שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

מודלים וכלים מובילים בעולמות הניהול

כלים ניהוליים
 

עולם הניהול הוא דינמי ומשתנה, לא מעט החלטות מתקבלות בפרק זמן קצר בסביבת רבת משתנים ונסיבות. לא כל המנהלים עוצרים ומקבלים החלטות מושכלות, לעיתים קרובות האמוציה גוברת על הרציונל.

זו אחת הסיבות שמצאנו לנכון לרכז עבורכם 3 מודלים מוכרים, כלי ניהול נפוצים העוזרים לכל מנהל בכל דרג. כלים שכיחים שעדיין אי אפשר לוותר עליהם:

מודל SMART

המודל עוזר לנו בהצבת יעדים, מטרות ומימושים, הוא מהווה אבן דרך ללא מעט מנהלים בכל הדרגים המאמצים אותו תוך כדי תנועה.

הצבת יעדים/מטרות באופן אפקטיבי מתבצעת על יד 5 פרמטרים:

SPECIPIC ספציפי – המטרה חייבת להיות ברורה, בלי הכללות, המגדירה בצורה מדויקת את התוצאה שאליה רוצים להגיע, הכוח של מטרות הוא בבהירות שלהן.

MEASURABLR  מדיד –יעד שניתן למדוד אותו ולכמת אותו: מספר, כמות, אחוזים, תאריכים וזמנים. וגם בחושים שלנו: מה נראה, נשמע ונרגיש כשנשיג את המטרה.

ACHIEVABLE בר השגה –מטרות הגיוניות שניתן להשיג אותן, משהו ריאלי שאנו יכולים להאמין בו ולהתייחס אליו ברצינות. בהחלט מותר להציב מטרות מאתגרות, במיוחד לטווח הארוך, בתחום הסביר ובתחום שנמצא תחת אחריותנו, ובגישה למשאבים הדרושים כדי להשיג את המטרה.

RELEVANT רלוונטי – היעד צריך להיות רלוונטי ובר ביצוע למטרה הכללית אותה יש להשיג.

TIME תחום בזמן – בכדי שנהיה מחויבים לעמוד ביעד יש לתחום אותו בזמן מדויק, אנו חייבים את הדד-ליין ראשית בשביל המדידה, שנוכל לעקוב אחר קצב ההתקדמות. בנוסף, תחימת הזמן מונעת דחיינות ומניעה אותנו לפעול מהר יותר.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מודל SWOT

SWOT: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats, אחד המודלים הרווחים והשכיחים ביותר לתכנון וניהול אסטרטגי ולבחינת יכולת הארגון ומחלקותיו בסביבה שבה הוא פועל.

השיטה מנתחת את הסביבה הפנימית והחיצונית של הארגון ו/או מחלקות, ועל בסיס הניתוחים מעריכה את הסיכויים להצלחה.

בשנים האחרונות ישנה מגמה הגוברת בשימוש במודל בתוך מחלקות ביצועיות כגון מחלקות מכירות ושרות ואף בניתוח פרופיל המשאב האנושי.

המודל מחייב את העוסקים בלהתייחס לאבני היסוד של כל אסטרטגיה: הסביבה הפנימית בארגון (חולשות/חוזקות) והסביבה החיצונית (איומים/סיכונים).
הוא גם מחייב אותנו להיות ביקורתיים ולאבחן את האתגרים הקיימים במצב הנוכחי (חולשות/איומים) ולממש את הנכסים (חוזקות/הזדמנויות).

שלבי עבודה לביצוע הSWOT
מפו את העוצמות (Strengths) של הארגון – תארו את הגורמים האפשריים להצלחתו של הארגון, ה"נכסים", הגורמים הקיימים בתוך הארגון המקדמים אותו בדרך להצלחתו ואשר נותנים לו יתרון תחרותי על מתחריו לדוגמה: כוח אדם מיומן, מוטיבציה להצלחה, יחסי עבודה בתוך הצוות, שדרה ניהולית מובילה, חוזקות כוללות משאבים ייחודיים, ידע ייחודי, יכולות ומשאב אנושי של הארגון

מפו את החולשות (Weaknesses)- אותם גורמים אשר מהווים חסמים פוטנציאליים להצלחה בתוך הארגון וגורמים המביאים לנחיתות הארגון ביחס לסביבה החיצונית ומונעים ממנו ליצור יתרון תחרות. לדוגמה: חוסר במשאבים, חוסר בניסיון קודם, היעדר מקורות ידע, היעדר מוטיבציה, העדר נהלי עבודה, אסטרטגיה מיושנת, שדרה ניהולית מקובעת.

מפו את ההזדמנויות (Opportunities)- אותם גורמים ומצבים הנמצאים מחוץ לארגון אשר עשויים להוות הזדמנות, לייצר להן יתרון תחרותי ולסייע להצלחתו. לדוגמה: התרחבות שוק מטרה, דרישה גוברת למענה שהארגון מספק, שוק מתעורר עם דרישות חדשות.

מפו את האיומים (Threats) – הגורמים ומצבים מחוץ לארגון המהווים איומים אשר עלולים למנוע מהארגון לעמוד ביעדיו ומזיקים ליכולתו של הארגון להתחרות. למשל, לקוח ראשי העומד בפני קשיים, החלטות רגולטוריות, מתחרים חדשים שנכנסים לענף, צמצום קהל היעד הרלוונטי.
השימוש במודל ובעיקר הניתוח שלו חייב להיות מקצועי, יסודי וכמובן אובייקטיבי.

 

מודל (חוק) פארטו

פארטו, הידוע גם בשם כלל, חוק  80-20, גורס כי בתופעות רבות 80% מהפעילות מקורם ב-20% מהגורמים הפעילים. הכלל מאפשר הבחנה בין הגורמים העיקריים (המהווים 20% מכלל הגורמים) לגורמים הטפלים (יתר 80% מהגורמים). החוק אומר בקצרה שברוב המקרים (יש שיגידו 80% מהמקרים) 80% מהתוצאות מופקות מ20% מהפעולות ואילו 20% התוצאות הנותרות מופקות ע"י 80% מהפעולות.
חשוב להדגיש שחוק פארטו איננו מדויק, זהו כלל אצבע בלבד המצביע על תופעה של הצטברות גורמים. לעיתים הפרופורציה של הגורמים שונה (70-30, 90-10 וכדומה), אך העיקרון נשמר.
עִיקרון זה בא לידי ביטוי בדוגמאות מתחומים מגוונים:
  • בעסק ממוצע, כ-20% מהלקוחות, מייצרים כ-80% מההכנסות.
  • 80% מהבעיות נמצאות ב-20% מהגורמים.
  • 80% מזמן השירות ללקוחות נצרכים על ידי 20% מהלקוחות.
  • 20% מהמוצרים אותם אתה מייצר מכניסים 80% רווח לעסק.
  • 20% מהעסקאות / הזמנות מהוות 80% רווח או מחזור פעילות.
  • 80% מערך המלאי מתקבל מ 20% מהפריטים שבמלאי.
דוגמה ליישום: כאשר אנו עוסקים בשימור לקוחות, נקדיש מאמץ גדול במיוחד לשימור הלקוחות שנמצאים בקבוצת 20% הלקוחות הגדולים. הצלחה במאמץ זה פירושה שימור של 80% מההכנסות (20% מהמאמץ מביא 80% תוצאות).

חוק ה80-20 הנו כל כך עוצמתי משום שנוכל להשיג ולהגשים הרבה יותר, אם נתמקד ב20% הפעולות ה"אפקטיביות" יותר. אם נעבוד כך נוכל להגיע לתוצאות רבות ועוצמתיות בזמן ומאמץ נמוכים יחסית, מה שגם יאפשר לנו לעשות דברים רבים יותר.

חשיבה במונחי 20 -80 מביאה לעסוק או לטפל בתחומי ליבה ניהוליים ולא בטפל!
אל תתביישו לעצור מעת לעת ולהשתמש באחד או יותר מהמודלים, הם יעזרו לכם למקד את הדברים ולקבל החלטות מושכלות יותר.

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן