פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 

AdobeStock_75847060
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

במאמר הקודםדנו במיינדסט מנצח למכירות ועקרונות בסיסיים שמרבים לזלזל בהם. בעולם המכירות, אסטרטגיות פולואפ יעילות משחקות תפקיד מרכזי בהמרת לידים ללקוחות, בקידום מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחות ושותפים, ובשורה התחתונה- בהגדלת המכירות. במאמר זה נבין את חשיבותו של הפולואפ- שיחות מעקב. נעמיק במה כדאי לעשות וממה כדאי להימנע.

אז למה צריך אותו? לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על הצלחת המכירות.

מחקרים רבים מצביעים שרוב תהליכי המכירה נסגרים באמצעות תהליכי פולו אפים וברוב ואותם מחקרים גם מצביעים שרוב אנשי המכירות אינם ששים לייצר ולבצע תהליכי פולו אפים, זה נתפס אצלם כאקט מיותר, מתרפס בפני הלקוח ו “אם הוא לא רכש שדיברנו/נפגשנו הוא לא ירכוש בעתיד”.

אם אתם מוכרים מוצר מדף וזול כנראה שזה הדבר. במוצרים ושירותים שאינם מוצרי מדף המציאות היא שונה לגמרי. הכלל ברוב המקרים הוא שפוט – ככל שהמוצר שלכם מורכב ויקר יותר כך תהליך הפולו אפ יהיה ארוך ומורכב יותר. אותם מחקרים לאורך השנים וגם כיום מצאו כי תהליך סגירה ממוצע של עסקה הוא בין 6 – 10 מעמדי פולו אפ וישנם מקרים שאף הרבה יותר.

קו מנחה בפולו אפ -הוא לעולם לא מסתיים, גם כאשר לקוח מחליט שאינו מעוניין לרכוש כאן ועכשיו או אחרי מספר סבבי פולו אפ, אנחנו עדיין ממשיכים לבצע עימו פולו אפ במגוון אינטראקציות ובהגדרת זמן שונה. פולו אפ מסתיים שלצד השני אין דופק, משמע – ביקש באופן יזום וברור להפסיק את ניסיונות ההתקשרות עמו.

פולואפ: עשה ואל תעשה

התאימו אישית את הפולואפ. פרסונליזציה יכולה לבוא לידי ביטוי בהתאמה של שעת השיחה, הפלטפורמה, מחקר מקדים או מעבר על ההערות שנכתבו ב CRM בשיחה הקודמת. 

תנו ערך בכל אינטראקציה. אם השיחות שלכם הן סתם ״נדנוד״ וספאם בשביל אנשים, מהר מאוד הם יסננו את השיחות מכם. עם הצפת התוכן המהונדס והזול היום, עולם השיווק והמכירות עובר תמורות משמעותיות, לפיהן לכל אינטראקציה צריך להיות בעלת ערך משמעותית עבור הלקוח. וובינר, תוכן, ייעוץ, פלטפורמה, חיבורים משמעותיים.  היו מוכנים לתת משהו, לפני שתקבלו, העניקו ערך לצד השני. השקיעו בלקוחות הנכונים.

במסגרת תהליך הפולו אפ אמצו שיטה יעילה – סווגו את הלקוחות לפי פירמידת A, B ו- C. לקוחות A הם הלקוחות המתאימים ביותר עבורכם, ביכולים להפיק את מיטב הערך מהשירות שלכם ולהפוך מהר מאוד ללקוחות מרוצים, חוזרים ונאמנים. לקוחות מסוג B הם לקוחות שעשויים להתאים, אם כי לא בצורה מדויקת מאוד, ויש להם עוד ׳דרך לעבור׳ עד שיהיו מוכנים לקנות את השירות/ המוצר שלכם. לקוחות C הם אלו שיש סיכוי קטן שיהפכו ללקוחות טובים, ורק בתנאים מסוימים. ההמלצה היא כמובן להשקיע הכי הרבה בלקוחות A, קצת פחות בלקוחות B, ומעט מאוד בלקוחות C. אבל עדיין להשקיע. תהליך הפולו אפ הוא תהליך ההשקעה.

יצירת CTA מדויק. קריאה לפעולה והנעה היא בגדר חובה בסיום כל אינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי. צאו מנקודת הנחה שאנשים אוהבים לחשוב כמה שפחות והנחו אותם בצורה מדויקת מה אתם רוצים שיעשו. אל תיתנו להודעה או שיחה להסתיים בלי שהפניתם לפעולה הבאה שמשרתת את האינטרסים המשותפים שלכם. שמרו על ה CTA קצר, מדויק, בולט, לא משתמע לשתי פנים ואחיד עם שפת המותג.

השתמשו במגוון פלטפורמות – תהליך הפולו אפ מתחלק לשניים:  לאנושי ממקום של שיחה טלפונית, פגישה פרונטלית ולדיגיטלי באמצעות מיילים, ווטסאפים ורשתות חברתיות. נסו להנגיש לצד השני הן את האנושי והן את הדיגיטלי, תנו לו לחוות את הפולו אפ במקומות ובזמן שנוח לו.

השיח – היו מוכנים להשתמש בכל אינטראקציה בתהליך במסרים הנכונים, תסריטי שיחה, מענה לטיפול בהתנגדויות או מענה לשאלות

הגדירו מטרות ומדדי ביצוע לתהליך הפולו אפ שלכם – הגדירו במפורש ובצורה ברורה איך נראית הצלחה עבור אסטרטגיית הפולואפ שלכם. יש להגדיר את היעדים בצורה מונחית Data, תוכלו לבחון קריטריונים של שיעור המרה, מעורבות לידים, הכנסות, או כל מדד אחר שתואם ליעדי המכירות הכוללים שלכם.

בצעו אופטימיזציה על סמך נתונים לתהליך הפולו אפ שלכם – נתחו נתונים באופן קבוע כדי לזהות דפוסים ומקומות לצמיחה פוטנציאלית. ייתכן שתגלו שעסקה משביעת רצון נסגרת בד״כ אחרי 5 שיחות, ולכן זה מספר הפולו אפים האופטימלי עבורכם. הקפידו לתעד ולנתח את הדאטה שנצבר אצלכם מכיוון שהוא שווה זהב.

אל תעשו 

אל תגזימו בתדירות. למרות שהתמדה היא מפתח להצלחה, שימו לב שכל אינטראקציה היא בגדר הפרעה לשגרת היום של הלקוח או הפרעה בפוטנציה. הגדירו באופן סביר את תדירות הפניה (אנושית ודיגיטלית)

אל תסתמכו על אוטומציות בלבד. אוטומציה יכולה להיות משרת נהדר אבל אדון נוראי. מצד אחד לאנשים רבים (בעיקר מילניאלס ודור ה z ואלפא…) נוח יותר לתקשר עם מכונות, והם מצפים לסטנדרט גבוה של טכנולוגיה ומהירות מהחברות עימן הם באים במגע. מצד שני- למגע האישי חשיבות עצומה, במיוחד במכירות גדולות ומשמעותיות. הנחו את אנשי המכירות שלכם לא לשכוח ליצור קשר אישי שמוביל לאמפתיה, חיבור ואמון.

אז מה העצה שהכי חידשה לכם? מה הדבר הכי פרקטי שתוכלו לקחת מכאן לשיפור התוצאות העסקיות בחברה שלכם? והאם ברור לכם מה ה KPIs שלכם לחברה ברבעון הקרוב? 

שתפו אותנו במייל חוזר/ בהודעה למייל [email protected]

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
גם מנכ"לים ומנהלים חייבים לנהל את הזמן ואת המשימות שלהם....
אם היומן שלך מלא אבל הדברים החשובים לא זזים—זו לא בעיית “ניהול זמן”, זו בעיית…
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו
למה השיווק שלכם לא עובד ואיך לתקן אותו? האם אתם נופלים למלכודות של חוסר סבלנות…
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים
תכנית עבודה שנתית שמתחילה באנשים: המשאב האנושי כמנוע ביצועים. כשלא לוקחים בחשבון את המשאב האנושי,…
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית
תכנית עבודה שנתית ל-2026: 40 טיפים של מנכ"לים להצלחה עסקית. האם אתם מוכנים לסיים את…
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
הבחנה נכונה בתפקידים: המפתח ליעילות ולתרבות ארגונית חזקה
ארגונים רבים מכתירים מנהלים מוקדם מדי - ואז משלמים ביוקר בהחלטות שנתקעות, היררכיה לא ברורה…
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
סיום השנה ב  60 יום לביצועי שיא
אם הייתם יכולים להוסיף עוד 15% למחזור השנתי בתוך חודשיים-הייתם עושים את זה. המאמר מציע…
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
איך לזהות ולטפל באבטלה סמויה בארגון כדי לשפר ביצועים
אבטלה סמויה פוגעת ישירות ברווחיות, במורל ובתרבות הארגונית-כי משלמים שכר מלא על תרומה חלקית, והמצטיינים…
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
ניהול משאבי אנוש - שיפור ביצועים סמוי בארגון
כשאין ניהול משאבי אנוש מקצועי, הארגון משלם על זה ביוקר: תחלופה גבוהה, ירידה במורל, קונפליקטים…
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
תהליך קליטה והכשרת אנשי מכירות בארגון עסקי
ברוב הארגונים “זורקים למים” אנשי מכירות חדשים ואז מתפלאים למה התוצאות מתעכבות. במאמר תקבלו מסגרת…
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
גיוס מיטבי של איש מכירות: שלבים לבחירה נכונה
רוב הארגונים נופלים בגיוס איש מכירות כי מדלגים על בסיס: הגדרת סוג המכירה, מודל העבודה,…
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום – הדרך לשימור לקוחות, יצירת נאמנות ובידול בשוק
שירות יזום הוא המהלך שמייצר ללקוח תחושת “הם איתי” עוד לפני שנוצרה בעיה—ולכן הוא מעלה…
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
 5 טעויות ניהול נפוצות של מנכ"לים – ואיך להימנע מהן כדי לשפר ביצועים
מנכ״לים רבים נופלים על אותם מוקשים: אין תכנית עבודה שנתית, מתעלמים מהמשאב האנושי בזמן אמת,…
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
דאטה כמנוע צמיחה עסקית
אם אתם רוצים לצמוח מהר יותר-אתם חייבים לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מבוסס נתונים. במאמר תקבלו…
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי מתחיל כאן: שיעור מפתיע מכפתור במעלית
ניהול אפקטיבי -אנחנו לוחצים שוב ושוב על כפתור שכבר דולק - לא כי אנחנו לא…
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
מה מתפספס אצלכם באוטמציה?
השקעתם באוטומציה כדי לחסוך זמן ולשפר ביצועים-אבל עדיין קורים “נפילות” שמבזבזות כסף, זמן ומוניטין. המאמר…
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
ניהול אפקטיבי בזמן מלחמה: בזמן שכולם מגיבים – אתם צריכים להנהיג
המציאות בישראל מחייבת כל מנכ״ל/ית ומנהל/ת בכיר/ה להיערך לתרחיש של “ניהול תחת אש”: עובדים נעדרים,…
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
כך B2B מייצר צמיחה עסקית
המאמר מסביר למה ולמי נכון לפתח פעילות B2B בנוסף ל-B2C: כשהמוצר כבר מבוסס, יש תשתיות…
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
איך לעשות את המעבר שיקפיץ את הביצועים של מחלקת המכירות
המעבר שיקפיץ את ביצועי מחלקת המכירות הוא מעבר ממנהל “תפעול מכירות” למנהל מכירות שמוביל אנשים,…
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
איך לנהל גביה עסקית חכמה שמחזקת את התזרים
ברוב הארגונים הגבייה נופלת בין הכיסאות: המכירות לא רוצות “לקלקל” יחסים, הבק-אופיס מטפל כשיש זמן,…
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
זה גוזל לכם 35% מההכנסות
מחקר על שיחות מכירה מגלה שכמעט **4 מתוך 10 לידים “לא רלוונטיים” שהוגדרו על ידי…
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
איך סביבת עבודה אפקטיבית מייצרת צמיחה עסקית ושיפור ביצועים?
רובם של המנהלים הבכירים במשק מתמקדים במדדים המסורתיים (מכירות, הכנסות, רווחים) ומזניחים גורם אחד שעשוי…
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
איך לבחור את האתגר הנכון כדי לשפר ביצועים עסקיים?
המאמר הזה הוא קצת שונה, אנחנו רוצים להציג את אחד הכלים היותר טובים ויעילים עבורכם…
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
מה עושים כשעובד הופך למנהל?
העובד המוערך, שהתבלט לאורך השנים בזכות ביצועים גבוהים, קיבל קידום והופך להיות מנהל בפעם הראשונה.…
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
המדריך המלא למדדי מכירות: איך למדוד, לנתח ולשפר את תהליכי המכירה בארגון
בעידן שבו נתונים ומדידה הם כלים אסטרטגיים להובלת תהליכים, מדדי מכירות מהווים את הלב הפועם…
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
רוצים להגדיל הכנסות? בקרת מכירות היא הסוד להצלחה עסקית בשוק תחרותי
לא מעט חברות וארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם. הם מייצרים…
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
סדר פסח עסקי: הזדמנות לארגון מחדש, התחדשות וצמיחה
מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי בארגון שלכם? כזה שמייצר בהירות ומהווה מקפצה קדימה?…
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!
רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?
שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡
דילוג לתוכן