Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מדריך לינקדאין – מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

 

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי אפשר להתעלם מלינקדאין הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה נסקור עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית,
אשר רלוונטיים לחברות וארגונים בתחום ה B2B ולחברות ה-B2C , הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

מייקרוסופט הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל ורכשה את לינקדאין בדצמבר 2016, עם קרוב ל 700 מיליון משתמשים היא הפלטפורמה העסקית המובילה כיום בעולם וגם בישראל.

הדרכה אסטרטגית ללינקדאין

רוב חברות B2B וה-B2C (המעוניינים להגיע לקהלים נושאי תפקידים), השכילו להבין בשנתיים האחרונות, שהרשת מהווה את אחד מערוצי השיווק המובילים עבורם והיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות ותוכניות השיווק. היא מהווה נכס דיגיטלי ופלטפורמה מצוינת לחשיפת מסרים לקהלים רלוונטיים, הצעות, קשרים, וכמובן לידים והפניות.

זו השקעה שיווקית ומיתוגית כמו כל ערוץ שיווק אחר .

לפני שנתקדם, חשוב להדגיש שיש צורך לבצע הבחנה בין 2 ישויות ברשת העסקית – פרופילים אישיים של מנהלים ועובדים בחברות לבין פרופיל (דף עסקי) חברה.

החשיבות של דף חברה היא גבוהה. כרטיס הביקור העסקי של הארגון. יחד עם זאת בסופו של יום אנשים עושים עסקים עם אנשים והפרופיל האישי, בעיקר של אלו המחזיקים במשרות ניהוליות בארגון, חשוב לא פחות.
הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי עימם הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, ליצור ולקדם קשרים מקצועיים ועסקיים עם משתמשים אחרים.

מדריך לינקדאין : "כשיש חברים יש עסקים" - בניית רשת חברתית

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה, הרשת בנויה על שלושה מעגלים חברתיים:

  1. 1st – קשרים המקושרים אליכם ישירות

  2.  2nd – קשרים של קשרים 

  3. 3rd+ – קשרים של קשרים של קשרים+ אנשים בקבוצות

יש חשיבות לבניית רשת הקשרים בדרגה הראשונה באופן עקבי, מומלץ להוסיף קשרים ברמה שוטפת, אלו שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים, לקוחות קיימים או כל קשר פוטנציאלי עתידי. 

לפני שאתם מתחילים לרוץ ולצרף קשרים וחברים חדשים, יש לדאוג לדבר הבסיסי והוא הפרופיל האישי שלכם.

לכל משתמש מוקצה פרופיל אישי, שהוא למעשה כרטיס הביקור, הרזומה העשיר. הנדל"ן הנ"ל מאפשר לכל אחד למכור את עצמו בצורה הטובה ביותר ברשת.

הפרופיל חייב להיות מסקרן ומעניין, טקסטואלית וויזואלית. השדה החשוב ביותר בפרופיל הוא הכותרת, המתאר את תחום העיסוק/תפקיד/מקצוע שלכם, שלבו כמה שיותר פרטים כגון מוסד הלימודים, ארץ מגוריכם וסוג התעשיה. ניתן גם להוסיף אימייל, טלפון וקישור לאתר החברה. השלימו תמונת פרופיל איכותית מקצועית וברורה ותמונת רקע המדגישה את תחום העיסוק. חשוב מאוד לייצר תקציר פרופיל אטרקטיבי ברמה האישית וברמה המקצועית כולל ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. התפקיד הנוכחי ושם החברה ורק לאחר מכן פירוט קצר על החברה, כ-2-3 שורות. העניקו הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מספקים בצירוף משפטי הזמנה.

צרפו את הניסיון מקצועי התעסוקתי שלכם בצורה מושכת, הדגישו את החוזקות והערכים שלכם וכמובן את תוצאות הביצועים שלכם בכל תפקיד.

פרטו על לימודים, רישיונות, הסמכות ותעודות. אל תשכחו את המיומנויות והכישורים שלכם. ניתן להעלות בתמציתיות מיומנויות רבות. הרשת מציעה הגדרות משלה לכישורים אלו. מומלץ לבקש מחברים ברשת המכירים אתכם (Endorsement) שיאשרו וימליצו על המיומנויות והכישורים שלכם.

ברגע שסיימתם לבנות או לשדרג את הפרופיל האישי שלכם זה הזמן לצרף לו תכנים:

ניתן לצרף תמונות, סרטונים, מצגות, קטעי וידאו, קישורים לאתרים, מאמרים והעלאת קבצים.

אז מה עושים עם הפרופיל האישי?

  • מגדילים את רשת הקשרים – אחד הכלים החשובים ברשת הוא מערכת החיפוש שלה, המאפשרת למצוא כמעט כל סוג של מידע -אנשים/חברות לפי תפקידים, תחומים, ענף, מיקומים, תחומי עניין. השתמשו במערכת הפילטרים לחיפושים ממוקדים יותר בכדי לאתר את הקשרים המקצועיים והעסקיים הרלוונטיים לכם. פה נדרשת יוזמה ועבודה מסודרת וממוקדת. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם ופנו בצורה שיטתית ועקבית כל הזמן. הזמינו את הצד השני להתחבר לרשת הקשרים שלכם והשתמשו בפניה כתובה קצרה. 
    דרך נוספת להוספת חברים חדשים היא, באמצעות טעינת קובץ של דאטה קיים או CRM או חיבור לאנשי הקשר באאוטלוק שלכם
    זכרו – לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, איכות הקשרים חשובה פי כמה וכמה מכמות הקשרים.
  • מיתוג וחשיפה מקצועית של המוצר והשרות לקהלים רלוונטיים וממוקדים על ידי מתן ערך
  • מייצרים לידים איכותיים

איך? בצורה אורגנית לחלוטין

שם המשחק הוא מערובות ואינטראקציה וכמו תמיד תנו ערך וכמה שיותר:

  • הודעות אישיות ומסרים לקהל מפולח (מיקום, תפקיד, חברה, תחום וכו) באמצעות מערכת ההודעות של הרשת –למדו את הנמען באמצעות הפרופיל שלו והשתמשו בפניות אישיות קצרות בעלות ערך.
  • אל תנסו למכור! תייצרו מערכות יחסים
  • פרסום פוסטים, מאמרים, וידאו מקצועיים בקבוצות רלוונטיות וב- FEED (עמוד הבית)
  • היו ריאקטיביים – תגובתיים : הגיבו לקשרים שלכם ושתפו אותם במרחב הרשת, אשרו קשרים חדשים
  • המליצו ודרגו את הקשרים שלכם

המטרה היא לייצר חשיפה ומעורבות גבוהה של רשת הקשרים וזה נעשה בעיקר באמצעות כתיבה מקצועית בעלת ערך – מאמרים, סיפורי לקוחות, עדויות, סרטונים, טיפים, אינפוגרפיקות וכל מה שעשוי לקדם אתכם ואת הארגון שלכם כגורמים מקצועיים ומובילים בשוק.

על מנת שתייצרו חשיפה עם מעורבות ואף לידים, להלן מספר דגשים חשובים:

  • פרסום פוסט עם תמונה והטמיעו את הלינק בתגובה הראשונה
  • השתמשו בטיפים קצרים
  • הציפו שאלות מקצועיות לקהל המטרה ויצרו שיח מקצועי מקדם
  • סרטוני וידאו 4MP /מצגות PDF מועדפים על פניי שיתוף סרטוני יוטיוב
  • השתמשו בתיוג בהאש טג בין 3-9 תיוגים
  • השתמשו בפוסטים שלכם מהעבר, שתפו אותם שוב

 

לינקדאין מושתתת על תפיסת עולם של אקטיביות המשתמש אך עצרו רגע  אל תתלהבו ! פה זה לא פייסבוק, גם אם תיישמו ותבצעו עבודה נכונה, אל תצפו לתגובות/לייקים/שיתופים, זוהי רשת עסקית ופחות חברתית, אל תתרגשו אם תשקיעו ולא תזכו לשיתופים/תגובות/לייקים, הסוד פה הוא לייצר עקביות והתמדה, חשיפה!


קבוצות

קבוצות הן כלי חזק נוסף ליצירת קשרים עסקיים ולשיתוף הפוסטים העסקיים שלכם, התמקדו בקבוצות תוכן, בתחום עיסוק שלכם או של הארגון שלכם, היו מעורבים שם.

עמוד עסקי

העמוד העסקי זה עמוד החברה שלכם עם כלל המידע אודות החברה, מוצרים /שירותים, שיוך לענף, מיתוג החברה ,קישור לאתר החברה וכל נכס דיגיטלי שרלוונטי.

עצבו את העמוד באמצעות תמונת פרופיל ורקע עם לוגו של החברה, ודאו שעמוד החברה שלכם מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים: תקציר אודות החברה כולל תחום או תחומי התמחות, בעלי תפקידים, פירוט מקצועי ושיווקי של המוצרים/שירותים, כתובת אתר, מייל, טלפון, סרטוני וידאו, קישורים רלוונטיים.

החשוב מכל – הדגישו בעמוד העסקי את הפתרונות שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם.

זכרו – הן הפרופיל האישי והן העמוד העסקי נסרקים ע"י גוגל ומופיעים ברוב הפעמים במיקומים גבוהים וראשוניים.

כיצד ייחשפו קהלים רלוונטיים לעמוד העסקי שלכם?
חברו את חשבונות העובדים והמנהלים בארגון לעמוד העסקי ובדרך זאת יוכלו לשתף את העמוד ולהגדיל את מספר העוקבים שלו.
בכל מקרה, מומלץ תמיד,  כי בכל מידע אשר אתם משתפים בהקשר עם שירותי החברה בין אם כפוסט/מאמר הוא ישותף מהעמוד העסקי שלכם.
באמצעות כלי ניתוח האנליזה של לינקדאין תוכלו לקבל ניתוח על המידע שפורסם, טווח הגעה, כמות עוקבים, הקלטות, אינטראקציות, תגובות  ולהבין רמת האפקטיביות של השיווק השוטף שאתם עושים בלינקדאין

 

ואם אתם רוצים לעלות רמה למתקדמים שדרגו את החשבון החינמי שלכם לחשבון פרמיום, השדרוג בין השאר יאפשר לכם להשתמש באופציות לכלים נוספים לאיסוף מידע ממוקד יותר.

חשוב לזכור שפת הממשק בלינקדאין היא אנגלית, למרות שניתן לכתוב גם בעברית. אם החלטתם על עברית אזי בתוספת לאנגלית ולא במקום.

והמלצה אחרונה וחשובה – הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על הרשת העסקית, הגדירו את תחום ההתמקצעות והאחריות שלו, העניקו לו את הזמן והכלים. יש לו תפקיד חשוב מאוד.

בהצלחה

כותבת המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק - כיצד לבנות תכנית לשנת 21?

תכנית שיווק נושמת ומתעדכנת אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור…
אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה - כיצד תבצעו בקרה על הקמפיינים שלכם

אופטימיזציה לקמפיין חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות סכומים לא מבוטלים…
אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
מסע לקוח

מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
לידים איכותיים - מי לא ירצה לקבל יותר?

לידים איכותיים - מי לא ירצה לקבל יותר?

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
מה אתם עושים עם הדאטה שלכם? השלבים ליצירת הכנסה מהדאטה בייס

מה אתם עושים עם הדאטה שלכם? השלבים ליצירת הכנסה מהדאטה בייס

בתקופה הנוכחית כל פעילות והוצאה שיווקית חייבת להיות כלכלית יותר מתמיד, כזו המחזירה פי כמה…
תכניות עבודה לשנת 2022

תכניות עבודה לשנת 2022

תוכנית עבודה ותקציב רוב החברות והארגונים נמצאים בשלב הנוכחי, של הרבעון הרביעי, לקראת הישורת הסופית…
אוטומציה עסקית - כך תעשו אוטומציה חכמה

אוטומציה עסקית - כך תעשו אוטומציה חכמה

בניית אוטומציה עסקית נוכחנו לראות כי חברות ועסקים המקיימים אינטראקציות אוטומאטיות חכמות , שיפרו בעשרות…
שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 2

שיווק ומכירות ל- B2B - חלק 2

במאמר שיווק ומכירות B2B חלק מספר 2 נסקור כלים דיגיטלים חשובים נוספים לחברות B2B (חברות/עסקים/ארגונים),  לחשיפה גבוהה יותר ,…
שיווק באינטרנט ל- B2B - חלק 1

שיווק באינטרנט ל- B2B - חלק 1

שיווק באינטרנט – אם הלקוחות שלכם הם חברות/ארגונים/עסקים, המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם. Business to…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
פרסונליזציה - דוורים / ניוזלטר

פרסונליזציה - דוורים / ניוזלטר

פרסונליזציה – מה הן הפעולות שביצענו בדוורים של הלקוח שגרמו לעלייה של 37% ביחס הפתיחה…
הרצאה על מיקסום לידים תוך מינוף משאבים פנימיים

הרצאה על מיקסום לידים תוך מינוף משאבים פנימיים

בהרצאה אסף הדר משתף מהידע והניסיון שצברנו, ובכשלים והחסמים בתהליך הטיפול בליד. כמו כן, יחשוף…
מצגת ליישום וטיפול בלידים

מצגת ליישום וטיפול בלידים

טיפול בלידים – כיצד למקסם את הלידים שמגיעים אליכם? מצגת מרתקת בנושא מקסום טיפול בלידים המתייחס…
מ"ליד" לסגירה: איך לשפר את יחסי ההמרה בשיווק הדיגיטלי

מ"ליד" לסגירה: איך לשפר את יחסי ההמרה בשיווק הדיגיטלי

משבר כלכלי? דיבורים על סגר? בשנה האחרונה נראה שאין דבר בטוח מהזינוק המתמיד בתקציבי השיווק…
דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

דיוורים ניוזלטר כל הטיפים החשובים

שליחת ניוזלטר/דיוורים –  שיטת השיווק היחידה שלא עוצרת לרגע ניוזלטר הוא ידיעון מקוון המשמש לפרסום…
מסע לקוח מיטבי חכם – חלקים א-ב

מסע לקוח מיטבי חכם – חלקים א-ב

בשנים האחרונות אנחנו שומעים ונתקלים לא מעט במושג ובביטוי "מסע לקוח",  בתכניות עבודה, ישיבות שיווק,…
מסע לקוח חלק 2

מסע לקוח חלק 2

במאמר הקודם שעסק בתהליך מסע לקוח התייחסנו והגדרנו את שתי האפשרויות הקיימות בין לקוח חדש…
מסע הלקוח - חלק 1

מסע הלקוח - חלק 1

בעולם השיווק הגיח לו בשנים האחרונות מושג חדש הנקרא "מסע לקוח". אסטרטגיות שיווק, בניית מודלים…
אוטומאציה שיווקית : הדרך ה(לא) קלה להגדיל את הכנסות החברה

אוטומאציה שיווקית : הדרך ה(לא) קלה להגדיל את הכנסות החברה

אוטומציה שיווקית כולם מדברים היום על אוטומציות שיווקיות כאלה ואחרות, על כלים אוטומטיים העוזרים לחמם…
חסכון במשאבים ארגוניים – מדדים חשובים עבורכם במכירות, בשירות, בשיווק ובמשאב האנושי

חסכון במשאבים ארגוניים – מדדים חשובים עבורכם במכירות, בשירות, בשיווק ובמשאב האנושי

חסכון במשאבים ארגוניים – שיובילו לשיפור ביצועים בארגון במרבית החברות והארגונים שבהם קיימת פעילות של…
ניהול תהליך המרה - האם המערכת CRM שלכם נותנת מענה מקיף לצרכי הארגון?

ניהול תהליך המרה - האם המערכת CRM שלכם נותנת מענה מקיף לצרכי הארגון?

תהליך המרה באמצעות משפך שיווקי:אחד הכלים החשובים ביותר להצלחת תהליכי מכירה, שיווק ושירות מתי בפעם…
מדדי KPI - מדדי ביצוע במוקדי מכירות טלפונים

מדדי KPI - מדדי ביצוע במוקדי מכירות טלפונים

 אחד הפערים המרכזיים, שאנו נתקלים בו בחברות ובארגונים עסקיים, זה הפער בהבנה ובמדידת מדדי ביצוע,…
עלות הרכשת לקוח – אחד המדדים החשובים ביותר

עלות הרכשת לקוח – אחד המדדים החשובים ביותר

הצורך של כל חברה  לרכוש לידים בלבד היה אולי רלוונטי בתקופה של 2015.  כיום –…
תוכנית עבודה שנתית

תוכנית עבודה שנתית

אחד הכלים החשובים בבניית אסטרטגיה עסקית בכל חברה הוא תכנית העבודה השנתית. תכנית העבודה מסייעת…
פולו אפ - אחד המרכיבים הכי חשובים בתהליך המכירה .... וכמעט ולא מתייחסים אליו

פולו אפ - אחד המרכיבים הכי חשובים בתהליך המכירה .... וכמעט ולא מתייחסים אליו

מרבית העוסקים במלאכת המכירה חוטאים באחד החטאים הגדולים – הם אינם מרכזים מספיק תשומת לב…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן