מחייב
על אילו סוגי תכנים אנו מדברים?
כתבות תוכן, מאמרים מקצועיים, מחקרים, תמונות , נתונים מספריים -דוחות ,גראפיים, טבלאות, מדריכים, וובינרים, e-book, מצגות, קייס סטדי, פודקאסטים, וידאו קצרים, וידאו תדמית ועוד
היכן התוכן בא לידי ביטוי?
בכל נקודת מגע עם הלקוח -אתר/בלוג, דוורים/ניוזלטר, פודקאסט, רשתות חברתיות ועסקיות, הודעות, מייל אישי, נכסים דיגיטליים של החברה ועוד
היכן מוצאים כותבי תוכן?
עדיף ורצוי שזה יהיה גורם אנושי מתוך הארגון שלכם אשר, מכיר היטב את המוצר/שרות ואת כלל הרחשים של השיווק, המכירות והשירות והכי חשוב – מכיר את הלקוח הפוטנציאלי שלכם
ואם בכל זאת תרצו כותבי תוכן מחוץ לארגון :
בישראל יש לכם לא מעט מקומות שבהם תוכלו למצוא כותבי תוכן מקצועיים:
- תוכניסט
- XPLACE
- קבוצות רלוונטיות בפייסבוק ולינקדין
- חיפוש בגוגל
- אתרים ופורטלים בתחום הדרושים – ג’ובמאסטר, אולג’ובס, INDEED, וכו’.
כיצד נראה בריף לכותב תוכן?
- רקע על החברה והמוצרים /שירותים
- נושא למאמר/כתבה
- תתי כותרות/נושאים למאמר
- מטרת המאמר/כתבה
- קהל יעד
- רקע
- השראה מרפרנסים של מאמרים קיימים בארץ ובעולם
- כיצד הפתרון שלכם עונה על נושא המאמר
חשוב!
- חשוב שיהיו לכם מספר אופציות של כותבי תוכן – שלחו ל-2-3 כותבים שונים מאמר אחד ובחנו מי יותר מקצועי ותואם לציפיות שלכם
- גלו סבלנות – יש חבלי לידה בהתחלה עד שהכותב תוכן לומד אתכם, תנו צ’אנס
- המאמר חייב להיות מקורי וייחודי – תבדקו שאכן המאמר ו/או אף חלק שלו לא מועתק משום מקום -יש היום לא מעט פלטפורמות כאלו בעלויות ממש זניחות שסורקות עבורכם את כלל הרשת
- טיפ חשוב – אל תהיו שיווקיים, אל תדחפו את המוצר/שירות שלכם כפתרון, תישארו מקצועיים גרידא!
- חשוב לעשות הפרדה בין תוכן מקצועי לבין מאמרי SEO ,כאן דיברנו על מאמרים מקצועיים אין ספק שהם גם יקדמו אתכם באורגני אם תבוצע פעילות אורגנית בשוטף עליהם
למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך לחץ כאן!