Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת
 

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי חשיבה, כי כל מילה קובעת!

אז מה הן הטכניקות שכל מערך שיווק צריך? איך עונים ללקוח מבקש מכם לתת לו את ההנחה גם מחר?

שני אנשי מכירות, חברי ילדות ותיקים, נפגשים אצל אחד מהם בבית. החבר נכנס למטבח כדי לקחת שתיה ורואה מולו סוס באמצע המטבח. הוא שואל, "למה יש לך סוס בבית?" משיב לו חברו, "הסוס הזה הוא התחבורה שלי לכל מקום, הוא מנקה אחרי בבית, מכין לי ארוחת בוקר צוהריים וערב ומה לא!"

"וואו", מתפלא החבר, "כמה יעלה לי לקנות אותו ממך?" הבעלים שואל אותו: "כמה אתה מציע?" החבר: "אני אתן 10,000 דולר תמורתו", הבעלים חושב רגע ומסכים לתת לו את הסוס.

כשהאחרון מגיע הביתה סוסו החדש מתחיל לאכול לו את הווילונות, לעשות את צרכיו על הרצפה ולהרוס את כל בית. האיש רץ לחברו ואומר, "הסוס שלך הרס לי את כל הבית!" והחבר אומר לו מיד: "איזה מין איש מכירות אתה? עם התייחסות כזאת בחיים לא תצליח למכור אותו … "

אמנם מדובר רק בבדיחה, אבל בעולם המכירות והשיווק כל מילה, תנועה, תזוזה של הגוף או מסר – עשויות להפיל או להרים עסקה. המשמעות היא ברורה: כל ארגון חייב להחיל שליטה מוחלטת על מסריו בכלל ערוצי התקשורת בהם הוא פועל. החל מבאנר פרסומי, דרך המסרונים שהוא משגר ללקוחותיו ועד שימוש נכון בתסריטי השיחה הטלפוניים או הפרונטליים של נציגי המכירות.

אם יש מישהו שלא מכיר את המונח NLP – זה הזמן להתוודות. התרגום המופשט שלו אולי לא אומר הרבה (Neuro-linguistic programming – תכנות נוירולוגי לשוני), אבל בפועל יש לו השפעה ענקית על מערך השיווק והקד"מ שלכם. מדובר בטכניקה עוצמתית במיוחד שביכולתה לשלוט במסרים השיווקיים שכל ארגון מייצר מול לקוחותיו ולתכנת את התבניות והשקפות העולם דרכן הם תופשים את המציאות.

רוצים דוגמה? בבקשה. דמיינו שאתם נמצאים בחנות בגדים ומתלבטים בין שתי חולצות – אדומה וכחולה. בראש שלכם, אתם חייבים לבחור אחת מהן ופונים למנהלת החנות שתעזור בקבלת ההחלטה. תשובה בסגנון: "האדומה נראית נהדר עלייך, הייתי בוחרת אותה" – תהיה תשובה פחות מיומנת. ואולם, תשובה בסגנון: "וואו! שתיהן מתאימות לך בדיוק. אני כבר מתאימה לך מכנס שיתאים לשני הצבעים ואת מסודרת לעונה הקרובה" – כבר משחררת לכם כמה תבניות במוח.

כל מילה קובעת – זה אומר שלכל רכיב במערך השיווק יש משקל

משמעות של מילים ומסרים

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי חשיבה. צריך פשוט להבין שיש תחליף כמעט לכל מילה או ביטוי שגור, שעשוי להעיד על כוונה שלילית או לא מובנת עד הסוף לצד השני. לקוח מבקש מכם לתת לו את ההנחה גם מחר? אל תגידו "אני אנסה" או "אשתדל". אמרו: "אני אעשה כמיטב יכולתי". לקוחה מבקשת תיק בצבע שלא במלאי? אל תגידו "נגמר" או "אין כרגע". אמרו: "נשאר בצבע X ויגיע שוב בקרוב".

לכל מילה יש השפעה, גם אם מדובר בעסקה מקוונת. לכן, חשוב מאוד למקד את הצגת המסרים בכל נקודת המגע עם הלקוח. אם יש בבעלותכם אתר מסחר אלקטרוני, הקפידו להשתמש במילים מניעות בשלב הקופה, כגון: "האם תרצו להוסיף גם את האוזניות ולחסוך בעלות משלוח נוסף?" או: "כדאי לך להצטרף עכשיו לרשימת התפוצה שלנו כדי ליהנות מהנחה של 50 שקלים בקניה הבאה".\

שימוש נבון בטכניקות סמויות יקדם אתכם לעבר עסקת המכירה. קיימות לא מעט טכניקות שכאלה, אבל הנה 5 שכדאי לכם לממש כבר עכשיו.

קשירה כפולה – לעזור לצד השני לבחור אחת מכמה אפשרויות בחירה (שכמובן מתאימות לנו): "אתה מעונין להזמין את הספה השחורה או האדומה"?; "האם תוכל לתת לי את כל הפרטים על מנת שנזין יחד את ההזמנה

הנחה מקדמית – העברת מסר נסתר כחלק מהשאלה: "קיבלת את הצעת המחיר המשתלמת ששלחתי לך?; "רוצה לשמוע את הפתרון המעולה שיש לי לבעיה שלך?"

הצמדת ערכים מוסווים – שימוש בנימוקים רציונליים לוגיים על שישמשו עבור הצד השני: "המוצר האורגני הזה הוא בריא והוא עכשיו בהנחה"; "התואר החשוב והייחודי הזה מורכב משנתיים התמחות".

הטמעת פקודות – מתן פקודה מפורשת לתת מודע: "אולי תחליט לרכוש את הדגם הבסיסי, או שתבחר לרכוש את הדגם המשופר, בכל אופן אני ממליץ באופן אישית לרכוש כיום כדי שתהנה מהמבצע הייחודי"

שימוש בדמיון – שימוש בביטויים שיעורר את הלקוח להתנתק מעולם המציאות: "תדמיין לעצמך שאתה יכול לחיות חיים הרבה יותר נוחים עם פחות כאבים".

רוצה לדעת עוד? לחצ/י כאן!

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

חווית שירות - איך הלקוח תופס אותה?

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות - המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

מכירות ושימור לקוחות – איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע…
ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי - 3 מישורים שמובילים לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדםישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול מבוסס…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

כל השלבים החשובים לסלול את הדרך שלכם למצוינות בעסקים:גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנלהלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר…
אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

אסטרטגיית שימור לקוחות - האם באמת אפשר לנהל הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון עסקי – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגונים עסקייםארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות

אימון אנשי מכירות מקצועי לארגון שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירות לעסק - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מערך מכירותמהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

למי שיווק בלינקדאין מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין?כל מה שצריך וחשוב לדעת על…
טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

טיפים לעסק מצליח - כיצד תעשה סדר בארגון כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

marketing b2b - מכונה משומנת של לידים

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

הלקוח הסמוימהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

בניית אסטרטגיה עסקיתפיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקיאם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר ואולי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן בתהליך מכירה שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

הגדלת מכירות - מבלי לשפר מכירות

איך להגדיל מכירות? כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה,…
תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

תהליכי גיוס מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי…
מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לינקדאין - מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים המקדמים אסטרטגיה…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
אפיון מערכת CRM

אפיון מערכת CRM

אפיון מערכות crmאחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא…
איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח - כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

איך להקים עסק מצליח? מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה? כיצד הם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים – איך עושים זאת? פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות…
אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן