איך להגדיל מכירות בעסק

שיווק גרילה
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק

אם היינו אומרים לכם “מחר בבוקר יש לכם  0₪ בתקציב השיווק”, כנראה הייתם אומרים לנו: “לא נגיע לעולם ליעד”, “אי אפשר למכור”, “לסגור את העסק”, “אין זכות קיום לחברה “.

אז יש לנו בשורות אחרות לספר לכם…, אנחנו לעיתים קרובות מעודדים צמצום בתקציב השיווק – זה משרת את הארגון, איך? בהמשך נגלה לכם…. 

הידעתם שבנתונים משנת 2020, בתחום ה-B2C פרסום ממומן היווה יותר מ 60% מנתח תקציב שיווק ופרסום ובתחום שיווק B2B – פרסום ממומן היווה יותר מ 40% מנתח תקציב שיווק ופרסום?

בשנת 2022 החלטנו יחד עם מחלקת השיווק של אחד מבתי ההשקעות המבוילים לקצץ  90% בתקציב פרפורמנס לידים החודשי ובמקביל אתגרנו את מחלקת המכירות להגעה ליעד חודשי של 105%, המחלקה הגיעה ליעד שיא של  108% הגבוה ביותר עד כה וחסכו 103,000 ₪ בתקציב… הכול אפשרי. 

אז איך עושים את זה?! לפני הכול צריך להבין מספר הנחות יסוד חשובות:

  • כל ארגון עסקי חייב למכור בכל עת ובכל מצב – עם שיווק ובלי שיווק 
  • אסור לשים את כל הביצים בסל אחד ולכן הפרסומים הממומנים הם סוג של מלכודת דבש 
  • תקציב שיווק גדול תמיד נוגס ברווח שלכם 
  • אף אחד לא רוצה להפוך להיות מפלצת לידים שצריך כל הזמן להאכיל 
  • זה בסדר מעת לעת לצמצם תקציבי שיווק  
  • יש צורך ב”חינוך פנים ארגוני” 
  • לפני 20 שנים ויותר מכרו עם פחות תקציב שיווק 
  • היום יש עוד דרכים טובות לייצר מכירות איכותיות  

אז מהם הדרכים והשיטות להגדיל מכירות ללא תקציבי שיווק?

  1. תוספות מכירה – כל מה שהוא מעבר למכירה הראשונית/העיקרית של הלקוח, רובנו מזלזלים ולא באמת ממוקדים שם, הם חייבים להיות חלק מיעדי המכירות ובשביל להצליח יש למקד את אנשי המכירות בהצעות ערך ולספק להם כלים מכירתיים ואחד מהם חשוב מאוד הוא תפריט שיחה מותאם.
    סוגי תוספות מכירה באים לידי ביטוי בהגדלת תדירות הרכישה , הגדלת פוטנציאל הרכישה אצל לקוחות קיימים, הגדלת סל רכישה (אפסל) – ברכישה, לאחר רכישה, מוצרים משלימים/צולבים (קרוסל) – ברכישה, לאחר רכישה, באנדלים, השקות והפניות.

    רוב אנשי המכירות לא אוהבים הפניות וגם לא מאמינים בכלי הזה, יחד עם זאת זה עשוי להיות הכלי הטוב והממיר ביותר לסגירת עסקה אם מבצעים אותו נכון, שמבצעים לא טוב הוא כלי גרוע.

    צריך להתייחס לאופן הפניה, תסריט השיחה הייחודי, קהל המפנה, למודל התגמול, לקחת מספר הפניות ולא אחת והכי חשוב לתת יעדים ולמדוד את איש המכירות. רק כך ניתן להצליח.  

 

  1. שרות מוכר – יש פוטנציאל רב במסגרת שירות מגיב ושירות יוזם וזה חייב לבוא עם הצעת ערך באופן והתזמון הנכון (“אני יכול להמליץ לך על משהו…”?)
  2. דאטה – כל לקוח לקוח שפנה אליכם בעבר הוא רלוונטי בהווה וגם בעתיד. הוא פוטנציאל. מפו את כל הדאטה הקיימת שלכם לפי סוגי לקוחות וסטטוסים שלהם, נקטו יוזמה ופנו אליהם . בנו תכנית פעולה מראש המשלבת את מיפוי הראשוני של הדאטה, המשאב האנושי, ההצעה ללקוח הפוטנציאלי, תגמול, תסריט ולוחות זמנים.
  3. קריאה והנעה לפעולה – השתמשו בקריאה לפעולה בכל אינטראקציה שיש לכם, אם זה ברשתות חברתיות, מיילים, חתימה…
  4. אורגני וויראלי – העניקו ערך מוסף גבוה,ידע מקצועי ולאורך זמן בצורה עקבית בכל הרשתות החברתיות: פוסטים, קבוצות, הודעות, תמונות, טקסטים, סרטונים, מצגות… בנו תכנית גאנט ושלבו בו סקרים, מחקרים, שיתופים ועוד
  5. כלים שיווקיים יעילים וזולים – שיחה טלפונית, ווטצאפ, דיוורים, שיתופי פעולה, קהילה /מועדון/תכנית נאמנות, קידום האתר ב SEO, השתמשו בלקוחו שלכם כשגרירים שלכם.

    כל אלו ישרתו אתכם נאמנה.

בהצלחה! 

רוצים להתייעץ ולקבל עוד תובנות שיעזרו לכם לשפר ביצועים?
אנו מעניקים חצי שעה ייעוץ בפגישת זום עמנו ללא עלות בנושא שיפור ביצועים אצלכם.
הבחירה שלכם 🙂

להלן לינק לתאום פגישה http://www.bit.ly/3Y30Az4

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן