אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית
 

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?". כולנו היינו שם. האמת הפשוטה היא שבתחילת הדרך, קשה לדעת האם האסטרטגיה שבנית אכן מקיפה וחזקה כמו שחשבת. בניית אסטרטגיה שיווקית דורשת לא מעט ראיית הנולד ותפיסה של הארגון כשלם הגדול מסך חלקיו. סיוע של איש מקצוע מיומן בתהליך, יאפשר לך להתוות אסטרטגיה שיווקית שתשרת אותך לאורך זמן ותספק תוצאות בשטח. אשפי השיווק של Marketing Solutions ריכזו עבורך כאן את השלבים המרכזיים בתכנון אסטרטגיה שיווקית הרמטית ויעילה.

בניית תוכנית שיווקית לעסק

תוכנית שיווקית ואסטרטגיה שיווקית אינן היינו הך. אסטרטגיית השיווק שלך היא למעשה סקירה של כלל היעדים הנדרשים והמשאבים הנדרשים כדי שהצוות השיווקי שלך יוכל ליישם אותה. תוכנית השיווק שלך כוללת את הפעולות הספציפיות שיינקטו כדי ליישם את האסטרטגיה הזו. חשוב שנבחן היטב את המשאבים שעומדים לרשותנו ונסתייע באיש המקצוע שלנו כדי שנדע בדיוק מה עלינו לגייס כדי ליישם את כל מה שנדרש מהתוכנית השיווקית שלנו.

הגדרה מדויקת של קהל היעד שלך

יעדי האסטרטגיה השיווקית שלך חייבים לעלות בקנה אחד עם היעדים העסקיים שלך. כך לדוגמא, אם אחד היעדים העסקיים שלך היא להביא 300 איש אל הכנס השנתי שלך בעוד שלושה חודשים, חשוב שנגדיר יעד מתאים לאסטרטגיה השיווקית שלנו. יעד כמו "העלאת כמות העוקבים בדף הכנס בפייסבוק ב-20%" או "עלייה של 10% באישורי ההגעה" הם דוגמאות ליעדים מוצלחים שניתן לשלב בכל אסטרטגיה שיווקית.

ישנם גם יעדים שיווקיים רחבים וארוכי טווח יותר כמו הגברת המודעות למותג או יצירת לידים איכותיים יותר. לא משנה מה המטרות שלך, חשוב בראש ובראשונה שנזהה מהן וכיצד מערך השיווק שלך יוכל להתחיל להשיג אותן במהלך השנה הקרובה. היעדים הללו יבנו את מפת הדרכים לבניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת עבורך.

ליישם כלים מתקדמים בתהליך

לאחר שזיהית את המטרות שלך, חשוב לוודא שיש לך את הכלים הנכונים למדוד את השגת מטרות אלו בהצלחה. כלים חכמים ליצירת תכנים שיווקיים ולניהול לידים יאפשרו לך לבנות תוכנית שיווק ב-360 מעלות ולנתח את התנהגות המשתמש כדי להתייעל ללא הרף. כלים לתזמון פוסטים ברשתות החברתיות, רשתות עסקיות ,כלי אוטומציה עוצמתיים לשיווק בדיוורים, ווטסאפ ,ב-SMS ואמצעי ניתוח נתונים כמו Google Analytics או Search Console, הם החברים הטובים ביותר שלך במהלך בניית אסטרטגיה שיווקית.

גם כאן, ליעדים העסקיים שלכם יש חלק משמעותי בתהליך הזה. למעשה, גם הטמעת כלים חכמים במערך השיווק שלך הוא יעד ראוי שניתן לכלול באסטרטגיה שלך.

סקירת וריכוז המשאבים העומדים לרשותך

חשוב שנזהה אילו משאבים משמשים אותנו בפעילות השוטפת שלנו כדי שנוכל למצות מהם את המיטב. מהתקציב המושקע בקידום ממומן ועד לתכנים הוויזואליים והטקסטואליים שייצרנו בעבר, ישנם כלים רבי ערך שהופכים את הארגון שלך לייחודי ומזמין.

חשוב שנאסוף את החומרים הללו בפלטפורמות המתאימות ונשתמש בהם כדי ליישם את החזון שלנו. כך למשל, אם כבר יש בבעלותך בלוג שמפיץ תוכן שבועי, ניתן להתחיל לקדם פרסומים חדשים בפייסבוק ולהזמין לקוחות לשתף. ככל שנדע לחבר מדיות מגוונות יותר זו לזו, כך נוכל לבנות רשת צפופה ויעילה של אפיקי שיווק. על פי אותו עיקרון, אם יש לך משאבים שאינם מתאימים למטרות שלך, חשוב לזהות זאת ולעשות ניקוי אורוות משמעותי.

כיצד מיישמים אסטרטגיה שיווקית?

למדת את קהלי היעד שלך לעומק? התווית את מפת הדרכים שלך וזיהית את כל הכלים והתכנים שיוכלו לשרת אותך בתהליך? כעת, כל שנותר לך לעשות הוא רק להביא את כל הכוחות הללו לידי ביטוי וליישם את האסטרטגיה בשטח. בסיומו של תהליך לבניית אסטרטגיה שיווקית אמור להיות בידיך מסמך מסודר ומובנה שיתפרש על ציר זמן של שנה לפחות. את המסמך הזה, עלינו לפרוט לשורה ארוכה של משימות שתערב את כל הצוות שלך. עם השותפים הנכונה לצידך, יש לך את כל מה שצריך כדי להפוך לכוח דומיננטי בשוק שלך.

צוות Marketing Solutions מלווה ארגונים מכל תחומי התעשייה כבר שנים רבות ומסייע להם להגיע למצוינות בתחומם. עם כלי שיווק דיגיטלי חדשניים, יצירת תוכן איכותי ויוצא דופן והיכרות מעמיקה עם הקהלים והתחום שלכם, אנו מסייעים לכם לגייס את כל המשאבים הנדרשים כדי לאפשר למותג שלכם להיחשף ולהוביל תחום . למידע נוסף על תהליכי בניית אסטרטגיה שיווקית עם Marketing Solutions, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון.למעשה, זהו תרשים המתאר…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן