הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק
אם היינו אומרים לכם “מחר בבוקר יש לכם 0₪ בתקציב השיווק”, כנראה הייתם אומרים לנו: “לא נגיע לעולם ליעד”, “אי אפשר למכור”, “לסגור את העסק”, “אין זכות קיום לחברה “.
אז יש לנו בשורות אחרות לספר לכם…, אנחנו לעיתים קרובות מעודדים צמצום בתקציב השיווק – זה משרת את הארגון, איך? בהמשך נגלה לכם….
הידעתם שבנתונים משנת 2020, בתחום ה-B2C פרסום ממומן היווה יותר מ 60% מנתח תקציב שיווק ופרסום ובתחום שיווק B2B – פרסום ממומן היווה יותר מ 40% מנתח תקציב שיווק ופרסום?
בשנת 2022 החלטנו יחד עם מחלקת השיווק של אחד מבתי ההשקעות המבוילים לקצץ 90% בתקציב פרפורמנס לידים החודשי ובמקביל אתגרנו את מחלקת המכירות להגעה ליעד חודשי של 105%, המחלקה הגיעה ליעד שיא של 108% הגבוה ביותר עד כה וחסכו 103,000 ₪ בתקציב… הכל אפשרי.
אז איך עושים את זה?! לפני הכל צריך להבין מספר הנחות יסוד חשובות:
- כל ארגון עסקי חייב למכור בכל עת ובכל מצב – עם שיווק ובלי שיווק
- אסור לשים את כל הביצים בסל אחד ולכן הפרסומים הממומנים הם סוג של מלכודת דבש
- תקציב שיווק גדול תמיד נוגס ברווח שלכם
- אף אחד לא רוצה להפוך להיות מפלצת לידים שצריך כל הזמן להאכיל
- זה בסדר מעת לעת לצמצם תקציבי שיווק
- יש צורך ב”חינוך פנים ארגוני”
- לפני 20 שנים ויותר מכרו עם פחות תקציב שיווק
- היום יש עוד דרכים טובות לייצר מכירות איכותיות
אז מהם הדרכים והשיטות להגדיל מכירות ללא תקציבי שיווק?
- תוספות מכירה – כל מה שהוא מעבר למכירה הראשונית/העיקרית של הלקוח, רובנו מזלזלים ולא באמת ממוקדים שם, הם חייבים להיות חלק מיעדי המכירות ובשביל להצליח יש למקד את אנשי המכירות בהצעות ערך ולספק להם כלים מכירתיים ואחד מהם חשוב מאוד הוא תפריט שיחה מותאם.
סוגי תוספות מכירה באים לידי ביטוי בהגדלת תדירות הרכישה , הגדלת פוטנציאל הרכישה אצל לקוחות קיימים, הגדלת סל רכישה (אפסל) – ברכישה, לאחר רכישה, מוצרים משלימים/צולבים (קרוסל) – ברכישה, לאחר רכישה, באנדלים, השקות והפניות.רוב אנשי המכירות לא אוהבים הפניות וגם לא מאמינים בכלי הזה, יחד עם זאת זה עשוי להיות הכלי הטוב והממיר ביותר לסגירת עסקה אם מבצעים אותו נכון, שמבצעים לא טוב הוא כלי גרוע.
צריך להתייחס לאופן הפניה, תסריט השיחה הייחודי, קהל המפנה, למודל התגמול, לקחת מספר הפניות ולא אחת והכי חשוב לתת יעדים ולמדוד את איש המכירות. רק כך ניתן להצליח.
- שרות מוכר – יש פוטנציאל רב במסגרת שירות מגיב ושירות יוזם וזה חייב לבוא עם הצעת ערך באופן והתזמון הנכון (“אני יכול להמליץ לך על משהו…”?)
- דאטה – כל לקוח לקוח שפנה אליכם בעבר הוא רלוונטי בהווה וגם בעתיד. הוא פוטנציאל. מפו את כל השאטה הקיימת שלכם לפי סוגי לקוחות וסטטוסים שלהם, נקטו יוזמה ופנו אליהם . בנו תכנית פעולה מראש המשלבת את מיפוי הראשוני של הדאטה, המשאב האנושי, ההצעה ללקוח הפוטנציאלי, תגמול, תסריט ולוחות זמנים.
- קריאה והנעה לפעולה – השתמשו בקריאה לפעולה בכל אינטרקציה שיש לכם, אם זה ברשתות חברתיות, מיילים, חתימה…
- אורגני וויראלי – העניקו ערך מוסך גבוה מדוון ולאורך זמן תוך ארטיביות בכל הרשתות החברתיות: פוסטים, קבוצות, הודעות, תמונות, טקטסים, סרטונים, מצגות… בנו תכנית גאנט ושלבו בו סקרים, מחקרים, שיתופים ועוד
- כלים שיווקים יעילים וזולים – שיחה טלפונית, ווטסאפ, דיוורים, שיתופי פעולה, קהילה /מועדון/תכנית נאמנות, קידום האתר ב SEO, השתמשו בלקוחו שלכם כשגרירים שלכם.
כל אלו ישרתו אתכם נאמנה.
בהצלחה!
רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂
להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4