סיכום שנה עסקית

2023
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה.

זה בדיוק הזמן (בתחילת חודש ינואר) לתת מקום והתייחסות מכבדת לסיכום השנה העסקית.

לא מעט ארגונים וחברות מזלזלים ואינם מייחסים חשיבות רבה מדי לסיכום השנה, יש גם כאלו שפשוט מחליטים לצאת ידי חובה, מתעכבים ודוחים את הסיכום לתוך הרבעון הראשון ועושים זאת במעמד ניהולי סגור.

ההמלצה שלנו היא לסכם את השנה העסקית בחציון הראשון של חודש ינואר ולקיימו כאירוע חברה לכלל העובדים וזו מהסיבה המאוד פשוטה – סיכום השנה הוא חלק בלתי נפרד לפתיחת השנה (עליה נפרט במאמר נפרד)

סיכום שנה רשמי הוא חיבור המתבקש של העובדים, הצוותים והמחלקות לחזון, מטרות ויעדי הארגון.

הסתכלות שנתית עוזרת לנו למנף הצלחות,  לתת לעובדים להנות מהעשייה ולעיתים סיזיפית בשוטף.

סיכום השנה הוא אירוע בפני עצמו באווירה משוחררת ולכן טוב יהיה אם ימוקם מחוץ למשרדי ושעות החברה. מטרתו לייצר אנרגיה, שייכות ומוטיבציה בקרב העובדים. האחרונים מצפים לו ורוצים להיות חלק מההצלחה של הארגון.

הזמינו ושתפו גם את בנות/ בני הזוג, ההצלחה של העובדים היא ברוב המקרים תודות להן/להם.

זהו אירוע של פעם בשנה והעובדים שלכם מתייחסים לכך בהתאם. השקיעו בתכני האירוע, במיקום, באוכל ובשתייה. אל תחסכו! זו השקעה לכל דבר ועניין, השקעה באחד הנכסים החשובים ביותר שלכם – העובדים שלכם!

השתדלו להציג את ההישגים , ההצלחות ( גם בשנה שהיא פחות טובה) יוצאי דופן של הארגון , ניצחונות , פתרונות יצירתיים. שקפו נתונים מספריים ותוצאות ברמת חברה, מחלקות , צוותית ופרטני.

רעיון טוב שנתקלנו לאחרונה הוא לבקש ממנהלי מחלקות/תחומים וצוותים שלכם לסכם ולהציג את השנה שלהם

שקפו ושתפו את מה שעבר בארגון בשנה האחרונה, את עקרי הדברים, הצלחות ואתגרים, הציגו את השינויים, השיפורים והאתגרים לשנה הקרובה.

פרגנו לעובדים עם תוצאות וביצועים גבוהים, גם לאלו שהתאמצו ועשו קפיצה. בחרו עובד מצטיין ארגוני ומצטיינים מחלקתיים והעניקו תשורה כלשהיא, זכרו שלעיתים קרובות המעמד וההוקרה חזקים מכל תגמול חומרי .

הפתיעו את אלו שהצטיינו והעניקו מעבר – זה יכול להיות במענק כספי  אוב פרס שווי ערך גבוה כגון טיסה /חופשה משפחתית.

זו גם הזדמנות מצוינת להעריך ולהוקיר מאמצים של עובדים שלא תמיד נמצאים במרכז העשייה – העניקו תעודות הוקרה והצטיינות.

סיימו את האירוע עם הענקת תשורה סמלית לכל עובד, המחבר אותם לחזון ולערכי החברה.

מעבר לנגיעה בעובדים, בצעו סיכום עם הלקוחות הקבועים והחוזרים שלכם, העניקו להם התייחסות פרטנית. אופציה מצוינת היא לערוך עבורם ארוע סיכום שנה – ללקוחות שלכם/דילרים/משווקים/מפיצים שלכם, זה יכול להיות גם לקבוצה נבחרת מהם. ואם בחרתם שלא, אז לפחות הוקירו אותם ברמה פרטנית, בצעו עימם סיכום שנה, שתפו אותם בהצלחות המשותפות, בשינויים ובשיפורים שנעשו בשנה האחרונה במוצרים/שירותים/טכנולוגיה ועוד שעשויים להיות הם לעזר. שתפו אותם הם השותפים שלכם, העניקו גם להם הוקרה והערכה.

ואל תשכחו את המנהלים שלכם – סיכום שנה ניהולי, כנסו אותם בנפרד והעניקו להם את ההתייחסות הראויה. הם ללא ספק המשאב והנכס היקר ביותר של הארגון  שלכם, יותר מכל דבר אחר.

זכרו – סיכום לכלל החברה, סיכום למנהלים שלכם וסיכום לקהל לקוחות שלכם,

אל תשכחו זה משרת אותכם!

אז לכו תסכמו … בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן