Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

מדריך לינקדאין – מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

linked-in-2
 

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים המקדמים אסטרטגיה שיווקית,  אי אפשר להתעלם מלינקדאין הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה נסקור עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית,
אשר רלוונטיים לחברות וארגונים בתחום ה B2B ולחברות ה-B2C , הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

מייקרוסופט הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל ורכשה את לינקדאין בדצמבר 2016, עם קרוב ל 700 מיליון משתמשים היא הפלטפורמה העסקית המובילה כיום בעולם וגם בישראל.

הדרכה אסטרטגית ללינקדאין

רוב חברות B2B וה-B2C (המעוניינים להגיע לקהלים נושאי תפקידים), השכילו להבין בשנתיים האחרונות, שהרשת מהווה את אחד מערוצי השיווק המובילים עבורם והיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות ותוכניות השיווק. היא מהווה נכס דיגיטלי ופלטפורמה מצוינת לחשיפת מסרים לקהלים רלוונטיים, הצעות, קשרים, וכמובן לידים והפניות.

זו השקעה שיווקית ומיתוגית כמו כל ערוץ שיווק אחר .

לפני שנתקדם, חשוב להדגיש שיש צורך לבצע הבחנה בין 2 ישויות ברשת העסקית – פרופילים אישיים של מנהלים ועובדים בחברות לבין פרופיל (דף עסקי) חברה.

החשיבות של דף חברה היא גבוהה. כרטיס הביקור העסקי של הארגון. יחד עם זאת בסופו של יום אנשים עושים עסקים עם אנשים והפרופיל האישי, בעיקר של אלו המחזיקים במשרות ניהוליות בארגון, חשוב לא פחות.
הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי עימם הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, ליצור ולקדם קשרים מקצועיים ועסקיים עם משתמשים אחרים.

מדריך לינקדאין : "כשיש חברים יש עסקים" - בניית רשת חברתית

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה, הרשת בנויה על שלושה מעגלים חברתיים:

  1. 1st – קשרים המקושרים אליכם ישירות

  2.  2nd – קשרים של קשרים 

  3. 3rd+ – קשרים של קשרים של קשרים+ אנשים בקבוצות

יש חשיבות לבניית רשת הקשרים בדרגה הראשונה באופן עקבי, מומלץ להוסיף קשרים ברמה שוטפת, אלו שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים, לקוחות קיימים או כל קשר פוטנציאלי עתידי. 

לפני שאתם מתחילים לרוץ ולצרף קשרים וחברים חדשים, יש לדאוג לדבר הבסיסי והוא הפרופיל האישי שלכם.

לכל משתמש מוקצה פרופיל אישי, שהוא למעשה כרטיס הביקור, הרזומה העשיר. הנדל"ן הנ"ל מאפשר לכל אחד למכור את עצמו בצורה הטובה ביותר ברשת.

הפרופיל חייב להיות מסקרן ומעניין, טקסטואלית וויזואלית. השדה החשוב ביותר בפרופיל הוא הכותרת, המתאר את תחום העיסוק/תפקיד/מקצוע שלכם, שלבו כמה שיותר פרטים כגון מוסד הלימודים, ארץ מגוריכם וסוג התעשיה. ניתן גם להוסיף אימייל, טלפון וקישור לאתר החברה. השלימו תמונת פרופיל איכותית מקצועית וברורה ותמונת רקע המדגישה את תחום העיסוק. חשוב מאוד לייצר תקציר פרופיל אטרקטיבי ברמה האישית וברמה המקצועית כולל ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. התפקיד הנוכחי ושם החברה ורק לאחר מכן פירוט קצר על החברה, כ-2-3 שורות. העניקו הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מספקים בצירוף משפטי הזמנה.

צרפו את הניסיון מקצועי התעסוקתי שלכם בצורה מושכת, הדגישו את החוזקות והערכים שלכם וכמובן את תוצאות הביצועים שלכם בכל תפקיד.

פרטו על לימודים, רישיונות, הסמכות ותעודות. אל תשכחו את המיומנויות והכישורים שלכם. ניתן להעלות בתמציתיות מיומנויות רבות. הרשת מציעה הגדרות משלה לכישורים אלו. מומלץ לבקש מחברים ברשת המכירים אתכם (Endorsement) שיאשרו וימליצו על המיומנויות והכישורים שלכם.

ברגע שסיימתם לבנות או לשדרג את הפרופיל האישי שלכם זה הזמן לצרף לו תכנים:

ניתן לצרף תמונות, סרטונים, מצגות, קטעי וידאו, קישורים לאתרים, מאמרים והעלאת קבצים.

אז מה עושים עם הפרופיל האישי?

  • מגדילים את רשת הקשרים – אחד הכלים החשובים ברשת הוא מערכת החיפוש שלה, המאפשרת למצוא כמעט כל סוג של מידע -אנשים/חברות לפי תפקידים, תחומים, ענף, מיקומים, תחומי עניין. השתמשו במערכת הפילטרים לחיפושים ממוקדים יותר בכדי לאתר את הקשרים המקצועיים והעסקיים הרלוונטיים לכם. פה נדרשת יוזמה ועבודה מסודרת וממוקדת. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם ופנו בצורה שיטתית ועקבית כל הזמן. הזמינו את הצד השני להתחבר לרשת הקשרים שלכם והשתמשו בפניה כתובה קצרה. 
    דרך נוספת להוספת חברים חדשים היא, באמצעות טעינת קובץ של דאטה קיים או CRM או חיבור לאנשי הקשר באאוטלוק שלכם
    זכרו – לינקדאין היא רשת עסקית מקצועית, איכות הקשרים חשובה פי כמה וכמה מכמות הקשרים.
  • מיתוג וחשיפה מקצועית של המוצר והשרות לקהלים רלוונטיים וממוקדים על ידי מתן ערך
  • מייצרים לידים איכותיים

איך? בצורה אורגנית לחלוטין

שם המשחק הוא מערובות ואינטראקציה וכמו תמיד תנו ערך וכמה שיותר:

  • הודעות אישיות ומסרים לקהל מפולח (מיקום, תפקיד, חברה, תחום וכו) באמצעות מערכת ההודעות של הרשת –למדו את הנמען באמצעות הפרופיל שלו והשתמשו בפניות אישיות קצרות בעלות ערך.
  • אל תנסו למכור! תייצרו מערכות יחסים
  • פרסום פוסטים, מאמרים, וידאו מקצועיים בקבוצות רלוונטיות וב- FEED (עמוד הבית)
  • היו ריאקטיביים – תגובתיים : הגיבו לקשרים שלכם ושתפו אותם במרחב הרשת, אשרו קשרים חדשים
  • המליצו ודרגו את הקשרים שלכם

המטרה היא לייצר חשיפה ומעורבות גבוהה של רשת הקשרים וזה נעשה בעיקר באמצעות כתיבה מקצועית בעלת ערך – מאמרים, סיפורי לקוחות, עדויות, סרטונים, טיפים, אינפוגרפיקות וכל מה שעשוי לקדם אתכם ואת הארגון שלכם כגורמים מקצועיים ומובילים בשוק.

על מנת שתייצרו חשיפה עם מעורבות ואף לידים, להלן מספר דגשים חשובים:

  • פרסום פוסט עם תמונה והטמיעו את הלינק בתגובה הראשונה
  • השתמשו בטיפים קצרים
  • הציפו שאלות מקצועיות לקהל המטרה ויצרו שיח מקצועי מקדם
  • סרטוני וידאו 4MP /מצגות PDF מועדפים על פניי שיתוף סרטוני יוטיוב
  • השתמשו בתיוג בהאש טג בין 3-9 תיוגים
  • השתמשו בפוסטים שלכם מהעבר, שתפו אותם שוב

 

לינקדאין מושתתת על תפיסת עולם של אקטיביות המשתמש אך עצרו רגע  אל תתלהבו ! פה זה לא פייסבוק, גם אם תיישמו ותבצעו עבודה נכונה, אל תצפו לתגובות/לייקים/שיתופים, זוהי רשת עסקית ופחות חברתית, אל תתרגשו אם תשקיעו ולא תזכו לשיתופים/תגובות/לייקים, הסוד פה הוא לייצר עקביות והתמדה, חשיפה!


קבוצות

קבוצות הן כלי חזק נוסף ליצירת קשרים עסקיים ולשיתוף הפוסטים העסקיים שלכם, התמקדו בקבוצות תוכן, בתחום עיסוק שלכם או של הארגון שלכם, היו מעורבים שם.

עמוד עסקי

העמוד העסקי זה עמוד החברה שלכם עם כלל המידע אודות החברה, מוצרים /שירותים, שיוך לענף, מיתוג החברה ,קישור לאתר החברה וכל נכס דיגיטלי שרלוונטי.

עצבו את העמוד באמצעות תמונת פרופיל ורקע עם לוגו של החברה, ודאו שעמוד החברה שלכם מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים: תקציר אודות החברה כולל תחום או תחומי התמחות, בעלי תפקידים, פירוט מקצועי ושיווקי של המוצרים/שירותים, כתובת אתר, מייל, טלפון, סרטוני וידאו, קישורים רלוונטיים.

החשוב מכל – הדגישו בעמוד העסקי את הפתרונות שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם.

זכרו – הן הפרופיל האישי והן העמוד העסקי נסרקים ע"י גוגל ומופיעים ברוב הפעמים במיקומים גבוהים וראשוניים.

כיצד ייחשפו קהלים רלוונטיים לעמוד העסקי שלכם?
חברו את חשבונות העובדים והמנהלים בארגון לעמוד העסקי ובדרך זאת יוכלו לשתף את העמוד ולהגדיל את מספר העוקבים שלו.
בכל מקרה, מומלץ תמיד,  כי בכל מידע אשר אתם משתפים בהקשר עם שירותי החברה בין אם כפוסט/מאמר הוא ישותף מהעמוד העסקי שלכם.
באמצעות כלי ניתוח האנליזה של לינקדאין תוכלו לקבל ניתוח על המידע שפורסם, טווח הגעה, כמות עוקבים, הקלטות, אינטראקציות, תגובות  ולהבין רמת האפקטיביות של השיווק השוטף שאתם עושים בלינקדאין

 

ואם אתם רוצים לעלות רמה למתקדמים שדרגו את החשבון החינמי שלכם לחשבון פרמיום, השדרוג בין השאר יאפשר לכם להשתמש באופציות לכלים נוספים לאיסוף מידע ממוקד יותר.

חשוב לזכור שפת הממשק בלינקדאין היא אנגלית, למרות שניתן לכתוב גם בעברית. אם החלטתם על עברית אזי בתוספת לאנגלית ולא במקום.

והמלצה אחרונה וחשובה – הקצו גורם שיווקי בארגון שלכם שיהיה אמון על הרשת העסקית, הגדירו את תחום ההתמקצעות והאחריות שלו, העניקו לו את הזמן והכלים. יש לו תפקיד חשוב מאוד.

בהצלחה

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
דילוג לתוכן