מדריך לינקדאין – מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

linked-in-2
 

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים המקדמים אסטרטגיה שיווקית,  אי אפשר להתעלם מלינקדאין הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה נסקור עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית,
אשר רלוונטיים לחברות וארגונים בתחום ה B2B ולחברות ה-B2C , הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

מייקרוסופט הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל ורכשה את לינקדאין בדצמבר 2016, עם קרוב ל 700 מיליון משתמשים היא הפלטפורמה העסקית המובילה כיום בעולם וגם בישראל.

הדרכה אסטרטגית ללינקדאין

רוב חברות B2B וה-B2C (המעוניינים להגיע לקהלים נושאי תפקידים), השכילו להבין בשנתיים האחרונות, שהרשת מהווה את אחד מערוצי השיווק המובילים עבורם והיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות ותוכניות השיווק. היא מהווה נכס דיגיטלי ופלטפורמה מצוינת לחשיפת מסרים לקהלים רלוונטיים, הצעות, קשרים, וכמובן לידים והפניות.

זו השקעה שיווקית ומיתוגית כמו כל ערוץ שיווק אחר .

לפני שנתקדם, חשוב להדגיש שיש צורך לבצע הבחנה בין 2 ישויות ברשת העסקית – פרופילים אישיים של מנהלים ועובדים בחברות לבין פרופיל (דף עסקי) חברה.

החשיבות של דף חברה היא גבוהה. כרטיס הביקור העסקי של הארגון. יחד עם זאת בסופו של יום אנשים עושים עסקים עם אנשים והפרופיל האישי, בעיקר של אלו המחזיקים במשרות ניהוליות בארגון, חשוב לא פחות.
הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי עימם הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, ליצור ולקדם קשרים מקצועיים ועסקיים עם משתמשים אחרים.

מדריך לינקדאין : "כשיש חברים יש עסקים" - בניית רשת חברתית

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה, הרשת בנויה על שלושה מעגלים חברתיים:

  1. 1st – קשרים המקושרים אליכם ישירות

  2.  2nd – קשרים של קשרים 

  3. 3rd+ – קשרים של קשרים של קשרים+ אנשים בקבוצות

יש חשיבות לבניית רשת הקשרים בדרגה הראשונה באופן עקבי, מומלץ להוסיף קשרים ברמה שוטפת, אלו שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים, לקוחות קיימים או כל קשר פוטנציאלי עתידי. 

לפני שאתם מתחילים לרוץ ולצרף קשרים וחברים חדשים, יש לדאוג לדבר הבסיסי והוא הפרופיל האישי שלכם.

לכל משתמש מוקצה פרופיל אישי, שהוא למעשה כרטיס הביקור, הרזומה העשיר. הנדל”ן הנ”ל מאפשר לכל אחד למכור את עצמו בצורה הטובה ביותר ברשת.

הפרופיל חייב להיות מסקרן ומעניין, טקסטואלית וויזואלית. השדה החשוב ביותר בפרופיל הוא הכותרת, המתאר את תחום העיסוק/תפקיד/מקצוע שלכם, שלבו כמה שיותר פרטים כגון מוסד הלימודים, ארץ מגוריכם וסוג התעשיה. ניתן גם להוסיף אימייל, טלפון וקישור לאתר החברה. השלימו תמונת פרופיל איכותית מקצועית וברורה ותמונת רקע המדגישה את תחום העיסוק. חשוב מאוד לייצר תקציר פרופיל אטרקטיבי ברמה האישית וברמה המקצועית כולל ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. התפקיד הנוכחי ושם החברה ורק לאחר מכן פירוט קצר על החברה, כ-2-3 שורות. העניקו הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מספקים בצירוף משפטי הזמנה.

צרפו את הניסיון מקצועי התעסוקתי שלכם בצורה מושכת, הדגישו את החוזקות והערכים שלכם וכמובן את תוצאות הביצועים שלכם בכל תפקיד.

פרטו על לימודים, רישיונות, הסמכות ותעודות. אל תשכחו את המיומנויות והכישורים שלכם. ניתן להעלות בתמציתיות מיומנויות רבות. הרשת מציעה הגדרות משלה לכישורים אלו. מומלץ לבקש מחברים ברשת המכירים אתכם (Endorsement) שיאשרו וימליצו על המיומנויות והכישורים שלכם.

ברגע שסיימתם לבנות או לשדרג את הפרופיל האישי שלכם זה הזמן לצרף לו תכנים:

ניתן לצרף תמונות, סרטונים, מצגות, קטעי וידאו, קישורים לאתרים, מאמרים והעלאת קבצים.

אז מה עושים עם הפרופיל האישי?

  • מגדילים את רשת הקשרים – אחד הכלים החשובים ברשת הוא מערכת החיפוש שלה, המאפשרת למצוא כמעט כל סוג של מידע -אנשים/חברות לפי תפקידים, תחומים, ענף, מיקומים, תחומי עניין. השתמשו במערכת הפילטרים לחיפושים ממוקדים יותר בכדי לאתר את הקשרים המקצועיים והעסקיים הרלוונטיים לכם. פה נדרשת יוזמה ועבודה מסודרת וממוקדת. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם ופנו בצורה שיטתית ועקבית כל הזמן. הזמינו את הצד השני להתחבר לרשת הקשרים שלכם והשתמשו בפניה כתובה קצרה. 
    דרך נוספת להוספת חברים חדשים היא, באמצעות טעינת קובץ של דאטה קיים או CRM או חיבור לאנשי הקשר באאוטלוק שלכם
    זכרו – לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, איכות הקשרים חשובה פי כמה וכמה מכמות הקשרים.
  • מיתוג וחשיפה מקצועית של המוצר והשרות לקהלים רלוונטיים וממוקדים על ידי מתן ערך
  • מייצרים לידים איכותיים

איך? בצורה אורגנית לחלוטין

שם המשחק הוא מערובות ואינטראקציה וכמו תמיד תנו ערך וכמה שיותר:

  • הודעות אישיות ומסרים לקהל מפולח (מיקום, תפקיד, חברה, תחום וכו) באמצעות מערכת ההודעות של הרשת –למדו את הנמען באמצעות הפרופיל שלו והשתמשו בפניות אישיות קצרות בעלות ערך.
  • אל תנסו למכור! תייצרו מערכות יחסים
  • פרסום פוסטים, מאמרים, וידאו מקצועיים בקבוצות רלוונטיות וב- FEED (עמוד הבית)
  • היו ריאקטיביים – תגובתיים : הגיבו לקשרים שלכם ושתפו אותם במרחב הרשת, אשרו קשרים חדשים
  • המליצו ודרגו את הקשרים שלכם

המטרה היא לייצר חשיפה ומעורבות גבוהה של רשת הקשרים וזה נעשה בעיקר באמצעות כתיבה מקצועית בעלת ערך – מאמרים, סיפורי לקוחות, עדויות, סרטונים, טיפים, אינפוגרפיקות וכל מה שעשוי לקדם אתכם ואת הארגון שלכם כגורמים מקצועיים ומובילים בשוק.

על מנת שתייצרו חשיפה עם מעורבות ואף לידים, להלן מספר דגשים חשובים:

  • פרסום פוסט עם תמונה והטמיעו את הלינק בתגובה הראשונה
  • השתמשו בטיפים קצרים
  • הציפו שאלות מקצועיות לקהל המטרה ויצרו שיח מקצועי מקדם
  • סרטוני וידאו 4MP /מצגות PDF מועדפים על פניי שיתוף סרטוני יוטיוב
  • השתמשו בתיוג בהאש טג בין 3-9 תיוגים
  • השתמשו בפוסטים שלכם מהעבר, שתפו אותם שוב

 

לינקדאין מושתתת על תפיסת עולם של אקטיביות המשתמש אך עצרו רגע  אל תתלהבו ! פה זה לא פייסבוק, גם אם תיישמו ותבצעו עבודה נכונה, אל תצפו לתגובות/לייקים/שיתופים, זוהי רשת עסקית ופחות חברתית, אל תתרגשו אם תשקיעו ולא תזכו לשיתופים/תגובות/לייקים, הסוד פה הוא לייצר עקביות והתמדה, חשיפה!


קבוצות

קבוצות הן כלי חזק נוסף ליצירת קשרים עסקיים ולשיתוף הפוסטים העסקיים שלכם, התמקדו בקבוצות תוכן, בתחום עיסוק שלכם או של הארגון שלכם, היו מעורבים שם.

עמוד עסקי

העמוד העסקי זה עמוד החברה שלכם עם כלל המידע אודות החברה, מוצרים /שירותים, שיוך לענף, מיתוג החברה ,קישור לאתר החברה וכל נכס דיגיטלי שרלוונטי.

עצבו את העמוד באמצעות תמונת פרופיל ורקע עם לוגו של החברה, ודאו שעמוד החברה שלכם מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים: תקציר אודות החברה כולל תחום או תחומי התמחות, בעלי תפקידים, פירוט מקצועי ושיווקי של המוצרים/שירותים, כתובת אתר, מייל, טלפון, סרטוני וידאו, קישורים רלוונטיים.

החשוב מכל – הדגישו בעמוד העסקי את הפתרונות שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם.

זכרו – הן הפרופיל האישי והן העמוד העסקי נסרקים ע”י גוגל ומופיעים ברוב הפעמים במיקומים גבוהים וראשוניים.

כיצד ייחשפו קהלים רלוונטיים לעמוד העסקי שלכם?
חברו את חשבונות העובדים והמנהלים בארגון לעמוד העסקי ובדרך זאת יוכלו לשתף את העמוד ולהגדיל את מספר העוקבים שלו.
בכל מקרה, מומלץ תמיד,  כי בכל מידע אשר אתם משתפים בהקשר עם שירותי החברה בין אם כפוסט/מאמר הוא ישותף מהעמוד העסקי שלכם.
באמצעות כלי ניתוח האנליזה של לינקדאין תוכלו לקבל ניתוח על המידע שפורסם, טווח הגעה, כמות עוקבים, הקלטות, אינטראקציות, תגובות  ולהבין רמת האפקטיביות של השיווק השוטף שאתם עושים בלינקדאין

 

ואם אתם רוצים לעלות רמה למתקדמים שדרגו את החשבון החינמי שלכם לחשבון פרמיום, השדרוג בין השאר יאפשר לכם להשתמש באופציות לכלים נוספים לאיסוף מידע ממוקד יותר.

חשוב לזכור שפת הממשק בלינקדאין היא אנגלית, למרות שניתן לכתוב גם בעברית. אם החלטתם על עברית אזי בתוספת לאנגלית ולא במקום.

והמלצה אחרונה וחשובה – הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על הרשת העסקית, הגדירו את תחום ההתמקצעות והאחריות שלו, העניקו לו את הזמן והכלים. יש לו תפקיד חשוב מאוד.

בהצלחה

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן