Game Changer

מדריך לינקדאין – מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

linked-in-2
 

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים המקדמים אסטרטגיה שיווקית,  אי אפשר להתעלם מלינקדאין הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה נסקור עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית,
אשר רלוונטיים לחברות וארגונים בתחום ה B2B ולחברות ה-B2C , הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

מייקרוסופט הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל ורכשה את לינקדאין בדצמבר 2016, עם קרוב ל 700 מיליון משתמשים היא הפלטפורמה העסקית המובילה כיום בעולם וגם בישראל.

הדרכה אסטרטגית ללינקדאין

רוב חברות B2B וה-B2C (המעוניינים להגיע לקהלים נושאי תפקידים), השכילו להבין בשנתיים האחרונות, שהרשת מהווה את אחד מערוצי השיווק המובילים עבורם והיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות ותוכניות השיווק. היא מהווה נכס דיגיטלי ופלטפורמה מצוינת לחשיפת מסרים לקהלים רלוונטיים, הצעות, קשרים, וכמובן לידים והפניות.

זו השקעה שיווקית ומיתוגית כמו כל ערוץ שיווק אחר .

לפני שנתקדם, חשוב להדגיש שיש צורך לבצע הבחנה בין 2 ישויות ברשת העסקית – פרופילים אישיים של מנהלים ועובדים בחברות לבין פרופיל (דף עסקי) חברה.

החשיבות של דף חברה היא גבוהה. כרטיס הביקור העסקי של הארגון. יחד עם זאת בסופו של יום אנשים עושים עסקים עם אנשים והפרופיל האישי, בעיקר של אלו המחזיקים במשרות ניהוליות בארגון, חשוב לא פחות.
הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי עימם הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, ליצור ולקדם קשרים מקצועיים ועסקיים עם משתמשים אחרים.

מדריך לינקדאין : "כשיש חברים יש עסקים" - בניית רשת חברתית

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה, הרשת בנויה על שלושה מעגלים חברתיים:

  1. 1st – קשרים המקושרים אליכם ישירות

  2.  2nd – קשרים של קשרים 

  3. 3rd+ – קשרים של קשרים של קשרים+ אנשים בקבוצות

יש חשיבות לבניית רשת הקשרים בדרגה הראשונה באופן עקבי, מומלץ להוסיף קשרים ברמה שוטפת, אלו שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים, לקוחות קיימים או כל קשר פוטנציאלי עתידי. 

לפני שאתם מתחילים לרוץ ולצרף קשרים וחברים חדשים, יש לדאוג לדבר הבסיסי והוא הפרופיל האישי שלכם.

לכל משתמש מוקצה פרופיל אישי, שהוא למעשה כרטיס הביקור, הרזומה העשיר. הנדל"ן הנ"ל מאפשר לכל אחד למכור את עצמו בצורה הטובה ביותר ברשת.

הפרופיל חייב להיות מסקרן ומעניין, טקסטואלית וויזואלית. השדה החשוב ביותר בפרופיל הוא הכותרת, המתאר את תחום העיסוק/תפקיד/מקצוע שלכם, שלבו כמה שיותר פרטים כגון מוסד הלימודים, ארץ מגוריכם וסוג התעשיה. ניתן גם להוסיף אימייל, טלפון וקישור לאתר החברה. השלימו תמונת פרופיל איכותית מקצועית וברורה ותמונת רקע המדגישה את תחום העיסוק. חשוב מאוד לייצר תקציר פרופיל אטרקטיבי ברמה האישית וברמה המקצועית כולל ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. התפקיד הנוכחי ושם החברה ורק לאחר מכן פירוט קצר על החברה, כ-2-3 שורות. העניקו הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מספקים בצירוף משפטי הזמנה.

צרפו את הניסיון מקצועי התעסוקתי שלכם בצורה מושכת, הדגישו את החוזקות והערכים שלכם וכמובן את תוצאות הביצועים שלכם בכל תפקיד.

פרטו על לימודים, רישיונות, הסמכות ותעודות. אל תשכחו את המיומנויות והכישורים שלכם. ניתן להעלות בתמציתיות מיומנויות רבות. הרשת מציעה הגדרות משלה לכישורים אלו. מומלץ לבקש מחברים ברשת המכירים אתכם (Endorsement) שיאשרו וימליצו על המיומנויות והכישורים שלכם.

ברגע שסיימתם לבנות או לשדרג את הפרופיל האישי שלכם זה הזמן לצרף לו תכנים:

ניתן לצרף תמונות, סרטונים, מצגות, קטעי וידאו, קישורים לאתרים, מאמרים והעלאת קבצים.

אז מה עושים עם הפרופיל האישי?

  • מגדילים את רשת הקשרים – אחד הכלים החשובים ברשת הוא מערכת החיפוש שלה, המאפשרת למצוא כמעט כל סוג של מידע -אנשים/חברות לפי תפקידים, תחומים, ענף, מיקומים, תחומי עניין. השתמשו במערכת הפילטרים לחיפושים ממוקדים יותר בכדי לאתר את הקשרים המקצועיים והעסקיים הרלוונטיים לכם. פה נדרשת יוזמה ועבודה מסודרת וממוקדת. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם ופנו בצורה שיטתית ועקבית כל הזמן. הזמינו את הצד השני להתחבר לרשת הקשרים שלכם והשתמשו בפניה כתובה קצרה. 
    דרך נוספת להוספת חברים חדשים היא, באמצעות טעינת קובץ של דאטה קיים או CRM או חיבור לאנשי הקשר באאוטלוק שלכם
    זכרו – לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, איכות הקשרים חשובה פי כמה וכמה מכמות הקשרים.
  • מיתוג וחשיפה מקצועית של המוצר והשרות לקהלים רלוונטיים וממוקדים על ידי מתן ערך
  • מייצרים לידים איכותיים

איך? בצורה אורגנית לחלוטין

שם המשחק הוא מערובות ואינטראקציה וכמו תמיד תנו ערך וכמה שיותר:

  • הודעות אישיות ומסרים לקהל מפולח (מיקום, תפקיד, חברה, תחום וכו) באמצעות מערכת ההודעות של הרשת –למדו את הנמען באמצעות הפרופיל שלו והשתמשו בפניות אישיות קצרות בעלות ערך.
  • אל תנסו למכור! תייצרו מערכות יחסים
  • פרסום פוסטים, מאמרים, וידאו מקצועיים בקבוצות רלוונטיות וב- FEED (עמוד הבית)
  • היו ריאקטיביים – תגובתיים : הגיבו לקשרים שלכם ושתפו אותם במרחב הרשת, אשרו קשרים חדשים
  • המליצו ודרגו את הקשרים שלכם

המטרה היא לייצר חשיפה ומעורבות גבוהה של רשת הקשרים וזה נעשה בעיקר באמצעות כתיבה מקצועית בעלת ערך – מאמרים, סיפורי לקוחות, עדויות, סרטונים, טיפים, אינפוגרפיקות וכל מה שעשוי לקדם אתכם ואת הארגון שלכם כגורמים מקצועיים ומובילים בשוק.

על מנת שתייצרו חשיפה עם מעורבות ואף לידים, להלן מספר דגשים חשובים:

  • פרסום פוסט עם תמונה והטמיעו את הלינק בתגובה הראשונה
  • השתמשו בטיפים קצרים
  • הציפו שאלות מקצועיות לקהל המטרה ויצרו שיח מקצועי מקדם
  • סרטוני וידאו 4MP /מצגות PDF מועדפים על פניי שיתוף סרטוני יוטיוב
  • השתמשו בתיוג בהאש טג בין 3-9 תיוגים
  • השתמשו בפוסטים שלכם מהעבר, שתפו אותם שוב

 

לינקדאין מושתתת על תפיסת עולם של אקטיביות המשתמש אך עצרו רגע  אל תתלהבו ! פה זה לא פייסבוק, גם אם תיישמו ותבצעו עבודה נכונה, אל תצפו לתגובות/לייקים/שיתופים, זוהי רשת עסקית ופחות חברתית, אל תתרגשו אם תשקיעו ולא תזכו לשיתופים/תגובות/לייקים, הסוד פה הוא לייצר עקביות והתמדה, חשיפה!


קבוצות

קבוצות הן כלי חזק נוסף ליצירת קשרים עסקיים ולשיתוף הפוסטים העסקיים שלכם, התמקדו בקבוצות תוכן, בתחום עיסוק שלכם או של הארגון שלכם, היו מעורבים שם.

עמוד עסקי

העמוד העסקי זה עמוד החברה שלכם עם כלל המידע אודות החברה, מוצרים /שירותים, שיוך לענף, מיתוג החברה ,קישור לאתר החברה וכל נכס דיגיטלי שרלוונטי.

עצבו את העמוד באמצעות תמונת פרופיל ורקע עם לוגו של החברה, ודאו שעמוד החברה שלכם מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים: תקציר אודות החברה כולל תחום או תחומי התמחות, בעלי תפקידים, פירוט מקצועי ושיווקי של המוצרים/שירותים, כתובת אתר, מייל, טלפון, סרטוני וידאו, קישורים רלוונטיים.

החשוב מכל – הדגישו בעמוד העסקי את הפתרונות שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם.

זכרו – הן הפרופיל האישי והן העמוד העסקי נסרקים ע"י גוגל ומופיעים ברוב הפעמים במיקומים גבוהים וראשוניים.

כיצד ייחשפו קהלים רלוונטיים לעמוד העסקי שלכם?
חברו את חשבונות העובדים והמנהלים בארגון לעמוד העסקי ובדרך זאת יוכלו לשתף את העמוד ולהגדיל את מספר העוקבים שלו.
בכל מקרה, מומלץ תמיד,  כי בכל מידע אשר אתם משתפים בהקשר עם שירותי החברה בין אם כפוסט/מאמר הוא ישותף מהעמוד העסקי שלכם.
באמצעות כלי ניתוח האנליזה של לינקדאין תוכלו לקבל ניתוח על המידע שפורסם, טווח הגעה, כמות עוקבים, הקלטות, אינטראקציות, תגובות  ולהבין רמת האפקטיביות של השיווק השוטף שאתם עושים בלינקדאין

 

ואם אתם רוצים לעלות רמה למתקדמים שדרגו את החשבון החינמי שלכם לחשבון פרמיום, השדרוג בין השאר יאפשר לכם להשתמש באופציות לכלים נוספים לאיסוף מידע ממוקד יותר.

חשוב לזכור שפת הממשק בלינקדאין היא אנגלית, למרות שניתן לכתוב גם בעברית. אם החלטתם על עברית אזי בתוספת לאנגלית ולא במקום.

והמלצה אחרונה וחשובה – הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על הרשת העסקית, הגדירו את תחום ההתמקצעות והאחריות שלו, העניקו לו את הזמן והכלים. יש לו תפקיד חשוב מאוד.

בהצלחה

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
שיווק ב 2024- למה צריך לצפות?
שיווק ב 2024- למה צריך לצפות?
למי שעדיין לא הבין, 2024 הולכת להיות שנה יוצאת דופן בשיווק, ישנם שחקנים חדשים ומעניינים…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן