כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת
כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?". כולנו היינו שם. האמת הפשוטה היא שבתחילת הדרך, קשה לדעת האם האסטרטגיה שבנית אכן מקיפה וחזקה כמו שחשבת. בניית אסטרטגיה שיווקית דורשת לא מעט ראיית הנולד ותפיסה של הארגון כשלם הגדול מסך חלקיו. סיוע של איש מקצוע מיומן בתהליך, יאפשר לך להתוות אסטרטגיה שיווקית שתשרת אותך לאורך זמן ותספק תוצאות בשטח. אשפי השיווק של Marketing Solutions ריכזו עבורך כאן את השלבים המרכזיים בתכנון אסטרטגיה שיווקית הרמטית ויעילה.
בניית תוכנית שיווקית לעסק
תוכנית שיווקית ואסטרטגיה שיווקית אינן היינו הך. אסטרטגיית השיווק שלך היא למעשה סקירה של כלל היעדים הנדרשים והמשאבים הנדרשים כדי שהצוות השיווקי שלך יוכל ליישם אותה. תוכנית השיווק שלך כוללת את הפעולות הספציפיות שיינקטו כדי ליישם את האסטרטגיה הזו. חשוב שנבחן היטב את המשאבים שעומדים לרשותנו ונסתייע באיש המקצוע שלנו כדי שנדע בדיוק מה עלינו לגייס כדי ליישם את כל מה שנדרש מהתוכנית השיווקית שלנו.
הגדרה מדויקת של קהל היעד שלך
יעדי האסטרטגיה השיווקית שלך חייבים לעלות בקנה אחד עם היעדים העסקיים שלך. כך לדוגמא, אם אחד היעדים העסקיים שלך היא להביא 300 איש אל הכנס השנתי שלך בעוד שלושה חודשים, חשוב שנגדיר יעד מתאים לאסטרטגיה השיווקית שלנו. יעד כמו "העלאת כמות העוקבים בדף הכנס בפייסבוק ב-20%" או "עלייה של 10% באישורי ההגעה" הם דוגמאות ליעדים מוצלחים שניתן לשלב בכל אסטרטגיה שיווקית.
ישנם גם יעדים שיווקיים רחבים וארוכי טווח יותר כמו הגברת המודעות למותג או יצירת לידים איכותיים יותר. לא משנה מה המטרות שלך, חשוב בראש ובראשונה שנזהה מהן וכיצד מערך השיווק שלך יוכל להתחיל להשיג אותן במהלך השנה הקרובה. היעדים הללו יבנו את מפת הדרכים לבניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת עבורך.
ליישם כלים מתקדמים בתהליך
לאחר שזיהית את המטרות שלך, חשוב לוודא שיש לך את הכלים הנכונים למדוד את השגת מטרות אלו בהצלחה. כלים חכמים ליצירת תכנים שיווקיים ולניהול לידים יאפשרו לך לבנות תוכנית שיווק ב-360 מעלות ולנתח את התנהגות המשתמש כדי להתייעל ללא הרף. כלים לתזמון פוסטים ברשתות החברתיות, רשתות עסקיות ,כלי אוטומציה עוצמתיים לשיווק בדיוורים, ווטסאפ ,ב-SMS ואמצעי ניתוח נתונים כמו Google Analytics או Search Console, הם החברים הטובים ביותר שלך במהלך בניית אסטרטגיה שיווקית.
גם כאן, ליעדים העסקיים שלכם יש חלק משמעותי בתהליך הזה. למעשה, גם הטמעת כלים חכמים במערך השיווק שלך הוא יעד ראוי שניתן לכלול באסטרטגיה שלך.
סקירת וריכוז המשאבים העומדים לרשותך
חשוב שנזהה אילו משאבים משמשים אותנו בפעילות השוטפת שלנו כדי שנוכל למצות מהם את המיטב. מהתקציב המושקע בקידום ממומן ועד לתכנים הוויזואליים והטקסטואליים שייצרנו בעבר, ישנם כלים רבי ערך שהופכים את הארגון שלך לייחודי ומזמין.
חשוב שנאסוף את החומרים הללו בפלטפורמות המתאימות ונשתמש בהם כדי ליישם את החזון שלנו. כך למשל, אם כבר יש בבעלותך בלוג שמפיץ תוכן שבועי, ניתן להתחיל לקדם פרסומים חדשים בפייסבוק ולהזמין לקוחות לשתף. ככל שנדע לחבר מדיות מגוונות יותר זו לזו, כך נוכל לבנות רשת צפופה ויעילה של אפיקי שיווק. על פי אותו עיקרון, אם יש לך משאבים שאינם מתאימים למטרות שלך, חשוב לזהות זאת ולעשות ניקוי אורוות משמעותי.
כיצד מיישמים אסטרטגיה שיווקית?
למדת את קהלי היעד שלך לעומק? התווית את מפת הדרכים שלך וזיהית את כל הכלים והתכנים שיוכלו לשרת אותך בתהליך? כעת, כל שנותר לך לעשות הוא רק להביא את כל הכוחות הללו לידי ביטוי וליישם את האסטרטגיה בשטח. בסיומו של תהליך לבניית אסטרטגיה שיווקית אמור להיות בידיך מסמך מסודר ומובנה שיתפרש על ציר זמן של שנה לפחות. את המסמך הזה, עלינו לפרוט לשורה ארוכה של משימות שתערב את כל הצוות שלך. עם השותפים הנכונה לצידך, יש לך את כל מה שצריך כדי להפוך לכוח דומיננטי בשוק שלך.
צוות Marketing Solutions מלווה ארגונים מכל תחומי התעשייה כבר שנים רבות ומסייע להם להגיע למצוינות בתחומם. עם כלי שיווק דיגיטלי חדשניים, יצירת תוכן איכותי ויוצא דופן והיכרות מעמיקה עם הקהלים והתחום שלכם, אנו מסייעים לכם לגייס את כל המשאבים הנדרשים כדי לאפשר למותג שלכם להיחשף ולהוביל תחום . למידע נוסף על תהליכי בניית אסטרטגיה שיווקית עם Marketing Solutions, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.
אסטרטגיה שיווקית שמביאה תוצאות
קיימת חשיבות גבוהה שלכל עסק, בכל סדר גודל ומכל ענף, תהיה אסטרטגיה שיווקית עליה הוא יבסס את התנהלותו.
האסטרטגיה השיווקית אמורה להגדיר את המסר השיווקי של העסק, את מטרותיו ואת יעדיו ולמעשה, כל התוכנית השיווקית של העסק אמורה להתבסס על אותה האסטרטגיה.
אסטרטגיה שיווקית והפעילות אליהן היא מובילה
לאסטרטגיה השיווקית יכולה להיות השפעה רבה על הפעילות השיווקית של העסק בתחומים כגון:
- בניית אתר וקידומו – בניית אתר תדמיתי או מכירתי לעסק וכל הנושא של קידום אתרים, אשר יבטיח שהאתר יגיע לקהלי היעד הרלוונטיים.
- הקמה של דף עסקי ודפי נחיתה – מהווה כלי קידום ושיווק רב ערך.
- כתיבת תכנים שיווקיים והפצתם – "התוכן הוא המלך" ולכן, גם ליצירת תכנים שיווקיים רלוונטיים ולהפצתם יכולה להיות השפעה גדולה על ההצלחה.
- נוכחות ברשתות החברתיות – כיום, כל קהלי היעד הרלוונטיים נמצאים ברשתות החברתיות ובכדי להגיע אליהם, יש לדאוג להראות נוכחות באותם הרשתות.
- סרטוני תדמית – הפקת סרטוני תדמית והפצתם ביוטיוב, מהווה כפעולה אשר בכוחה לשפר את התדמית של העסק.
- שיתופי פעולה – יש לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עבור קידום העסק.
- ועוד..
הליך גיבוש האסטרטגיה
הליך הגיבוש של אסטרטגיה שיווקית אמור להתבסס על מגוון פרמטרים כגון: מחקר מקיף של השוק בו פועל העסק, על היכרות עם המתחרים הישירים והעקיפים, על תכנון התקציב אשר מוקצה עבור אותה המטרה, על היכרות עם כל אפיקי הפרסום הרלוונטיים ועל שורה של פרמטרים רבים נוספים.
כחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה לאסוף מידע התחלתי פרטני וקפדני ורק לאחר מכן והתבסס עליו, לעבור לשלב של גיבוש האסטרטגיה בפועל.
החשיבות של הכנסת איש מקצוע לתמונה
בתקופת האינטרנט בה אנו חיים, ניתן בצורה קלה ופשוטה של לחיצה על מספר כפתורים, לקבל את כל המידע הנדרש בנושא של אסטרטגיות שיווקיות – ולמצוא גם לא מעט מדריכים על איך לייצר אסטרטגיות שכאלו. יחד עם זאת, מדובר במידע תיאורטי ומכיוון שכל עסק הינו ייחודי בפני עצמו, אסטרטגיה שכזאת לא יכולה להיות מתאימה לכל החברות והעסקים.
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להכניס איש מקצוע מנוסה לתמונה – כאשר, אותו איש המקצוע יקפיד להעניק שירות מקיף, אשר יתבסס על מספר שלבי עבודה מסודרים ומוגדרים מראש. בשלב הראשון, על אותו איש מקצוע להכיר לעומק את העסק או החברה וכאמור, גם את הסביבה בה הוא פועל ורק בשלב הבא, ובהתבסס על אותו המידע שנאסף, להתחיל לתכנן את האסטרטגיה (אשר כאמור, אמורה לכלול לא מעט היבטים).
כמובן, שבכדי לתכנן אסטרטגיה, אותו היועץ, חייב להחזיק בידע נרחב בעולם השיווק הדיגיטלי, השיווק המסורתי ובעוד נושאים רבים נוספים – ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את אותו איש מקצוע בתבונה ולוודא שאכן יש לו את הניסיון ואת הידע הנדרש על מנת לבצע את עבודת תכנון האסטרטגיה – ובמקרים מסוימים אף להעניק שירותי ייעוץ בנושאים נוספים, אשר יכולים להשפיע במישרין או בעקיפין על נושא השיווק.
לסיכום
אז כאמור, בשביל לבנות אסטרטגיה שיווקית אשר מותאמת באופן פרטני לצרכי העסק, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בצורה מושכלת ונבונה את אותו יועץ/ איש מקצוע ולוודא שהוא מנוסה בתחום אשר מתמחה באופן פרטני בתחום זה.
חברת Marketing Solutions הינה חברה בעלת שנות ניסיון רבות בייעוץ לעסקים, במגוון רחב של היבטים ובין היתר גם ביצירה של אסטרטגיה מתאימה.