Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

גיוסים מקצועיים – כיצד תעשו זאת נכון?

 

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן לדעת הכול על תהליכי גיוס מקצועיים לתפקידי מפתח.

אחד מהאתגרים שאנו פוגשים ברמה יומית ומלווים לא מעט חברות וארגונים, הוא נושא הגיוסים. אתגר זה הפך למשמעותי יותר לאחר שנת קורונה, שיצרה סוג של מציאות חדשה: האם אלו תנאי השוק שהשתנו? האם אלו השלכות החל"ת או האם ישנם עוד גורמים המובילים לכך?

אם גם אתם מצויים בתהליך גיוס של מנהלים בכירים או דרגי ביניים ,זה הזמן למקד את תהליך הגיוס בשלבים סדורים שלב אחר שלב.

זכרו תמיד את 3  הנחות בסיס:

  • אל תאפשרו לממד ומסגרת הזמן להשפיע ולהכריע, יחד עם זאת תמיד חשוב להגדיר לוחות זמנים
  • אל תתפשרו על מידת ההתאמה של המועמד לתרבות הארגונית ו DNA הייחודי של הארגון
  • זכרו המועמד המתאים ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר

שלב מיפוי צרכי ואפיון התפקיד

שלב זה נועד לצרכי הגדרה מזוקקת ומדויקת של התפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש, לרבות, הגדרת התפקיד, דרישות התפקיד, כישורים נדרשים, השכלה נדרשת, בניית מדדים איכותיים וכמותיים, מפת הצלחות, מבדק /סימולציה בהתאם לכישורים, הידע, הניסיון והרמה הבינאישית.

  • ניסוח המודעה – לאחר שהגדרתם בצורה המדויקת ביותר את התפקיד, קיימת חשיבות רבה לאופן ניסוח מודעת הגיוס בהתאמה לקהל המטרה אליו אתם מכוונים. ניסוח המודעה על מנת להבליט את היתרונות הנלווים לעבודה בארגון, ובכך לגרום ליותר מועמדים רלוונטיים להקדיש תשומת לב למודעת הדרושים שלכם.
  • הפצת המודעה באפיקי המדיה השונים – בשלב זה, מומלץ להפיץ את מודעת הגיוס אותה ניסחתם בהקפדה יתרה למגוון רחב של פלטפורמות, לרבות, לוחות דרושים באינטרנט, רשתות חברתיות, רשת עסקית לינקדאין אגרים קיימים, אתר החברה, עמודים עסקיים, דיוור פנים ארגוני וכדומה.
  • סינון ראשוני של קורות החיים – עם קבלת קו"ח יש להתחיל בהליך סינון ראשוני בהתאם לדרישות התפקיד המדויקות אותן ציינתם, יחד עם זאת, קיימת חשיבות להשראתם של קורות חיים מסוימים, שאף על פי שאינם תואמים במדויק את דרישות התפקיד (כישורים, ניסיון וכו), עדיין יכולים להיות רלוונטיים לצרכי איוש התפקיד (לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא היא זו שעושה את ההבדל).
  • סבב סינון ראשוני נוסף באמצעות הווטסאפ – לאחר שביצעתם סנן ראשוני של  קורות החיים, ניתן לפנות לכלל המועמדים הרלוונטיים באמצעות הווטסאפ וזאת לצרכי שליחת שאלות ראשוניות

שימו לב – שני סבבי הסינון הראשוני נועדו לאפשר לכם להותיר ברשותכם את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ואף לחסוך מכם לא מעט זמן ומשאבים לצרכי ניהול תהליך הגיוס. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לכך שרמת הסינון תהיה גבוהה ותלווה באמצעות פונקציה רלוונטית בחברה או עם חברה חיצונית המנהלת עבורכם את התהליך.

סינון טבעי על הדרך

כמובן שבכל שלב,  בצורה טבעית יסוננו מועמדים עפ"י התנהגות -מתעלמים, לא עומדים בזמנים, מבטלים ברגע האחרון וכו'

שלב הראיונות

לאחר שני סבבי הסינון הראשוני, ניתן להתחיל את שלב הראיונות. בשלב זה, מומלץ לבצע תחילה סבב ראיונות טלפוני המיועד אף הוא לצרכי סינון, ורק לאחר מכן לקיים סבב של ראיונות דיגיטליים קצרים (ZOOM)  ולאחר מכן פרונטאליים אל מול המועמדים הסופיים.

שיחות עם ממליצים

לאחר שלב הראיונות הפרונטאליים, מומלץ לקיים שיחות עם ממליצים למועמדים שצלחו, שיחות אלו נועדו לצרכי היכרות מעמיקה יותר עם עברו התעסוקתי של המועמד/ת ולצרכי בחינת שביעות הרצון ממנו מהממונים עליו בתפקידים השונים אותם הוא ביצע.

שיחות עם כפופים, מקבילים וממשקים

אחד הדברים שאנו  ממליצים בנוסף הוא לבצע שיחות דווקא עם עובדים כפופים, מנהלים מקבלים וממשקים. באופן זה ניתן ללמוד ולהבין טוב יותר את המועמד, את דרך ההתנהלות והניהול שלו והיכולת והאחריות שלו לעבוד למול ממשקים מקבילים.

מבדקים למועמדים הסופיים

לאחר שגיבשתם רשימה של מועמדים סופיים לתפקיד, חשוב ומומלץ לקיים סימולציה/מבדק עם הגבלת זמן לכל מועמד ו/או במסגרת קבוצתית לכל המועמדים יחד, וזאת לצרכי בחינת תפקודו של המועמד/ת בזמן אמת. בהתאם לתוצאות המבדק/סימולציה, מומלץ לבצע סיעור מוחות פנימי, חשוב להעלות את כל היתרונות והחסרונות היחסיים של כל מועמד/ת ולהתייחס גם לממצאי המבדק שנערך לו.

לאחר כל השלבים המופיעים לעיל, מגיע השלב הכי חשוב שיקבע את הצלחת התהליך והוא בחירת המועמד הסופי.

הכשרה והדרכה בכניסה לתפקיד

חשוב מאוד והוא לא תמיד מובן מאליו להעניק למועמד שהתקבל את כל הידע והכלים הנדרשים לצרכי הצלחה בתפקידם החדש. חשוב לעשות זאת באמצעות הכשרה מקיפה המשלבת בתוכה גם תיאום ציפיות, הגדרת יעדי ומדדי הצלחה, הדרכות נלוות בתחומים שונים הנחוצים להצלחה בתפקיד ועוד.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
תפיסת הלקוח את חווית השירות

תפיסת הלקוח את חווית השירות

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה מהיר מאוד, בייחוד הלקוחות הצעירים יותר, דור…
האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

האם באמת אפשר לקבל את הכל במערכת אחת?

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

מה עולה בראשכם שאתם שומעים את המילים אסטרטגיה עסקית? האם זה ברור, האם אתם עובדים…
קורס מכירות

קורס מכירות

מכירות זו מילה חזקה שמחזיקה בתוכה עולם שלם שנראה תמיד מסתורי. האם כל אדם באשר…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
אימון מכירות

אימון מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית

פיתוח אסטרטגיה עסקית יכול להוות כצעד חשוב ומשמעותי עבור כל חברה או ארגון – צעד,…
ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקים

ייעוץ עסקי לעסקיםאם אתם בעליו של עסק, חשוב שתהיו מודעים שגם אם העסק נקלע למשבר…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

טריק קטן שעשה את ההבדל בביצועים

שווה קריאה רק אם תפנימו ותיישמו אצלכם – זה נוגע בלא מעט חברות ומשפיע על…
לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

לשפר מכירות מבלי לשפר מכירות

כשזה מגיע לדיון בשיפור בתוצאות המכירות, שחייבים למכור יותר, להגדיל את שורת ההכנסה, רוב הארגונים…
מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

מדריך לכל מנהל וחברה לעולם העסקי בלינקדאין

במציאות הנוכחית בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגים,  אי…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד להכין אפיון למערכת CRM

כיצד להכין אפיון למערכת CRM

אחד התהליכים החשובים ביותר בבואנו להחליף או לשדרג את מערכת CRM בארגון, הוא תהליך אפיון…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

כיצד תבצעו בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם

בקרה על האופטימיזציה בקמפיינים שלכם חברות וארגונים אשר מנהלות פעילות פרסומית באמצעות משרדי דיגיטל/פרסום/מדיה מוציאות…
אוטומציה  שיווקית  - סיפור לקוח מעניין

אוטומציה שיווקית - סיפור לקוח מעניין

סיפור לקוח מעניין, אשר עשוי להאיר את עינכם לגבי מערכות, זרימת מידע וכלים תומכים למחלקת המכירות…
דילוג לתוכן