Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

אוטומציה שיווקית – סיפור לקוח מעניין

 

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות והשיווק

מנכ"ל של חברה מובילה בתחום התקשורת פנה אלינו עם בריף מאוד ברור :

בניית תהליכים דיגיטליים ואוטומציה שיווקית עבור 2 מטרות עיקריות:

1.לייצר תהליך מיטבי בחימום מערכת יחסים עם הלקוחות

2.לייצר חווית שרות מיטבית 

המטרה כשלעצמה מצוינת, יחד עם זאת, שנגשנו לסקור ולאפיין את המצב הקיים, מצאנו פערים גדולים אשר אינם מאפשרים להתחיל בתהליך.

הפערים באו לידי ביטוי :

1. פערים ברמת מערכות
2. פערים בתהליכים פנימיים

כמובן שהיו פערים גם ברמת לקוח  – בפן המכירות והשיווק , אבל זה כבר היה ידוע לנו מראש

מה מצאנו בפערים ברמת המערכות הקיימות?

  • המערכת היא בכלל מערכת ERP מסורבלת ואינה ידידותית למשתמש.
  • הדאטה לא מעודכנת ולא מטוייבת, כך שהמידע על כל לקוח הוא חלקי.
  • מערכת הזמנות נפרדת מאוד מיושנת.
  • המערכת לא מאפשרת לייצר תקשורת עם לקוחות.
  • לא קיימים פיצ'רים ואינטגרציות סנכרון עם מערכות נוספות כגון: אאוטלוק מיילים/דיוורים/SMS /סנכרון יומנים/ צ'ט בוט/רשתות חברתיות.
  • מערכת איטית ומיושנת עם כשלים טכניים בשוטף.
  • חוסר אחידות בין שדות ופרמטרים, רשימה ארוכה סטאטוסים ותתי סטאטוסים שאין בהם צורך ורק מסרבלת את העבודה.
  • הפקת דוחות : אין כלל דוחות ניהוליים, מרבית העבודה אופליין (אקסלים).
  • לא ניתן לחבר טלפוניה בענן למערכת.
  • נתונים – ניסינו ללמוד על המערכת ולנתח אבל לצערנו לא יכולנו. גם נתונים שביקשנו לקבל לא שלא יכולנו לקבל כגון :משך זמן בין ליד נכנס לשיחה ראשונית, בין שיחה ראשונה לפגישה, בין פגישה לפולו אפ , סיכום כמות האינטראקציות , סיכום סוגי אינטראקציות ,אחוזי פגישות שמתקיימות ועוד.


כך,  מצאנו מערכת שהיא בכלל מערכת כספים, לוגיסטיקה ותפעול בינונית, אשר נבנתה טלאי על טלאי.  זו כמובן לא מערכת שאפשר לבנות עליה תשתית למכירות ושיווק.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בנוסף, מה מצאנו בפערים פנים ארגוניים?

  • אין תהליך עבודה מובנה קיים – שרטוט מלא של כל התהליך.
  • תהליכים פנימיים לא סגורים מקצה לקצה עם נתקים בין השלבים השונים.
  • מידע שאינו זורם בין המערכות השונות ובין הגורמים השונים לאורך התהליך.
  • נתקים בתקשורת בין ממשקים פנימיים לחיצוניים – לא ניתן לתקשר ולתעד תקשורת בין הגורמים הפנימיים במחלקות השונות ובין המחלקות לאנשי השטח – טכנאים וספקי משנה קבועים באמצעות המערכות  -הכל טלפוני ובראש 😊.

לסיכום:

אין ספק שהפערים הללו משפיעים על ניהול, ביצועים ,תפוקות של המשאב האנושי, תסכול וחוסר תקשורת יעילה בין המחלקות השונות בארגון.

פגיעה בשיפור ביצועים במחלקת המכירות וחימום מערכת יחסים עם לקוחות (מסע לקוח).

לכל אלו יש להוסיף את ההשפעה הסופית על יחסי ההמרה. יחד עם זאת, אי אפשר לבנות תהליך של אוטומאציה על תשתית רעועה.

חשוב!
על מנת להגיע  לתוצאה הרצויה  של יצירת תהליך דיגיטלי חכם עם אוטומציה שיווקית אנושית ודיגיטלית אסור לוותר על סגירת הפערים בתקשורת פנים ארגונית ובמערכות הקיימות,
אחרת המגדל יהיה עקום!
😊

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תפיסת הלקוח את חווית השירות

תפיסת הלקוח את חווית השירות

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר מאוד, בייחוד הלקוחות הצעירים יותר, דור…
האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

פיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון – צעד,…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים אם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
דילוג לתוכן