Game Changer

תהליכי גיוס מקצועיים – לתפקידי מפתח בחברה

ruhiring
 

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? 

אחד מהאתגרים שאנו כחברת ייעוץ אסטרטגי פוגשים ברמה יומית ומלווים לא מעט חברות וארגונים, הוא נושא הגיוסים. אתגר זה הפך למשמעותי יותר לאחר שנת קורונה, שיצרה סוג של מציאות חדשה: האם אלו תנאי השוק שהשתנו? האם אלו השלכות החל"ת או האם ישנם עוד גורמים המובילים לכך?

אם גם אתם מצויים בתהליך גיוס של מנהלים בכירים או דרגי ביניים ,זה הזמן למקד את תהליך הגיוס בשלבים סדורים שלב אחר שלב.

זכרו תמיד את 3  הנחות בסיס:

  • אל תאפשרו לממד ומסגרת הזמן להשפיע ולהכריע, יחד עם זאת תמיד חשוב להגדיר לוחות זמנים
  • אל תתפשרו על מידת ההתאמה של המועמד לתרבות הארגונית ו DNA הייחודי של הארגון
  • זכרו המועמד המתאים ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר

שלב מיפוי צרכי ואפיון התפקיד

שלב זה נועד לצרכי הגדרה מזוקקת ומדויקת של התפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש, לרבות, הגדרת התפקיד, דרישות התפקיד, כישורים נדרשים, השכלה נדרשת, בניית מדדים איכותיים וכמותיים, מפת הצלחות, מבדק /סימולציה בהתאם לכישורים, הידע, הניסיון והרמה הבינאישית.

  • ניסוח המודעה – לאחר שהגדרתם בצורה המדויקת ביותר את התפקיד, קיימת חשיבות רבה לאופן ניסוח מודעת הגיוס בהתאמה לקהל המטרה אליו אתם מכוונים. ניסוח המודעה על מנת להבליט את היתרונות הנלווים לעבודה בארגון, ובכך לגרום ליותר מועמדים רלוונטיים להקדיש תשומת לב למודעת הדרושים שלכם.
  • הפצת המודעה באפיקי המדיה השונים – בשלב זה, מומלץ להפיץ את מודעת הגיוס אותה ניסחתם בהקפדה יתרה למגוון רחב של פלטפורמות, לרבות, לוחות דרושים באינטרנט, רשתות חברתיות, רשת עסקית לינקדאין אתגרים קיימים, אתר החברה, עמודים עסקיים, דיוור פנים ארגוני וכדומה.
  • סינון ראשוני של קורות החיים – עם קבלת קו"ח יש להתחיל בהליך סינון ראשוני בהתאם לדרישות התפקיד המדויקות אותן ציינתם, יחד עם זאת, קיימת חשיבות להשראתם של קורות חיים מסוימים, שאף על פי שאינם תואמים במדויק את דרישות התפקיד (כישורים, ניסיון וכו), עדיין יכולים להיות רלוונטיים לצרכי איוש התפקיד (לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא היא זו שעושה את ההבדל).
  • סבב סינון ראשוני נוסף באמצעות הווטסאפ – לאחר שביצעתם סנן ראשוני של  קורות החיים, ניתן לפנות לכלל המועמדים הרלוונטיים באמצעות הווטסאפ וזאת לצרכי שליחת שאלות ראשוניות

שימו לב – שני סבבי הסינון הראשוני נועדו לאפשר לכם להותיר ברשותכם את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ואף לחסוך מכם לא מעט זמן ומשאבים לצרכי ניהול תהליך הגיוס. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לכך שרמת הסינון תהיה גבוהה ותלווה באמצעות פונקציה רלוונטית בחברה או עם חברה חיצונית המנהלת עבורכם את התהליך.

סינון טבעי על הדרך

כמובן שבכל שלב,  בצורה טבעית יסוננו מועמדים עפ"י התנהגות -מתעלמים, לא עומדים בזמנים, מבטלים ברגע האחרון וכו'

שלב הראיונות

לאחר שני סבבי הסינון הראשוני, ניתן להתחיל את שלב הראיונות. בשלב זה, מומלץ לבצע תחילה סבב ראיונות טלפוני המיועד אף הוא לצרכי סינון, ורק לאחר מכן לקיים סבב של ראיונות דיגיטליים קצרים (ZOOM)  ולאחר מכן פרונטאליים אל מול המועמדים הסופיים.

שיחות עם ממליצים

לאחר שלב הראיונות הפרונטאליים, מומלץ לקיים שיחות עם ממליצים למועמדים שצלחו, שיחות אלו נועדו לצרכי היכרות מעמיקה יותר עם עברו התעסוקתי של המועמד/ת ולצרכי בחינת שביעות הרצון ממנו מהממונים עליו בתפקידים השונים אותם הוא ביצע.

שיחות עם כפופים, מקבילים וממשקים

אחד הדברים שאנו  ממליצים בנוסף הוא לבצע שיחות דווקא עם עובדים כפופים, מנהלים מקבלים וממשקים. באופן זה ניתן ללמוד ולהבין טוב יותר את המועמד, את דרך ההתנהלות והניהול שלו והיכולת והאחריות שלו לעבוד למול ממשקים מקבילים.

מבדקים למועמדים הסופיים

לאחר שגיבשתם רשימה של מועמדים סופיים לתפקיד, חשוב ומומלץ לקיים סימולציה/מבדק עם הגבלת זמן לכל מועמד ו/או במסגרת קבוצתית לכל המועמדים יחד, וזאת לצרכי בחינת תפקודו של המועמד/ת בזמן אמת. בהתאם לתוצאות המבדק/סימולציה, מומלץ לבצע סיעור מוחות פנימי, חשוב להעלות את כל היתרונות והחסרונות היחסיים של כל מועמד/ת ולהתייחס גם לממצאי המבדק שנערך לו.

לאחר כל השלבים המופיעים לעיל, מגיע השלב הכי חשוב שיקבע את הצלחת התהליך והוא בחירת המועמד הסופי.

הכשרה והדרכה בכניסה לתפקיד

חשוב מאוד והוא לא תמיד מובן מאליו להעניק למועמד שהתקבל את כל הידע והכלים הנדרשים לצרכי הצלחה בתפקידם החדש. חשוב לעשות זאת באמצעות הכשרה מקיפה המשלבת בתוכה גם תיאום ציפיות, הגדרת יעדי ומדדי הצלחה, הדרכות נלוות בתחומים שונים הנחוצים להצלחה בתפקיד ועוד.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
שיווק ב 2024- למה צריך לצפות?
שיווק ב 2024- למה צריך לצפות?
למי שעדיין לא הבין, 2024 הולכת להיות שנה יוצאת דופן בשיווק, ישנם שחקנים חדשים ומעניינים…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן