סיכום שנה עסקית

2023
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה.

זה בדיוק הזמן (בתחילת חודש ינואר) לתת מקום והתייחסות מכבדת לסיכום השנה העסקית.

לא מעט ארגונים וחברות מזלזלים ואינם מייחסים חשיבות רבה מדי לסיכום השנה, יש גם כאלו שפשוט מחליטים לצאת ידי חובה, מתעכבים ודוחים את הסיכום לתוך הרבעון הראשון ועושים זאת במעמד ניהולי סגור.

ההמלצה שלנו היא לסכם את השנה העסקית בחציון הראשון של חודש ינואר ולקיימו כאירוע חברה לכלל העובדים וזו מהסיבה המאוד פשוטה – סיכום השנה הוא חלק בלתי נפרד לפתיחת השנה (עליה נפרט במאמר נפרד)

סיכום שנה רשמי הוא חיבור המתבקש של העובדים, הצוותים והמחלקות לחזון, מטרות ויעדי הארגון.

הסתכלות שנתית עוזרת לנו למנף הצלחות,  לתת לעובדים להנות מהעשייה ולעיתים סיזיפית בשוטף.

סיכום השנה הוא אירוע בפני עצמו באווירה משוחררת ולכן טוב יהיה אם ימוקם מחוץ למשרדי ושעות החברה. מטרתו לייצר אנרגיה, שייכות ומוטיבציה בקרב העובדים. האחרונים מצפים לו ורוצים להיות חלק מההצלחה של הארגון.

הזמינו ושתפו גם את בנות/ בני הזוג, ההצלחה של העובדים היא ברוב המקרים תודות להן/להם.

זהו אירוע של פעם בשנה והעובדים שלכם מתייחסים לכך בהתאם. השקיעו בתכני האירוע, במיקום, באוכל ובשתייה. אל תחסכו! זו השקעה לכל דבר ועניין, השקעה באחד הנכסים החשובים ביותר שלכם – העובדים שלכם!

השתדלו להציג את ההישגים , ההצלחות ( גם בשנה שהיא פחות טובה) יוצאי דופן של הארגון , ניצחונות , פתרונות יצירתיים. שקפו נתונים מספריים ותוצאות ברמת חברה, מחלקות , צוותית ופרטני.

רעיון טוב שנתקלנו לאחרונה הוא לבקש ממנהלי מחלקות/תחומים וצוותים שלכם לסכם ולהציג את השנה שלהם

שקפו ושתפו את מה שעבר בארגון בשנה האחרונה, את עקרי הדברים, הצלחות ואתגרים, הציגו את השינויים, השיפורים והאתגרים לשנה הקרובה.

פרגנו לעובדים עם תוצאות וביצועים גבוהים, גם לאלו שהתאמצו ועשו קפיצה. בחרו עובד מצטיין ארגוני ומצטיינים מחלקתיים והעניקו תשורה כלשהיא, זכרו שלעיתים קרובות המעמד וההוקרה חזקים מכל תגמול חומרי .

הפתיעו את אלו שהצטיינו והעניקו מעבר – זה יכול להיות במענק כספי  אוב פרס שווי ערך גבוה כגון טיסה /חופשה משפחתית.

זו גם הזדמנות מצוינת להעריך ולהוקיר מאמצים של עובדים שלא תמיד נמצאים במרכז העשייה – העניקו תעודות הוקרה והצטיינות.

סיימו את האירוע עם הענקת תשורה סמלית לכל עובד, המחבר אותם לחזון ולערכי החברה.

מעבר לנגיעה בעובדים, בצעו סיכום עם הלקוחות הקבועים והחוזרים שלכם, העניקו להם התייחסות פרטנית. אופציה מצוינת היא לערוך עבורם ארוע סיכום שנה – ללקוחות שלכם/דילרים/משווקים/מפיצים שלכם, זה יכול להיות גם לקבוצה נבחרת מהם. ואם בחרתם שלא, אז לפחות הוקירו אותם ברמה פרטנית, בצעו עימם סיכום שנה, שתפו אותם בהצלחות המשותפות, בשינויים ובשיפורים שנעשו בשנה האחרונה במוצרים/שירותים/טכנולוגיה ועוד שעשויים להיות הם לעזר. שתפו אותם הם השותפים שלכם, העניקו גם להם הוקרה והערכה.

ואל תשכחו את המנהלים שלכם – סיכום שנה ניהולי, כנסו אותם בנפרד והעניקו להם את ההתייחסות הראויה. הם ללא ספק המשאב והנכס היקר ביותר של הארגון  שלכם, יותר מכל דבר אחר.

זכרו – סיכום לכלל החברה, סיכום למנהלים שלכם וסיכום לקהל לקוחות שלכם,

אל תשכחו זה משרת אותכם!

אז לכו תסכמו … בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... “אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן