שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

אוטומציה שיווקית – סיפור לקוח מעניין

 

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות והשיווק

מנכ"ל של חברה מובילה בתחום התקשורת פנה אלינו עם בריף מאוד ברור :

בניית תהליכים דיגיטליים ואוטומציה שיווקית עבור 2 מטרות עיקריות:

1.לייצר תהליך מיטבי בחימום מערכת יחסים עם הלקוחות

2.לייצר חווית שרות מיטבית 

המטרה כשלעצמה מצוינת, יחד עם זאת, שנגשנו לסקור ולאפיין את המצב הקיים, מצאנו פערים גדולים אשר אינם מאפשרים להתחיל בתהליך.

הפערים באו לידי ביטוי :

1. פערים ברמת מערכות
2. פערים בתהליכים פנימיים

כמובן שהיו פערים גם ברמת לקוח  – בפן המכירות והשיווק , אבל זה כבר היה ידוע לנו מראש

מה מצאנו בפערים ברמת המערכות הקיימות?

  • המערכת היא בכלל מערכת ERP מסורבלת ואינה ידידותית למשתמש.
  • הדאטה לא מעודכנת ולא מטוייבת, כך שהמידע על כל לקוח הוא חלקי.
  • מערכת הזמנות נפרדת מאוד מיושנת.
  • המערכת לא מאפשרת לייצר תקשורת עם לקוחות.
  • לא קיימים פיצ'רים ואינטגרציות סנכרון עם מערכות נוספות כגון: אאוטלוק מיילים/דיוורים/SMS /סנכרון יומנים/ צ'ט בוט/רשתות חברתיות.
  • מערכת איטית ומיושנת עם כשלים טכניים בשוטף.
  • חוסר אחידות בין שדות ופרמטרים, רשימה ארוכה סטאטוסים ותתי סטאטוסים שאין בהם צורך ורק מסרבלת את העבודה.
  • הפקת דוחות : אין כלל דוחות ניהוליים, מרבית העבודה אופליין (אקסלים).
  • לא ניתן לחבר טלפוניה בענן למערכת.
  • נתונים – ניסינו ללמוד על המערכת ולנתח אבל לצערנו לא יכולנו. גם נתונים שביקשנו לקבל לא שלא יכולנו לקבל כגון :משך זמן בין ליד נכנס לשיחה ראשונית, בין שיחה ראשונה לפגישה, בין פגישה לפולו אפ , סיכום כמות האינטראקציות , סיכום סוגי אינטראקציות ,אחוזי פגישות שמתקיימות ועוד.


כך,  מצאנו מערכת שהיא בכלל מערכת כספים, לוגיסטיקה ותפעול בינונית, אשר נבנתה טלאי על טלאי.  זו כמובן לא מערכת שאפשר לבנות עליה תשתית למכירות ושיווק.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בנוסף, מה מצאנו בפערים פנים ארגוניים?

  • אין תהליך עבודה מובנה קיים – שרטוט מלא של כל התהליך.
  • תהליכים פנימיים לא סגורים מקצה לקצה עם נתקים בין השלבים השונים.
  • מידע שאינו זורם בין המערכות השונות ובין הגורמים השונים לאורך התהליך.
  • נתקים בתקשורת בין ממשקים פנימיים לחיצוניים – לא ניתן לתקשר ולתעד תקשורת בין הגורמים הפנימיים במחלקות השונות ובין המחלקות לאנשי השטח – טכנאים וספקי משנה קבועים באמצעות המערכות  -הכל טלפוני ובראש 😊.

לסיכום:

אין ספק שהפערים הללו משפיעים על ניהול, ביצועים ,תפוקות של המשאב האנושי, תסכול וחוסר תקשורת יעילה בין המחלקות השונות בארגון.

פגיעה בשיפור ביצועים במחלקת המכירות וחימום מערכת יחסים עם לקוחות (מסע לקוח).

לכל אלו יש להוסיף את ההשפעה הסופית על יחסי ההמרה. יחד עם זאת, אי אפשר לבנות תהליך של אוטומאציה על תשתית רעועה.

חשוב!
על מנת להגיע  לתוצאה הרצויה  של יצירת תהליך דיגיטלי חכם עם אוטומציה שיווקית אנושית ודיגיטלית אסור לוותר על סגירת הפערים בתקשורת פנים ארגונית ובמערכות הקיימות,
אחרת המגדל יהיה עקום!
😊

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן