שיפור יחסי המרה – איך לעשות זאת נכון

"CONVERSION RATE" text with hand of young businessman point on virtual graph green line and bar showing on increasing with background -business, finance, salary, crisis, and development concept
 

מה משפיע על יחס ההמרה?


אחד הנושאים החשובים שמנהלים בחברות וארגונים מתמודדים עימם בשוטף אך לא נותנים מספיק מיקוד ותשומת לב, הוא הגידול ביחס ההמרה מלידים נכנסים, הפניות ופגישות לידי סגירה.

רוב המנהלים יודעים להצביע על תהליך ספציפי, בה עליהם לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את המכירות.

יחד עם זאת, כיום, אנחנו יודעים לקבוע ששיפור ביחס ההמרה אינו תלוי בגורם או תהליך אחד בלבד.
תמיד אמרו לנו שמספיק איש מכירות טוב אחד בסוף התהליך שייתן לנו את התוצאה המבוקשת.
במציאות שהיא דיגיטלית, דינמית וכמובן תחרותית, יש יותר מפרמטר אחד שמשפיע על יחס ההמרה.

ניתן להגדיר את ההצלחה בהגדלת יחס ההמרה ב 5 תהליכים שונים, לפי הסדר :

שיווק


בבניית קמפיין שיווקי פרסומי יש להתאים את המסרים השיווקיים למוצר/שירות ולקהל היעד הרלוונטי,

הטמעת הקמפיין בערוצי השיווק השונים תוך מקסום כמות הלידים לתקציב המוגדר ויצירת חומר גלם ראשוני לתחילת עבודה.
כך, בתהליך השיווק יש לבצע כל העת ניתוחים ואופטימיזציות למקורות ההגעה ולוודא,
כי מתעניינים פוטנציאלים הם אכן מתעניינים אמיתיים למוצר/שירות המוצע.
התהליך השיווקי המיטבי הוא מקסימום לידים איכותיים במינימום תקציב.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

מקסום הטיפול בלידים ובפניות

זהו תהליך ראשוני פרה מכירה, שיש לייחס למרכביו בו חשיבות גבוהה : שיטת ודרך ההתקשרות הראשונית הקשורה למועדי ההתקשרות,
זמן התגובה המהיר הנדרש, אופן הפניה, יחס הענות ראשוני,
עבודה על פי תסריטי שיחה ייעודים למקורות הלידים, שימוש במסרים ראשונים תועלתיים, היכולת להגדיר בשיחה ראשונית בשלות להמשך הצעה…
רק לסבר את האוזן – יותר מ-30% מהפניות לא נענות או לא מטופלות כראוי כבר לאחר השיחה הראשונה…

תהליך המכירה

מתחיל מהרגע בו המתעניין קיבל פרטים ראשונים על המוצר/שירות, וכאן בא לידי ביטוי יכולת המכירה ומיומנויות המכירה
של אותו נציג/ת מכירות. היכולת לתת פתרון ומענה לצורך,
להיות סבלני ולייצר מכירה תוך כדי המשך התהליך (לעיתים יותר מפולו אפ אחד ושניים).
האם נציגי המכירות שלך יודעים להציג את המוצר? לטפל בהתנגדויות? לחתור לידי סגירת עסקה?
ללא יכולות מקצועיות ומיומנויות מכירתיות גבוהות קשה מאוד להתקדם.
אסור לשכוח את השוני בטיפול הלידים ממקורות הגעה השונים, ההתייחסות, הפניה והשיח הראשוני.
אופן הפניה, מועד ההתקשרות, תסריט השיחה והמסרים לא תמיד יהיו זהים.
כך, ישנם לא מעט מצבים שיש להתאים את עבודת הנציגים לערוצי ההגעה.

מערכות תומכות

כמובן שיש גם את המרכיב הטכנולוגי, סביבת עבודה ותמיכה של מערכות הטלפוניה ו CRM מאפשרים עבודה קלה ונוחה יותר,
נגישות שקיפות וזמינות כל כרטיסי הלקוח,
תזכורות ואטומיזציה הן חלק בלתי נפרד מאופן ניהול הדאטה בשוטף ותיעדוף העבודה עבור נציגי המכירות.

לאחר המכירה

רובנו מסיימים את ההתקשרות עם הלקוח עם סיום אקט המכירה ושוכחים נקודה חשובה מאוד –
הוא תמיד יישאר הלקוח שלנו ואף עשוי להפוך לשגריר ולהמליץ עלינו בפני מכרים וחברים.
הרושם והחוויה שהלקוח מקבל בתהליך המכירה ולאחריו הוא מכריע. ליווי הלקוח גם לאחר המכירה הוא חלק בלתי נפרד מהמכירה החדשה.

ואסור לנו לשכוח עוד נקודה חשובה- מה קורה עם אותם מתעניינים פוטנציאלים שנפסלו במהלך הדרך?
נתונים מעודדים מצביעים על שיעור של בין 10%-15% סגירות מכלל הלידים הללו לאחר שעברו תהליך של הזדמנות שניה
ב – Marketing Automation מבוקר.


השילוב בין חמשת התהליכים עם יכולת ירידה לפרטים, שיפור וסנכרון ביניהם מגדיל באופן הכרחי את יחס ההמרה בצורה משמעותית.

בהצלחה!

כותבת המאמר: מיטל הדר

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן