לקוח סמוי

 
עד כמה אנשי המכירות שלכם מקצועיים?
עד כמה הנך מרוצה מאופן ניהול מערך המכירות?
עד כמה יש לך פיקוח ובקרה על  אנשי המכירות/נקודות המכירות שלך בשוטף?

עד כמה תהליך המכירה מבוצע בצורה אופטימלית ומיטבית?

שאלות אלו ועוד לא מעט אחרות עולות וצפות בפני מנהלים בכירים מעת לעת, הן תמיד נמצאות שם ולא תמיד יש את הזמן, הנסיבות והמקום להתייחס אליהן ברצינות הראויה.

אחד הכלים היעילים באבחון ובבקרה של שיפור ביצועים מתמיד בארגון והדרך לענות על מגוון שאלות מהסוג לעיל, הוא באמצעות לקוח הסמוי – דרך ותהליך אנונימי ובלתי תלוי להעריך, לבקר ולחשוף כשלים ובעיות בתהליך המכירה, המשאב האנושי והניהול שלו.

תהליך הלקוח הסמוי פוגש הן את תהליך המכירה הפרונטלי והן את תהליך המכירה הטלפוני, צילום והקלטות מפגישות ושיחות המכירה הכרחיות בכדי לשקף לצד השני את המשוב הרצוי לשיפור.

מקצועיות, אובייקטיביות, אמינות ויסודיות הן הבסיס לביצוע לקוח סמוי מיטבי.

במסגרת שירות הלקוח הסמוי נמדדים ומתמקדים בעשרות פרמטרים בתחום המכירה:

  • מקצועיות – הבנה מעמיקה של המוצר, הכרת השוק, מתחרים, הכנה לפני פגישה.
  • יכולת מכירתית – עבודה על פי תפריט/תסריט שיחה, עבודה על פי שלבי שיחה, ביצוע מקרב, בירור צרכים, שאילת שאלות, הצגת פתרון ולא מוצר, הצגת ערך מעל מחיר, טיפול בהתלבטויות, הנעה לסגירה , שפה מקדמת מסר, ועוד
  • התהליך עצמו : האם עובדים על פי SLA סדור, איך מתבצע תהליך הפולו אפ, אילו מסרים ותקשורת מקבל המתעניין תוך כדי התהליך, איך מסתיימת המכירה ועוד

לצערנו, ישנן עדיין חברות  וארגונים הבוחרים לבצע את התהליך פנים ארגונית ולמעשה מפספסים מהעובדה הפשוטה שתהליך פנימי אינו יכול להיות אובייקטיבי באופן מלא ואמיתי.
לקוח סמוי חוץ ארגוני איכותי מבטיח בהכרח חוסר תלותיות, אובייקטיביות ללא התניות ובנצ'מארק רחב למול הקיים בשוק.

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי טלפוני? לחצו כאן 

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי פרונטלי? לחצו כאן

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

למה דווקא לקוח סמוי?

  • תהליך ראי למכירות
  • ניתן להבחין בצורה חד ערכית מה מיושם ומה לא
  • מעורבות של ההנהלה וקבלת החלטות בזמן אמת
  • מזהה נקודות חולשה ותורפה בתהליך המכירה
  • גורם לאנשי המכירות להיות מודעים למה שחשוב
  • מספק משוב שוטף
  • משמש גם להכשרה ולמטרות עידוד

תהליך עבודה:

  1. תאום ציפיות, קביעת המטרות ויעדי הפעילות
  2. אבחון ואפיון ראשוני: גיבוש טופס הבקרה, התאמת לוחות זמנים ומיקומי בקרות, תוצרים נדרשים ודגשים
  3. ביצוע בקרה ( פרונטלית/טלפונית) בפועל בשוטף ואיסוף נתונים
  4. ריכוז וניתוח הממצאים וקביעת דרכי פעולה ליישום
  5. מפגש סיכום לשם סקירת תוצאות ודרכי פעולה

ביצעתם לקוח סמוי? עכשיו זה הזמן להציף לקחים ותובנות, בנוסף שתפו את העובדים ותנו להם להיות חלק אינטגרלי מהתהליך  – תנו להם להקשיב להקלטות של השיחות שלהם, לצילומים של הפגישות הפרונטליות שלהם, זהו תהליך למידה פורה לטווח הארוך

חשוב, אל תוותרו, הכניסו את סקרי הלקוחות  לגאנט תוכניות העבודה, בתוכניות שלכם לשנת 2021, לפחות אחת לחציון.

בהצלחה

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי טלפוני? לחצו כאן 

רוצים לקבל דוח לקוח סמוי פרונטלי? לחצו כאן

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי. התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

איך לייצר מוטיבציה אמיתית בקרב העובדים שלכם?

אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים להם לאורך זמן.…
מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח - תרשים לדוגמה

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור?

מתי אתם לא צריכים למכור?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
המנהלים שלכם בשנת 2022

המנהלים שלכם בשנת 2022

רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן לפאוזה קצרה ולבדוק…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

בואו נדבר

דילוג לתוכן