Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

איך להגדיל מכירות בעסק

שיווק גרילה
 

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק

אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר יש לכם  0₪ בתקציב השיווק", כנראה הייתם אומרים לנו: "לא נגיע לעולם ליעד", "אי אפשר למכור", "לסגור את העסק", "אין זכות קיום לחברה ".

אז יש לנו בשורות אחרות לספר לכם…, אנחנו לעיתים קרובות מעודדים צמצום בתקציב השיווק – זה משרת את הארגון, איך? בהמשך נגלה לכם…. 

הידעתם שבנתונים משנת 2020, בתחום ה-B2C פרסום ממומן היווה יותר מ 60% מנתח תקציב שיווק ופרסום ובתחום שיווק ה B2B – פרסום ממומן היווה יותר מ 40% מנתח תקציב שיווק ופרסום?

בשנת 2022 החלטנו יחד עם מחלקת השיווק של אחד מבתי ההשקעות המבוילים לקצץ  90% בתקציב פרפורמנס לידים החודשי ובמקביל אתגרנו את מחלקת המכירות להגעה ליעד חודשי של 105%, המחלקה הגיעה ליעד שיא של  108% הגבוה ביותר עד כה וחסכו 103,000 ₪ בתקציב… הכל אפשרי. 

אז איך עושים את זה?! לפני הכל צריך להבין מספר הנחות יסוד חשובות:

  • כל ארגון עסקי חייב למכור בכל עת ובכל מצב – עם שיווק ובלי שיווק 
  • אסור לשים את כל הביצים בסל אחד ולכן הפרסומים הממומנים הם סוג של מלכודת דבש 
  • תקציב שיווק גדול תמיד נוגס ברווח שלכם 
  • אף אחד לא רוצה להפוך להיות מפלצת לידים שצריך כל הזמן להאכיל 
  • זה בסדר מעת לעת לצמצם תקציבי שיווק  
  • יש צורך ב"חינוך פנים ארגוני" 
  • לפני 20 שנים ויותר מכרו עם פחות תקציב שיווק 
  • היום יש עוד דרכים טובות לייצר מכירות איכותיות  

אז מהם הדרכים והשיטות להגדיל מכירות ללא תקציבי שיווק?

  1. תוספות מכירה – כל מה שהוא מעבר למכירה הראשונית/העיקרית של הלקוח, רובנו מזלזלים ולא באמת ממוקדים שם, הם חייבים להיות חלק מיעדי המכירות ובשביל להצליח יש למקד את אנשי המכירות בהצעות ערך ולספק להם כלים מכירתיים ואחד מהם חשוב מאוד הוא תפריט שיחה מותאם.
    סוגי תוספות מכירה באים לידי ביטוי בהגדלת תדירות הרכישה , הגדלת פוטנציאל הרכישה אצל לקוחות קיימים, הגדלת סל רכישה (אפסל) – ברכישה, לאחר רכישה, מוצרים משלימים/צולבים (קרוסל) – ברכישה, לאחר רכישה, באנדלים, השקות והפניות.

    רוב אנשי המכירות לא אוהבים הפניות וגם לא מאמינים בכלי הזה, יחד עם זאת זה עשוי להיות הכלי הטוב והממיר ביותר לסגירת עסקה אם מבצעים אותו נכון, שמבצעים לא טוב הוא כלי גרוע.

    צריך להתייחס לאופן הפניה, תסריט השיחה הייחודי, קהל המפנה, למודל התגמול, לקחת מספר הפניות ולא אחת והכי חשוב לתת יעדים ולמדוד את איש המכירות. רק כך ניתן להצליח.  

 

  1. שרות מוכר – יש פוטנציאל רב במסגרת שירות מגיב ושירות יוזם וזה חייב לבוא עם הצעת ערך באופן והתזמון הנכון ("אני יכול להמליץ לך על משהו…"?)
  2. דאטה – כל לקוח לקוח שפנה אליכם בעבר הוא רלוונטי בהווה וגם בעתיד. הוא פוטנציאל. מפו את כל השאטה הקיימת שלכם לפי סוגי לקוחות וסטטוסים שלהם, נקטו יוזמה ופנו אליהם . בנו תכנית פעולה מראש המשלבת את מיפוי הראשוני של הדאטה, המשאב האנושי, ההצעה ללקוח הפוטנציאלי, תגמול, תסריט ולוחות זמנים.
  3. קריאה והנעה לפעולה – השתמשו בקריאה לפעולה בכל אינטרקציה שיש לכם, אם זה ברשתות חברתיות, מיילים, חתימה…
  4. אורגני וויראלי – העניקו ערך מוסך גבוה מדוון ולאורך זמן תוך ארטיביות בכל הרשתות החברתיות: פוסטים, קבוצות, הודעות, תמונות, טקטסים, סרטונים, מצגות… בנו תכנית גאנט ושלבו בו סקרים, מחקרים, שיתופים ועוד
  5. כלים שיווקים יעילים וזולים – שיחה טלפונית, ווטסאפ, דיוורים, שיתופי פעולה, קהילה /מועדון/תכנית נאמנות, קידום האתר ב SEO, השתמשו בלקוחו שלכם כשגרירים שלכם.

    כל אלו ישרתו אתכם נאמנה.

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

ניהול מכירות ברבעון האחרון - BOOST הכרחי בכל ארגון

אחד האתגרים הגדולים של חברות וארגונים הוא לעמוד ואף לעבור את היעד המכירות/הכנסות השנתי שהוגדר…
דילוג לתוכן