קידום מכירות – להרים כסף שנמצא על הרצפה

57096965_2371219809557916_2166816717433470976_n
 

קידום מכירות: יותר מ 31 מיליון ש”ח נזרקים מידי חודש לפח ע”י חברות ועסקים המקיימים פעילות שיווקית מקוונת …..TheMarker

במציאות בה כל פניה (ליד) בפעילות אינטרנטית עולה בממוצע בין 30 ל-120 ש”ח, ויותר מ-30% מפניות הלקוחות אינן מטופלות בצורה מיטבית כבר בשלב הראשוני, כל בית עסק משלם הון עתק כדי לגייס לקוחות ולהגדיל הכנסות ובעצם מאבד הכנסות (שלא לומר מפסיד כסף) בגלל אבדן לקוחות לא מטופלים ואי ביצוע עסקה אפשרית. ויש כמובן את הנזק התדמיתי שאותו קשה למדוד בכסף אך ברור לכולם שהוא קיים ופוגע. המאמר הזה פונה לכל אחד ממקבלי ההחלטות בחברות וארגונים עם פעילות שיווקיות. הנתונים המספריים כמו עלויות הפרסום, כמות הכסף ש”נזרקת” והפסד ההכנסות נובעים מבדיקה מקיפה שנערכה בקרב 100 חברות וארגונים שליווינו במהלך חמש השנים האחרונות.

להמשך קריאה בדה מרקר -לחץ!

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל (2016) קיימים 565,516 עסקים רשומים. מתוך כלל העסקים בישראל, כמחצית פעילים מאד באינטרנט בפעילות חודשית במטרה להוביל לפניות של לקוחות פוטנציאליים – לידים בשפת המקצוע – המתעניינים בשירות או במוצר… ובשורה התחתונה לקדם מכירה. עלות הליד (הפניה) תלויה במדיה (גוגל/פייסבוק/אינסטגרם/ /לינקדאין/רכש לידים/רשתות תוכן ועוד), במוצר עצמו, בתחרות בין בתי העסק ובקהל המטרה.

יותר מ-30% מפניות הלקוחות לא נענות או לא מטופלות כראוי

מבדיקה מקיפה ומעמיקה שערכנו במהלך 5 השנים האחרונות בקרב 100 מלקוחותינו עולה נתון אחד משותף אצל כולם ומפתיע בעוצמתו: ברוב החברות, מצאנו כמות גדולה של פניות נכנסות – מעל ל-30% מסך כלל הפניות הנכנסות- שלא טופלו בצורה מיטבית בשלב הראשוני (עד הצעת הרכישה של המוצר/השירות), כלל לא נענו או שלא טופלו כראוי. אם נתייחס לכך שיחס ההמרה לסגירה הממוצע מלידים נכנסים בלבד נע כ- 15%- 20% (למעט מקרים של מוצרים ושירותי פרימיום), מדובר באבדן מוחלט של לפחות 5% מסך כל ההכנסה שההשקעה בפירסום הדיגיטלי הייתה יכולה להניב. בשורה התחתונה אם משליכים על רק מ30% מהעסקים בשוק (הצורכים כ 250 לידים ממוצע בחודש) מדובר בסכום אדיר של מעל ל-31 מיליון ש”ח בחודש!!! ובשנה מעל ל-372 מיליון ש”ח.

בכל חברה אפשר להרים כסף שנמצא על הרצפה

מדובר על אובדן הכנסות ורווחים אדיר, בכל חברה עסק או ארגון והמספרים המצוינים פה ‘עדינים’ לעומת הנתונים בפועל (אלה שלא דוגמו או פועלים מתחת לראדאר).

כל חברה גדולה כקטנה צמאה ללקוחות חדשים. בוודאי גם אתם רוכשים מדיה או מבצעים פעולות שיווקיות מטורגטות בצורה חכמה כזו שרלוונטית לקהל היעד שלכם. אבל, סטטיסטיקה שנוגעת כמעט בכל חברה, ארגון או עסק שבדקנו מציגה את אותו נתון: כ-30 אחוז מהלידים נופלים. ועולה השאלה – איך ומדוע זה קורה? ברור שהסיבות אינן נעוצות בחוסר אכפתיות של אנשי המכירות, לא מדובר בלידים שאינם איכותיים, לא בגלל המדיה שבחרת לפרסם בה ובטח שלא בגלל הקריאייטיב – אז למה בכל זאת זה פוגש את רוב החברות? התשובה לשאלה ‘מדוע זה קורה’ מצויה בסקירת המהלכים שיש לנקוט כדי למנוע את התופעה. הנה:

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

איך אפשר למנוע את זה?

ובמילים אחרות מה אפשר לעשות כדי להרים את הכסף מהרצפה? הפעולות הנדרשות חייבות להתבצע בשני אפיקים במקביל:

להביא למיקסום הטיפול בלידים נכנסים המטופלים בארגון ובמקביל למקצע את יכולות המשאב האנושי המטפל בלידים עצמם. סינרגיה של שני התהליכים היא הכרחית להצלחה. ברוב המקרים היא לא נעשית וכשזה נעשה, לרוב זה לא נעשה במקביל.

מיקסום הטיפול הנכון בלידים

תהליך מובנה של טיפול נכון ומיטבי בלידים נכנסים לאורך כל המשפך השיווקי חייב להיות מנוטר מבוקר ומגובה בנתונים סטטיסטים שוטפים ומחקר אנליטי מעמיק לשם הבנת המגמות הקיימות ובנוסף הגדרת נקודות בקרה, ושיפור תוך כדי תנועה. הנה כמה אבני הדרך שיש לטפל בהן כדי לטייב את ביצועיהן:
ניתוח וביצוע אופטימיזציה שוטפת למקורות/ערוצי ההגעה, שיטת ודרך ההתקשרות הראשונית הקשורה למועדי ההתקשרות, זמן תגובה, אופן הפניה, יחס הענות ראשוני, עבודה על פי תסריטי שיחה ייעודים למקורות הלידים, שימוש במסרים ראשונים תועלתיים, היכולת להגדיר בשיחה ראשונית בשלות להמשך הצעה, אופן ניהול הדאטה בשוטף, הקצאה וחלוקה לנציגים מסוימים בזמנים מסוימים ועוד.

שימוש מיטבי במערכות הטכנולוגיות בארגון

לידים, טלפוניה, מערכות CRM. כל אלה ועוד, ללא אפיון צרכים ראשוני ואמיתי אינם משרתים נאמנה את הצרכים האמתיים של הארגון ובמקום התייעלות ארגונית גורמות לסרבול מעיק ולעיתים גם מתסכל את אנשי המכירות או השירות. דוגמא שכיחה היא עבודה כפולה לעיתים על המערכות, עדכוני עבודה וסטטוסים שפג תוקפם והצורך לעדכן ולהתאים שיטת עבודה יעילה יותר – ניטור סיבות ופרמטרים בתוך מערכת ה- CRM, הכוללים שקיפות וזמינות כל כרטיסי הלקוח, תזכורות ואטומיזציה.

לא מעט ארגונים המטמיעים מתודולוגיית של LEAD SCORING ומשתמשים באסקלציות מובנות של טיפול בפולו אפ עם רתימה של שלל הערוצים התקשורתיים (מייל, ווטסאפ, SMS, שיחות טלפונית, מסנג’ר פייסבוק, רובוט באתר החברה…) מסוגלים למקסם גם לידים שלא נענו וגם כאלו שלא הבשילו להמשך. עבודה על פי תרשימי זרימה ואופציות התערבות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך וחייבת להיות מובנת בכל ארגון.

אופן הטיפול בלידים

אסור לשכוח את השוני בטיפול הלידים ממקורות הגעה השונים, ההתייחסות, הפניה והשיח הראשוני בין ליד שנכנס מפעילות של גוגל ממומן לבין הטיפול הנדרש בליד שהגיע מכתבת תוכן או משותף היא דיפרנציאלית. אופן הפניה, מועד ההתקשרות, תסריט השיחה והמסרים לא תמיד יהיו זהים. יתרה מזאת, לעיתים יש מצבים בהם יש להתאים את עבודת הנציגים לערוצי ההגעה, ישנם ערוצים שהם בבחינת תהליך רך יותר הדורש אינטראקציה מורכבת וארוכה יותר עם המתעניין.
אחד הטיפים המובילים שלנו שאנו מנסים להטמיע בקרב קהל לקוחותינו הוא להגדיר סטטוס עבודה שהוא בבחינת תהליך בו מנהלים את כל הלידים שבסופו של דבר לא התקדמו אך גם לא נפסלו מחוסר רלוונטיות או עניין. לידים אלה מוגדרים בסטטוס ”לידים במעקב” (ולא כ”לידים בטיפול”!). תתפלאו לדעת שיש כמות גדולה מאוד מהם בכל ארגון ורובם מגיע מהר מאוד לסטטוס של פסילה/לא רלוונטי ונשארים שם לעד.

המעקב הוא ארוך טווח אך הטיפול בו הוא יומיומי תוך התייחסות למודל של הבשלת ליד. גם פה יש תהליך שצריך לנהלו ולמדוד כל הזמן. הרבה מאוד לידים נופלים לא רק בהתקשרות הראשונית אלא גם בתהליך הפולו אפ בו הלקוח מעוניין לקבל פרטים נוספים או לחשוב על זה עם עצמו. אם לידים אלה נכנסים לתהליך הניהולי של סטטוס “במעקב” אין סיבה לא להמיר חלק בלתי מבוטל מהם לאורך זמן.

השבחה מקצועית של המשאב האנושי

הטיפול בתחום זה משלים את תהליך מקסום הטיפול בליד. הנכס החשוב ביותר בכל ארגון הוא ללא ספק המשאב האנושי שזקוק כל הזמן לדלק:

  • כלים אופרטיביים
  • ידע מתחדש
  • חיזוקים מקצועיים ומנטליים
  • תמיכה ניהולית, תגמולים חכמים ועוד.

תסריטי שיחה מובנים הם אמנם חלק מהתהליך, אולם, ללא יכולות מקצועיות ומיומנויות מכירתיות גבוהות קשה להתקדם. ארגון שחפץ “להרים את הכסף שנזרק לרצפה” חייב לקיים:

    • ריענון הדרכות על המוצר/שירות, יתרונות, תועלות וערכים מוספים,
    • כלי טיפול וניהול התנגדויות
    • לימוד והכרת מאפייני השוק והמתחרים
    • ביצוע תחקיר הבנת המוצר על כל היבטיו, ייחודיות, וערכים מוספים, תועלות ללקוח
    • האזנות וניתוח שיחות
    • משובים וסימולציות בשוטף

כל אלה ועוד הם נדבך חשוב והכרחי להבטחת איכות עבודת הנציגים.

גם הדרג הניהולי דורש ניהול

ברמה הניהולית יש לא מעט פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם, חלקם הבולט: אסור לזנוח מיפוי מקצועי של רמת הנציגים, מיפוי וניצול נציגים מובילים חזקים למול חלשים יותר, ניהול מיטבי של מודל Lead Scoring באמצעות התאמה של נציגים ספציפיים ללידים מסוימים לאורך, מדידה כמותית ואיכותית של המשאב האנושי כולל שימוש במודלי תגמול והנעה שונים במקצת מהמקובלים והשגרתיים (לדוגמא שבוע למול חודש, טיפול מיקוד אינטנסיבי בשליש הראשון של החודש…), ניטור ובקרה על פי מדדי ביצוע זמינים (זמני שיחות, הוצאת שיחות, טלפון באוויר, שיחות המשך ועוד) והחשוב מכל הצמדות למפתח יעדים יומי/שבועי/חודש.

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה בין לקוח למוכר, מעבר של סחורה או שירות…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….”…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן