הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם,
בניהול המודרני והעכשווי יש מקום ודגש לחיזוק הקשר עם העובד באופן שוטף. מחקרים מובלים בשנים האחרונות ובדגש אחרי תקופת הקורונה, מאוששים שטיב הקשר בין מנהלים לכפופים משפיע ומגדיל את התפוקה של העובדים בעשרות אחוזים לאורך זמן.
נשמח לשתף אתכם בניסיון שלנו במאות חברות וארגונים בהצלחות להטמיע תרבות של חיזוק קשר ומערכות יחסים בתוך הארגון כחלק בלתי נפרד מתרבות שיפור הביצועים
- תקשורת פתוחה ושקופה
- קיימו פגישות צוות שבועיות או דו-שבועיות כדי לעדכן את העובדים על התקדמות משימות/פרויקטים, לשמוע את דעתם ולפתור בעיות בזמן אמת. בפגישות אלו, חשוב לתת לכל עובד הזדמנות לדבר ולהביע את דעתו. זה לא חייב להיות ארוך.
- עודדו את העובדים לפנות אליכם בכל שאלה או בעיה, אמצו מדיניות של דלת פתוחה, גם אם זה מחוץ לשעות העבודה הרשמיות. זה יוצר תחושת ביטחון זמינות ותמיכה.
- ספקו משוב בונה ומחזק באופן קבוע, לא רק בזמן הערכות תקופתיות. משוב מידי על ביצועים יכול לעזור לעובדים להשתפר ולחוש מוערכים.
- הכרה והערכה
- : ציינו והעריכו את ההישגים של העובדים שלכם בפומבי ובאופן אישי. שלחו מיילים ברמה צוותית עם שבחים לעובדים מצטיינים, העניקו תעודות הוקרה ואף פרסים.
- העניקו בונוסים או פרסים לעובדים מצטיינים – זה יכול לכלול בונוסים כספיים, ימי חופשה נוספים, סופי שבוע, כרטיסי מתנה ועוד.
- חגגו הצלחות והישגים של הצוות כולו. זה יכול לכלול מסיבות, ארוחות חגיגיות, או פעילויות חברתיות
- פיתוח מקצועי ואישי
- ספקו לעובדים מגוון הזדמנויות להשתתף בהכשרות מקצועיות, סדנאות, וקורסים . זה יכול לכלול הכשרות פנימיות או חיצוניות בתחומים רלוונטיים.
- הציגו לעובדים מסלולי קידום בתוך הארגון. ערכו שיחות אישיות עם כל עובד כדי להבין את שאיפותיו המקצועיות ואף עזרו לו לבנות תוכנית פיתוח אישית.
- הטמיעו תוכניות מנטורינג שבהן עובדים מנוסים יכולים להדריך ולתמוך בעובדים חדשים. זה יכול לעזור לעובדים להרגיש מוערכים ומחוברים לארגון.
- סביבת עבודה חיובית
- עודדו את העובדים לשמור על איזון בין העבודה לחייהם הפרטיים על ידי מתן גמישות מסוימת בשעות העבודה, אפשרות לעבודה מרחוק מעת לעת, ותמיכה בצרכים אישיים ומשפחתיים, במיוחד בתקופות עומס.
- מעורבות בתהליכי קבלת החלטות
- שתפו את העובדים בתהליכי קבלת החלטות, במיוחד כאשר מדובר בהחלטות שמשפיעות עליהם ישירות.
- עודדו את העובדים להביע דעות ורעיונות חדשים. זה יכול לכלול פגישות סיעור מוחות קבוצתי או אישי, תיבות רעיונות, אופציות מקוונות.
- הכירו בתרומות של העובדים לתהליכי קבלת החלטות והראו להם שהרעיונות שלהם נלקחים ומיושמים.
- היו רגישים לצרכים האישיים של העובדים וספקו להם תמיכה כאשר הם זקוקים לה. זה יכול לכלול ימי חופשה נוספים, תמיכה במצבים אישיים, או הפניה לשירותי תמיכה מקצועיים.
- ניהול אישי
- הקשיבו לעובדים שלכם והראו להם שאתה מעריכים את דעתם על ידי מתן תשומת לב מלאה בזמן השיחות, שאלת שאלות מעמיקות, והבעת אמפתיה.
- היו זמינים לעזור בפתרון בעיות אישיות ומקצועיות שכאשר הם זקוקים לעזרה. זה יכול לכלול תמיכה במציאת פתרונות לבעיות בעבודה או מתן עזרה במצבים אישיים מורכבים.
- בניית אמון
- היו כנים ושקופים עם העובדים שלכם. שתפו אותם במידע רלוונטי והסבירו מה עומד מאחורי החלטות ניהוליות ככל שניתן.
- הקפידו לעמוד בהבטחות שלכם וודאו שאתם מקיימים אותן.
- הראו לעובדים שאתם סומכים עליהם ועל יכולותיהם. העניקו להם אחריות וסמכות לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.
- הראו לעובדים שאתם אכפתיים כלפיהם לא רק כעובדים אלא גם כאנשים. שאלו לשלומם, התעניינו בחייהם האישיים מתוך מקום אמיתי והביעו תמיכה במצבים קשים. הביעו אמון ביכולותיהם.
- דוגמה אישית
- הוו דוגמה אישית לעובדים שלכם בהתנהלות מקצועית. זה כולל עמידה בזמנים, שמירה על ערכי הארגון, והתנהלות אתית.