Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

תהליכי גיוס מקצועיים – לתפקידי מפתח בחברה

ruhiring
 

זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? 

אחד מהאתגרים שאנו כחברת ייעוץ אסטרטגי פוגשים ברמה יומית ומלווים לא מעט חברות וארגונים, הוא נושא הגיוסים. אתגר זה הפך למשמעותי יותר לאחר שנת קורונה, שיצרה סוג של מציאות חדשה: האם אלו תנאי השוק שהשתנו? האם אלו השלכות החל"ת או האם ישנם עוד גורמים המובילים לכך?

אם גם אתם מצויים בתהליך גיוס של מנהלים בכירים או דרגי ביניים ,זה הזמן למקד את תהליך הגיוס בשלבים סדורים שלב אחר שלב.

זכרו תמיד את 3  הנחות בסיס:

  • אל תאפשרו לממד ומסגרת הזמן להשפיע ולהכריע, יחד עם זאת תמיד חשוב להגדיר לוחות זמנים
  • אל תתפשרו על מידת ההתאמה של המועמד לתרבות הארגונית ו DNA הייחודי של הארגון
  • זכרו המועמד המתאים ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר

שלב מיפוי צרכי ואפיון התפקיד

שלב זה נועד לצרכי הגדרה מזוקקת ומדויקת של התפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש, לרבות, הגדרת התפקיד, דרישות התפקיד, כישורים נדרשים, השכלה נדרשת, בניית מדדים איכותיים וכמותיים, מפת הצלחות, מבדק /סימולציה בהתאם לכישורים, הידע, הניסיון והרמה הבינאישית.

  • ניסוח המודעה – לאחר שהגדרתם בצורה המדויקת ביותר את התפקיד, קיימת חשיבות רבה לאופן ניסוח מודעת הגיוס בהתאמה לקהל המטרה אליו אתם מכוונים. ניסוח המודעה על מנת להבליט את היתרונות הנלווים לעבודה בארגון, ובכך לגרום ליותר מועמדים רלוונטיים להקדיש תשומת לב למודעת הדרושים שלכם.
  • הפצת המודעה באפיקי המדיה השונים – בשלב זה, מומלץ להפיץ את מודעת הגיוס אותה ניסחתם בהקפדה יתרה למגוון רחב של פלטפורמות, לרבות, לוחות דרושים באינטרנט, רשתות חברתיות, רשת עסקית לינקדאין אתגרים קיימים, אתר החברה, עמודים עסקיים, דיוור פנים ארגוני וכדומה.
  • סינון ראשוני של קורות החיים – עם קבלת קו"ח יש להתחיל בהליך סינון ראשוני בהתאם לדרישות התפקיד המדויקות אותן ציינתם, יחד עם זאת, קיימת חשיבות להשראתם של קורות חיים מסוימים, שאף על פי שאינם תואמים במדויק את דרישות התפקיד (כישורים, ניסיון וכו), עדיין יכולים להיות רלוונטיים לצרכי איוש התפקיד (לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא היא זו שעושה את ההבדל).
  • סבב סינון ראשוני נוסף באמצעות הווטסאפ – לאחר שביצעתם סנן ראשוני של  קורות החיים, ניתן לפנות לכלל המועמדים הרלוונטיים באמצעות הווטסאפ וזאת לצרכי שליחת שאלות ראשוניות

שימו לב – שני סבבי הסינון הראשוני נועדו לאפשר לכם להותיר ברשותכם את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ואף לחסוך מכם לא מעט זמן ומשאבים לצרכי ניהול תהליך הגיוס. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לכך שרמת הסינון תהיה גבוהה ותלווה באמצעות פונקציה רלוונטית בחברה או עם חברה חיצונית המנהלת עבורכם את התהליך.

סינון טבעי על הדרך

כמובן שבכל שלב,  בצורה טבעית יסוננו מועמדים עפ"י התנהגות -מתעלמים, לא עומדים בזמנים, מבטלים ברגע האחרון וכו'

שלב הראיונות

לאחר שני סבבי הסינון הראשוני, ניתן להתחיל את שלב הראיונות. בשלב זה, מומלץ לבצע תחילה סבב ראיונות טלפוני המיועד אף הוא לצרכי סינון, ורק לאחר מכן לקיים סבב של ראיונות דיגיטליים קצרים (ZOOM)  ולאחר מכן פרונטאליים אל מול המועמדים הסופיים.

שיחות עם ממליצים

לאחר שלב הראיונות הפרונטאליים, מומלץ לקיים שיחות עם ממליצים למועמדים שצלחו, שיחות אלו נועדו לצרכי היכרות מעמיקה יותר עם עברו התעסוקתי של המועמד/ת ולצרכי בחינת שביעות הרצון ממנו מהממונים עליו בתפקידים השונים אותם הוא ביצע.

שיחות עם כפופים, מקבילים וממשקים

אחד הדברים שאנו  ממליצים בנוסף הוא לבצע שיחות דווקא עם עובדים כפופים, מנהלים מקבלים וממשקים. באופן זה ניתן ללמוד ולהבין טוב יותר את המועמד, את דרך ההתנהלות והניהול שלו והיכולת והאחריות שלו לעבוד למול ממשקים מקבילים.

מבדקים למועמדים הסופיים

לאחר שגיבשתם רשימה של מועמדים סופיים לתפקיד, חשוב ומומלץ לקיים סימולציה/מבדק עם הגבלת זמן לכל מועמד ו/או במסגרת קבוצתית לכל המועמדים יחד, וזאת לצרכי בחינת תפקודו של המועמד/ת בזמן אמת. בהתאם לתוצאות המבדק/סימולציה, מומלץ לבצע סיעור מוחות פנימי, חשוב להעלות את כל היתרונות והחסרונות היחסיים של כל מועמד/ת ולהתייחס גם לממצאי המבדק שנערך לו.

לאחר כל השלבים המופיעים לעיל, מגיע השלב הכי חשוב שיקבע את הצלחת התהליך והוא בחירת המועמד הסופי.

הכשרה והדרכה בכניסה לתפקיד

חשוב מאוד והוא לא תמיד מובן מאליו להעניק למועמד שהתקבל את כל הידע והכלים הנדרשים לצרכי הצלחה בתפקידם החדש. חשוב לעשות זאת באמצעות הכשרה מקיפה המשלבת בתוכה גם תיאום ציפיות, הגדרת יעדי ומדדי הצלחה, הדרכות נלוות בתחומים שונים הנחוצים להצלחה בתפקיד ועוד.

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
דילוג לתוכן