איכות המכירות – קוד המנגנון האדום שכל מנהל חייב להכיר

אסטרטגיית שיוק
 

מנהל המכירות , נציגי ואנשי המכירות מכוונים מתוקף תפקידם בשוטף להגדלת נפח ושמירה על טיב ואיכות המכירות, יחד עם זאת עבודת הגבייה היא חלק בלתי נפרד מהגדרת תפקידם ואף במרבית הארגונים והחברות הם נמדדים על הגביה.

כיצד לדאוג לאיכות המכירות?

אין ארגון או חברה עסקית שלא נכוו בעברם מלקוח כזה או  אחר שנכנס לקשיים ואינו מסוגל לעמוד בהתחייבותו הכספיות, ביחוד בתקופות מאתגרות של משברים, מיתון ועוד . במצבים אלו החשיבות לזהות את קשייו של הלקוח היא מכרעת וזאת בכדי להבטיח את התשלומים ולמזער את הנזק למינימום האפשרי.

במצב לא נעים שכזה, מהירות התגובה חשובה מאחר וישנם עוד גורמים  המעוניינים להבטיח את מצבם (הכספי למול הלקוח) ביחס לאחרים.

כך, יש צורך לאבחן את מצבו של הלקוח בשוטף, ליצור מנגנון פיקוח והתראה מראש.

מנגנון כזה מהווה כלי מקדים בייחוד עבור אלו העוסקים במלאכת המכירה. מנגנון  ההתראה “אורות אדומים” הינו כלי עזר יעיל לאיתור קשיים פוטנציאלים בעסק

יש לכוון את אלו העושים מלאכתם במכירות לזהות מראש תרחישים לא נעימים:

  • המחאות חוזרות.
  • אי עמידה באספקת סחורה או שירות.
  • רישום שעבודים חדשים בהיקף גדול.
  • החלפת בנקים או בקשה להחליף המחאות דחויות.
  • פיגורים בתשלומים.
  • התעלמות וניסיונות התחמקות של החייבים משיחת טלפונית/פגישה בנוגע לחוב.
  • אי מסירת פרטים על העסק, על הבעלות או פרטים אחרים מצד הלקוח.
  • דרישה מלקוחות להמחאות שאינם למוטב בלבד (בכדי לקבל כנגדם מימון)
  • מסירת נתונים פיננסים המתגלים כפיקטיביים.
  • דרישות לביטחונות נזילים בהיקף ניכר על ידי מענקי אשראי.
  • קשיים של חברה קשורה.
  • תלות בלקוח בודד, בהצלחת פרויקטים בודדים.
  • מגמות שליליות בענף.
  • בקשות לגידול פתאומי באשראי.
  • החלפה בקצב גבוה של מקורות האספקה.
  • הזנחה במשרדים/מפעל או בציוד הנלווה.
  • גידול פתאומי במחזור הקניות (מעבר לנורמאלי).
  • ביצוע עסקאות גדולות במזומנים ע”י הלקוח.
  • הנחות גדולות המוצעות ע”י הלקוח.
  • קשיים ידועים של הלקוחות העיקריים של העסק.
  • מעורבות בסכסוכים משפטיים רבים.
  • עיכובים בהעברת כספים לרשויות (ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע”מ).
  • התחלפות תכופה של מנהלים.
  • מכירה של ציוד ונכסים.
  • חוסר הענות לתשלום מידי תמורת הנחת מזומן מפתה.
  • במצב של נקודת מכירה – מדפים חצי ריקים, חוסר במלאי של מוצרים מובילים.
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

החשוב ביותר בשימוש במנגנון זה הוא היכולת לבצע הערכת סיכונים מחושבת אחת לתקופה באופן שוטף, לייצר בקרה שוטפת מונעת כחלק מתהליכי עבודה נכונים ולהכניסם לשגרות העבודה של מערך המכירות. אנו ממליצים להתייחס לנשוא בפגישות העבודה ובישיבות הצוות השוטפות של מחלקת המכירות.

היו צעד אחד קדימה, ערנות ומוכנות זה שם המשחק,

המכירה הטובה ביותר לעיתים היא לא למכור כלל בייחוד ללקוחות הנמצאים בקשיים כספיים.

יהיו זהירים והפעילו את מנגנון גם אצלכם בארגון.

בהצלחה!
כותב המאמר: אסף הדר

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם
במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון - היא…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן