Game Changer

איך להגדיל מכירות בעסק

שיווק גרילה
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק

אם היינו אומרים לכם “מחר בבוקר יש לכם  0₪ בתקציב השיווק”, כנראה הייתם אומרים לנו: “לא נגיע לעולם ליעד”, “אי אפשר למכור”, “לסגור את העסק”, “אין זכות קיום לחברה “.

אז יש לנו בשורות אחרות לספר לכם…, אנחנו לעיתים קרובות מעודדים צמצום בתקציב השיווק – זה משרת את הארגון, איך? בהמשך נגלה לכם…. 

הידעתם שבנתונים משנת 2020, בתחום ה-B2C פרסום ממומן היווה יותר מ 60% מנתח תקציב שיווק ופרסום ובתחום שיווק B2B – פרסום ממומן היווה יותר מ 40% מנתח תקציב שיווק ופרסום?

בשנת 2022 החלטנו יחד עם מחלקת השיווק של אחד מבתי ההשקעות המבוילים לקצץ  90% בתקציב פרפורמנס לידים החודשי ובמקביל אתגרנו את מחלקת המכירות להגעה ליעד חודשי של 105%, המחלקה הגיעה ליעד שיא של  108% הגבוה ביותר עד כה וחסכו 103,000 ₪ בתקציב… הכול אפשרי. 

אז איך עושים את זה?! לפני הכול צריך להבין מספר הנחות יסוד חשובות:

  • כל ארגון עסקי חייב למכור בכל עת ובכל מצב – עם שיווק ובלי שיווק 
  • אסור לשים את כל הביצים בסל אחד ולכן הפרסומים הממומנים הם סוג של מלכודת דבש 
  • תקציב שיווק גדול תמיד נוגס ברווח שלכם 
  • אף אחד לא רוצה להפוך להיות מפלצת לידים שצריך כל הזמן להאכיל 
  • זה בסדר מעת לעת לצמצם תקציבי שיווק  
  • יש צורך ב”חינוך פנים ארגוני” 
  • לפני 20 שנים ויותר מכרו עם פחות תקציב שיווק 
  • היום יש עוד דרכים טובות לייצר מכירות איכותיות  

אז מהם הדרכים והשיטות להגדיל מכירות ללא תקציבי שיווק?

  1. תוספות מכירה – כל מה שהוא מעבר למכירה הראשונית/העיקרית של הלקוח, רובנו מזלזלים ולא באמת ממוקדים שם, הם חייבים להיות חלק מיעדי המכירות ובשביל להצליח יש למקד את אנשי המכירות בהצעות ערך ולספק להם כלים מכירתיים ואחד מהם חשוב מאוד הוא תפריט שיחה מותאם.
    סוגי תוספות מכירה באים לידי ביטוי בהגדלת תדירות הרכישה , הגדלת פוטנציאל הרכישה אצל לקוחות קיימים, הגדלת סל רכישה (אפסל) – ברכישה, לאחר רכישה, מוצרים משלימים/צולבים (קרוסל) – ברכישה, לאחר רכישה, באנדלים, השקות והפניות.

    רוב אנשי המכירות לא אוהבים הפניות וגם לא מאמינים בכלי הזה, יחד עם זאת זה עשוי להיות הכלי הטוב והממיר ביותר לסגירת עסקה אם מבצעים אותו נכון, שמבצעים לא טוב הוא כלי גרוע.

    צריך להתייחס לאופן הפניה, תסריט השיחה הייחודי, קהל המפנה, למודל התגמול, לקחת מספר הפניות ולא אחת והכי חשוב לתת יעדים ולמדוד את איש המכירות. רק כך ניתן להצליח.  

 

  1. שרות מוכר – יש פוטנציאל רב במסגרת שירות מגיב ושירות יוזם וזה חייב לבוא עם הצעת ערך באופן והתזמון הנכון (“אני יכול להמליץ לך על משהו…”?)
  2. דאטה – כל לקוח לקוח שפנה אליכם בעבר הוא רלוונטי בהווה וגם בעתיד. הוא פוטנציאל. מפו את כל הדאטה הקיימת שלכם לפי סוגי לקוחות וסטטוסים שלהם, נקטו יוזמה ופנו אליהם . בנו תכנית פעולה מראש המשלבת את מיפוי הראשוני של הדאטה, המשאב האנושי, ההצעה ללקוח הפוטנציאלי, תגמול, תסריט ולוחות זמנים.
  3. קריאה והנעה לפעולה – השתמשו בקריאה לפעולה בכל אינטראקציה שיש לכם, אם זה ברשתות חברתיות, מיילים, חתימה…
  4. אורגני וויראלי – העניקו ערך מוסף גבוה,ידע מקצועי ולאורך זמן בצורה עקבית בכל הרשתות החברתיות: פוסטים, קבוצות, הודעות, תמונות, טקסטים, סרטונים, מצגות… בנו תכנית גאנט ושלבו בו סקרים, מחקרים, שיתופים ועוד
  5. כלים שיווקיים יעילים וזולים – שיחה טלפונית, ווטצאפ, דיוורים, שיתופי פעולה, קהילה /מועדון/תכנית נאמנות, קידום האתר ב SEO, השתמשו בלקוחו שלכם כשגרירים שלכם.

    כל אלו ישרתו אתכם נאמנה.

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן