Game Changer

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

flowcharts
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר ולדייק את התהליכים באופן המיטבי ממגוון סיבות. גיבשנו עבורכם את הדגשים החשובים ביותר לתהליכים מקצועיים יותר בארגון כחלק מבניית תשתיות במקום אחד!

ראשית חשוב להפנים כי הדינמיקה העסקית שלכם מחייבת לעדכן מגוון של תהליכים:

  • תהליכים מול לקוחות : קיימים/חדשים/ פוטנציאליים/הפסד
  • תהליכים פנים ארגוניים בין המחלקות
  • תהליכים פנים ארגוניים בתוך המחלקות
  • תהליכים מול ספקים/משווקים

התהליכים הללו רלוונטים בכלל התחומים העסקיים: מכירות, שיווק, פיתוח עסקי, שירות, משאב אנושי, לוגיסטיקה ותפעול, כספים והנה"ח, מערוכת מידע ורכש.

 אנחנו יודעים לקבוע באופן ברור כי עדכון ועבודה בתהליכי עבודה נכונים משפיעים ישירות על התוצאות העסקיות בכל התחומים, שיפור משמועתי במסע וחוויית הלקוח, שיפור ושביעות רצון עובדים, שימור עובדים, שיפור תקשורת פנים ארוגני ועוד

אז מהו התהליך הנכון ?

אחד הכלים החשובים בתהליך ולשיפור ביצועים תוך כדי תנועה הוא שימוש בתרשימי הזרימה ויש לו תפקיד חשוב: מיפוי והגדרת האתגרים, הכשלים, הנתקים לתהליכים חדשים נדרשים,. קרי – לאפיין אותם כולל הגדרה לתהליכים הנדרשים ותהליך קדם תהליך קדם לאפיון מערכות כגון: CRM ,BI ,ERP ,טלפוניה, מערכות פנימיות

מה צריך לכלול תרשים הזרימה? 

  • תיאור התניות/טריגרים/מצבים 
  • תיאור תוצאות /מצב/סטאטוס 
  • דיוק תהליכים 
  • בניית SLA 
  • תיאור +הפנייה למסרים (במידת הצורך) 
  • רשימת צ'קליסט (במידת הצורך) 
  • תיאור התוצאות והמצבים : סיום תהליך/הצלחות/הפסדים/מעבר למחלקה X 
  • מעבר לתהליך מתחיל אחר נדרש כגון : מסע לקוח מסוג X 

להלן דוגמה לתרשים זרימה 

לחצו על הקישור כאן

השלבים בבניית תרשים זרימה מבוססים על משולש הזהב: בתוך המחלקות, בין המחלקות, מול גורם חיצוני (ספק/משווק/לקוח) 

  • מינוי פרויקטור אובייקטיבי המעורה בתהליכים חוצי ארגון ובפרט את תחומי הליבה  
  • מיפוי הכשלים /החוסרים/ הנתקים /הנפילות /אי סדר לאורך כל המשפך 
  • מיפוי הצרכים החדשים 
  • הגדרת התהליכים הרצויים 
  • בניית תרשימי זרימה מלאים בכל מחלקה 
  • בניית תרשים זרימה בין כלל המחלקות 
  • בניית תרשים זרימה לתהליך חיצוני מול לקוחות/ספקים/משווקים 
  • הגדרת ובניית SLA  בכל תרשים זרימה 
  • דיוק המסרים/התוכן/התקשורת המפנה מכל תרשים זרימה 
  • הגדרת האוטומאציות הנדרשות  
  • הגדרת האינטגרציות הנדרשות 
  • הגדרת אפיון מערכות מלא בהתאם לכלל הסעיפים הקודמים (ראו מאמר סופר רלוונטי עבורכם בנושא אצלנו באתר)
  • בחינת האפיון עם המערכת הקיימת/איתור מערכת העונה על הדרישות 
  • יישום מול כלל משאב אנושי  
  • הדרכות מרוכזות פרונטליות, בנק סרטוני הדרכה, סימולציות, הדרכות פרטניות, אחד על אחד, משובים ודיוקים לפעולות ותהליכים  
  • תיקון תהליכים (במידת הצורך) 
  • המשך יישום וביצוע מול מערכת רלוונטית +הדרכה למשאב אנושי  

בדיקת תיקון המערכת בסביבת עבודה מבוקרת- טסטים, סימולציות ותרחישים

זכרו!!

הבסיס לבניית תהליכים מיטביים מתחיל בתרשים מקצועי ומקיף!

מה שלא נכנס בתרשים זרימה לא מבוקר ולא מנוהל

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור תהליכים בארגון שלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן