מצוינות עסקית מהי?

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

כל הדרכים, האמצעים והפעולות ליצר מצוינות עסקית בארגון

כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן. בכדי להגיע לשם יש צורך לאמץ ולהטמיע תרבות של מצוינות עסקית.

מצוינות עסקית נוגעת ליכולת הארגון להשיג תוצאות גבוהות ומתמשכות במגוון תחומים לאורך זמן  כמו שביעות רצון לקוחות, שיפור ביצועים כלכליים, שיפור חוויית עובדים, ועמידה בדרישות אתיות, חברתיות ורגולטוריות. המצוינות משקפת את היכולת של הארגון לשלב כלים ושיטות עבודה מתקדמות כדי לייעל את פעילותו, לשפר את החדשנות, להעמיק את המעורבות של העובדים וליצור תרבות של שיפור מתמיד.

מצוינות עסקית היא חלק בלתי נפרד מהחזון והתרבות הארגונית. ארגונים מצליחים רואים במצוינות חלק מהתרבות הארגונית שלהם ומתמקדים בשיפור מתמיד של תהליכים, מוצרים ושירותים.

כדי להשיג מצוינות עסקית יש לאמץ מספר צעדים מובנים שמטרתם לשפר את הביצועים הארגוניים: (ישנם לא מעט, נרכז לכם את העיקריים והחשובים)

  1. הגדרת חזון ומטרות עסקיות ברורות

הצעד הראשון ליצירת מצוינות עסקית הוא הגדרת חזון ברור ומטרות ברורות ומדויקות . החזון מספק כיוון, צריך להנחות את כל פעילויות הארגון ולהיות מובן לכל העובדים. המטרות צריכות להיות ספציפיות, מדידות, ניתנות להשגה ורלוונטיות. המטרות מייצרות מוטיבציה ומיקוד לעובדים

  1. שיפור מתמיד

גישה לשיפור מתמיד, (כמו גישת קאיזן), היא מרכיב מרכזי במצוינות עסקית והיא מבוססת על ההבנה שאין תהליך מושלם ולכן תמיד יש מקום לשיפור, אפילו בתהליכים שהצליחו בעבר . ארגונים מצליחים מעודדים את ההון האנושי לחפש באופן תמידי דרכים לשפר את תהליכי העבודה ולפתור בעיות במינימום זמן.

  1. מעורבות ההון האנושי

אחת הדרכים המרכזיות להשגת מצוינות עסקית היא יצירת סביבת עבודה המעודדת מעורבות פעילה ותמידית של העובדים. כאשר העובדים מרגישים שהם חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות וכפועל יוצא גם בעלי השפעה, הם נוטים להיות פרודוקטיביים ומחויבים יותר. מעורבותם תורמת לחדשנות, יצירתיות והבאת רעיונות חדשים. השקעה מתמשכת בהכשרת העובדים והצוותים בארגון היא מרכיב מרכזי ביצירת מצוינות. ההכשרות המקצועיות מאפשרות לעובדים להעמיק את הידע והיכולות המקצועיות שלהם, ולתפקד בצורה מיטבית.

  1. מדידת ביצועים וניתוח נתונים

אימוץ תרבות של מדידה וניתוח ביצועים הוא חובה. על מנת לשפר, יש לדעת מה מצב הארגון כיום, ולהגדיר בצורה ברורה מדדים המאפשרים לבחון את רמת הביצועים של הארגון לאורך זמן בהלימה למטרות ויעדים שהוגדרו. מדידת ביצועים צריכה להתבצע ברמות שונות – אישית, צוותית וארגונית, והנתונים שנאספים צריכים לשמש כבסיס לקבלת החלטות.

  1. הטמעת טכנולוגיות חדשניות

טכנולוגיות מתקדמות כמו אוטומציות, בינה מלאכותית, ניתוח נתונים (ביג דאטה), שימוש במערכות, מסייעות בשיפור היעילות הארגונית באופן משמעותי. אימוץ טכנולוגיות מאפשר לארגונים לחסוך זמן וכסף, לשפר את איכות התהליכים ולהגיב במהירות לשינויים בשוק ומול הלקוחות. מצוינות עסקית דורשת ממנהלי הארגון להיות פתוחים לחדשנות ולא לחשוש משינויים טכנולוגיים שיכולים לשפר את ביצועיו.

כדי לייצר מצוינות, יש לאפשר סביבה המאפשרת חדשנות עודד עובדים לחשוב מחוץ לקופסה, לנסות דברים חדשים ולא לחשוש מטעויות.

  1. שירות לקוחות יוצא דופן

מצוינות עסקית באה לידי ביטוי גם בחוויית הלקוח. שביעות רצון הלקוחות חשובה מאוד בכל הקשור להצלחת הארגון. ארגון ששם דגש על מתן שירות לקוחות ברמה גבוהה מבדיל את עצמו משאר השוק, משקף מחויבות של הארגון  ומבסס נאמנות לקוחות המייצרת צמיחה קבועה לאורך זמן.

  1. שדרה ניהולית חזקה ומחויבת

 מנהיגים בארגון חייבים להיות מחויבים בעצמם למצוינות עסקית ולהעביר את המסר בצורה ברורה לשאר הצוות. מנהיגות איכותית מעצבת את התרבות הארגונית ומניעה את הארגון קדימה.

  1. תוכניות תמריצים ותגמול

מערכת תמריצים הוגנת וברורה, הכוללת גם תגמול חומרי וגם תגמול רגשי, כגון הכרה והערכה לעובדים מצטיינים, מעודדת את העובדים לשאוף למצוינות אישית וארגונית.

  1. שימוש במערכות ניהול ידע

ניהול נכון של הידע הארגוני, כולל תהליכי תיעוד ושיתוף מידע, תורם לשיפור מתמיד ולאפשרות לכל עובד בארגון ללמוד מהניסיון של האחרים ולהביא לתוצאות טובות יותר.

  1. חיזוק שיתופי פעולה פנים-ארגוניים

 יצירת תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה בין מחלקות שונות בארגון מאפשרים סינרגיה מיטבית. ושילוב כוחות זה מביא לשיפור בביצועים וליצירת פתרונות חדשניים.

מצוינות עסקית היא השאיפה המתמדת של ארגונים לפעול בצורה המיטבית תוך שיפור ביצועים, חדשנות והתאמה לשינויים. ארגון שיפעל במטרה להגיע למצוינות יוכל לא רק להצליח בטווח הקצר, אלא גם לבסס את מעמדו ולהשיג יתרון תחרותי בשוק לאורך זמן.

זכרו – מצוינות היא לא מטרה סופית אלא מסע מתמשך.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן