יום שישי במכירות ובשירות

שישי במכירות
 

אם עד לפני כמה שנים יום שישי החופשי נתפס כטאבו ברוב המוחלט של מערכי המכירות בחברות וארגונים מובילים כחלק עקרי מהאג’נדה של איזון בין חיי העבודה לחיי המשפחה, בחודשים האחרונים יש יותר ויותר חברות שמבינות שהן מפספסות (איזון זה דבר הכרחי בכל ארגון עסקי מאז ומתמיד, יחד עם זאת ניתן לשלב זאת גם במהלך שבוע העבודה, בימי שישי לסירוגין ועם עוד לא מעט רעיונות…)

בתחרות הגוברת והדינמית כיום (בתוך השוק בין מתחרים, למול קניה און ליין ועוד) חברות לא יכולות להישאר מאחור, בייחוד שהן במרדף תמידי בחיפוש אחר ערכים מוספים.
יום שישי או יותר נכון חצי יום שישי הוא ערך מוסף ומהווה יחידת תפוקה לכל דבר.

זה אנחנו שבתפיסתנו בשנים האחרונות התרגלנו לחשוב ולסמן אותו כיום החופשי של הלקוח. המציאות אומרת אחרת. על כל 10 אנשים שאינם פנויים לדבר או להיפגש בימי שישי ישנם יותר מ 5 שכן מוכנים – זו פשוט עבודה.

שימו את פרדיגמה מאחור ותמכרו יותר

צריך אחת ולתמיד לשים את הפרדיגמה הזו מאחורינו, לנפץ אותה שביום זה אי אפשר לדבר ולא למכור ללקוחות – תבדקו בענף הרכב ותיווכחו בכמות האינטראקציות והסגירות לקראת סופ”ש ובימי שישי (בנטרול ימי מבצעים).

יש לא מעט לקוחות פוטנציאלים שדווקא כן מעוניינים להתפנות להחלטות רכישה בימי שישי, יש להם את הזמן לקבל מידע, לשמוע ולעיתים אף לבצע רכישה. זה הקהל שאינו יכול להתפנות במהלך השבוע בעיקר בגלל חוסר זמן.

תנו ללקוח הפוטנציאלי שלכם אפשרות לבחור – כאשר אתם מעניקים לו את האפשרות למועד התקשרות או פגישה הכוללים גם את ימי שישי אתם מספקים לו גמישות, אתם פתוחים יותר ואתם נתפסים אצלו אחרת.

תנו ללקוח אפשרות ליצור פניה יזומה, שיחה נכנס (אלו הפניות הממירות ביותר), חלק מהשיחות גם אם לא נסגרות בשיחה /מפגש הראשוני ביום זה הם עדיין לא פחות רלוונטיות מכאלו שמתבצעות במהלך השבוע בו הלקוח הפוטנציאלי על פי רוב עסוק, דעתו מוסחת ויש לו לא מעט על הראש.

לא עבד לכם בעבר?

מן הסתם בשלב זה, חלקכם יעיד שבוצע ניסיון כזה בעבר אך לא צלח (“לא הצלחנו למכור ביום שישי”, “נכשל במבחן תועלת מול עלות”…) .

הניסיון מלמד את כולנו שדברים שלא צלחו בעבר נבעו לעיתים בגלל אופי הנגיעה בהם, הזמן והמקום. בתור מנהלים, תתעלו על עצמכם, צאו מאזור הנוחות ונסו לפתוח דף חלק, שימו את כל הסיבות והתירוצים למה לא (” ניסינו בעבר וזה לא עבד”, ” לא יהיה שיתוף פעולה מצד העובדים”, “העובדים לא יכולים יש להם התחייבויות אישיות” ועוד מגוון סיבות ותירוצים למה דווקא לא), אל תוותרו סתם על יום שישי כי זה מה שהתרגלתם או מכרו לכם.

ההתייחסות אמורה להיות ממקום של הזדמנות חדשה. תמכרו לצוות המכירות שלכם את התמונה הגדולה, דברו איתם במונחים ובשפה שלהם- של עלות תועלת.

דוגמא מצוינת לחיוניות של ימי שישי היא בחברות העובדות במודל של פרפורמנס בקמפיינים שיווקיים בדיגיטל ובאמצעי התקשורת השונים, בעלויות גבוהות ועם כמויות גדולות של לידים ופניות.

בחברות אלו ויסות וטיפול בפועל בלידים נכנסים גם ביום שישי עשוי להקל על התופעה המוכרת של מבול הלידים ביום ראשון בוקר והחזרה המאוחרת (לעיתים אף בימים שני ושלישי) לכלל הלידים שנערמו מסוף יום חמישי לתוך הסופ”ש.

תנפצו תחילה את הפרדיגמות אצלכם ואז תתקדמו, תייצרו הצלחות קטנות ותמנפו אותם, תנו במה בתחילת השבוע ליום שישי, תעודדו את הרעב בקרב אנשי ונציגי המכירות כן להופיע ביום הזה במלוא מובן המילה.

מה עושים

אבל, לפני שנרתום את צוות המכירות חשוב להתייחס ולרתום את קהל הלקוחות הפוטנציאלי – תשווקו, תפרסמו, תייחצנו את יום שישי, תניעו את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם להתעניין בכם גם ביום זה, תייצרו סוג של חוויה דווקא ביום הזה ששונה משאר הימים: תעניקו אחוז הנחה נוסף , הטבה כלשהיא או כל רעיון אחר שעשוי להניע את הלקוח הפוטנציאלי.

לאחר שפניתם לקהל הפוטנציאלי וחשפתם אותו לעוד יום בשבוע, עכשיו האתגר לרתום את צוותי המכירות שלכם. כנסו אותם, הסבירו להם את החשיבות של יום שישי עבור הארגון, עשו זאת באופן מושכל, חכם והדרגתי– בסופו של דבר תכוונו לתפוסה של 50% כ”א ביום זה, במקרים חריגים בהם שהתפוקות גבוהות מאוד כוונו גם ל 75%. תעודדו אותם מהמקום המתגמל:

העניקו בונוס למי שעובד ביום שישי, תגמלו גבוה יותר דווקא ביום שישי – תגמלו על כל סגירה שמתבצעת ביום זה פי 2 עד 3 יותר מגובה התגמול ביום אחר. בנוסף, על כל אינטראקציה שהחלה ביום זה (שיחה או פגישה) ונסגרה בכל יום אחר במהלך השבוע תגמלו פי 1.5-2 יותר ממה שאתם מתגמלים בשוטף – תתפלאו לדעת שכל הסיפורים, מחקרים והשיח סביב הנעת אנשי מכירות, הכל קם ונופל בסופו של דבר על תגמול כספי.

וודאו שלצוות המכירות יש (חומר גלם) עבודה, עוד בתחילת השבוע ויום לפני. צוות המכירות חייב לדעת שיש לו תכנית עבודה מתוכנת ומסודרת – למי להתקשר, כמה להתקשר, כמה לתאם, כמה לסגור…. במוקד הטלפוני, בצעו שיחות ראשוניות, שיחות המשך, פנו ללידים פוטנציאלים שנפסלו על חסר מענה ותנסו דווקא לפנות אליהם ביום זה – תהיו בוודאי מופתעים שפתאום בצד השני עונים לכם וגם רוצים לרכוש…. זה פשוט, רק צריך ל נ ס ו ת .

במערך השטח, תכננו לבקר לקוחות חדשים פוטנציאלים, קבעו פגישות עם לקוחות חדשים, בקרו לקוחות קיימים ותנסו להתחיל לרקום מערכות יחסים עימם דווקא באותו יום שישי.

בתכנון יש לקחת בחשבון שיום שישי מתנהל שונה מימים אחרים, בחצי יום ניתן לעיתים להספיק לא פחות מיום שלם, תכננו מראש את תכנית העבודה, חלוקת העבודה, משאבים, היו ממוקדים, עבדו בקצב גבוה יותר.

ועוד דבר – ברוב תכניות העבודה ותכניות המכירות השנתיות לא לוקחים את ימי שישי בתקציב יעדי המכירות והוא לא נרשם כיום מכירה.
התייחסו ליום הזה כאל בונוס אבל בונוס שמן. היעדים השבועיים והחודשיים אינם כוללים את ימי שישי ואל תשנו זאת, המאמץ של יום שישי הוא תוספת לא מחושבת מראש שלא פעם מצילה את היעד החודשי.

 
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מספרים מדברים….

הניסיון שלנו בקרב קהל לקוחותינו בשנתיים האחרונות מצביע על גידול שנתי של 5% בתפוקה בחצי יום עבודה נוסף בתפוסת כ”א של 50%. נתון יפה מאוד.

אי אפשר לדבר מכירות מבלי לדבר על שרות – אם דיברנו על החשיבות של הזדמנויות מכירה בשישה ימים בשבוע אז השירות הוא אינו עוד הזדמנות.

בעידן הנוכחי, העידן הדיגיטלי אנשים עדיין רוצים לדבר עם אנשים (הרי אנשים עושים עסקים עם אנשים), ולמרות הדיגיטציה ושלל האינטראקציות יש לא מעט צרכנים שמעוניינים בתשובה כאן ועכשיו, אותו בוט או צ’אט אינו ממלא את הפונקציה הזו.

בעידן בו התחרות רק מתעצמת ארגונים חייבים להיות שם ולתת את הערך המוסף-השירות האנושי הזמין, שירות הוא בבחינת חובה 6 ימים בשבוע לא פחות.

ויש עוד גישה 

ויש עוד גישה, אם אתם לא מאמינים שאתם צריכים/חייבים לספק את שרות המכירה גם ביום שישי ,אנחנו עדיין ממליצים שכן תנצלו את היום זה לצמוח – נצלו את יום השישי לאותם סדנאות, הדרכות מקצועיות, משובים שתופסים לא מעט זמן במהלך השבוע.
ערכו אותם בימי שישי מעת לעת – האווירה היא נעימה, פחות מאיימת והרבה יותר פתוחה.

ואתם מנהלים יקרים, תנו דוגמא אישית והצטרפו מדי יום שישי לא רק כאות הזדהות אלא כהזדמנות לחוות את צוות המכירות שלכם והלקוחות שלכם, דבר שכמעט ואינו מתאפשר במהלך השבוע הגועש שלכם
מערך מכירות ושירות שלא עובד בימי שישי, לא מנצל את מלוא הפוטנציאל שלו וחבל.

אל תוותרו סתם על יום שישי כי זה מה שהתרגלתם או מכרו לכם, תנסו, מקסימום זה יצליח לכם!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן