Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

flowcharts
 

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר ולדייק את התהליכים באופן המיטבי ממגוון סיבות. גיבשנו עבורכם את הדגשים החשובים ביותר לתהליכים מקצועיים יותר בארגון כחלק מבניית תשתיות במקום אחד!

ראשית חשוב להפנים כי הדינמיקה העסקית שלכם מחייבת לעדכן מגוון של תהליכים:

  • תהליכים מול לקוחות : קיימים/חדשים/ פוטנציאליים/הפסד
  • תהליכים פנים ארגוניים בין המחלקות
  • תהליכים פנים ארגוניים בתוך המחלקות
  • תהליכים מול ספקים/משווקים

התהליכים הללו רלוונטים בכלל התחומים העסקיים: מכירות, שיווק, פיתוח עסקי, שירות, משאב אנושי, לוגיסטיקה ותפעול, כספים והנה"ח, מערוכת מידע ורכש.

 אנחנו יודעים לקבוע באופן ברור כי עדכון ועבודה בתהליכי עבודה נכונים משפיעים ישירות על התוצאות העסקיות בכל התחומים, שיפור משמועתי במסע וחוויית הלקוח, שיפור ושביעות רצון עובדים, שימור עובדים, שיפור תקשורת פנים ארוגני ועוד

אז מהו התהליך הנכון ?

אחד הכלים החשובים בתהליך ולשיפור ביצועים תוך כדי תנועה הוא שימוש בתרשימי הזרימה ויש לו תפקיד חשוב: מיפוי והגדרת האתגרים, הכשלים, הנתקים לתהליכים חדשים נדרשים,. קרי – לאפיין אותם כולל הגדרה לתהליכים הנדרשים ותהליך קדם תהליך קדם לאפיון מערכות כגון: CRM ,BI ,ERP ,טלפוניה, מערכות פנימיות

מה צריך לכלול תרשים הזרימה? 

  • תיאור התניות/טריגרים/מצבים 
  • תיאור תוצאות /מצב/סטאטוס 
  • דיוק תהליכים 
  • בניית SLA 
  • תיאור +הפנייה למסרים (במידת הצורך) 
  • רשימת צ'קליסט (במידת הצורך) 
  • תיאור התוצאות והמצבים : סיום תהליך/הצלחות/הפסדים/מעבר למחלקה X 
  • מעבר לתהליך מתחיל אחר נדרש כגון : מסע לקוח מסוג X 

להלן דוגמה לתרשים זרימה 

לחצו על הקישור כאן

השלבים בבניית תרשים זרימה מבוססים על משולש הזהב: בתוך המחלקות, בין המחלקות, מול גורם חיצוני (ספק/משווק/לקוח) 

  • מינוי פרויקטור אובייקטיבי המעורה בתהליכים חוצי ארגון ובפרט את תחומי הליבה  
  • מיפוי הכשלים /החוסרים/ הנתקים /הנפילות /אי סדר לאורך כל המשפך 
  • מיפוי הצרכים החדשים 
  • הגדרת התהליכים הרצויים 
  • בניית תרשימי זרימה מלאים בכל מחלקה 
  • בניית תרשים זרימה בין כלל המחלקות 
  • בניית תרשים זרימה לתהליך חיצוני מול לקוחות/ספקים/משווקים 
  • הגדרת ובניית SLA  בכל תרשים זרימה 
  • דיוק המסרים/התוכן/התקשורת המפנה מכל תרשים זרימה 
  • הגדרת האוטומאציות הנדרשות  
  • הגדרת האינטגרציות הנדרשות 
  • הגדרת אפיון מלא למערכות בהתאם לכלל הסעיפים הקודמים (ראו מאמר סופר רלוונטי עבורכם בנושא אצלנו באתר) 
  • בחינת האפיון עם המערכת הקיימת/איתור מערכת העונה על הדרישות 
  • יישום מול כלל משאב אנושי  
  • הדרכות מרוכזות פרונטליות, בנק סרטוני הדרכה, סימולציות, הדרכות פרטניות, אחד על אחד, משובים ודיוקים לפעולות ותהליכים  
  • תיקון תהליכים (במידת הצורך) 
  • המשך יישום וביצוע מול מערכת רלוונטית +הדרכה למשאב אנושי  

בדיקת תיקון המערכת בסביבת עבודה מבוקרת- טסטים, סימולציות ותרחישים

זכרו!!

הבסיס לבניית תהליכים מיטביים מתחיל בתרשים מקצועי ומקיף!

מה שלא נכנס בתרשים זרימה לא מבוקר ולא מנוהל

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

אחד האתגרים הגדולים של חברות וארגונים הוא לעמוד ואף לעבור את היעד המכירות/הכנסות השנתי שהוגדר…
דילוג לתוכן